Bassorilievi neoclassici

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco ancora del stesso altri episodi:
Immagine

qua una baba consegna una roba a un re: cossa la ghe consegna? un scalpo? dificile, magari xe Medea che consegna el Vello d'oro... a un re. col cotolin che finissi de pizzo, che no par apprezzar assai, el ghe gira ta testa come dir "no grazie"..
[Immagine
qua paressi come una dichiarazion de amor, un in zenocio mezo nudo davanti de una che lo varda, e la tiene una specie de baston con qualcossa in zima... 4 dame assisti, suffia assai vento
[Immagine
qua par finida l'avventura e el eroe, chiunque sia, ricevi una corona de alloro e una de fiori
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sempre della stessa casa:
Immagine
la prima xe facile: una procesion de fanciulle ghe porta offerte a.. xe un eroe o Minerva?

Immagine
qua xe più complicado e agitado. a destra qualchedun meti legni sul fogo, come per un sacrificio, ma no devi eser bel perchè tute le babe a sinistra se lamenta.
Ma la figura a destra? ecola ingrandida

Immagine
ga la testa voltada indrio? e xe omo o donna?? mi no capisso... :shock: :?:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...] ga la testa voltada indrio? e xe omo o donna?? mi no capisso... :shock: :?:
eh ... de veder cusi` mi gnanca ... e gnanca ingrandindo ... ghe volesi andar a domandar in comun, in te 'l uficio tecnico la` indove che xe i geometri (me par che adeso i xe in te 'l palazo de l'anagrafe) se lori i sa cualcosa e se i sa indove che se pol zercar ... forsi su i progeti originai xe scrito cualcosa ... ma ghe vol sai tempo per far la fila :-)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per concluder, sempre de quel palazzo, una procession romana, più o meno ispirada ai bassorilievi dell'Ara pacis de Augusto, con fasci littori ( quela volta no gaveva significati nostalgici) e corone de alloro, immagino sempre in onor del eroe che no savessi chi fossi.
[Immagine
( paressi una man de un scultor differente)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

quela casa ghe ne ga ancora, e sempre meno ciari, ma cambiemo e andemo in Piazza Goldoni:
ecove la parte central dela casa neoclassica de Piazza Goldoni, non molto ben conservada:
Immagine
la ga anche un bel pergoletto de fero battudo, una decorazion a feston sula finestra, e una rappresentazion che me par divinità classiche:
in mezzo:
Immagine
la figura central????
una donna , velada, ma cossa xe quela specie de asse che la ga in man? la legna de piazza dela legna?
e la qualcossa anche ne l'altra man..
e tuti xe voltai verso de ela...
a sinistra, una donna cola testa ormai andada, e un Mercurio ( Ermes)- se riconossi del capel cole ale, nudo.
a destra, do babe, do divinità imagino, con roba in man, le li tien come ventagli, ma no capisso cossa che xe..
Immagine
a sinistra, altre divinità, nudo paressi Marte visto el casco de guerra e el arco, ma el pol esser un guerriero qualsiasi, magari oriental per via del arco. quela al estrema sinistra podessi esser una vittoria, sul carro? più a destra una bella dama de profilo che offri qualcossa, come una signora Biedermayer che ofrissi una chichera de tè


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Immagine
questo xe el lato destro: una colonna, altre divinità ( una cola cetra e una con una roba che par forbici ma probabilmente xe un compasso)uno con una cornucopia piena de monede ( i soliti mercanti batui de schei dela Trieste portofranco) e ala fin una sirena- vedi la coda de pesse con un cesto de fiori


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Finalmente i ga cominciado el restauro de Rotonda Pancera: jera ora :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Finalmente i ga cominciado el restauro de Rotonda Pancera: jera ora :-D
pecà che se ga bloccado tuto :evil:

torno qua, con qualche altro bassorilievo:
borgo Giuseppino, via Cadorna, questa xe la casa:
Immagine
una casa neoclassica, un bel pergoletto de ferro batudo, finestre un poco scrostade ma vece finestre triestine come quele de una volta, ce se pol far scorrer un'antina, be questi xe i bassorilievi, ma no arivo a capirli assai:
Immagine
questo xe quel più a destra: a destra indubbiamente Mercurio ( Ermes), col capel cole alette ( el petaso)e anche i stivaletti alai: come messaggero o come dio dei commerci?
a sinistra un gruppo de civili, ma drio xe anche un guerriero classico: la famiglia?

questo po xe el gruppo central:
Immagine
el me ga colpido per le figure alade: vittorie? angeli? e i sta anche sentai sule nuvolette: me quel ( o quela, mai discuter el sesso dei angeli!) de destra tien in man qualcossa: lana de filar? quel central ghe assomiglia ai bassorilievi del altar de Pergamo..
questo xe que de sinistra
Immagine
a sinistra una figura cola cornucopia, segno de ricchezza e a destra tre mule che fa girotondo con una ghirlanda de fiori : le tre Grazie?

( no ve par tanto più aggraziai e sereni questi bassorilievi che tutti i leoni e altri mascherotti che vegnerà sulle case un mezzo secolo dopo?)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

un'altra immagine de bassorilievi, questa xe de un due tre anni fa, in Riva, e xe un bassorilievo molto rovinado, che adesso inveze xe restaurado, ma el xe de un stile diferente: più suto, più schematico..
Immagine
figure de centauri. mezzi omini e mezzi cavai..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da Piereto »

Go scoperto de recente un altorilievo in gesso tirà zo ,me xe sta dito, da un cine, a tochi, e po' riasemblà e cusì salvà dal picon demolitor e finì in una sala parocchiale.
Parte sinistra coristi.jpg
Parte sinistra coristi.jpg (22.5 KiB) Visto 2658 volte
Parte centrale corifei.jpg
Parte centrale corifei.jpg (26.24 KiB) Visto 2658 volte
Parte coi musici.jpg
Parte coi musici.jpg (22.91 KiB) Visto 2658 volte
la scoperta e l'emozion de trovarme a contato co sto lavor xe stada tanta, e credo che sia un lavor de tardo otocento opera de un certo P.Seravalli.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

Ara ti che cocoli!
i primi del gruppo a sinistra, nela prima foto, riecheggia la Cantoria de Donatello a Firenze


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

dopo mesi, sta vegnindo zo le impalcature dela casa in Corso e i due bassorilievi ricompari neti

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

per confronto con prima
Immagine

e la seconda
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da Nona Picia »

Li go visti, i xe sai bei adesso


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto:quela casa ghe ne ga ancora, e sempre meno ciari, ma cambiemo e andemo in Piazza Goldoni:
ecove la parte central dela casa neoclassica de Piazza Goldoni, non molto ben conservada:
Immagine
la ga anche un bel pergoletto de fero battudo, una decorazion a feston sula finestra, e una rappresentazion che me par divinità classiche:
in mezzo:
Immagine
la figura central????
una donna , velada, ma cossa xe quela specie de asse che la ga in man? la legna de piazza dela legna?
e la qualcossa anche ne l'altra man..
e tuti xe voltai verso de ela...
a sinistra, una donna cola testa ormai andada, e un Mercurio ( Ermes)- se riconossi del capel cole ale, nudo.
a destra, do babe, do divinità imagino, con roba in man, le li tien come ventagli, ma no capisso cossa che xe..
Immagine
a sinistra, altre divinità, nudo paressi Marte visto el casco de guerra e el arco, ma el pol esser un guerriero qualsiasi, magari oriental per via del arco. quela al estrema sinistra podessi esser una vittoria, sul carro? più a destra una bella dama de profilo che offri qualcossa, come una signora Biedermayer che ofrissi una chichera de tè
La fede cristiana trionfa sul Paganesimo. E in man la gaveva un crose che devi esser andada rotta col tempo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

casetta rimessa a posto e con bassorilievi, me par via Ginnastica o là vizin
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

Go ciolto in prestito un libro de palo Posamai, ex direttor del Piccolo, che riguarda proprio le opere neoclassiche triestine.
Ciapemolo col beneficio de inventario, perché no tuto me par ghiusto, ma xe interessante sentir uan vose in più
Rotonda Pancera
babatriestina ha scritto: lun 22 gen 2007, 21:26 Rotonda Pancera, e scuseme per i fili, se qualchedun fa de meo..
Immagine
qua xe orori: a destra par un general roman, con drio fasci ( e semo boni 100 anni prima del fascismo), insegne romane, scudi, armi, nol ga el elmo: a sinistra xe un sior cola spada sguainada che par che staghi per copar una donna :shock: , e tuto intorno xe gente che assisti con orror!
cossa pol rapresentar? Romani che copa barbari? vestidi de romani, ma la presa de troia? e chissà po perchè meterse sta roba sula casa?
anche dopo, xe tragedie:
Immagine
un sior in mezo, col dito teso, sta contando qualcossa de tremendo: la baba a sinistra casca insieme del shock, a destra un se meti teatralmente la man sula fronte e due se abbraccia disperai: una tragedia? una version romanizzada de qualche tragedia successiva?
Immagine
nela terza el comandante xe implacabile: el ghe gira la testa, con tuto che lo supplica babe, fioluzzi... chissà chi che rappresenta sto cattivon...
Lu cita Benco " rappresentano scene marziali romane" e anche fa notar apunto che xe el solo che no tratta comercio, navigazion e bori.
per lui, che però scambia el ordine, disi che xe
Volumnia e i figli davanti a Coriolano

e qua semo tuti dacordo
Po Morte di Lucrezia e Morte di Virginia con Appio Claudio che arringa la folla
Motivazioni, el disi no la solita cultura greca, ma quela latina e i sui valori.
tegnimo conto che Lucrezia se copa ( pe r la vergogna de eser stada violentada) e che Virginia ( personaggio più mitico) inveze vien copada del pare mentre Appio Claudio tenta de farsela dar...m a la iera za fidanzada con un altro


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Chissà se ste scene ga a chefar col fatto che Pancera iera un giudice?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bassorilievi neoclassici

Messaggio da babatriestina »

rifatte oggi
Virginia
Immagine

Lucrezia
Immagine

Coriolano
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”