Qualche vecia cartolina

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Qualche vecia cartolina

Messaggio da rofizal »

Questa xe de Barcola, tra la fine del '800 e i primi del '900.

Da notar l'asenza quasi totale de case, a parte quele lungo la riviera. La strada me par sterrato.
Allegati
Barcolakuka.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa de Piaza Grande xe datada 1896. In un riquadro se vedi anche el "novo" Ufficio Poste e Telegrammi e la Cassa di Risparmio.
Allegati
pzagrande1896a.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa, sempre de Piazza Grande, xe datada inveze 1899, ma representa la stesa piaze come la apariva un secolo prima.
Allegati
PzaGrande1798a.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Ancora Piazza Grande, ma questa volta nel 1850.
Allegati
pzagrande1850a.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Finimo Piazza Grande con questa dove se vedi anche la Torre del Mandracchio, come la apariva nel 1790.
Allegati
Mandracchio1790a.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa xe inveze una cartolina militare del 1915, ma credo che la parte più interesante sia el retro, con el timbro del famoso 97°.
Allegati
Cartolina1915conretrob.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Eco qua una serie de tre foto che credo sia riferide al funeral de l'Arciduca Francesco Ferdinando (1914). Ma no son sicuro, perché no rivo a capir cosa i fazi tuti fermi in piaza (al centro devi eser la banda che sona). Podesi anche eser la partenza per el fronte o qualcosaltro.
Allegati
Funeral02a.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Tra l'altro, sconta dai alberi, se intravedi una nave. Qua ghe volesi Kasteliz. Che nave pol eser? El Novara? El Viribus Unitis (dubito)?
Allegati
nave.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

La seconda foto....

Da notar la pavimentazion dela piaza, simile a come la xe stada rifata in qiesti anni.
Allegati
Funeral03a.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

...e l'ultima.
Allegati
Funeral01a.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

rofizal ha scritto:Eco qua una serie de tre foto che credo sia riferide al funeral de l'Arciduca Francesco Ferdinando (1914). Ma no son sicuro, perché no rivo a capir cosa i fazi tuti fermi in piaza (al centro devi eser la banda che sona). Podesi anche eser la partenza per el fronte o qualcosaltro.
Effetivamente le immagini sembra quele del funeral de Francesco Ferdinando e sua moglie Sofia, ma se te guardi ben manca le bare e i carri funebri.
Mi ste foto le go za viste titolade come "centenario della battaglia di Lipsia" (ottobre 1813) quindi giusto poco prima de Sarajevo.
Un'altra prova che non se tratta del corteo funebre imperiale, oltre alla mancanza delle salme, xe che nel 1914 anche la Luogotenenza (ogi prefettura) jera bardada de bandiere a lutto, mentre in queste foto i drappi xe solo sora el caffé dei speci.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Per la cartolina del 1915 con Nach Berlin, xe una remenada per i Francesi, che xe entrai in guerra convinti subito de becar la rivincita de Sédan, riciapar Alsazia e Lorena ( che po ala fin i ga ciapado) e arrivar a occupar Berlin. Al scoppio della guerra a Parigi i iera tutti contenti e i zigava A' Berlin! convinti che saria stada una passeggiata de pochi giorni. ( Ghe ga volesto la II guera per occupar Berlin..)


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

AdlerTS ha scritto:Mi ste foto le go za viste titolade come "centenario della battaglia di Lipsia" (ottobre 1813) quindi giusto poco prima de Sarajevo.
No so se xe el steso posto dove te le ga viste ti, ma adeso vedo che su un de quei volumi de foto che ga publicado el Piccolo nel 2004, questa cerimonia la xe proprio indicada come te dixi, cioè el centenario de Lipsia. Oviamente le foto no xe le stese, ma xe tuti schiedardi alo steso modo, preti compresi, e in primo piano, vicin ala fontana, ghe xe la stesa siora con l'ombrelin (no penso che sia un capelin). :wink:


giuli
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 198
Iscritto il: ven 13 gen 2006, 13:48
Località: Trieste

Messaggio da giuli »

Complimenti per le cartoline..veramente belle! :-D


http://triestenelcuore.splinder.com
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa no la gavevo mesa perché la xe un poco strana. La xe infati intitolada "Saluti da Trieste", ma poi "Ruderi dell'Arena dal 380 al 500".

Più che del nostro Teatro Romano (che pur me par se ciamasi anche "arena", da cui el nome del quartier Rena), de cui podesi anche eser stado fato un disegno a fantasia, me ga più de l'Arena de Pola.

Vedè voi cosa ve par.
Allegati
Arena.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la me par assai de fantasia, ma xe quel che el autor vol, visto che el scrivi "del 380 al 500", periodo in cui no se fazeva ancora fotografie.. :-D chissà po perchè ste date, nel 380 iera in pien Impero romano e el teatro doveva esser in funzion. El disegno par ispirado ale stampe de Piranesi, con rovine romantiche de fantasia, in particolar iera assai diffuse quele de Roma, chissà se Goethe col suo viaggio e el entusiasmo per Roma no se gaveva ispirado
anche l'Arena de Pola pol aver ispirado el autor, ma la torre messa in fondo podessi alluder o alla Tor Cucherna o alla Torre Donota, che effettivamente xe sora el teatro.
Per come che iera el teatro prima dei scavi, questa xe una illlustrazion del libro Trieste de Benco più o meno contemporaneo della cartolina
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Anche qua xe qualcossa vero e qualcossa no.
Allegati
teatro.jpeg


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Qualche vecia cartolina

Messaggio da babatriestina »

la xe de un certo Dandolo Bellini che firmava cartoline anche per enti de beneficenza nei anni '50


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto:Per la cartolina del 1915 con Nach Berlin, xe una remenada per i Francesi, che xe entrai in guerra convinti subito de becar la rivincita de Sédan, riciapar Alsazia e Lorena ( che po ala fin i ga ciapado) e arrivar a occupar Berlin. Al scoppio della guerra a Parigi i iera tutti contenti e i zigava A' Berlin! convinti che saria stada una passeggiata de pochi giorni. ( Ghe ga volesto la II guera per occupar Berlin..)
non solo, xe interessante per la divisa: al principio del a guera, prima che se stabilizzi la guera de trincea, i xe partidi tuti con le divise ottocentesche colorate, i zuavi cole braghe rosse, ottimo riferimento per la mira dei Tedeschi. I ghe ga messo un poco prima de rivar ale tute mimetiche e ai elmetti.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Qualche vecia cartolina

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Go trovado delle cartoline ricavade da stampe ottocentesche. Le fa parte, credo, de una collezion che ga che un antiquario triestin, Davia. Spero de no violar nesun copyright pubicandole. (drio no xe nesuna indicazion de copyright). Qualcheduna la go za meza insieme ale altre de quel p'osto. Le ricopio qua tute per matignir integra la colezion.

Immagine

Immagine

Immagine

continua ...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “Cartoline de Trieste”