Viale Sonnino

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Viale Sonnino

Messaggio da macondo »

Viale Sonnino (Viale D'Annunzio)1936/38 circa Con le case apena finide. Novissima la casa sul canton de via Settefontane. Nella version granda ghe xe sempre detagli interesanti: i lavori in via Settefontane, i cavai che bevi nel rigagnolo. Par quasi che i ga lavado le strade (o che se ga roto un tubo)..

https://www.atrieste.eu/FotoMacondo/sonnino.jpg

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

La prima caxa a destra adeso no la xe piu` ... a 'l suo posto xe un palazo moderno (o dio ... sara` ani '60 ;-D) sai piu` alto.

In via sete fontane, proprio in te la parede indove che ghe xe el cartelon con sora scrito "bisleri nocera umbra" in pian tera i ga verto porte e vetrine e ghe xe un negozio ... no me ricordo piu` se in te i piani de sora i ga verto finestre ... me pareria de si`.

Adeso la` indove che ghe iera i cavai xe sempre pien de auti parchegiadi.


Ciau

Franco


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

altra immagine de Viale Dannunzio, inizio anni 50.... senza machine e tanti alberi.-

Immagine


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La casa d'angolo de Viale Sonnino xe casa Mondolfo, architetto Ramiro Meng 1934 . De vece foto, par che za la casa precedente sul canton gaveva una forma simile


granzo

Messaggio da granzo »

Che bele le strade senza auti parchegiadi che sofiga alberi, marciapie e scondi portoni e negozi...le par 'ssai piu` grandi. :-D E senza quei quintai de segnaletica che se trovemo ogidi` :(


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ecovela adesso, de via Molin a vento
Immagine


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Legendo La Triestinitá de Mario Comuzzi go scoperto una roba che no savevo. Che sia Viale Sonnino (viale D'Annunzio) e via Rigutti no esisteva prima del 1934-5. Prima de sti anni, per andar , per esempio, in Piazza Foraggi, se ciapava via Settefontane o via della Tesa...In quela zona ghe iera una fabrica de pegola (e de la vien Via della Fabbrica) e dove che i gavessi verto el Viale, ghe iera una zona de casette pice del tipo che se pol ancora veder (assai poche) in via della Tesa.

Purtropo le cartine che gavemo nel Forum no riva fin lá. Xe qualchedun che ga una mapa prima dei anni 30 che magari podesi postar una scansion de sta zona?

Verzendo el Viale Sonnino e ristruturando la zona in Bariera, se crea quel asse stradal che partindo in Piazza Libertá el riva fin el Ipodromo (e oltre)...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

macondo ha scritto: Purtropo le cartine che gavemo nel Forum no riva fin lá. Xe qualchedun che ga una mapa prima dei anni 30 che magari podesi postar una scansion de sta zona?
Comanda, padrone, e il genio della lampada ti accontenta! :-D
La carta xe sempre quela del inizio del 900 guida Treves, che el nosto amico Kasteliz me ga dito che no xe el non plus ultra, ma in mancanza de meo..
Immagine
Mi savevo qualcossa, e proprio anca mi nei ultimi tempi go aprofondido . E cussì adesso me ritrovo anca dove che iera via Media, che sentivo nominar a casa.
Nei anni 30 i ga fatto sto asse dela Stazion a Piazza Foraggi, che doveva deventar Piazza Caduti Fascisti, passando per Barriera = Piazza dell'Impero
Un altro asse doveva esser quel roman, l'attuale via del teatro Romano doveva esser el Corso Littorio e proseguir slargado ancora verso Cavana, una specie de via dei Fori Imperiali in versione domacia.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

macondo ha scritto:se ciapava via Settefontane o via della Tesa...
Ogi qualchidun me chiedeva del toponimo de via Settefontane: aprofito de sto spazio per scriver che sin dal 1222 ghe xe tracia de una contrada de se fontanis. Nell'antico dialetto Tergestin, più simil al friulan rispetto al triestin moderno (de taglio veneto) iera ancora de sis funtanis o sexfuntanis. Sembra che la forma Sette Fontane subentri nel '700.
Le fontanis, poi, saria sorgenti che, nell'ordine stava vicin la cesa de Catinara, a Melara, alle falde del Farneto, nel parco de Villa Revoltella, nell'alta via dell'Eremo e nella zona dello Sterpeto.


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Via Rigutti

Messaggio da Coce »

Xe diverse incosistenze quanto detto qui' sopra che me sento in dover de rettificar. Mi son nato in via Rigutti nel 1929. El viale Sonnino xe corretto perche' mi me ricordo de esser casca' in ginocion con mia Mama su una piera in punta travesando el viale quando i preparava el sotto asfalto e go ancora la sicatrice sul genocio, credo che iera nel '34.
Xe sta' dei cambiamenti in via Rigutti, no xe afatto come quotado de Macondo "La Triestinissima" de Mairo Comuzzi. La via Rigutti xe una via assai vecia quando son nato mi le case gaveva piu'de 100 ani, mia nona iera propietaria de una casa de 2 piani in via Riguti, e ela la xe morta nel
'35. La via Rigutti andava da viale Sonnino parallela a via Molin a Vento Fino al'altezza de Largo Pestalozzi. Bisogna pensar che semo in collina, la via Bergamasco incominciava nel mezzo fra la via Rigutti e via Molin a Vento al'altezza dela traversale de via Conti, via dela Tesa, la scalinada, via Rigutti, e via Molin a Vento. Automobili (2o3)al giorno vegniva da viale Sonnino fino a Largo Pestalozzi o Via del Veltro. La via Rigutti xe stada bombardada e questo credo che gabi portado ala demolizion dela parte superiore dela via Rigutti dove son nato mi. Per questo nela mia prima visita a Trieste nel '94 dopo 42 ani de assenza me ga portado a componer la poesia NO XE PIU' LA MIA CONTRADA. Aggiungo una mappa marcada per darve un' idea Cia a tuti Coce :-)
Allegati
IMG_0001.jpg


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Nei anni 30 i ga fatto sto asse dela Stazion a Piazza Foraggi, che doveva deventar Piazza Caduti Fascisti
Attenzione: i ga raso al suolo la "storica" stazion de servizio in Piaza Foraggi :shock:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:Nei anni 30 i ga fatto sto asse dela Stazion a Piazza Foraggi, che doveva deventar Piazza Caduti Fascisti
Attenzione: i ga raso al suolo la "storica" stazion de servizio in Piaza Foraggi :shock:
chi che ga visto el progetto disi che dovessi vegnir ben, efetivamente la piazza come che la iera no iera un granchè;
deghe un'ociada qua
http://www.elsitodesandro.it/invboard/i ... topic=3909
i disi che la stazion i la rimetti a posto


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Son andado a legger, ma te giuro che i la ga rasa al suolo !!!
Se passo de novo de là fazo una foto.


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

AdlerTS ha scritto:Son andado a legger, ma te giuro che i la ga rasa al suolo !!!
Se passo de novo de là fazo una foto.
confermo.-


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Via Rigutti

Messaggio da macondo »

Coce ha scritto: La via Rigutti xe una via assai vecia quando son nato mi le case gaveva piu'de 100 ani
Go fato un poco de confusion anca perché via Rigutti se ciamava originalmente via della Tesa che continua a esistir anca oggi ma piú curta.
Allegati
file0078part3bi.jpg


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Me ricordo che intorno el 1961/62 mi andavo a comprar spagnoleti de contrabando de Poldo, una osteria de via San Marco. Una sera mi e un mio amico, dopo che gavemo comprado un par de pacheti de Chesterfield, do mati ne ferma subito fora dela porta e i ne domanda quanto gavevimo pagado – che iera credo 300 lire al pacheto. I ne disi che lori i ne pol vender piú bon prezo ma che dovevimo comprar almeno 3 steche. In poche parole gavevimo ingrumado sti soldi, che iera bei soldini, e cussi el giono dopo semo andadi al apuntamento sula parte alta de via del Molino a Vento. Ghe gavevimo dado i bori a uno de lori e sto mato se gaveva messo nel porton de una casa. Visto che iera za pasadi 10 minuti e nol tornava, el altro ne disi de spetar che el andava a veder cossa che iera suceso. Speta e speta, ma nissun tornava...Cussi semo entradi nel porton e se gavemo acorto che la casa gaveva un'altra uscita in via Rigutti :oops: :oops: :oops:


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Via Rigutti

Messaggio da Coce »

La tua Mappa qua sora devi esser sai,sai vecia, quela ligua de tera fra
via Molin a veto e via della Tesa la xe tuta in colina, la tua mapa no mostra la via Rigutti o la via Bergamasco e tute due ste vie le xe assai vecie tanto de eser demolide in parte. Nei mii tempi la via dela Tesa no gaveva sboco verso la Piazza dei Foraggi (del Fien) Blocada dela Campagneta che mi descrivo nela mia poesia. La casa de via Molin a Vento- via Rigutti dove i ve ga' frega'co i spagnoleti la conoso ben, la ga' un pian in via Molin a Vento e tre piani nela piazeta de via Rigutti, e questo dimostra la ripidita del tereno nela zona, la via dela Tesa la xe in
valata, la via Molin a Vento la xe in cima de quel che xe el cole de San Giacomo. Ciao Macond :-) o


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Rigutti

Messaggio da babatriestina »

Coce ha scritto:La tua Mappa qua sora devi esser sai,sai vecia,
la vien de una guida del 1910 e forsi la xe un poco anterior, e i me disi no troppo precisa. Ma me sa che la xe più vecia de ti :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:
AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:Nei anni 30 i ga fatto sto asse dela Stazion a Piazza Foraggi, che doveva deventar Piazza Caduti Fascisti
Attenzione: i ga raso al suolo la "storica" stazion de servizio in Piaza Foraggi :shock:
chi che ga visto el progetto disi che dovessi vegnir ben, efetivamente la piazza come che la iera no iera un granchè;
deghe un'ociada qua
http://www.elsitodesandro.it/invboard/i ... topic=3909
i disi che la stazion i la rimetti a posto
Questa xe la foto


Immagine

tornando al nome, dal 1938 al 1943 Piaza Caduti Fascisti iera l'attuale Piaza S. Giovanni


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

macondo ha scritto:[...] Viale Sonnino (viale D'Annunzio) e via Rigutti no esisteva prima del 1934-5. [...] una mapa prima dei anni 30 che magari podesi postar una scansion de sta zona? [...]
Mi de recente go visto una foto de cuando che i stava costruindo el vial Sonnino ... la xe in t'un libro de la prima meta' de i ani 1980 (no me ricordo ben) che trata de le demolizioni de 'l 1934-1935. El paron de 'l libro me ga dito che poso meter la foto in te 'l forum pero' adeso no go i ordegni che me ocori ... apena che rivo la meto ma se cualchedun se procura el libro e fa prima de mi no me rabio :-)

Ciau

Franco


Torna a “Quartieri e rioni”