Triestewitz

Austria-Ungheria, K&K, "vecchie province" e ...
You can also write in English, as a new 'lingua franca'
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Triestewitz

Messaggio da rofizal »

In data 19 aprile 2003, sul vecio forum, ghe iera questo curioso mesagio de Kasteliz :
Stavolta fazo mi una domanda:

Giorni fa el Picolo ga contà, in due articoleti, che qualchedun ga fato ricerche sula difusion del nome de Trieste (e altri del nostro teritorio).
I risultati xe interesanti, tra l’altro finalmente go podù capir come mai el cocolo ator sicilian Leopoldo Trieste gavessi ‘sto cognome asai particolare, per uno del Sud.

Ma me son anche ricordado che tempo fa gavevo fato anche mi una ricerca de questo tipo e che in Germania (quela volta ancora dell’Est) gavevo trovado una cittadina col nome TRIESTEWITZ.
De quel che go capì el xe un posto ‘ssai picio tra Lipsia e Dresda, più che altro un vecio castel trasformado in pension turistica e poche case intorno.

Anche se i nomi de posti che in tedesco i termina in …witz xe tanti, e qualchedun che me vien in mente no iera proprio alegro, sto nome me ga fato sorider. Go zercà, domandà in giro, guardà nei libri, ma nisun me ga spiegà l’origine de sto nome, sicuramente ligado ala nostra zità.

Ghe xe qualche germanista che pol far un poco de luce?
A distanza de più de tre anni, su internet se trova qualcosa, ma tuto in tedesco.
De quel che poso veder (un link per esempio http://www.schloss-triestewitz.de/index.php?id=20) le origini del posto risali perlomeno al 1251, forsi tra el 900 e el 1100, quando Trieste iera un citadina veramente picia. A sto punto me domando se veramente "Triestewitz" sia ligado a Trieste, roba peraltro sempre posibile, magari la iera stada fondada da un nostro emigrado (sembra comunque che a Triestewitz ghe fosi solo una tore militare, se go capido ben sto tedesco).

Per quel che riguarda la parola "witz" in tedesco, vardando su un vocabolario sembra che la sia usada non solo nel senso de "barzeleta", ma anche de "bello", "buono".


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Triestewitz

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:A sto punto me domando se veramente "Triestewitz" sia ligado a Trieste, roba peraltro sempre posibile, magari la iera stada fondada da un nostro emigrado (sembra comunque che a Triestewitz ghe fosi solo una tore militare, se go capido ben sto tedesco).

Per quel che riguarda la parola "witz" in tedesco, vardando su un vocabolario sembra che la sia usada non solo nel senso de "barzeleta", ma anche de "bello", "buono".
go provado a leger el sito, de quel che arivo a leger in tedesco vedo che iera una collina fortificata slava ( verso el Elba imagino che i Slavi locali fussi stai Polacchi) e po trasformada in posto de difesa tedesco lungo el Elba contro le invasioni Slave , anche qua polacche, imagino. Ghe stava i Cavalieri de Triestewitz che no go capido se i ga dado nome al logo o al contrario lo ga ciapado del logo.
Mi però penso che la desinenza -Witz al caso, sia come in tanti loghi che ga sta desinenza verso el confin ( HochOsterwitz in Carinzia, Passarowitz- che xe l'attual Pozarevac- noto per un famoso trattato del Settecento), una variante scritta ala tedesca del patronimico slavo -vic ( figlio di) e tanti nomi polacchi che finissi per -Wicz.
Quindi, no me par che sia un.. witz! :-D
Fra l'altro se el nome xe za del 1200, quela volta iera za el nome Trieste o ancora Tergeste, o magari nela version latina-medieval Tergestum ?


Torna a “Mitteleuropa Treffpunkt”