La Elettra

el porto de Trieste deuna volta, de adesso, le navi che vien e va a Trieste, de una volta e de adesso
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AdlerTS
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La Elettra

Messaggio da AdlerTS »

La Elettra xe dìventada famosa per esser la nave dei esperimenti de Guglielmo Marconi, però pochi sa o ricorda che la nave jera ben anteriore: l'arciduca Carlo Stefano, ammiraglio della marina austriaca che passava molti mesi all'anno a Lussin, nel 1903 se fa costruir in Scozia una nave de rappresentanza: l'Elettra. Ovviamente all'inizio non la se ciamava cussì, bensì el suo nome originale jera Rovenska.
Una stazza de oltre 600 tonnellate, lunga circa 70 e larga quasi 9, la vien varada nel 1904, ma per la verità i primi anni la vien lassada spesso e volentieri in rada. Tra el 1909 e el '14 la vien venduda 2 volte e quindi militarizzada durante la guerra per per el pattugliamento della Manica. Comprada da Marconi nel 1919, la vien portada a La Spezia per adattarla ai suoi scopi scientifici e quindi xe celebre el fatto che la vien portada a Fiume per la gioia de d'Annunzio. La nave doveva ciamarse Scintilla in italian, ma dopo el propendi per Elettra perché più facile da pronunciar dai anglosassoni. In tutti gli anni 20 del 900 continua gli esperimenti de radiotelefonia, fino al celebre esperimento de accension delle luci a distanza nel porto de Sidney: el tasto utilizzado per tale accension dovessi esser ancora al Museo del Mare a Trieste, dove se conserva anche un model 1:50 della nave stessa.
Dopo la morte de Marconi del 1937, la nave vien ciolta in carico dal Ministero delle Comunicazioni.
Durante la II guerra la vien portada a Trieste ed ormegiada in Porto Vecchio per tignirla al sicuro dai bombardamenti alleati. Qua la vien svodada dalle apparecchiature scientifiche e requisida nel 1943 dai tedeschi per el pattugliamento costiero con la sigla de G 107.
La nave subissi l'attacco dei bombardieri alleati el 22.01.1944 a nord de Zara. El relitto resta a cielo aperto fino ai anni 60 quando el governo italian decidi de pagar el recupero e de trainarla a Muggia, in Porto San Rocco, dove da subita se parlava de rimetterla a novo. A sto punto però, tra l'enorme costo dell'operazion e la rivalità tra molte città italiane che rivendicava diritti su la nave, nel miglior stile italiano la barca "affonda" (in senso lato) una seconda volta, giungendo allo scempio dello scafo che vien sezionado in tante parti da poche ordinate ciascuna e diviso tra le città contendenti. La famosa prua che dal 2000 sta a Padriciano jera stada lassada al Comun per esser sistemada davanti alla capitaneria de porto.


ffdt
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Messaggio da ffdt »

un per de tochi i xe in posta central sconti a destra come che se vien dentro e credo che i motori i sia ancora a ciapar ruzine in te la corte de 'l muxeo de 'l mar


ffdt
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Messaggio da ffdt »

sta cua xe la prua vista per davanti, con tuto 'l splendor de 'l buxo:
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ffdt
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Messaggio da ffdt »

cua la xe vista de fianco:
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ffdt
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Messaggio da ffdt »

e cua la xe vista per de dentro ... a mi cusi` conzada la me ga fato impresion ... la me da` per bon l'anda de un relito afondado e poxado su 'l fondo ...
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ffdt
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Messaggio da ffdt »

sti cua, inveze, xe i tochi che i xe in posta e che i fa parte de 'l muxeo postal che i ga meso su lori:
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mid_pict1565.jpg


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sono piccolo ma crescero
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Messaggio da sono piccolo ma crescero »

xe interessante veder, dal de dentro dela nave, come che i imbrocava le lamiere.

Immagine

Iera una tecnica che i ghe insegnava ancora nei primi anni 60, prima che vegnisi la scola media unica, a'l aviamento marinaro che iera ai Campi Elisi.

No so se se fa ancora cusì, me piasesi saverlo. Comunque el ga dà origine al modo de dir "bater broche", forsi perché per bater le broche se stava al fredo, ma iera lavor de fadiga e se se scaldava? E ve imaginè sti poveri diavoli, dentro a una nave de fero, svoda, che come che i ghe dava un colpo de martel sonava tuto? Doveva eser un lavor duro.


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Elisa
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Messaggio da Elisa »

sono piccolo ma crescero,

hai descritto una evidente, pesante ed anche interessante realtà che coinvolgeva quei poveri diavoli di operai.
Ritieni che….almeno siano stati tenuti in conto i decibel? Speriamo! :roll:


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Coce
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Elettra

Messaggio da Coce »

Xe qualche chiarimento de far su sto Tema. Lo digo perche mi go lavorado a San Marco al principio dei ani 50, poi go fato tuta la mia vita lavorativa in costruzioni metallurgiche pesanti.
La prima xe che el scafo mostrado de ffdt no el xe originale perche
le lamiere xe tute saldade, metodo de gionture che nel 1904 no esisteva,
la saldatura elettrica iera proprio ai sui albori, infati el telaio interno xe tuto imbroca', unico sistema de congiunger lamiere a quel tempo.

batibroche iera el mestier praticado de questi operai. le broche xe come ciodi de diverse misure secondo el lavor, le ga una testa e no punta
le vegniva scaldade a rosso e inseride nei apositi fori dai Ragazzi
dopo uno nell'interno del scafo tegniva un blocco de fero col manigo ciamado La Moglie contro la testa dela broca, e un altro operaio de fora del scafo ribateva con l'aiuto de un martel pneumatico sempre mentre la broca iera rossa in una forma de testa. Si iera un lavor fadigoso, pericoloso per le scotadure, verto a tute le intenperie del tempo.
Micidiale per l'udito. I decibels no iera ancora conosui. Purtropo prima del'evento dela tecnologia moderna quasi tuti i mestieri fisici gaveva de questi problemi, ma quela iera la vita a quei tempi e se l'acetava per tale.
Ciao Coce :-)


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Re: Elettra

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Coce ha scritto:Xe qualche chiarimento de far su sto Tema.
Grazie per averme contà come che se imbrocava le lamiere.
Coce ha scritto:La prima xe che el scafo mostrado de ffdt no el xe originale perche le lamiere xe tute saldade, metodo de gionture che nel 1904 no esisteva
Ma no poderia esser che dale foto de ffdt no se vedi ben? Se mi te mostro la foto ingrandida (e dentro de ela un tocheto ancora più in grande) me par de veder che le lamiere le xe tute imbrocade o me sbaglio?

Immagine

Go, poi, ancora, da ignorante, una curiosità che forsi me farà pasar per sempio. Come i fazeva dopo a no far vegnir dentro acqua dale giunte? Sule barche de legno i doprava stopa e pegola e su quele de fero?


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serlilian
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Messaggio da serlilian »

Domanda interessante. Bastava forsi diverse man de pitura?

Mio papà ga fato el saldador al San Marco, verso la fin dela guera, ma no ghe piaseva. El diseva che le saldadure se pol romper, anche perchè no se fazeva una saldadura longo fora, ma se saldava a punti, come le broche, praticamente.


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(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
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AdlerTS
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Messaggio da AdlerTS »

sono piccolo ma crescero ha scritto:No so se se fa ancora cusì, me piasesi saverlo.
Ogi giorno xe solo ed esclusivamente saldade.


Mal no far, paura no gaver.
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Coce
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Elettra

Messaggio da Coce »

Pardon me Piccolo nele prime foto no se vedeva le broche. Una proprieta' de tute le leghe ferrose e questo includi tuti i materiai de costruzion in ferro-acciaio, quando scaldai se espandi e nel raffredamento
le molecole se strenzi in ammonto magior dele misure originali, questo fenomeno risulta con grandi pressioni e forze creando dele gionture ermetiche. Grandi passi avanti xe stadi fati dal tempo de guera in metallurgia e de conseguenza nela scienza dela saldatura. Ogi le lamiere le vien saldade continuo e col "Submerged Arc" arco sommerso la penertrazion nel "Parent Metal" metallo genitore la xe completa al 100per%. Ogi ghe xe altri metodi de saldatura che no esisteva nel tempo de guera come: "TIG. Tungsten Inner Gas" e "MIG Metal Inner Gas" che ne permeti de rimpiazar i elettrodi, con rodoli de filo automaticamente indoto nela fusion dela saldadura, questo sistema ne permeti de aplicarlo no solo col fero ma con altri "Non Ferrous Metals" come Acciaio Inossidabile, Aluminio ecc... che iera impossibile ani fa.
P.S. La parte piu debole nele gionture saldade no xe la saldadura ma bensi la parte adiacente del "Parent Metal"proprio per la ragion descrita qua sora in riguardo a lo stringimento delle molecole nel raffredamento
dela fusion saldada. Ciao Coce :-)


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sono piccolo ma crescero
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Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Grazie dele informazioni. Go imparà robe nove.


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Re: La Elettra

Messaggio da danilo43 »

Invio queste immagini dell'Elettra nel periodo del suo splendore ed il triste ritorno al San Rocco nel 1962.
Cfr. http://it.wikipedia.org/wiki/Elettra_(nave)
Perdonate la ripetizione della foto già postata nel thread "Ursus", ma è appropriata anche qui.
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Me par bruto "La" Elettra, ma el titolo el xe vignudo fora cussì da solo.
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Re: La Elettra

Messaggio da danilo43 »

Nella scheda del link precedentemente citato non viene menzionata la sezione-nave che si trova attualmente al Museo Storico Navale di Venezia,
Forse la più interessante dal punto di vista tecnico, contenente le caldaie e la motrice alternativa a vapore.
Foto ed altra documentazione le potete trovare qui:
http://www.radiomarconi.com/marconi/caldaie/


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Re: La Elettra

Messaggio da babatriestina »

oggi al Museo del mar i me ga dado el permesso de far un per de foto..
eco el modelin del Elettra

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e la sala dedicada a Marconi

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Re: La Elettra

Messaggio da babatriestina »

Oggi giornata dei musei libri, un giretto al Museo del Mare. Gnente de novo, anzi alcune barche no xe esposte, ma me go messo a fotografar le immagini de una proiezion sul Elettra.
No xe foto bele, ma el documento e la storia resta...
La nassi come Rowenska dell'Arciduca Carlo Stefano ( se xe quel c he penso, mi , dopo ve conto)
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Marconi lo fa modificar
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el modelin fatto nel 43, che xe esposto al museo
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Re: La Elettra

Messaggio da babatriestina »

qualche foto del arredamento interno ( la parte tecnica ve la go messa nele foto dedicade al Museo del mare
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Re: La Elettra

Messaggio da babatriestina »

nel 1943 el iera a Trieste e vien requisido dei tedeschi dopo el 8 settembre
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che lo modifica per i loro scopi de patugliamento

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( che sia possibile che de questa ristrutturazion dipendi la discusssion nele prime pagine del modo de sladar le parti?)

el se incaglia e el vien bombardado
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qualcossa me fa strano, la data: gennaio 43, e difatti xe un error: la xe stada colpida nel gennaio 1944
per altri rima e l vien bombardado e dopo eìi lo raena. e cussì el resta fin al 1962, proprietà Jugoslava


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