Via Oriani

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Via Oriani

Messaggio da sum culex »

Le foto dei palazzi de sta via. Come al solito ghe demando l'incarico dei comenti e dele spiegazioni ala mia gentile e disponibilissima colaboratrice baba (TS).

Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine


Immagine


Immagine

Ciao
zoom culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Soprattutto i primi xe pseudotoscan de fin ottocento.
Mi gavevo osservado qualcossa de altro, de quele parti..
ognidun resta colpido de quel che ghe piasi, e mi me ga colpido sto palazzetto, alquanto sporchetto,che gavessi bisogno de restauro, ma la cui linea semplice dela facciata, senza tanti fronzoli, ma cole sue colonnette neoclassiche lineari appena accenade ma ga dado un senso de equilibrio
Immagine
in particolar, el pergoletto, col busto nela lunetta de sora, imagino del paron, ma che el se presenta come un imperator roman..
Immagine


refolo

via Oriani

Messaggio da refolo »

la seconda foto, dove vien star el canton de Via Vasari...iera el Cine Reclam....el telon Verde iera el piccolo Bradaschia, tacca verso la via Caccia iera la casa (primo pian de Tiberio Mitri. Una panetteria Zavadal,
la casa del Dolce e sull'altro canton la Farmacia Picciola, che adesso me par xe el Museo........BEL TUTTO! Sum te son un'artista.

Per Nadal te ne verzi i cuori....ricordi indimenticabili.

Maria aka Refolo


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

La farmacia Picciola xe sempre sul canton.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La framacia Picciola funziona come farmacia e me par che gabia nche un picio museo de farmacia allegato, no so la casa del dolce ma in zona ghe xe un per de paticcerie/panetterie con vetrine abbastanza allettanti


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

Go visto apena adeso sti mesagi su la via Oriani e la farmacia Picciola.
Un quindise ani fa quando i paroni la ga ingrandida e sopalcada (i gaveva compra la botega de biciclete drio el canton) mi ghe gavevo restaurà e sistemà i mobili veci dela farmacia.
Dopo un ano el dotor du Ban ga volù far un museo con tuti i documenti de più de un secolo, i atrezi e i mobili del vecio laboratorio dela farmacia.
El ga comprà un quartier al primo pian del primo porton de via Caccia e mi ghe go fato le vetrine, i panei e restaurado i mobili del laboratorio.
In sto museo se podeva veder alambichi, machine per far suposte, provete, scatole de medizine de cinquanta e più ani fa, vasi de vetro e tante altre robe.
Nela bibloteca iera tanti libri antichi de medizina e tante guide comerciali de Trieste, in italian e tedesco dei ani dal 1875 al 1890, con tuti i indirizi dele autorità, dele boteghe e dei profesionisti.
Quela volta l'alestimento lo ga fato Athos Pericin, che xe quel che alestido le mostre al IRCI (Kollmann, 100xIstria, Orell e altre)
Purtropo questo museo no xe più a Trieste perchè el dotor du Ban no se la sentiva de tignirlo avanti (el ga diese ani più de mi che son za vecio) e nol trovava nisun a Trieste che ghe lo cioghi anche a gratis.
El se ga stufà e el lo ga vendù al Ordine dei farmacisti, me par de Pavia.
Chi che no ga visità sto museo ga sai perso.


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

Me son dismentica de dir che nel nonantanove el dotor Giorgio de Ban ga publicado ala Svevo un libro in mile copie numerade (mi go la XI) con la storia dela farmacia (1799-1999), del museo e con el catalogo sala per sala con più de zinquanta fotografie


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

[quot
picciola.jpg
picciola.jpg (100.37 KiB) Visto 2299 volte
e="molighe el fil"]Me son dismentica de dir che nel nonantanove el dotor Giorgio de Ban ga publicado ala Svevo un libro in mile copie numerade (mi go la XI) con la storia dela farmacia (1799-1999), del museo e con el catalogo sala per sala con più de zinquanta fotografie[/quote]

Go trovà foto del ex Museo Picciola.
Nela prima xe un mobile dela prima sala, nela seconda se vedi una credenza del otozento con tuti i reagenti, nela terzo un atrezo del otozento per far suposte e nel ultima una altra sala con una machina più recente anca quela per suposte
Allegati
picciola 001.jpg
picciola 001.jpg (76.63 KiB) Visto 2299 volte
picciola 002.jpg
picciola 002.jpg (76.27 KiB) Visto 2299 volte
picciola 003.jpg
picciola 003.jpg (68.54 KiB) Visto 2299 volte


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Via Oriani

Messaggio da sum culex »

Ma con quele suposte che i fazeva, bisognava star atenti, co se se le meteva a no morsigarse i diti? O no? :wink:
ciao
sun culex


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

No xe propio in via Oriani, ma largo bariera sul canton con via Pondàres, con l'acento sula A come diseva el profesor Rutteri, xe quatro case fate nel mileotozentovintisete vintioto dal architeto Giovanni Nepomuceno Semetz.
Me son interesà dela storia de ste quatro case quando zica diese ani fa el paron dela botega de porziter che xe nela casa de canton, ga voludo rinovarla e ingrandirla ciolendo un toco nela casa de via Pondàres.
In sta botega go fato tuto l'aredo compresi i travi curvi del plafon.
Un giorno el paron, savendo che mi son pasionà dela storia de Trieste, me domanda se so dirghe qualcosade ste case, ma quando ghe go dito che prima che i fazi la casa, nel posto dela sua botega iera el zimiterio dei greghi che xe sta sposta a Sant'Ana, nol ga voludo saver più gnente.
No ghe go gnanche dito che el Semetz pochi ani dopo el xe falido e ghe ga girà i copi, e la zente diseva che i morti ghe ga portà sfiga (parola de ogi) inveze nei ani dal trentuno in avanti xe stada una crisi finanziaria come ogi.
Qua in avanti xe una foto de quando iera ancora la stazion dele coriere.
Saria sai bel che Nona picia fazesi qualche bela foto come la sa ela.
Allegati
c semetz.jpg
c semetz.jpg (143.1 KiB) Visto 2284 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Oriani

Messaggio da babatriestina »

el zimitero dei greghi che mi sapio no so se rivava fin là, ma iera-- dove che stago mi!! co no trovo qualcossa in casa digo sempre che xe el coboldo del cimitero che me scondi. DOvessi trovar la pianta, ma tuta la base de Montuzza iera a zimiteri, xe rrstade le tracce de quel protestante del lato de via del Monte, ma i greghi gaveva cappella e cimitero drio dela palazzina Tonello. Co i ga fato el garas a 5 piani al posto dela corte ghe go domandado a quei dela dita se scavando i ga trovado qualcossa. i me ga dito Solo piera sotto.
Quele case come che le xe adesso le xe deventade bellissime, piturade in colori pastello che meti in rilievo le lesene neoclassiche, co xe sol e sopratutto in primavera che fiorissi i alberi de ciliegio in rosa xe un splendor, propio un piazer vederle. El zimitero xe stado portado via nela prima metà del Otozento
in attesa de NonaPicia, contentite de queste
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Via Oriani

Messaggio da Nona Picia »

me par che BT gabi sodisafado tuti, no? Comunque un de sti giorni, sol o piova che sia, vederò cossa che posso combinar anche mi. Mio marì senza sol no fotografa..... ;--D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

Mi me risulta che el zimiterio de la "Nazione Greco-Illirica" iera dove adeso xe i numeri uno e tre de via Pondares.
El grupo de quatro case xe stade fate tute insieme.
Quela che adeso ga el numero undise de largo bariera fato sul tavolare 1678 el gaveva el numero diciasete de via bariera vecia, el numero dodise al tavolare 1677 al dicianove de via bariera vecia.
La casa de canton col tredise de largo bariera e uno de via Pondares, numero tavolare 1676 una volta gaveva solo el numero de via Pondares.
Tute tre dopo el falimento de Semetz che le gaveva costruide le iera stade intavolade a Giovanni Battista Preschern de Heldenfeld e le iera stade dei sui eredi per zirca zento ani.
La quarta casa al tre de via Pondares (tavolare 1161) per zento ani la xe restada dela comunità grega ilirica che iera parona del zimiterio dove la iera sada costruida.
Dopo la comunità grega la ga venduda al comun per far el alogio popolare che funzionava fin i ani sesanta.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Oriani

Messaggio da babatriestina »

eco qua: questo xe un tochetin dela mappa del catasto franceschin del Archivio de Stato
Immagine
in alto in mezo, col otagono , sarà una fontana, xe piazza dela Legna ossia piazza Goldoni
a sinistra in alto va el Corso e a destra la Contrada dela Stranga vecchia atual Corso Saba, di fronte de quel giardineto che no xe più credo che sia apunto via Pondares
La palazzina Tonello xe za e a finaco dove che vegnerà la galeria xe una strada in salita, ai lati xe i cimiteri a sinistra cola capeletta xe quel dei protestanto a detsra xe el ortodosso, Drio de tute le case xe campagnete, ma mi la crose de cimitero la vedo vizin del a cappelletta. La eltre me par campagnete ma no zimiteri..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Oriani

Messaggio da babatriestina »

però anche molighe el fil ga ragion, xe un altro cimitero, ortodosso anche quel, in via Pondares!
Xe due diferneti..
Immagine
:-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

babatriestina ha scritto:però anche molighe el fil ga ragion, xe un altro cimitero, ortodosso anche quel, in via Pondares!
Xe due diferneti..
Immagine
:-D :-D :-D
La capela o cesa che sula pianta xe mesa drio dele quatro case de Semetz la ga la crose grega con le quatro zime svasade.
La cesa che xe sula altra pianta ga la crose latina per dir che la iera catolica


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Oriani

Messaggio da babatriestina »

molighe el fil ha scritto: La capela o cesa che sula pianta xe mesa drio dele quatro case de Semetz la ga la crose grega con le quatro zime svasade.
La cesa che xe sula altra pianta ga la crose latina per dir che la iera catolica
guarda meo la prima carta: xe tre capelle e quela de drio de palazzo Tonello ga propio la crose grega.
Ma se no basta, ricopio de Zubini Borgo Teresiano, pag 51;
se parla dela vecia sede del Piccolo in via Pellico:

Sul posto esisteva un tempo una villa di proprietà dell'architetto fiammingo Johan Conrad de Gerhard [..] che passò nel 1763 a Giorgo Pelos o Pellos e in data 1781 alla Comunità Greco Orientale che per 35 anni utilizzò il terreno come camposanto. Nel 1784 con il contributo di 2400 fiorini del commerciante Parasco Catraro, nel cimitero venne costruita una cappella, dedicata a san Teodoro: nel 1797 accanto al cimitero la comunità costruì lo Spitale dei Greci su progetto dell'architetto Giuseppe Bubolini. Nel 1823 il Magistrato decise di traslocare il cimitero Greco Orientale a S. Anna.

La division dele due comunità greco ortodossa e serbo ortodossa xe del 1780 e i primissimi tempi i Serbo ortodosi seppelliva i morti in giro dela prima cesa de san Spiridione, come che conferma el cancello in giro e spiega i libri sulla loro Comunità, ultimo quel dela mostra sui Serbi al castel.

Nb me go ben informado su dove che abito... e su cossa che ghe iera prima soto... :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Via Oriani

Messaggio da molighe el fil »

Da la tesi de laurea de Laura Tull Zucca che xe stada publicada dal Lions Club nel 1987:

Spesso il nostro architetto "vedeva in grande", lo dimostra l'imponente gruppo di quattro case (Largo Barriera Vecchia n. 11-12-13 - via Pondares n. 1-3) costruito con il progetto originario del 20 maggio 1827 per proprio conto sul fondo che aveva acquistato l'anno prima dalla "Nazione Greco-Illirica" (n.220)

(220) La "Nazione Greco-Illirica" aveva lì dal 1785 al 1825 l'antico cimitero la cui cappella era dove si trova oggi l'Alloggio Popolare "S. Sandrinelli". (numero tav. 1161)

Me par che gavemo razon tuti do, parlemo de do zimiteri diversi con do capele.

Congratulazioni per le bele foto, te gaverà sicuro una bona machina ma conta anca tanto el soramanigo
Molighe el fil


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Oriani

Messaggio da babatriestina »

sì, nel 1780 le due comunità ortodosse se dividi, la grega ortodossa se fa cimitero e capella nel 1781 dove che stago mi e la serbo ortodossa nel 1785 se fa el cimitero e cappella dove che te disi ti. E co i xe finidi a S Anna i se ga fato due cimiteri distinti anche là


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Trieste de ogi”