Coleotero

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Coleotero

Messaggio da Lugara »

Aprofito anca mi per meter una foto e magar scoprir el nome de un inseto:
Immagine

Xe una femina cariga de ovi trovada in una dolina vizin Malchina. Me piaseria 'ssai saver el nome de sta specie.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Pol esser un scarabeo stercorario o caga bale?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Go pensado anca mi al scarabeo stercorario, ma questo me pareva più picio... In effeti te pol aver ragion!
Ciao


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per no impignir la zona con ripetudi titoli Coleotteri, ve metto questo che go visto ieri sul Monte Stena, cocolo, rosso. ma no go alba del nome!!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8724
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Xe interesante fermarse a rifleter su quante robe xe relative. Tuti noi, per esempio, volemo aver la sicureza de gaver de magnar e che i nostri fioi, se ghe ne gavemo posi creser al caldo e con un piato de minestra ogni giorno.

Qualchedun vol, de conseguenza, aver una vila a Arcore con etari de parco intorno, altri se contenta de un quartier in condominio con due camere, sogiorno e cusina, altri, magari, se devi contentar de camera e cusina da divider co la suocera. E magari sti ultimi xe più contenti de chi che ga la vila col parco, perché tuto xe relativo.

E cusì per questi due scarabei la felicità xe gaver trovà un poca de merda per far sta baleta che ghe servirà per ver de magnar e per far creser i fioi. No per niente nona picia li ciama "caga bale" e mio papà li ciamava "smerdarioi". Coma ga za fato notar nona picia el nome fin italian xe scarabeo stercorario.

Immagine

Immagine

I sta rodolando la baleta da sinistra verso destra. E, se vardè ben, el scarabeo de destra xe in pie, quel che xe a sinistra sta a testa in zo. Se noi dovesimo rodolar sta baleta, se metesimo in pie, un che sburta e l'altro che tira. Lori no; xe come che per rodolarla i ghe caminasi sora corendose drio.

Spero che no me criticherè tropo se, per farghe la foto, no li go ciolti in man ... ma proprio no gavevo stomigo de farlo! :wink: :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e no per gnente i egiziani li considerava importantissimi e li ga messi in tanti loro geroglifici credo che sia un nome come Kepher (Khepri (also spelled Khepera, Kheper, Chepri, Khepra) )
http://en.wikipedia.org/wiki/Khepri
ve metto l'immagine de wiki
Immagine
o in italian
http://it.wikipedia.org/wiki/Khepri
Immagine
Khepri rappresentava il sole del mattino e, di norma, era raffigurato come uno scarabeo. L'associazione con il movimento solare deriva, con ogni probabilità, dall'osservazione della circostanza che lo scarabeo spinge e fa rotolare con le zampe posteriori palline di sterco la cui sezione circolare è facilmente associabile al sole (raffigurato come un cerchio).
Per tale motivo Khepri è colui che ogni mattina spinge Ra fuori dalla duat (oltretomba) rinnovando la rinascita di Nut. Per tale motivo la divinità rappresenta anche la trasformazione che l'uomo subisce nella morte e nella successiva rinascita.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Coleotero

Messaggio da Ciancele »

Sul scarabeo stercorario me vien inamente una, vecia come el cuco, che se conta qua in Germania anca davanti a putele, perché no la xe sconcia.
El putel, in campagna, ghe domanda ala mama: Mamma, hanno gambe le bacche di bosco nere? [Haben die Beeren Beine? Spero de gaver tradoto giusto]. No, caro. Perché? Mamma, allora ho inghiottito uno scarabeo stercorario [Mistkäfer].


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coleotero

Messaggio da babatriestina »

Variante de questa barzelletta, contada de mio papà:
-Papà, papà, le olive ga le zatine?
-No Pierino, perchè?
-Alora go magnado un bacolo!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Francesco
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 15
Iscritto il: dom 2 giu 2013, 9:30

Re: Coleotero

Messaggio da Francesco »

El nome dell'insetto xè Meloe violaceus! Gò la moglie entomologa, quindi se servi coleoteri de identificar basta chieder! :)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coleotero

Messaggio da babatriestina »

ottimo acquisto, insomma!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8724
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Coleotero

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ieri a Basovizza ho fotografato un coleottero, me lo sono fatto classificare da un mio amico e poi volevo pubblicarlo quando mi sono accorto che ce n'era già uno, il primo di questo topic. Siccome le mie foto erano meno belle, ve le risparmio.

Il mio amico lo ha classificato quasi come Francesco, Meloegonius cicatricosus (ho il sospetto che magari hanno cambiato nome) e mi ha dato, però, il beneficio di inventario.

Ho approfittato per ripristinare le foto degli scarabei stercorari un poco più sopra che erano sparite.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coleotero

Messaggio da babatriestina »

Lo scarabeo stercorario, conservato, non oso dire impagliato, c'è pure al Museo di storia naturale, l'ho fotografato da poco
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “La fauna”