via Conte Francesco Stadion

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

via Conte Francesco Stadion

Messaggio da Lugara »

"Osserva questa foto è come quella vecchia canzone triestina: Automobili no se vedeva...
Noi disevimo semplicemente, quando sucedeva qualcosa di speciale e molto spesso ai Volti, solite cose politiche dele due parti italiana e slovena i soliti studenti, gioventù, la parte tedesca... Lasciavano che si sbrighino tra di loro: i tavolini e le sedie del caffé ai Volti erano le armi pesanti, i bastoni da passeggio, che tutti quei signori portavano, le armi leggere. Allora vedevi, se d'estate, capei de paia (pure detti tavolete) per terra mastruzade, tochi de bastoni roti, sedie e tavolini sconquassai, vetri de ferai e de vetrine, tuto un disastro. No revolverade o coltelade, no, quele cose sucedevano in Città Vecchia per altre questioni. Fino a che operavano le guardie di pubblica sicurezza andava alla lunga ma se la questione durava troppo veniva fuori la gendarmeria: un colpo di tromba e non vedevi più nessuno!
Mi iero mulo, guardavo de lontan. Iero iscrito alla Lega Nazional e basta, logico questo quando avevo 16-17 anni"
Immagine


angiolina

Re: via Conte Francesco Stadion

Messaggio da angiolina »

Il racconto del nonno è più bello della foto :lol: . Sa rendere l'atmosfera di quegli anni con poche parole. e io ho imparato che via Conte Francesco Stadion era borghese.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Che bela sta cartolina , oltre al comento de nono!!
mi credo che sia stado su un de quei tram che mio nono, intorno al 1895, ga visto smontar mia nona, che abitava appunto de quele parti, e se ga inamorado a prima vista, senza saver chi che la iera! po el ga scoperto che el conosseva suo fradel... :-D
La casa dei Volti xe ancora la prima, e anche al punto de congiunzion fra el Aquedotto e via Stadion xe una casa picia e no la casa Cassab, che saria quela vagamente bizantina che xe adesso.
ma le due done col capelin de paia in primo pian a destra xe vestide come nona e le sue sorele.


angiolina

Messaggio da angiolina »

Che storia delicata :lol: . Sembra uscita da un libro di Svevo, senza la sua "cattiveria".


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Che storia teribilmente romantica, cara Babeta!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

angiolina ha scritto:Che storia delicata :lol: . Sembra uscita da un libro di Svevo, senza la sua "cattiveria".
Era l'epoca e il quartiere di Svevo, che nonna chiamava Sior Schmitz: lei scherzava su una sorella di Svevo, che, alle riunioni musicali fra amici con un fratello della nonna, voleva sempre cantare La Traviata con lui per recitare la scena della morte e cadergli fra le braccia. :wink: :-D :-D :-D


angiolina

Messaggio da angiolina »

Certo che se aveva la stazza dei soprani ante Callas (dopo la cura, si capisce), povero fratello della nonna :wink:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

De che anno dovessi esser i avenimenti che conta tuo nono ?


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

El iera nato l'11 luglio 1895, de preciso non te so dir, probabilmente i periodi del cui el parla xe svariati anche perchè quando el scriveva nel '70 el iera malado e forsi qualcosa el podeva confonderse...


angiolina

Messaggio da angiolina »

AdlerTS ha scritto:De che anno dovessi esser i avenimenti che conta tuo nono ?
Forse intorno al 1912-1914 perché parla della Lega nazionale e degli scontri con le associazioni - credo studentesche- slave e tedesche.


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

angiolina ha scritto:Forse intorno al 1912-1914 perché parla della Lega nazionale e degli scontri con le associazioni - credo studentesche- slave e tedesche.
Credo che per quanto riguarda sta foto - e anche la prossima, che posterò pena che rivo - te ga indovinado i anni 'bastanza precisamente.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

el primo scontro ai Volti de Chiozza xe del 1868, ma se vedi che i se patufava spesso, e nei primi anni del Novecento sicuro xe stade baruffe, magari ghe sarà restado anche in memoria el sciopero dei foghisti del Lloyd, 1902, che xe vegnudi zo del Politeama verso città e se ga scontrado cola polizia.
me sa che te ga sugerido una data molto probabile.
E batessi con quel che me contava mio papà, che iera un per de ani più giovine.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: via Conte Francesco Stadion

Messaggio da AdlerTS »

Non de Lugara ha scritto: Iero iscrito alla Lega Nazional e basta, logico questo quando avevo 16-17 anni"
1895 + 16 = 1911 circa


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

"Sempre ai Volti.
Quella casa a destra, dove oggi, 1970, è il nuovo palazzo che fa angolo, si trovava un buffet. Mi putel, mia sorela e mia mama andavimo là, la mamma mia povera non aveva coraggio di entrare, era sempre pieno di gente là dentro e mandava me a chiedere "la prego la me dà diese soldi de tochi de luganighe?". Si quelle che se ghe rompeva nella caldaia i ghe vendeva ai poveri e ai fioi. I me dava una carta, andavimo a casa tuti contenti e zenavimo, quela iera una zena de festa per noi; non avevo il mio papà, era morto, e mamma mia faceva la sarta di comissione, valeva a dire come vestaglie, bluse e altre cose per donna di basso costo; lavorara per negozi, lavorava molto e guadagnava poco. Questo era il nostro destino.
Nella foto se vedi el careto de le limonade e el casoto che i vendeva el Piccolo."

Immagine


angiolina

Messaggio da angiolina »

Il Nonno mi ha commossa. Lugara, vi ha fatto proprio un bel regalo con queste cartoline e ricordi.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Lugara ha scritto:Si quelle che se ghe rompeva nella caldaia i ghe vendeva ai poveri e ai fioi.
Primo pensier: che miseria :?
Secondo pensier: se non i podeva venderle in local, i podeva anche regalarghele ....


nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

cartoline di Trieste

Messaggio da nanaia »

Terzo pensier: che felicità quelle zene festive, e che sodisfazion per quela brava mama!!


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Quarto pensier: quando la gente se contentava o doveva contentarse de pochissimo e la iera comunque felice!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Nela nostra società, ai nostri giorni, xe robe che sembra uscide de un romanzo de Verga o De Amicis...
Quando legio ste righe penso a quanto son fortunada a aver tuto quel che go e me vergogno de desiderar cussì spesso el superfluo.
Però devo anche agiunger che me xe stado insegnado dai mii - fortunatamente - a esser contenta dele robe picie, che spesso xe quele che conta de più nela vita.


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Lugara ha scritto:
esser contenta dele robe picie, che spesso xe quele che conta de più nela vita.
:-)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]

Torna a “Cartoline de Trieste”