Trieste su Wikipedia

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Trieste su Wikipedia

Messaggio da rofizal »

Non Trieste come città, ma i suoi personaggi, fatti, e qualsiasi altra cosa.

Wikipedia è ormai uno dei siti più conosciuti e frequentati e, sebbene non si possa mai avere la certezza della correttezza delle informazioni (ma quale fonte è sicura al 100% ?), spesso se ne trovano di rare e preziose, che andranno, se possibile, poi controllate (e spesso vengono fornite pure le fonti).

Bene, ho deciso di cominciare questo topic perché ogni tanto capito da quelle parti e faccio magari simpatiche scoperte. Qualche appassionato o esperto del settore, non necessariamente triestino, ci regala talvolta delle pagine della nostra storia.

Pasemo al triestin... :wink:

Bon, bando ale ciancie, e comincemo con questo link dedicado a Giani Stuparich, nato a Trieste el 4 aprile 1891 :
http://it.wikipedia.org/wiki/Giani_Stuparich

E za che semo metemo qualche altro link :

Umberto Saba (alias Umberto Poli, natoa Trieste il 9 marzo 1883) :
http://it.wikipedia.org/wiki/Umberto_Saba
presente anche in version inglese
http://en.wikipedia.org/wiki/Umberto_Saba
tedesca
http://de.wikipedia.org/wiki/Umberto_Saba
e francese
http://fr.wikipedia.org/wiki/Umberto_Saba

Anita Pittoni (nata a Trieste nel 1901) :
http://it.wikipedia.org/wiki/Anita_Pittoni

Scipio Slataper (nato a Trieste nel 1888), ma no xe molto :
http://it.wikipedia.org/wiki/Scipio_Slataper

Italo Svevo (alias Aron Hector Schmitz, nato a Trieste il 19 dicembre 1861) :
http://it.wikipedia.org/wiki/Italo_Svevo
presente anche in version tedesca, francese e inglese (meteghe "de", "fr" o "en" al posto de "it" ne l'indirizo)
Ghe xe anche una voce dicada a "La Coscienza di Zeno" :
http://it.wikipedia.org/wiki/La_coscienza_di_Zeno
dove i ne dà anche el link dela RAI per scoltar una riduzione radiofonica :
http://www.radio.rai.it/radio3/terzo_an ... enza_zeno/

Bon, questo xe solo un inizio, podemo continuar molto a lungo credo...


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Segnalo che xe nata una sorta de Wikipedia specializzada nei comuni d'italia

http://rete.comuni-italiani.it/

nella quale la pagina specifica nostra xe

http://rete.comuni-italiani.it/wiki/Trieste


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Proposta

Messaggio da rofizal »

Questa xe una proposta che fazo a tuti i "veci" frequentatori del defonto sito, ma anche ai novi. Se trata in gran parte de persone che ama Trieste e speso molto ben informade sula nostra cità.

Studiavo la posibilità de crear anche noi una specie de Wikipedia su Trieste, che me pareria la roba più bela e utile per racoglier in modo organico le informazioni. Dopo gaver vagliado alcune ipotesi (che no costi :mad: ), ala fine me par che la soluzion migliore saria quela de verzer un portale e un progeto su Wikipedia steso, roba che adeso no esisti (esisti solo per l'intero Friuli Venezia Giulia).

Wikipedia ofri la posibilità gratuita de agiornar continuamente i contenuti dele pagine, de colegarle in modo organico e de gaver ala fine un database struturado come meio no se podesi. Unico inconveniente xe che le pagine pol eser modificade da chiunque, anche se se pol far el roll-back, cioè ripristinar la version prima dela modifica.

Me piasesi saver se ghe xe qualchedun interesado. Per realizar sta roba ghe vol comunque trovar almeno tre che lavori za su Wikipedia da almeno un mese e che gabi scrito almeno 100 modifiche sul steso (mi no son in queste condizioni e no son nianche esperto de modifiche wiki). Pol comunque eser che una volta lanciada l'dea se agiungi anche altri che no conosemo.

Posto sto mesagio in ambedue i forum, con la speranza che, no esendoghe un dialogo ma solo scritura de ricerche e contenuti, se dovesi rivar a far colaborar tuti, recuperando colaborazioni preziose ma evitando le solite polemiche. Certo che la certeza no ghe xe, perché se un vol meter anche la storia recente e un scrivi da destra e l'altro da sinistra.... :( Ma, per la miseria, semo tuti triestini, amemo tuti la nostra picola cità, e no credo che queste stupide divisioni, che ormai dovesi eser superade, devi penalizarla a l'infinito. Anzi, credo sia giunta l'ora de difender tuti insieme quel che resta dela nostra cultura, che sia de origine italiana, slovena, austroungarica o che ne so, ma prima de tuto la xe sopratuto triestina.

Resto in atesa de leger le vostre opinioni a proposito, che sia positive o negative.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Te me disi che no xe ancora su Wikipedia bastanza su Trieste? no ch e frequento tanto Wikipedia, ma no pensavo... l'idea in sè xe bona. Anche se mi no son esperta .. po se xe Wikipedia, xe verto a tuti, no solo ai forumisti dei do forum, che quindi te invitassi a esser i cominciadori de sto sito.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

AdlerTS ha scritto:Segnalo che xe nata una sorta de Wikipedia specializzada nei comuni d'italia

http://rete.comuni-italiani.it/

nella quale la pagina specifica nostra xe

http://rete.comuni-italiani.it/wiki/Trieste
No lo conosevo, grazie. Ghe go dado un'ociada, ma el me par piutosto "privato". La redazione che gestisi el tuto no xe de Trieste e i dixi che i racogli le notizie o tramite email o atraverso contributi ristreti. Nula da obietar, ma el fato che la parte de Trieste no sia gestida da triestini me lasa perpleso.

Altra perplesità me lasa el fato che el sito sia novo, quindi poco conosudo, a diferenza de Wikipedia, dove tra l'altro se trova de tuto (e quindi se pol far colegamenti incredibili) e ga anche la posibilità de usar diverse lingue.

Confeso che iero partido con l'idea de valutar l'ipotesi de meter su un sito wiki indipendente ma, proprio per le ragioni sora esposte, no me par la soluzione migliore.

S trata comunque de veder quanti saria interesandi, quanti in grado de operar e de controlar i contributi. Mi de wikipedia - parte editor - son praticamente a digiuno. Una volta gavevo provado a meter su dele informazioni (no su Trieste) e forsi le xe ancora, ma le iera in formato libero, e no go ancora leto le istruzioni. :wink:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

sul topic di questo forum

https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?t=2457

avevo fatto una proposta abbastanza simile. Usando strumenti analoghi a quelli di wikipedia (io uso dokuwiki) mettere in piedi delle pagine wiki dove si raccolgono in maniera organica le foto e gli interventi, pensavo soprattutto agli interventi storico/artistici, apparsi su questo forum, dove tutti possono leggere e solo alcuni scrivere, integrare, ordinare.

Ho provato a mettere insieme alcune pagine d'esempio, ma il mio server non può essere contattato dall'esterno e quindi mi riservavo di riversarlo con wget in pagine html e metterlo sul sito che il provider mi mette a disposizione come esempio. Non lo ho ancora fatto perché al momento ho messo solo una voce e quindi mi sembrava eccessivamente modesto per dare una buona impressione.

FFDT ha commentato il mio intervento nel post in questione con "prova a farlo" e sto provando a farlo, ma non vorrei essere io a portarlo avanti perché ho molti problemi linguistici (metto le doppie o meno, questo modo di dire è triestino o isolano, ecc.).

Certo la mia proposta è un surrogato di wikipedia. Comunque non è difficile intervenire su wikipedia. Io lo ho fatto da anonimo e se andate a vedere Cesare Beccaria in inglese, l'informazione che era nonno di Alessandro Manzoni l'ho messa io (altri poi l'hanno modificata e integrata). Più difficile, mi è sembrato di capire, è il costruire ex novo una pagina che sia wikificata in quanto è necessario rispettare determinate regole anche di linguaggio.

Ci si potrebbe aggregare, comunque, a http://vec.wikipedia.org che è la wikipedia in lingua veneta e che prevede che in testa ai singoli articoli si sichiari la variante della lingua veneta usata; http://vec.wikipedia.org/Wiki/Trieste è scritta in triestino e da qualche parte sono definite anche tutte le regole per la scrittura dei vari suoni.


Avatar utente
Ender
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 134
Iscritto il: gio 24 mag 2007, 8:33
Località: Trieste

Messaggio da Ender »

http://vec.wikipedia.org/Wiki/Trieste
404 error: File not found
The URL you requested was not found. Maybe you would like to look at:

* The main page
* The list of Wikimedia downloads

A project of the Wikimedia foundation.
E comunque non sarei contento di sottostare ad una cosa già esistente, soprattutto se di origine veneta.
Vi immaginate mia morosa, che è di Mestre, quanto gongola se scopre che mi sono espresso favorevolmente ad inserire una pagina su Trieste in una Wiki in lingua veneta? :wink:


[url=http://endercomics.blogspot.com]Ender's Comics[/url]
[url=http://endercinemx.blogspot.com]Ender's CinemX[/url]
[url=http://endercg.altervista.org]Ender CG - Under Construction[/url]
Avatar utente
Ender
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 134
Iscritto il: gio 24 mag 2007, 8:33
Località: Trieste

Messaggio da Ender »

Ok scusate, ho trovato l'indirizzo che funziona. "wiki" va minuscolo. Strano, di solito gli indirizzi web non sono sensibili alle maiuscole.

http://vec.wikipedia.org/wiki/Trieste

Comunque sto leggendomi anche http://rete.comuni-italiani.it/wiki/Trieste e ho osservato che ci sarebbe già qualche affermazione controversa.
difatti il toponimo Tergeste è venetico (deriva da TERG = 'Mercato' e da ESTE = 'Luogo', entrambi derivanti dall'antico dialetto venetico)
Io non sono un esperto ma ho letto che, benché questa sia una delle ipotesi più diffuse, pare che non sia affatto certa.

Vi dirò che data tale incertezza sarebbe stato più serio esprimere l'esistenza di altre possibili teorie (o anche solo accenare al fatto che esistono). Invece l'autore commette la leggerezza che commettono molti. Quella di voler inglobare Trieste all'interno di un'altra cultura maggiore identificandola per forza come una sotto cultura.
Ditemi pure che sono tignoso; ma avessi visto almeno un esempio contro corrente e lo sarei meno.
Io non mi sento Veneto e sinceramente i Veneti non sanno niente di noi. Pensano che siamo come loro (ve lo posso garantire per esperienza personale durante i vari pranzi con i parenti acquisiti). Alcuni non hanno neppure capito, evidentemente, che viviamo in una città di mare e mi fanno domande se so cosa sono i "Dondoli". A me? Non sono un esperto di itticoltura ma caspita c'ho l'acqua ad un paio di chilometri da casa!

Insomma per capirsi non mi va di essere classificato dai foresti.


[url=http://endercomics.blogspot.com]Ender's Comics[/url]
[url=http://endercinemx.blogspot.com]Ender's CinemX[/url]
[url=http://endercg.altervista.org]Ender CG - Under Construction[/url]
Avatar utente
Ender
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 134
Iscritto il: gio 24 mag 2007, 8:33
Località: Trieste

Messaggio da Ender »

Mi scuso se ho scritto 3 post di seguito ma continuano a venirmi in mente cose.

Nei precedenti ho dimenticato di esprimere il mio parere sull'idea originale di rofizal.

Sono favorevole.

Ma preferirei che si facesse qualcosa di staccato da servizi già esistenti per una volta tanto. Salvo sfruttare in aggiunta anche Google Earth per inserire contenuti aggiuntivi, cosa che avevo proposto anche sul thread da me iniziato riguardo al Furlan.

Di programmi basati su PHP e MySQL per metter su una Wiki ce ne sono diversi.


[url=http://endercomics.blogspot.com]Ender's Comics[/url]
[url=http://endercinemx.blogspot.com]Ender's CinemX[/url]
[url=http://endercg.altervista.org]Ender CG - Under Construction[/url]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Ender ha scritto:Ma preferirei che si facesse qualcosa di staccato da servizi già esistenti per una volta tanto.
[...]
Di programmi basati su PHP e MySQL per metter su una Wiki ce ne sono diversi.
Sì, ma i server decenti, che funzionino, costano.


Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

Wiki per Trieste.

Messaggio da mauri »

Presente!

( Archeologia pre romana e repubblicana, architettura popolare tradizionale, fotografia de tuto..., telecomunicazioni, e se servi poesia )

Basta che qualchedun coordini.. seno' vien fora pupoli...


http://xoomer.alice.it/m.clicech
Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

Isoglosse linguistiche

Messaggio da mauri »

difatti il toponimo Tergeste è venetico (deriva da TERG = 'Mercato' e da ESTE = 'Luogo', entrambi derivanti dall'antico dialetto venetico)
Io non sono un esperto ma ho letto che, benché questa sia una delle ipotesi più diffuse, pare che non sia affatto certa.

Se te vol far rabiar la mestrina.. ma sai rabiar... dighe che un studioso sloven piutosto autorevole gaveva trovà una corelazion tra le incisioni dele situle paleovenete de Este e la lingusa slovena...

Per saver de piu'...el libro se ciama " I VENETI progenitori dell'uomo europeo " ed. Ivan Tomazic (Slo)

Ciau


http://xoomer.alice.it/m.clicech
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ringrazio Ender per aver corretto l'errore sull'indirizzo; la distinzione tra maiuscole e minuscole dipende dal sistema operativo e dal server, e in wikipedia la distinzione esiste. Credevo di aver copiato l'indirizzo con copia e incolla, ma evidentemente non è stato così.

Ho citato il sistema dokuwiki perché è l'unico che conosco; non lo so se sia il migliore, ma ha il vantaggio di aver bisogno solo del php e non di un database. Se volete vedere un esempio di pagine wiki fatte con dokuwiki, vi posso segnalare quelle che ho messo in piedi io:

http://www.itccarli.it/dokuwiki/doku.ph ... w&id=start

In questi giorni sono state oggetto di un attacco esterno che aveva come scopo, credo, quello di aprire nuove pagine a sproposito, oltre che quello di rompere le scatole, ma il sistema ha resistito.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Isoglosse linguistiche

Messaggio da babatriestina »

mauri ha scritto:Se te vol far rabiar la mestrina.. ma sai rabiar... dighe che un studioso sloven piutosto autorevole gaveva trovà una corelazion tra le incisioni dele situle paleovenete de Este e la lingusa slovena...

Per saver de piu'...el libro se ciama " I VENETI progenitori dell'uomo europeo " ed. Ivan Tomazic (Slo)
xe quel che gavevo riportado la copertina qua ancora oltre do anni fa. El titolo in inglese che te disi sona I Veneti- Primi costruttori della Comunità Europea-ricercando la storia e il linguaggio degli antichi antenati degli Sloveni
in rede se trova anche diversi commenti a sto libro, e no solo opinioni, ma appoggi e confutazioni a livello accademico.
Ricordo come go ripetudo no so quante volte su sto forum co se ga tirado fora la parola "veneti" che veneti, Weneti, Wendi , venetici, e no so anche quanti termini simili xe atribuidi ancora nel antichità classica a gente che viveva nei posti più disparadi del Europa, dela Bretagna: Veneti in Cesare, Venetia iera el nome latinizzado de l'attuale Vannes e Vandea ( Wendi-Wandée?), ai Wendi tirai fora del storico romano-goto Giordane ( vedi sempre el post citatdo e che con pazienza ve go riportado le parole esatte de Giordane) de qualche parte in Europa Nord est.. e poichè i xe molto antichi e molto diffusi, più de un zerca de appropriarsene per dichiarar che el suo gruppo xe i fondatori del Europa


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Ho citato il sistema dokuwiki perché è l'unico che conosco
Qua te trovi un elenco de software wiki :
http://it.wikipedia.org/wiki/Elenco_di_ ... tware_Wiki
ieri gavevo trovado una pagina con tuti i detagli de un mucio de software, ma adeso no go tempo de ricercarla.


Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

Re: Isoglosse linguistiche

Messaggio da mauri »

e poichè i xe molto antichi e molto diffusi, più de un zerca de appropriarsene per dichiarar che el suo gruppo xe i fondatori del Europa


riporto l'ultimo toco ma concordo su tuto, pero' adeso te tigo una....

le lingue indoeuropee..tute le lingue indoeuropee, le se ga diferenziado dal cepo comune "on the road"...overo durante le migrazioni dele tribù che le paralava..e fazendo el percorso a ritroso...più lontan che te va nel tempo meno diferenze gaverà i linguaggi tra e lori..se andemo indrio all'età del bronzo, se sai fazile che i parlsi tuti robe sai simili, no dimentichemose po dela relativa scarsità de popolazion e dela basisima densità.

A sto punto, zercar de doprar le cosidete isoglosse linguistiche, che saria i termini comuni a piu' linguaggi, come che i ga fato ampiamente i mati su quel testo, se quantomeno azardado...e l'archeologia conferma queste riserve...infati te li podevi ciamar veneti, o wendi, o Enetoi o come che te vol...ma le risultanze paleoetnologiche pitura popli sai diversi tra de lori..se sai probabile..che ala luce dela cultura Vedica...quindi vicina la ceppo originario indoeuropea, che el prefisso VE podeva designar qualcosa che iera za prima (antico, originario, preesistente)... semplicemente.. alo steso modo che i greghi ciamava barbari indiferentemente tuti quei che no parlava grego...
ciau


http://xoomer.alice.it/m.clicech
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

VE come vecchio? vetus?

ben, adesso parlo de moderator e digo che se stemo alontanando del topic e che podessimo spostar sto toco sempre nela sezion origini de Trieste dove che gavemo trattado sta roba. e lassemo che continui qua quei che discuti come meter un sito colegado al forum che tegni le informazioni in modo organico.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ender ha scritto:[...]di solito gli indirizzi web non sono sensibili alle maiuscole [...]
flag_ts vero, ma 'l indirizo "insensibile" 'l se ferma a 'l nome de la machina, cioe` prima de la prima xbara ... la parola "wiki" la xe dopo e la raprexenta el nome de una directory e cuindi se 'l server el ga un sistema operativo che aceta maiuscole e minuscole la diferenza la ghe xe :-)

flag_fr vrai, mais l'adresse "insensible" est limité au nom de la machine, c'est-à-dire avant le premier bar ... le mot "Wiki" est après et il est le nom d'un répertoire, de sorte que si le serveur dispose d'un système d'exploitation qui accepte les majuscules et les minuscules, la différence existe :-)

flag_uk true, but the address "insensitive" is limited to the name of the machine, ie before the first bar ... the word "wiki" is after and it is the name of a directory, so that if the server has an operating system that accepts case-sensitive names, the difference exists :-)


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Go verto un Wiki su Trieste su un server de prova:
http://trieste.wiki-site.com/
Al momento xe svodo, ma lo go apena verto... :wink:

Volendo se podesi verzer anche wiki in triestin (ma no per questo progeto, plz). Prima però bisogna inserir el triestin come lingua e no go ancora capido se per questo ghe vol tradurghe al sito almeno certe pagine.


dcobau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 92
Iscritto il: mar 3 gen 2006, 3:34

Messaggio da dcobau »



Torna a “Trieste e l'Internet”