El "novo" balo: el Rouli-Rouli

dele canzoni triestine ai spettacoli de musica leggera che se tegniva e se tien a Trieste
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

El "novo" balo: el Rouli-Rouli

Messaggio da rofizal »

Da un vecio spartito che go in casa (datado 1914) :

Le Rouli-Rouli
ou le Rouli
Théorie de Th. Bourdel (de l'Opéra)

1re Figure
Le cavalier tient sa danseuse face à lui, les deux bras tendus horizontalement - 2 pas de polka, 4 balancés sur le côtés (répéter 4 fois)

2e Figure
Le cavalier tient sa danseuse par la taille - 4 pas de bourrée sur place et 4 balancés en tournant (2 fois)

3e Figure
Faire pendant les 4 mesures suivantes le mouvement du Rouli sans bouger les pieds. Pendant la montée chromatique des basses, tourner sur place les deux bras élevés et le mains jointes au-dessus des têtes.

4e Figure
TRIO - Pas de Polka (8 fois) et un movement de Rouli, les deux bras élevés et les mains jointes au-dessus des têtes (8 fois).

5e Figure
ROULI - Tourner le bras en l'air sur la gamme, mais cette fois le cavalier fait tourner la danseuse dos à lui, sans changer la position des bras.

6e Figure
Deux pas de polka dos au cavalier et 4 balancés en tournant (4 fois).

7e & 8e Figure
Les mêmes que les 1re et 3e.

------

Me par semplice de capir, no so a balar. A scanso de equivoci (per chi no conosci el francese), "têtes" vol dir "teste" :wink: !
No ve resta che provar al prosimo party e poi me contè come xe andada! :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

No go capì ben tuto e no so balar, ma se te me disi dove che xe el prossimo party vado a provar! :36_11_6: :36_11_6:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

El party podesi sempre organizarlo el sito :wink: (Franco, date de far!).

Sto spartito comunque el xe insieme (rilegado) a numerosi altri (no so ancora quanti, stago contandoli e registrandoli). Xe molto interesante veder (meio saria scoltar, qualcosa go ma no tanto de la nostra zona) la musica "leggera" dei primi anni del XX secolo (semo praticamente ancora in periodo austrongarico). Per esempio go scoperto el ballo "One-Step", famoso credo, ma no lo conosevo, a diferenza del Foxtrot. Poi ghe xe diversi brani de Operette, co go finido magari ve meto i nomi, perché no so se tute le xe conosude (i titoli xe in tedesco).

Cercando su internet per veder cosa iera sto One-Step, go trovado sto sito dedicado ala "Vintage Music" (tra el 1840 e el 1925) che fa capo ala Vintage Music & Dance Society (USA):
http://www.vintagedancing.com/
dove tra l'altro i elenca i CD disponibili sul mercato a tale proposito.
I elenca anche i balli più famosi de l'epoca (e i spiega come se bala la quadriglia.
Era Vittoriana: Waltz, Polka, Schottische, Mazourka, Quadrilles, Country Dances, Five-Four Waltz, Two-Step.
Era Ragtime: One-Step, Tango, Foxtrot, Castlewalk, Half & Half, Hesitation Waltz, Blues, Maxixe.

Altri links che se ricava da sto sito:

http://vintagedancers.org/ The Commonwealth Vintage Dancers

http://www.vintagedancing.com/links.htm Flying Cloud Academy of Vintage Dance
Con diverse bele foto dei balli che i organizza.

http://www.burrows.com/events.html Victorian Events Calendar

http://www.oldpatterns.com/ Patterns from the Past
Qua i vendi modelli de vestiti del passato; vol dir che xe gente che li cerca e li compra, e infatti nele foto dei balli dei siti sora citadi i xe tuti in costume.

http://www.vintagevictorian.com/ Vintage Victorian
Questo xe interesante. I organizza balli del 1800 e ciapilo, e tuti devi eser in costume! I fornisi anche dele foto dei costumi richiesti.

http://www.vintagevictorian.com/ Vintage Victorian (Vintage Clothing & Accessories)
Useful Resources for Vintage Sewing and Costuming, cioè una nutrita serie de altri links su l'argomento (come spiegazion).

Me fermo qua, ma ghe ne xe un mucio de altri. Penso che in Italia sta roba no esisti proprio, ma a Trieste saria giusto inveze conoserla e, chisà, magari qualche istituzion locale podesi organizar qualche ballo de l'epoca in costume, da afiancar ale operette e a Luci & Suoni (i lo fa ancora?). Trovar i costumi pol sembrar dificile e costoso, ma credo che se posi trovar i costumi del Verdi, una volta se usava ciorli o afitarli per Carneval.
Dopo però ghe vol saver come se balla, ma anche questo no dovesi eser un problema, ghe xe un mucio de scole de ballo in cità, bastasi che le se organizi anche per i balli meno conosudi.
Saria sempre una simpatica alternativa ale discoteche e ale sagre.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Qua trovè dele pagine dedicade a un weekend dedicado a un de questi balli:
http://www.elegantarts.org/1906/ball.html

El se ga svolto el 6 e 7 maggio 2006 ala ciesa luterana dela Trinità, a New Haven, in Connecticut. El se intitolava "The 1906 Centennial Dance Weekend".

Quel de sto anno se ga appena svolto (el 19 e 20 maggio scorso) :
http://www.elegantarts.org/1907/

Qua inveze xe el programma del ballo del centenario del 1904:
http://www.elegantarts.org/1907/ballprog.html

Prima dei balli i organizza anche dei workshops per spiegar come che se balla.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Za che son ve meto anche i primi nomi dele operette de cui no son rivado a trovar el titolo italian (se esisti):

"Die dumme Liebe" - de Willy Engel-Berger (op. 108)

"Das Sperrsechserl" - de Robert Stolz (aka Robert Stoltz) (op. 360)

"Die Scheidungsreise" - de Hugo Hirsch

A proposito, su Wikipedia version tedesca i ga meso una lista, sia pur molto parziale, dele operette:
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Operetten

Parlando inveze de Robert Stolz, savevi che el iera sì nato a Graz nel lontano 1880, ma el xe morto a Berlino solo nel 1975. El suo ultimo lavoro sembreria eser "Frühjahrsparade" del 1964.
(vedi http://www.musicaltheatreguide.com/comp ... stoltz.htm)


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Per farve entrar un poco ne l'atmosfera de quei tempi, ve riporto el testo de "Dedizione", una canzon (Valse-Boston) de Gaetano Lama con testi de Rocco Galdieri (Rambaldo). Devi eser sempre tra el 1914 e el 1921, la data esata no la so perché in Italia no iera evidentemente obligo de scriver l'anno de publicazion o quel de copyright (ma esendo rilegà lo spartito nela medesima racolta, devi eser sempre de quei anni):

DEDIZIONE

La mia stanca
gioventù
brucia e sfianca
sempre più!
Tu, che vibri
tutta e tremi...
che ti sfibri
da svenir...
Ma non teni
di morir,
quando si ti stringo forte,
che la morte
potrei darti con l'amor!...
Tu che gemi
sul mio cuor...
Vieni! Allaccia
le tue braccia
con le mie, che cercano te!
Stringimi! E fa
che io muoia nella voluttà.

Se menzogna è amore,
com'è una menzogna la Vita,
ebra e sfinita
baciami; bruciami il cuore;
dammi tormenti;
mordimi con i tuoi denti...
Così!... Fino a che
non cada, inerte, su te!

Che potrò
darti di più?!
se, così, ti donerò
tutta la mia gioventù!?

---

Su spartito una norta ricorda che :

"Questa canzonetta è riprodotta sui dischi Phonotype Record, in vendita presso la ditta Macchine Parlanti, via Roma 132, Napoli"

Nota per i MOD: se posibile, saria meio cambiar el titolo del topic in "Musica e balli de un secolo fa" (o qualcosa de simile).


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Altro spartito dela racolta e altra scoperta interesante.

Trovo "La Czarine", Mazurka russa de Louis Ganne. Sicome no iera scrito l'anno, ma i dixeva (in francese) "Pubblicato in occasione della visita di Sua Maestà l'Imperatore e l'Imperatrice di Russia", me son meso a cercar qualcosa su internet. Go cusì trovado che el toco xe stado composto intorno al 1885 e che el se apri con "God Save the Tsar". La fortuna me ga permeso de trovar do file mp3 distribuidi legalmente e gratuitamente sul sito :
http://www.hymn.ru/index-en.html
dove ghe xe anche una ampia colezion de inni russi (con incisioni storiche).
Cusì per la Czarina podè trovar
http://media.vad1.com/temporary_url_200 ... 0_1910.mp3 una otima incision per orchestra del 1910 e
http://media.vad1.com/temporary_url_200 ... h_1921.mp3
una per piano del 1921.
Magari qualchedun sa za de che brano se trata, ma per mi xe stada una sorpresa. El brano xe ben noto, ve ricordo solo che in italian ghe iera stade mese le parole "fino dai tempi dei garibaldini..." :wink: .

Credo che de diriti de copyright ormai no se posi più parlar :wink: , quindi se qualchedun ghe interesa podesi meter anche, con calma, lo spartito per piano (xe 6 pagine). El bati a parfezion con la version del 1921.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41341
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
[
Magari qualchedun sa za de che brano se trata, ma per mi xe stada una sorpresa. El brano xe ben noto, ve ricordo solo che in italian ghe iera stade mese le parole "fino dai tempi dei garibaldini..." :wink: .

.
Quel che te disi, mi gavevo el vecio disco 78 giri ( regalado a un amico collezionista) de sto duetto, iera de una rivista "Dura ancora" con De Sica ( Vittorio, ovviamente!) e Melnati ( el quale Melnati po lo ga fatto apunto per Carosello Fino dai tempi dei garibaldini..) e iera un dialogo "Dura minga" e ghe iera sto duetto, efetivamente, xe a tempo de mazurca
Riporto a memoria almeno la prima strofa:
"tempi belli quei che revochiamo
noi che siamo
due lion
Tempi fatti di cavalleria
cortesia
discrezion
Anche allora si facea lo stesso
come adesso
tale e qual
ma il segreto ognuno allora custodiva
chi capiva
di far mal
La donna allora adoprava il rossetto- ma almeno il petto
avea tondetto
de compassione destavan sorrisi- le donne-crisi
come quelle d'oggidì."


Go anche mi de qualche parte spartiti del genere de mia nona, salvai in sufita, molto go regalado, un poco go tegnudo, ma no so leger spartiti. Xe operette, ela gaveva molto le romanze de Tosti. e pezzi classici.
E la diseva che iera una seccatura, co se se trovava in famiglia, no iera ancora la radio, cussì i altri scoltava e balava, e ela ghe tocava metterse al piano e sonar per tutti. Credo de gaver anche qualche quadriglia.
Co la ga ciolto la radio, la ga vendudo el piano senza rimpianti. :-D


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Chi sonava iera mia nonna materna. Purtroppo no la go mai conosuda. Nela stesa casa e nel steso anno in cui saria nato mi, la se spegneva a soli 53 anni - per el solito mal incurabile - pochi mesi prima che mi vinisi al mondo. Dolor e gioia a poca distanza in quela casa.

De picio me piaseva strimpelar sul piano che ancora iera presente, bel, imponente, pien da fascino. Ma i tempi iera quei che iera. I miei se ga separado presto, de soldi no ghe ne iera tanti, el piano portava tropi ricordi a mamma e nonno, e cusì inveze de farme studiar musica - sai me gavesi piaso - el xe stà vendudo. No me ricordo de che marca el iera, ma iera sai bon, tanto che el xe finido in America.

Xe rimasti per diversi anni molti spartiti, butadi in un sgabuzin, ala rinfusa. Poi un giorno i xe stadi vendudi anche quei, a parte pochi volumi che al comprator no ghe interesava. Adeso me resta due, un dei quali xe questo descrito, che me xe sai caro anche per i ricordi che el porta con sé. Sopratuto le varie copertine de l'epoca me fa imaginar una vita de famiglia (quela dei nonni) che no go mai visudo, perché co son nato la iera za finida. Doveva eser anni felici, la prima guerra iera, ben o mal, finalmente conclusa, i se gaveva sposado, soldi no mancava, iera nati i do fioi, el futuro sembrava tuto rosa. Le robe no va poi sempre come se volesi o se spera, ma el merito del nonno xe stado quel de gaver savudo tignir el posto de timonier sia nela bona che nela cativa sorte. El gaveva un caratere forte, duro, poco diplomatico, ma go aprezado i suoi numerosi pregi man man che cresevo, alcuni quando za nol iera più su questa terra.

Scuseme questa digresion.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

A volte certe digresioni iuta a conosser meio le persone!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Parlando de musica

Messaggio da Coce »

Per mi la musica sia classica che legera xe sempre una fonte de grande piaser. Go comincia' a notarla con le cansonete co iero muleto, de giovinoto mi frequentavo sai le sale de balo e la' me ga' incomoncia' interesarme del jazz, qualche volta me metevo in parte in sala e scoltavo la musica, le arie de opera ben conosude le cantava tuti, i films de riviste americani iera pieni de musiche, me ga anche piasso le cansoni e musiche "western"anche se no capivo le parole fino che no son vegnu' in Australia, tante le xe romantiche e folcloristiche, i blues negri me ga sempre piasso, eventualmente me go inacorto dela vena artistica dela musica classica tanto dei grandi compositori che dei maestri registi come
Mozart, Betowen, Bach, Rossini, Karl Bohn, Herbert Von Karajan, Robert Stoltz mensionado qua' sora ecc... Tuto questo essendo completamente ignorante nel sogeto dela musica, noi ierimo poveri e mi no go mai avu'
la possibilita' de aver un strumento e impararme, digo questo come comento al post de Rofizal qua sora. Nela vita lavorativa no go mai avu' tempo per dilettarme, pero' de quando che son anda' in riposo go compra' una chitara, C.D.s e libri me go autodidato, go impara' a capir le note musicali ei accordi, 6 mesi fa' me go compra' un "Key board" che xe sai piu' versatile dela chitarra. Certamente no son, e mai saro' un virtuoso, pero' mi me diverto immensamente e provo tanta gioia co meto insieme qualcosa, e mi go piena la testa de musiche che go senti tuti sti ani, percio' Sergio no xe mai tropo tardi per aggiunger robe nove nela vita. Scuseme se la go fato un poco tropo longa. Ciao Coce :-D


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Re: Parlando de musica

Messaggio da rofizal »

Coce ha scritto:no son, e mai saro' un virtuoso
Forsi me confondo, ma no te ieri ti, a parte Aurio, a far de profesion el cantante lirico?


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

No, quel iera Lucio (Cociani)...


Torna a “Musica legera”