triestin patocco?

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
refolo

triestin patocco?

Messaggio da refolo »

Devo scriver questo, perche' xe una roba che me fa' pianzer, non che dove' sentir anche voi la stessa mia sensibilita' o inquetudine, ma xe robe nella vita che ne fa' ponderar alquanto. So' che xe robe personali, ma commovente perche' ga' assai de far con la mia citta'.

La mia picia ELISSIA... fia de una adottada, per Pasqua, ierimo tutti in tavola, e mia fia in perfetto Italian la ghe domanda cossa che la vol magnar (la xe magra come una sardela) ela ghe rispondi d'avanti della sua mamma, (che tral'altro el papa' suo non vol saverghene de altre lingue, solo l'Inglese)""UN PIATTO DI RAVIOLI"" mia fia la ghe metti in d'avanti sta pasta...ciamemola cussi', la me guarda, e la disi.....Come devo chiamarti?
Non la ga' impara' la parola Bisnonna! cossa te ciapa? picia mia tutto in un colpo?........

La me da' un sguardo come el Cobra: e la continua in perfetto Italian (l'Impara la lingua a scuola).....Le: tue? non so come le chiami? stracette
dei piatti che hai nel cassettone? Cossa te parli? SI! NANA le strazze dei piatti? AH! quelle de Trieste? Si! ( ne' gavero' almeno una trentina.....)
Voi siete tutti ubriaconi, bevete e avete il naso tutto rosso? non avete una canzone che si addatta al sistema giornaliero?....senti che parolona!

Le canzonette scritte sulle stracette come le chiami tu' sono dialettali! a me me ne frega il dialetto non centra con le figure dei ubriachi che credo a Trieste ne avete molti!........giuro che in vita mia, non go' ancora incontra' una scimietta simile, la xe de magnarla, ela la ga' capi' drio le figure tutta la storia dei nostri petesseri e anche, eventualmente del sistema de vita.

Guarda qua' questo ubriacone? ( el imbriagon , de Marietta butta zo el pajon).......naso rosso, non sa' tenersi diritto neanche al palo (el lampion)
insomma vorrei sapere da che razza che io discendo?
Tutto un rider, tutti che pianzeva, la ga' ciapa' piu' struccade de tutti quanti. Nianche se veramente la fussi stada una mia connazionale.

Ela la pensa che la xe veramente del nostro sangue e la provien dalla nostra famiglia, roba de lassarghe el cuor. Nessun disi piu' una parola, tutti silenziosi, e se continua a farghe creder che la xe una delle nostre. Go' ditto a tutti; se se poderia aver i propri fioi cussi' che piu' bel che saria el mondo de capirse!

per finir...che domando; chi ti ha dato il permesso di aprire il mio cassettone? cosa facevi in camera della bisnonna? la me rispondi:
Il permesso e' tutto mio, come saranno le stracette, me le hai promesse tu' quando non ci sarai piu'?
Xe de darghe un baso o una pel culino?
La me sguarda de novo: la ridi serando i oci: la me disi; Vieni qui' che ti do' un bacione!!!!!!!!!!!! e un struccon alla Triestina!........

Maria aka refolo


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Sgaia sta nipotina! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

per Refolo

Messaggio da nanaia »

ecco che me funziona de novo el pc, Marietta! Troppo coccola la tua Elissia, una bella canaietta!!! Le farìa una bella coppia con la mia picia!!


refolo

triestin patocco

Messaggio da refolo »

Saria assai meio se me sentiria bisnonna de sangue, ma femo finta che esendo adottada la ga' ciapa' l'anda de esser una nostra! forsi meio!

Me ricordo che iera una in via Sonnino, non digo el nome perche' xe privato, mia nonna ghe ga' dito alla famiglia, che la sara' assai fortunella, perche' per solito quei de sangue differente dara' piu' soddisfazion dei propri.

Tanti orfanelli adottai a Trieste, i xe risultadi meio dei propri, e questo sta per le altri parti del mondo! La morale xe che i genitori veri-adottivi fa' el possibile per far che sti fioi se senti a casa sua.

Mi co iero picia....quasi urlando go' dito ai mii che se diventeria milionaria gavessi verto un asilo tutto mio, quel che mi go' visto all'Istituto (incluso mio cugin anima santa) xe de verzerse el cuor per meta'.

Mai bisogna criticar nessun se nessun non sa' o capissi le sofferenze umane. Mi a bizeffe, ma anche de belle.
me go' letto le statistiche (quelle che Betta disi che ela la vivi con lore)

del Piccolo partir dal 1931 al 1953.....da Barriera Veccia fin a San Vito ghe iera el 38-41% de turbercolosi, e mi pregavo ai mii chei me porti a Gorizia a trovar i mii amici maladi.

Una volta al mese andavimo, iera una passion, go' capi' che una bona magnada e un bon bicier iera la salute per sti povereti, mia nonna la preparava i panini de Servola con dentro lardo affumiga', che quel iera
la salute per sti malai, se ga' fatto el possibile.

Adesso i se preocupa per un poco de luce e per el gas che mola fora le auto? I ga' ragion, ma xe el progresso non la gente anche sei disponi!

Go' dito che gavemo scarsita' de acqua? tutta una truffa, basta ciapar soldi! scuseme ma son in vena! oggi go' paga' $3.500 per installarme una cisterna dell'Acqua, che se non piovi xe soldi butai al vento!

Maria aka Refolo


Torna a “Triestini nel mondo”