Kaiserschmarrn

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

Perché cussì ghe se diseva in famiglia, lo ciamava la coga carinziana e xe scritto sula Cucina Triestina della Stelvio ( veramente l'edizione autarchica anni Trenta ghe diseva Sminuzzata imperiale)
Inveze el Kochbuch fuer drei ( un favoloso libro de cusina che pur essendo tedesco e no austriaco andava per la magior fra le mie bisnonne e che dopo che el mio se ga leteralmente disfado go bazilado per trovarlo , solo Amazon me ga trovado una copia de una libreria antiquaria tedesca) scrivi ( in gotico) Schmarn con una erre sola Idem la version italiana de Caterina Prato de fin Ottocento
Immagine

el Kochbuch
Immagine

Immagine

me vegnissi de pensar quasi che i metti una e eufonica per i poveri italiani che senza una vocal no sa pronunciar ( lo dopra cussì la Fast) ma paressi che i voli collegarlo alla parola tedesca Schmarren che po i tradusi anche come "boiata"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

e anche i vocabolari online cita la forma con ma anche senza e

Immagine
Qua ghe vol Ciancele per dirne come che scrivi dele sue parti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da Ciancele »

E Ciancele rispondi de balin. Schmarrn (o anca Schmarren) xe una fritaia che se sminuzza. La diferenza che pasa tra omlet e schmarrn xe che omlet no ga farina. L’etimologia, insoma chi che xe sta el primo a far ‘sta roba, no xe ciaro. Tra le tante che i conta, i disi che i ga fato sta roba per Elisabetta. Su marì, Francesco Giuseppe I, ga magnà parchè a ela no ghe piaseva tanto, e el ga dito: Mega. Forsi no’l ga dito mega, parchè quela volta no se usava. Par talian se diria: reale o regale. L’Austria, che gaveva un inperator, ga dito: imperiale. ‘lora Kaiser. Par quel se ciama Kaiserschmarrn. Relata refero.
Schmarren come boiata o roba insulsa, sensa senso, cazzata, monada, se usa in Austria e in Germania del sud, ma colloquiale. Der erzählt ‘nen Schmarren: El conta bale o monade.
Contenti?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

A mi i me contava che la gaveva fata per el imperator un montanaro con quel che el gaveva in cusina. ma sa, se no se meti in mezo Sissi no xe bona reclam.

Omlet?? parola che vol dir più robe: se te disi come omelette ala francese alora no xe farina, ma qua d enoi i ghe disi omlet (anche nela variante amlet) ale palacinke che ga farina..
NB noi femo el kaiserschmarrn, ma xe tanti altri Schmarrn nei libri de cusina: la versione economica ( solo farina ovi late e zuchero), Schmarrn de pan, de patate, de risi, de gries.. un giorno li proverò un per un


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Ricete”