San Nicolò

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

San Nicolò

Messaggio da babatriestina »

In realtà, me par che ne manca una sezion su tradizioni popolari e robe simili, ben consideremo un evento San Nicolò e la Fiera, mi volevo postarve un per de immagini ciolte de un libro austriaco per fioi dele elementari del 1947, Mein erstes Buch ( El mio primo libro), che nostra el san Nicolò visto in Austria a quel epoca:
qua xe l'attesa dei regali sula finestra la sera prima ( la finestra xe dovudo ala legenda de S Nicolò che ga ga buttado per la finestra la dote ale putele povere che no trovava marì perchè no le gaveva dote):
Immagine
come vedè, ghe xe le scarpe per ricever i regali ( come la calza dela Befana)
el sacheto de carbon e e rametti per darghe ai fioi cativi, pici bretzel...a fianco de San Nicolò xe el Krampus, diavoletto cole cadene de origine nordica
Po xe San Nicolò col sacco e una curiosità: el mantel xe blu!!! se solito San Nicolò xe in rosso ( el color dei martiri) che vegnerà ripreso de Santa Claus
Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Una roba ridicola su S. Nicolò: mia fia ghe ga scritto che la voleva un regalo sai costoso e ghe lo gavemo fatto notar.
La me ga risposto "Beh, tanto paga lui !"


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Anche mi de picio metevo la sera la leterina sula finestra e ala matina trovavo qualcosa (in genere qualche bon bon). :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e se metteva la letterina a San Nicolò, ma anche a Gesù Bambin o al Angioletto ( de Nadal) e spesso San Nicolò rispondeva, su carta intestada cola sua imagine ( dovessi gaver una risposta a mama de picia) disendo che el ghe penserà, che el ga visto se el picio xe stado bravo, che visto che insomma se se ga comportado ben, forsi anche sto anno ariverà qualcossa! e el aprofittava del occasion per racomandar de esser boni , de no far rabiar i genitori, etc.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Forse ve go za dito, ma co gavevo 20 anni go lavorado tre mesi in posta, sotto nadal. Incredibile quante leterine complete de mittente che trovavimo in cassetta con soto la zonta della mama: vi prego non rispedite al mittente il messaggio ! :-D


Mal no far, paura no gaver.
Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

AdlerTS ha scritto:Una roba ridicola su S. Nicolò: mia fia ghe ga scritto che la voleva un regalo sai costoso e ghe lo gavemo fatto notar.
La me ga risposto "Beh, tanto paga lui !"
:lol: :lol: :lol: Miga sempia ela. La sua logica ga ragion: Ghe volemo far creder (per un poco almeno) a legende, ma co no ne va ben a noi zerchemo scuse. :oops: :oops: :oops:

Ben, insoma la ga capa` sto regalo o no?

PS Curiosita Adler: Che eta` la ga?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

I mii iera un poco seccai, perchè nona voleva che fussi ben ciaro che el regalo de san Nicolò da parte sua no iera el stesso de quel dei genitori, Cussì mi mettevo un piatto sula finestra de camera de pranzo, che iera per el San Nicolò de casa, e un sula finestra de camera de nona, che abitava con noi - dovessi dir che abitavimo noi de ela, visto come che la ne comandava tuti a bacchetta- e cussì ghe iera "San Nicolò de nona". Mama gaveva paura che me confondessi le idee.. in realtà no so ben quel che realizzavo, anche perchè papà me gaveva contado che lu san Nicolò lo gaveva propio visto ! :-D che nel mezzo dela notte, in sogno, ovviamente, el gaveva visto verzerse un grande sacco che depositava regali. Lu me assicurava che san Nicolò no, ma el suo sacco lo gaveva visto per bon!
E co sentivimo un aeroplano sotto Nadal, mama me spiegava che xe el Angioletto de Nadal che gira in aeroplan ( moderno, eh?) per controllar quai che xe i fioi boni che se merita i regali.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Capuzi garbi ha scritto:Ben, insoma la ga capa` sto regalo o no?

PS Curiosita Adler: Che eta` la ga?
Mia fia ga 6 anni e xe un caso strano perché la credi a S. Nicolò, ma non a Babbo Natale :shock:

Per el regalo, la lo ga ciapado ! (ma go trovado un negozio che lo fazeva in promozion a metà prezzo) :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go trovado una lettera de san Nicolò, ma no credo che la sia indirizzada a mi, ma ancora a mia mama
ecovela qua, el principio:
Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Forsi la xe indirizada proprio a ti, perchè i disi che el S. Nicolò originale gaveva el mantel e el capel blu e che i paramenti rossi xe stai lanciai dala Coca cola quando la xe vignuda fora, me par proprio nei anni 50, perchè el rosso iera el suo color.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto: i disi che el S. Nicolò originale gaveva el mantel e el capel blu e che i paramenti rossi xe stai lanciai dala Coca cola quando la xe vignuda fora, me par proprio nei anni 50, perchè el rosso iera el suo color.
a mi me sa che xe gente che conossi assai la Coca Cola ma poco i paramenti liturgici: no xe previsti paramenti liturgici blu, nè per vescovi nè per preti


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Se te se ricordi ben, quando i ga inaugurà la fiera de S. Nicolò in Viale, S. Nicolò iera, e i lo ga dito, coi paramenti originali blu. Mi go visto solo nel tg de tele 4 no iero là, perciò..... :? :?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi no ghe iero al inaugurazion, e anche el mio S Nicolò del pupolo del libro anni 50 xe in blu, ma istesso no me convinzi.. per la cartolina, anderò a zercarla e ve dirò la data, e se la xe rivolta a mama o a mi


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Gavevo visto anche mi anni fa pupoli de qualche vecio libro con S.Nicolò o Babbo Natale nordico vestido de blu e me gaveva parso strano. La spiegazion, abastanza possibile, vista la manìa de copiar i americani, la go avuda solo poco tempo fa.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Su Triestemia gavevo messo un link ad un completissimo sito dedicado a S. Nicolò, ma adesso non lo trovo. Jera pien de disegni "storici".
Se Rofizal rivassi a darghe un cuc :-D


Mal no far, paura no gaver.
refolo

san nicolo'

Messaggio da refolo »

Coincidenza, proprio ieri sulla television, i ga' da' la storia completa dei DUE SAN NICOLO" veramente stando alle parole de San Paolo ghe ne xe 3 el terzo xe Gesu'.
Nato e vissudo e diventa' Vescovo della Turchia, secondo introdotto dall'Olanda ecc. (sara' sempre Lui ma i disi chel iera Olandese) un missiot.

Quel che disi nonna picia el xe stado cavado via dalla pubblicita' della Coca-Cola (mi' go' ancora un sottobicier).

anche el paron della fabbrica el ga' capi' che non podeva andar avanti sta storia de un personaggio importante e messo su una pubblicita'.....ciamemola petess, perche' i Americani usa beverla col BURBUM.

De la'noi triestini co se andava in qualche bar se domandava un'American
con una fettina de limon. Cerchero' se trovo sotto Trieste-mia, mi go' salva' tanto.

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Per san Nicola de Myra, basta googlar, ve riporto do indirizzi de siti che ghe ne parla, ovviamente go messo solo san Nicola, che se andè a zercar Santa Claus trovè ancora tanto altro:
http://it.wikipedia.org/wiki/Nicola_di_Mira
http://www.santiebeati.it/dettaglio/30300
per l'introduzion dela venerazion a San Nicola dall'Oriente al Occidente, i medievalisti disi che la xe dovuda molto all'azion del imperatrice Teofano, una parente de imperatori de Oriente che ga sposado un imperator del occidente:
http://it.wikipedia.org/wiki/Teofano_de ... ano_Impero
per cui i la ciama, scherzosamente, "la mamma de san Nicolò"
e me fermo qua, ma ghe saria ancora parecchio de dir su san Nicolò...


refolo

San Nicolo'

Messaggio da refolo »

San Nicolo' de Bari....la festa dei scolari!
i scolari non fa' festa?
ghe taieremo la testa
........
questa iera la version de quando che iero
picia. Un pocheto fora sfasa, ma a Trieste ghe iera permesso tutto, tipiche pajazzade, de cior in giro.


Maria aka Refolo


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Guarda che la gira ancora adesso, sfasai o no sfasai che semo! E ai fioi la ghe piasi sempre. :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ogi jero a Messa a S. Giacomo e me son ricordado che ghe xe un quadro, voludo da Massimiliano d'Austria, che raffigura San Nicolò e la Madonna che proteggi i naviganti.
Cercandolo tra i nostri "speciali cese", me son accorto che gli interni de questa ne manca !


Torna a “Eventi”