San Giacomo

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No la pol esser dei anni 30 perchè la baba che passa davanti ala cesa ga le cotole longhe. ante1918. E po se podessi anche datar che i alberi xe pici pici..


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[...] la mancanza dei fili aerei [...]
no me par de veder canceladure ... ghe volesi vardar 'l original o una scansion con piu` detalio, ma no me par de veder ... :-) ... ciapemola pe' 'l 12 ah :-)

e l'oservazion de babatriestina me la me fa creder che gnanca no ocori de controlar 'l original :-)

ciau

Franco


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Mario me ga rimandado quela dei anni 30 fora dal pdf ...
Come vedè, all'apparenza non cambia poi tanto:
Allegati
San_Giacomo_campo anni 30.jpg


Mal no far, paura no gaver.
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[...]Come vedè, all'apparenza non cambia poi tanto:
parole sante ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D solo che mi la ciapo per un scherzo ... perche` se no fusi che xe un scherzo alora la fusi una ciolta pe' 'l ... fioco e adeso ve conto de 'l perche` che la vedo cusi`

prima pero` laseme dir che xe vero cuel che dixi Adler ... no par sai diferenza tra le do foto ... evidentemente le xe stade fate piu` o meno in te 'l steso periodo de la giornada perche` le ombre le se somilia in tute do :-)

capita anca ogi, giusto? ... mi go fato compagno cualche ano indrio andando a far foto de loghi che i iera in vece cartoline e zercando de gaver la stesa luce e la stesa incuadradura ... iera anca un libro "trieste ieri e oggi" (o un titolo sai simile) indove che i ga fato proprio sto lavor cua ... cuindi no ghe xe gnente de strano che le do foto le gabi le stese ombre

solo che se le xe una de 'l 12 e una de i ani '30 le ga in mezo circa un 20 ani ... e cua no me bati piu` ... perche` xe vero che 'l sol el xe un evento ciclico, ma i scuri?

intendo dir che me fa strano che i scuri de la caxa de sinistra i sia verti in te la stesa maniera a 20 ani de distanza ;-) ... per carita` ... tuto pol eser, ma xe un bel colpo de fortuna che 'l secondo fotografo el gabi trovado la stesa combinazion de scuri verti come che i iera verti 20 ani prima ... e digo proprio i stesi scuri ... cuei de le stese lastre ... e pareria che i gabi meso fora le stese identiche straze ... meti che no sia straze ma che sia bandiere e tuto torna a posto perche` xe ovio che la seconda la xe stada fata in te 'l giorno che casca la stesa festa ... solo che 20 ani dopo no ghe iera piu' le stese feste civili perche` tra la prima e la seconda foto xe cascado el mondo e cusi` ve domando un aiuto: per le feste religioxe se meteva fora badiere?

cuche` cua ... xe un ingrandimento vignudo mal ma la cualita` de le foto de partenza la xe cuela che la xe:
Immagine

va ben, va ben ... el mato el ga avesto fortuna ... no go contado le finestre ma le xe tute in te la stesa identica poxizion a 20 ani de distanza ... raro ma pol capitar e probabilmente no 'l ga gnanca dovesto convinzer cuei de 'l local de la stesa caxa ... i ga la tenda verta ma xe 'l sol e cuindi i gaveva de gaverla verta per forza ...

solo che se per la tenda no me lamento inveze me domando ... ma ... e cuela spece de straza storta che se vedi in te la porta subito dopo de cuela co' la tenda? ... cuela el la ga fata meter lu?
Immagine

ma sto omo el ga per bon una fortuna incredibile perche` varde` le finestre de la caxa in fondo de campo S. Giacomo ... anca lore le xe in te la stesa poxizion ... verte, serade e meze verte exatamente in te la stesa secuenza a 20 ani de distanza ... cua no xe piu` posibile che sia solo che una combinazion ... cua i se ga meso d'acordo per far le foto che le sia compagne ;-)
Immagine

za me lo vedo sto malignaxo de un fotografo che 'l va a tazarghe l'anima a tute le babe che sta in cuele caxe percio` che le meti i scuri come in te la foto de 20 ani prima ... povero omo ... el ga de gaver fato un lavoron de giorni per trovarle e meterle d'acordo tute ... chi sa cuante che le lo gavera` ciapado per un che 'l ghe fa le bele e le lo gavera` scartazado de bruto ... ;-) ... "cio, momolo, ma cos' te me vien a romper ... arda che mi son dona onesta, sa? ... camina!" ... e chi sa inveze cuante che, pensando isteso che 'l ghe fazi le bele, le gavera` zercado de aprofitar de lu ;-) ... "vien cua bel, che mio mari` el naviga" ... ;-) ... no savemo de precixo se 'l gabi acetado le avances de tute (cua fusi de domandarghe a sior mario se 'l sa lu cualcosa de piu`), ma isteso el ghe devi aver meso bastanza tempo per convinzerle ...

pero` lo capiso ... el poder far una foto cusi` perfeta stuzigasi 'l orgolio de cualsiasi fotografo e sto omo el ga fato per bon un lavor perfeto

e no ghe xe scampado gnanca un detalio ... peca` solo che c'o 'l ga meso in poxa la gente in piaza no 'l gabi rivado a trovar un terzo omo pe' 'l grupo a rente de le scale ... le poxe de cuei che i ga acetado de far de figuranti le xe cuaxi perfete ma manca un ... peca` ;-)
Immagine


pero` per fortuna el ga rivado a convinzer el comun de cavar via tuti i alberi e de meterghene altri che i fusi tuti giovini come 20 ani prima ... ;-D ... cuel ga de eser stado un lavoron anca piu` dificile che no cuel de convinzer le babe a verzer i scuri ... ;-D ... e se no piu` dificile de sicuro sai ma sai sai sai meno divertente ;-D ;-D ;-D ;-D
Immagine


e in ultimo el ga avesto anca la costanza de spetar che sia cuaxi la stesa ora ... se varde` 'l orologio de 'l campanil se vedi bastanza ciaro che le lancete le mostra groso modo pochi minuti de diferenza ... diria le 10.22 in te la prima foto e le 10.20 in te la seconda ... ;-) ... e anca cua una nota de biaximo ... el gaveva fato tuto cusi` ben ... dopo de gaver spetado 20 ani no 'l podeva spetar altri do minuti prima de far sta seconda foto? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D
Immagine


e adeso, siore e siori, mulete e muleti e voi tuto folto publico che ne ste vardando de ogni dove, se asolutamente liberi de creder a sta storia che ve go contado fin adeso ... ;-) ... mi per mi, inveze, credo che sia exatamente el steso giorno indove che un, vardando fora de la finestra, el ga fato do foto cuaxi compagne ... la prima a le 10.20 e la seconda do minuti dopo ... giusto 'l tempo de cambiar la lastra in te la machina (semo in te 'l '12, giusto?) ;-)

e 'l ghe ne ga fata un'altra forsi perche` de la prima no ghe piaxeva come che la podeva vignir ... facile che 'l gabi pensado "la go ciapada tropo scura ... no la vignera` ben" ... o pur anca "xe meio che fazo un'altra apena un poco diversa, cusi` cuel mona de 'l paron el pol creder che 'l xe lu che 'l decidi che foto far diventar una cartolina, e inveze xe sempre la stesa" ;-) e, intanto che 'l xbrodigava c'o la machina, xe rivadi el terzo omo e la baba c'o la cotolona longa ... ma i alberi no i xe cresudi cusi` tanto de rivar a inacorzerse che i xe cresudi e nisun ga spostado i scuri ;-)

ve ste domandando de perche` che go fato sta loica inveze che de dir semplicemente che xe la stesa foto? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D in prima batuda xe perche` me va ben de doprar tante parole piutosto che poche ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D e subito dopo xe che adeso sfido chiuncue a dimostrar che go torto ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

alora de le do l'una: o cualchedun el se ga xbaliado a meter le date o pur cualchedun el ne sta fazendo un scherzo e 'l se la sta ridendo a veder cuanto tempo che ghe metemo per inacorzerse che 'l ne la ga fracada ;-D ;-D ;-D ;-D perche` se no xe una ciolta pe' 'l ... fioco ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


ciau ciau ;-D ;-D ;-D ;-D

Franco


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Le due foto dà l'impression de esser stade fate el stesso giorno a due o tre minuti de distanza una de l'altra. Se go guardà ben, me ga incuriosì le considerazioni de Franco,in una se parecchia più gente e nell'altra ghe xe poca gente e una carozza, ma le strae e tende su le case se uguali. El fotografo gavessi podù cancelar qualcossa, ma no credo che el gavessi podù spostar cussì ben le lancete del'orologio. O sbaglio? :wink:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

;--D ;--D ;--D ;--D ;--D

Allora te svelo el titolo del famoso pdf del bon Mario: "Casin con le date" ;--D

In effetti lui per primo me proponeva de far un "quiz", perché quella supposta 1930 scarigada da internet gaveva qualche "difetto" ;--D ;--D

Un altro esempio esempio de imprecisioni del web xe questo: i la spacia per el 1911, ma el tram el me garantissi che el xe rivado nel 1913. ;--D ;--D ;--D ;--D

Complimenti a Ffdt per el minuzioso lavor de indagine. ;--D ;--D ;--D
Allegati
San_Giacomo 1911.jpg


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[...]el minuzioso lavor de indagine [...]
a dir el vero son stado piu` tempo per scriver el mesagio che no per inacorzerme de cuei particolari ... pero` devo dir el vero che se ti no te gavesi scrito che "no cambia 'po tanto" no le gavesi mese in relazion tra de lore ... ;-D ... le gavesi ciapade per vece foto e 'po bon ;-D

ciau

Franco


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Conossé via del Muraglione ? ;--D

Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

De nome la conosso, ma non ghe son passada recentemente.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:Conossé via del Muraglione ?[...]
xe la` che un 8 ani fa i ga butado zo le ultime caxete che ghe iera per far su robe nove e grande ... ben ... no la iera piu` cusi` za prima che i fazi sto ultimo lavor ...

me xe capitado de pasarghe diverse volte de recente, ma no me ga mai fato voia de fotografarla ... :-)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Scoltavo el sindaco che parlava dei lavori a San Giacomo: el ga dito che co i ga verto la strada i pensava de trovar vecie fognature: i ga troavado inveze canale medioevali in masegno ! Par incredibile che possi esser vero. :shock:


Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

AdlerTS ha scritto:...i ga trovado inveze canale medioevali in masegno ! Par incredibile che possi esser vero. :shock:
Mi no dubito per niente! Solo una roba: Cossa xe :?: :?: masegno? :?: :?:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »



Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

A ha! Grazie. :lol:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Capuzi garbi ha scritto: Mi no dubito per niente! Solo una roba: Cossa xe :?: :?: masegno? :?: :?:
a proposito de "masegno" che poi dovessi derivar dal italian macigno, vardè sto post
http://venicexplorer.net/observer/index ... olo_id=786
( che nol vadi perso, riporto alcune frasi:)
Pietre di Venezia
Dove Vanno Travi e Mattoni Veneziani Antichi
Da qualche anno, in occasione degli imponenti "restauri" di edifici pubblici a Venezia, si può notare che sulle barche che rimuovono le “macerie”, si accatastano decine di travi antiche. Vengono sostituite con putrelle o, nel migliore dei casi, da moderni travi lamellari.
[..]o penso di sapere dove vanno a finire quelle travi, perché una mia conoscente ebbe modo di lavorare in una fabbrica nel Bellunese specializzata in produzione di parquet d’epoca.
La signora mi descrisse lo stupefacente sistema computerizzato (CAD-CAM) che scansiona in tre dimensioni ogni singola trave, e poi pilota un sistema di seghe e frese che ricavano da ogni pezzo, scartando le parti inutilizzabili, il maggior numero possibile di tavolette a incastro.
Con evidente orgoglio aziendale, la signora in questione mi parlò anche dei destinatari di questi pavimenti d’epoca, tra i quali ricordo due nomi, quello del tenore Pavarotti e quello della show-woman Mara Venier; solo persone molto altolocate e benestanti, mi disse la signora, potevano permettersi di strusciare le loro pattine su impiantiti costosissimi come quelli prodotti dalla sua azienda. Ovviamente la signora mia conoscente non era informata sulla provenienza delle travi d’epoca, essendo lei impiegata nel settore vendita e non in quello approvvigionamenti; men che meno, immagino, dovevano conoscerla gli acquirenti.
Ma noi Veneziani, che vediamo esportare tra le macerie migliaia di travi lunghe e patinate dai secoli, senza alcuna ragione sostenibile, possiamo ben farci un’idea della loro destinazione...
Anche i mattoni vecchi e antichi se ne vanno su pallet accuratamente cellophanati a ogni rifacimento di murette e rive, e i Lavori Pubblici di questi anni non sono avari quanto a simili operazioni, ma di questo ho gia parlato in un precedente articolo su Venezia Observer, che vi invito a leggere se vi fosse sfuggito.

dal qual articolo riporto:
Dove vanno a finire i mattoni vecchi?
Anche recentemente abbiamo assistito alla sparizione di migliaia di mattoni d'epoca in seguito alla demolizione dell'intera muretta del rio di San Trovaso dal lato fondamenta Nani.
La muretta è stata ricostruita interamente con mattoni sabbiati nuovi, ma quelli vecchi?
Forse non tutti i cittadini sanno che il mattone vecchio alimenta un florido mercato, quotandosi varie volte il prezzo del mattone nuovo. Le vecchie pietre sono usate principalmente per il restauro e la ricostruzione dei rustici.

mal comune, mezzo gaudio? :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Interessante articolo. Sapevo che tale pratica esiste da tempo pure qua in Inghilterra. Con la differenza che il propietario originale, includendo le autoritá pubbliche, vende tale materiale a delle ditte specializzate che s'incaricano di riciclare e rivendere a sua volta il prodotto ricavato. E possibile pure l'acquisto diretto di materiali di difficile riciclaggio o di minore pregio, come sculture decorative, traversine ferroviarie ecc.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

a proposito de san Giacomo, tempo fa passeggiavo de quelle parti, guardando soprattutto la zone delle osterie ed ex osterie.. ben me go imbattuda in un edificio che me ga parso de un stile completamente diferente dei altri:
questo:
Immagine
per chi che no lo conossi, el xe in una parallela ala via san Giacomo , confinante con un lato del cosiddetto Vaticano, e xe la sede del Primorski Dnevnik
Epur.. epur... mi qualcossa de simile go visto... pensa un poco, zerca foto.. e go trovado: xe un edificio diverso come color, ma la forma e el modo de meter le piere:
Immagine
xe la biblioteca de l'università de Lubiana!

no savessi datar, con sicurezza, ma diria anni Trenta...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
malvasia
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 148
Iscritto il: gio 7 ago 2008, 9:00
Località: Muja

Messaggio da malvasia »

Capuzi garbi ha scritto:Co verso la fine dei ani 1950 i gaveva neta` la faciata dela cesa nel'aniversario dela costruzion, l'apariva cussi`:
Immagine

Urca! qua abitavo mi. La foto evidentemente xe fata dela colineta dove iera el giardin dele monighe. Ala fine dei ani '50 i ga sbancà parte dela colina e costruì dei condomini. Mia mama e mio papà xe andai a star in un de sti novi condomini e là son nata mi :)
De picia andavo a zogar in quel piazal e per traversar quela strada dovevo aver sempre un adulto con mi ("me racomando, guai a traversar la strada da soli!" i me diseva). La prima volta che go traversà da sola go spetà che no fusi machine no solo su quel trato de canton che se vedi in cartolina, ma indrio, indrio, fina al'altro lato dela piaza ;)


Il segreto della creatività è nascondere le proprie fonti (A. Einstein)

http://cristina-marsi.blogspot.com/
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giacomo

Messaggio da babatriestina »

per immagini attuali, viewtopic.php?t=4283


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giacomo

Messaggio da babatriestina »

la chiesa e il campo, in foto Modiano
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quartieri e rioni”