Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da sum culex »

Xè sta dito: Chiedete e vi sarà dato!
Mi ve digo: Chiedete e vi sarà mostrato (se e co posso)
te ga el esterno de santa Teresa de via Manzoni? per mi xe un solito edificio de cemento grigio, però la xe firmada dela pregiata ditta Celli e Tognon..
Ecove le foto dela cesa de Santa Teresa del Bambin Gesù.

La cesa xè come una spece de palazzo che ga assai poco de cesa sull'angolo tra via Manzoni e via Matteotti (ex via Media)

Immagine


Immagine

L'ingresso

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

La parte alta con quela spece de torre che voleria esser el campanil?

Immagine

L'interno

Immagine

La parede a destra

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

El fondo

Immagine

La parede de sinistra

Immagine

Un Cristo de legno (se no fussi blasfemo oseria dir: Povero Cristo)

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

La vetrada sul fondo

Immagine

Un particolare dela parte alta dela vetrada

Immagine

Xè poco, ma no me ga ispirà altro.

ciao
zoom culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Una prima cesetta iera stada fatta nel 1935, parrocchia dal 1948. Ma nei anni 70 i la ga butada zo e fra el 70 e el 73 i ga fato questa cesa, studio architetti Celli e Tognon.
Al de là dei gusti personali e de quanto , soprattutto al esterno, la gabi de una cesa, sti architetti ga fatto numerosissime opere a Trieste, con un loro stile facilmente riconoscibile: cemento grigio a vista, e spesso forme tipo torre semirotondeggiante, per cui fa parte se no altro storicamente de l'architettura triestina.
Per chi che vol la cesa cola facciata a capanna, el roson sula facciata, el campanil de fianco, le do file de colonne verso el altar maggior col abside.. xe decisamente .. tuto altro!!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

quel che no go più visto, in sta cesa: prima che i la fazzi nova, i gaveva una statua de san Biagio che i Ragusei al 3 febbraio festeggiava in sta cesa. Mi no la go più vista dopo i anni '60 ( gavevo dei bisnonni ragusei che gaveva portado in famiglia la tradizion dela festa)


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Questa la xè...oribile per bon!
Comunque gavemo anche noi esperimenti de modernità sai malamente riussidi (se disi?) :\


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Se la gavessi vista 50 anni fa, per quel che me ricordo mi, la me pareva una sala de apartamento o de qualche localin, per come che la vedevo mi, no la gaveva proprio niente de una cesa come forma. L'aspeto sacro i lo gaveva dado col'altar i santi e le panche, però, anche se no la me dispiaseva come logo de culto, iera bastanza intimo, no iera certo quel che se pensa normalmente co te disi "cesa".Noi andavimo là un volta al'anno per la messa per mio nono che ordinava una mia zia che iera diretrice dela clinicheta de via Gambini.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Domani sera i benedisi el novo battistero. Lunedì lo ga presentà l'autor, padre Marko Rupnik, un gesuita sloven che vivi a Roma e che ga fato tanti altri lavori più importanti a Semedella, in Vaticano, a Lourdes e a Fatima e in giro per el mondo. Penso che sia una delle opere d'arte più importanti che xe stade fatta a Trieste de recente. Ve metto una foto alla bona mentre che i stava ancora lavorando, poi Sum Culex ghe penserà a fotografarlo meio.

Immagine

Credo che i gabi podù farlo perché i ga avù una donazion proprio per questo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da nonna ivana »

Infatti leggo in FVGNotizie di ieri l'articolo su questo battistero, interessante!
Grazie!!!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re:

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:quel che no go più visto, in sta cesa: prima che i la fazzi nova, i gaveva una statua de san Biagio che i Ragusei al 3 febbraio festeggiava in sta cesa. Mi no la go più vista dopo i anni '60 ( gavevo dei bisnonni ragusei che gaveva portado in famiglia la tradizion dela festa)
...so per certo che anche i Chersini fa Messa qua una volta all'anno.


Mal no far, paura no gaver.
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da Piereto »

No digo cosa che penso de quel che vedo su la foto.... ,ma no ve par che el fonte batesimal ricordi un fiatin..... qualcosa de la ideal standard, o Dolomite, Pozzi? :-)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:No digo cosa che penso de quel che vedo su la foto.... ,ma no ve par che el fonte batesimal ricordi un fiatin..... qualcosa de la ideal standard, o Dolomite, Pozzi? :-)
anche mi go avudo sta impression :lol: almeno, fin che el xe cussì in lavor


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
zac
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 95
Iscritto il: ven 1 ago 2008, 21:30
Località: Trieste, Austria

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da zac »

No digo cosa che penso de quel che vedo su la foto....
Sotoscrivo. Se non scriveva prima Piereto probabilmente scrivevo qualcossa de pezo.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da Nona Picia »

L'impression, visto cussì, xe quela......


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da sum culex »

Se vedi che in quela cesa per batezar i 'tira l'acqua'!!!! ;--D ;--D ;--D
ciao
sum culex


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da nonna ivana »

Però...solo questo avete visto? :wink: Troppo alto, no? :lol:
Io invece ci ho visto un bagnetto per bambini...deformazione nonnesca, forse... :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi dispiace che la sola cosa che la mia foto vi ha ispirato sia un parallelo tra il fonte battesimale ed i servizi sanitari. A me, che l'ho vista da vicino non aveva dato l'idea.

Posso aggiungere solo che, stando alla fama attuale dell'autore (noto soprattutto per i suoi mosaici; tra le altre cose ha decorato, su richiesta di papa Wojty?a, la cappella Redemptoris Mater in Vaticano) potrebbe essere l'opera d'arte sacra più importante realizzata a Trieste negli ultimi, diciamo, 40-50 anni.

Certamente nell'estetica vale molto il giudizio soggettivo e sull'importanza effettiva dell'opera dovremo lasciare che sia il tempo a decidere. A me, nel complesso, non è dispiaciuta, soprattutto la parte musiva. Avendolo visto dal vero, un poco in fretta anche, non ho associato il fonte battesimale ad un servizio sanitario (non è in ceramica ;-) ) e ne ho apprezzato le linee e quel raccordarsi di forme geometriche diverse.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da babatriestina »

Aspettiamo di vedere bene i mosaici, che comunque per ora, mi sembrano assai classici, un Agnus Dei, ma forse ci sarà dell'altro. Certo la forma del fonte battesimale è inconsueta.
Se devo dire, finora delle opere d'arte sacra triestina moderna originali, le migliori mi son sembrate le diverse vetrate che ho visto, a e a .


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cese catoliche: Santa Teresa del Bambin Gesù

Messaggio da mandi_ »

Succede a volte di essere un pò refrattari, specialmente nelle Chiese, ad opere moderne. Le Chiese antiche hanno un fascino particolare negli arredi , nei dipinti, nelle statue. Certi visi di Madonna o del Cristo tendono a colpire molto per la loro intensità.
Ricordo ancora quelli che vedevo durante la Messa di un tempo, nella chiesa che frequentavo da piccola.
Ora si va più sull'essenziale, sullo stilizzato. A volte ho visto anch'io contestare lo stile di una chiesa moderna.
Però sono rimata colpita dalla parte musiva di questa Chiesa di santa Teresa. Bellissimi colori.
Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “Architetura triestina”