Pitori triestini

pitura, scultura, fotografia, cine ...a Trieste o de artisti triestini
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Pitori triestini

Messaggio da babatriestina »

Devo dir che no me ricordo de gaver mai visto un quadro simile, se vedi che nol me ga colpido come ti..
del titolo ( ma per logica le rovine de Cartagine le gavessi dovude contemplar Scipione o Catone, quel del delenda Cartago, anche se sia Mario che Silla iera in Africa ai tempi della guerra giugurtina) me sa de roba de fin ottocento e in effetti el logo logico paressi el Revoltella. Mi de solito sti quadri de fantasia storica me convinzi poco.. el Louvre quel posso dir de scartar a priori, perchè no i tien roba del epoca fin Ottocento e semai a Orsay, inveze Brera no xe de escluder, che i ga tanta roba, poco spazio, e perfin certi Hayez ottocenteschi me par che no i li esponi più. Scartemo anche palazzo Economo, restassi Miramar, che no ghe bado mai ai quadri che no i xe de qualità special, ma me par de no.. e tornemo ai depositi del Revoltella o ai tanti musei de arte moderna che ghe xe in giro in Italia, de Milan a Roma... te ga motivi per creder che el pittor sia triestin?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Pitori triestini

Messaggio da babatriestina »

http://it.wikipedia.org/wiki/Filippo_Agricola
"Nel 1812 vinse il concorso "napoleonico" con il quadro Mario che medita sulle rovine di Cartagine, e ottenne una pensione triennale istituita da Canova, iniziando così una brillante carriera, attestata da numerosi riconoscimenti: l'introduzione con onori nell'Accademia di S. Luca, l'ottenimento della cattedra di pittura e poi l'assunzione della presidenza della stessa istituzione"
copiato pari pari dalla Treccani http://www.treccani.it/enciclopedia/agr ... Italiana)/
ma non dicono dove sia questo quadro
O qualcuno lo ha rifatto dopo?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Col tempo, ripeto che xe passai tanti anni, me iero fato l'idea che podeva esser un'opera de Cesare Dell'acqua. Per quel go fatto cenno al castel de Miramar, meta preferita dele mie scapole de scola.
A casa go una bela colezion de quadri: mio nono el gaveva fato l'Accademia de Belle Arti a Venezia, membro del Circolo artistico, l'insegnava alle Reali e no'l ga mai esposto. Inoltre el iera cognà de Miceu che gaveva sposà la sorela de mia nona. Cussì, oltre a qualche marina de Miceu, go dei Zangrando, Wostry, Flumiani, Ballerini, Garzolini, Grimani, Fragiacomo, etc..
In cento anni i quadri, fra guerre e tanti traslochi, ga avudo i sui maltrattamenti soprattutto nelle cornici. Farò qualche fotografia per farveli veder.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Pitori triestini

Messaggio da babatriestina »

Fulvio Moro ha scritto: A casa go una bela colezion de quadri: mio nono el gaveva fato l'Accademia de Belle Arti a Venezia, membro del Circolo artistico, l'insegnava alle Reali e no'l ga mai esposto. Inoltre el iera cognà de Miceu che gaveva sposà la sorela de mia nona. Cussì, oltre a qualche marina de Miceu, go dei Zangrando, Wostry, Flumiani, Ballerini, Garzolini, Grimani, Fragiacomo, etc..
In cento anni i quadri, fra guerre e tanti traslochi, ga avudo i sui maltrattamenti soprattutto nelle cornici. Farò qualche fotografia per farveli veder.
Beato ti... mi no rivo oltre a un per de Zangrando e un pochi de fiori, soprattutto de sua moglie Miete. Anche molti dei mii vegniva de mio nono e mio papà, medici , e ogni tanto i clienti ghe regalava un quadro per riconoscenza. E nono conosseva Agujari.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Pafreno
naufrago
naufrago
Messaggi: 2
Iscritto il: mer 17 ott 2012, 16:47

Pitori triestini

Messaggio da Pafreno »

Per la lista dei pittori triestini
Virgilio Freno, nato a Trieste 1891 e morto a Bormio 1928. Ritratti e paesaggi di montagna. Il museo Rivoltella ha delle sue opere.


Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

Per Granzo: Mi go un libro che contien i dati dei pitori che te zerchi e anche qualche spiegazion, xe el Catalogo della Galleria d'Arte Moderna del Museo Revoltella, edita dall'Ente Prov.le per il Turismo nel 1970. Penso che sia difficile de trovarlo. Forsi alla Libreria Antiquaria Achille davanti alla ciesa del Rosario.Vederò de mandarte qualche dato ogni tanto. El pitor Ferdinando Noulian iera el mio professor de disegno al Da Vinci. E el libro del Museo Revoltella lo gò avudo in premio per una mostra colettiva nel 1976.Saluti.oli


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

Adesso vedo che la richiesta de Granzo iera del .....2006. Forsi no ghe interessa più la ricerca. Saluti, oli.


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

Ecco le notizie su Ferdinando Noulian:
Allegati
img261 (Copia).jpg
img261 (Copia).jpg (86.59 KiB) Visto 3510 volte


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

Ecco la fotografia de un quadro del pitor triestin Ferdinando Noulian: "Cattedrale di S.Giusto" cm. 50x60 - olio su tavola.
Allegati
IMG_0068 (Copia).JPG
IMG_0068 (Copia).JPG (96.87 KiB) Visto 3510 volte


Il colore e' il mio mestiere
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Aggiungo che Fernando Noulian è morto nel 1984.


Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

oli1939 ha scritto:Ecco la fotografia de un quadro del pitor triestin Ferdinando Noulian: "Cattedrale di S.Giusto" cm. 50x60 - olio su tavola.
Il nome esatto del pittore Noulian è infatti Fernando. Mi scuso, oli.


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

Vi invio alcune fotografie di opere del pittore Giuseppe Chiacig, nato nel 1895 da genitori friulani a Wladikawkaz (Caucaso) ma vissuto a Trieste dove morì nel 1967. Era anche nell'elenco dei pittori triestini di Granzo. Per questo lo cito. Partecipò alla Biennale di Venezia e ad altre mostre importanti. Allego alcune foto. A Monfalcone c'è anche una strada intitolata al suo nome.

olio su tavola cm.50 x 60
olio su tavola cm.50 x 60
Battaglia a cavallo.jpg (69.62 KiB) Visto 3476 volte
olio su tavola cm. 40 x 50
olio su tavola cm. 40 x 50
scena campestre nel bosco.jpg (73.52 KiB) Visto 3476 volte


Il colore e' il mio mestiere
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Mesi fa gavevo promesso de mostrarve qualchedun dei quadri che go a casa. Comincerò con due che xe senza firma o, più precisamente tuti e due ga in alto a destra le iniziali R. B. e la data 189?.
Mi me son fato un’idea de chi che podeva esser quel R. B., ma volevo sentir anche voi.
R.B. acquerello
R.B. acquerello
R.B. rid15.jpg (56 KiB) Visto 3443 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Anche questo xe un acquerello di R. B. cm 15x25 ~
Allegati
R.B.
R.B.
R.B. rid33.jpg (74.64 KiB) Visto 3443 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Penso che l'autor dei due cuadreti qua sora, el primo con la ciesa di Montuzza e l'altro una indefinida rocca, sia Ruggero Berlam. Purtroppo i miei non me ga tramandado memorie.
El primo momento, le iniziali R. B. me gaveva fato pensar a Renato Brill, profesor de disegno che gavevo conossù al Oberdan nel 56, ma la data 189? me lo ga fato escluder. Lo gavevo visto vecio ma no tanto!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Pitori triestini

Messaggio da babatriestina »

el cognome bati cole iniziali,e se sa che el gaveva anche piturado qualcossa. Saria de confrontar le stile con qualcossa de attribuido con certezza.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Son propenso a creder che sia proprio lui anche per el motivo che el iera stado presidente (almeno due volte) del Circolo Artistico de cui mio nonno ecc... D'altronde no conosso nissun pittor triestin de quell'epoca con quelle iniziali. A parte Brill de cui no so la data de nascita. So invece che el gaveva insegnà anche lui alle famose "Reali".


Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Pitori triestini

Messaggio da oli1939 »

Descrizione:<br />Ruggero Berlam, Trieste 1854-1920<br />&quot;Pescatori in laguna&quot;<br />cm. 69x108 - olio su tela
Descrizione:
Ruggero Berlam, Trieste 1854-1920
"Pescatori in laguna"
cm. 69x108 - olio su tela
berlam_ruggero-pescatori_in_laguna~OM2d0300~10617_20051201_dic05_827 (Copia).jpg (25.02 KiB) Visto 3429 volte
Ecco un quadro di Ruggero Berlam:

Mi sembra che, come stile, dovrebbe essere dello stesso tipo dei quadri del sig. Moro.


Il colore e' il mio mestiere
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Condivido l'opinione dell'esperta Oli.
Ora ne posto un altro; anche questo senza firma, però mi sembra di ricordare che era attribuito ad Arturo Rietti
Rietti
Rietti
arturo059rid.jpg (40.67 KiB) Visto 3421 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Pitori triestini

Messaggio da Nini Naridola »

A me piace molto anche se la crayon sanguigna spicca poco
arturo122rid.jpg
arturo122rid.jpg (40.1 KiB) Visto 3420 volte


Torna a “Arti figurative”