Malinformazione mediatica

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

Oggi twittano:

"Porto di Trieste


@PortodiTrieste
4 h4 ore fa
Altro
3 cose che non sapevi sulla Torre del Lloyd:
🎀 Alla posa della prima pietra c’era l’arciduca Francesco Ferdinando.
🦁🦁 I leoni in pietra erano 4 ma 2 sono stati distrutti dai bombardamenti del ’45.
⚓️ Dentro ora ci sono alcuni reperti della tradizione navale asburgica. 😯

" solo che la prima pietra l a mise Ferdinando Massimiliano nel 1853. Francesco Ferdinando nacque 10 anni dopo.
Hanno copiato male da un blog privato... inutile fare i nostalgici asburgici se non si sanno nemmeno distinguere arciduchi e imperatori.
Come uno che mi scrisse che la dedizione la fecero a Massimiliano I e quando spiegai che nel 1382 la fecero all'arciduca Leopoldo, lo prese per quello della colonna...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

Ogi ( o iera un per de giorni fa?) de novo el Piccolo spaccia la foto dela sede EU de Strasburgo per Bruxelles


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Piereto »

Se vedi che ghe piasi più Strasburgo su l'acqua. :-D Savè cosa che ne costa aver do sedi europee ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

per mi i digita CE palazzo e i meti el primo che i trova.Nb la foto xe sempre quela e no xe sul acqua. che el palazzo xe lontan del fiume.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Piereto »

Letto oggi sul Piccolo a fianco de un articolo sulla laguna veneta, un altro articolo sul pese che se magna in veneto, e i cita le schile, che saria dei gamberetti che.....vien speladi. Mi savevo che i xe talmente pici che sta miludaia vien fritta cusi' come che la sta.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

confermo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Confermo anche mi. Me ricordo ancora le grizole in boca che fazeva le "antenne" mangnandole. A meno che in Veneto le schile no sia una roba diversa.

Go controlà, anche el nostro vocabolario lo conferma https://www.atrieste.eu/Wiki/doku.php?id=dialetto:s: magnà tuto intiero.

El Doria lo dà doprado come esca.

El Kosovitz me par che lo confondi con la canocia (squilla).


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 21 set 2018, 6:51 Confermo anche mi. Me ricordo ancora le grizole in boca che fazeva le "antenne" mangnandole. A meno che in Veneto le schile no sia una roba diversa.

Go controlà, anche el nostro vocabolario lo conferma https://www.atrieste.eu/Wiki/doku.php?id=dialetto:s: magnà tuto intiero.

El Doria lo dà doprado come esca.

El Kosovitz me par che lo confondi con la canocia (squilla).
Bongiorno a tuti. Son OT, ma volevo far veder quanto diferente che xe el dialeto par ognidun de noi. Piereto disi miludaia, mi digo minudaia. Ognidun come ch'el credi de gaver sentì. Mi disevo i grizoli, maschile. Anca a Trieste la schila xe una roba diversa. Xe de magnar. Ma de basi. La schila iera la putela. Altri sinonimi: toco, drago, legno. Se Doria le doprava come lesca, me piasaria vederlo a impirar l'amo. Cola lente. O gaveva ami tanto pici ch'el ciapava solo minudaia. Kosowitz gavarà visto solo canoce 'pena nate. Ma xe scampeti che vien spelai. Nel nord, Amburgo, i ciapa 'sti scampeti e za a bordo i vien mesi in pignata a cusinar. Dopo i li manda in Africa a spelarli, parchè bisogna spelar un par un, come le schile. I li manda in paesi dove la manodopera no costa tanto. E dopo i torna a Amburgo. Xe una specialità e se magna con fritaia, come sanduic e sule pasere (platessa). Anca i budei dele luganighe i vien mandadi in altri paesi a netarli, parchè no basta darghe una resentada. Devi 'ndar via anca la spuza.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Penso proprio che in Veneto la schila sia qualcosa de diverso. In sta pagina del mercato ittico de Ciosa (Chioggia) no i parla gnanche de schile frite, che iera el solo modo in cui mi le go magnade.

http://www.chioggiapesca.it/?pesci=gamb ... o-o-schila

Quanto a grizoli-grizole iero incerto. A casa mia iera grizole, anzi grisole, ma no se parlava triestin.

Quanto a schila->putela el Doria lo dà, invece per persona magra. Podesimo zontar qualcosa nel vocabolario.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Ciancele »

Son de novo qua. A Ciosa (Chioggia) le schile va da 3 a 9 cm. Za de 5 cm i su xe schile ... giganti. Forsi, e qua no so, le schile xe i gamberi 'pena nati. 'lora le xe naturalmente pice. Ma se le schile xe un pese a sé, le resta pice, minudaia. Al masimo 2-3 centimetri. Listeso xe pai moscardini. El moscardin xe un pese grando (adulto) o un caramal 'pena nato? Ai posteri ...


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Cambiemo argomento, ciò.

Esisti, se no lo savevi ve lo conto deso, una wikipedia in lingua veneta: https://vec.wikipedia.org/wiki/Pajina_prinsipa%C5%82e

El triestin xe considerà, e penso de eser d'acordo, un dialeto veneto con varianti furlane, slave e tedesche. Alora questa pagina, su wikipedia veneta, la xe scrita in triestin: https://vec.wikipedia.org/wiki/Triestin

Me sbaglierò, ma no me par proprio.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

disemo che xe un finto triestin, ghe somiglia, m a no propio patoco
El xè fortamente influenzà per un sotostrato furlan,
noi no disemo per ( semai par) ma doprassimo piutosto de
Za che Trieste
qua casca el asino xe senza acento!!!
Dovudo ala grande emigraziòn nela cità a la fine del 18 secolo e nel 19, alcune parole del triestin xè anca de altre lingue, come el greco ed el serbo.
saria imigrazion nela cità... grego e no greco; serbo ma no croato???

nb ho messo una nota sulla pagina de discussione


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

Oggi il Piccolo regala una pagina per i 100 anni di Italia. Una serie di articoli di luminari locali e non.. interessanti e indubbiamente ben fatti.
Ma... accanto a quest ci sono dei brevi " cammei" biografici dei personaggi principali. bene, ho strabuzzato un po' gli occhi fino a che mi s on resa conto che la biografia - indubbia!- di Nazario Sauro è attribuita- e anche con fotografia! a Guglielmo Oberdan!! :'-( :'-( :'-(


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Nona Picia »

:shock: :shock: :shock:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: sab 3 nov 2018, 14:48 Oggi il Piccolo regala una pagina per i 100 anni di Italia. Una serie di articoli di luminari locali e non.. interessanti e indubbiamente ben fatti.
Ma... accanto a quest ci sono dei brevi " cammei" biografici dei personaggi principali. bene, ho strabuzzato un po' gli occhi fino a che mi s on resa conto che la biografia - indubbia!- di Nazario Sauro è attribuita- e anche con fotografia! a Guglielmo Oberdan!! :'-( :'-( :'-(
Che dal Cielo la scrisse e la mandò ;-)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Nona Picia »

:lol: :lol: :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

forse non sono stata chiara: non è che Oberdan la scrivesse, è la vita di Sauro fatta passare per quella di Oberdan: ossia Oberdan capitano marittimo, impiccado durante la prima guerra mondiale a Pola.. etc etc..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ma secondo ti, per una capela cusì, i se scuserà?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da babatriestina »

mi credo che no i se ga gnanca inacorto... eco qua go fotografado ala bona el articolo
Allegati
oberdanSauro.jpg
oberdanSauro.jpg (40.4 KiB) Visto 2785 volte


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Malinformazione mediatica

Messaggio da Nona Picia »

Ogi nele segnalazioni i se ga corretto con tante scuse


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “El salotin”