Cinciallegra e cince in general

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Cinciallegra e cince in general

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mia moglie che vivi in via Rossetti da ... oops, no se disi l'età dele signore :wink: :-D , la credi de no 'verle viste mai fino a qualche anno fa. Sto anno poi le xe dapertutto, ma mentre per i cocai e le cornachie tuti brontolemo, per queste no, perché le xe abbastanza discrete, le ga dei versi gradevoli, belissimi colori e, in fin dei conti, le fa alegria. Tanti ga ciapà l'abitudine de meterghe de magnar, in inverno, una baleta de graso o qualche semenza

Le sta sui alberi

Immagine

ma anche sui fili dela biancheria e le se scondi nei busi dei muri

Immagine

El nome scientifico xe parus major per distinguerlo da tanti altri tipi de cince. I me disi che in alcuni dialeti dei dintorni, e forse anche a Trieste, le vien ciamade parussole.

Vedè come xe el mondo: a mi me incuriosissi el fato che el nome latin se sia mantegnù in dialeto e no nella lingua italiana. Altri invece se intriga perché sto nome vien doprà anche per indicar l'organo genitale femminile. E alora go pensà "lo scrivo subito anche mi" cusì evito batudine, dopi sensi e via discorendo.

Spero che ve piasi le foto, perché, anche se le xe tante, no xe che sia proprio facile fotografarle; le xe timide, le se scondi e le se movi continuamente e a mi me piasi fotografarle in mezo al verde dei alberi, me par che sia più bel.

Rispondo in anticipo anche disendo che le go fate con la machina digitale, la pelicola xe finta (la fa el programma Gimp).


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Come te ga fato a ciaparle? De mi in giardini ghe ne xe de solito 4 che vien a becar el magnar che impichemo su un pal con una gradela che ga messo sum, ma fotografarle..... xe più facile ciapar i passeri!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Con pazienza e butando via un saco de foto: rami svodi dove, come disi ffdt "qua iera un useleto", mose, sfocade (perché magari la machina meti a fuoco una foieta che xe davanti, ...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi in terazza de un per de anni meto de inverno le balete de grasso, e le vedo che le vien a magnar come mate, fazendo acrobazie. I gati no riva a becarle, e gnanca no i tenta! :-D qualche volta in inverno vedo anche qualche pettirosso.
a Miramar le xe quasi addomesticade, se andè in giornate frede de inverno con una bustina de pignoi, nele zone alte ( vizin del ingresso fra le galerie) o nel gloriette de vial dele camelie, le vien in man a magnar. là se atira coi pignoi anche altri useletti, ma quei no vien in man ma ingruma per terra.
( per inciso, a Miramar go anca visto scoiattoli rossi vegnir a cior nose dela man)
Confermo el nome parussola anche in triestin, ma no lo dopra più nissun per el Parus maior, perchè ormai tuti lo conossi quasi solo che nel suo secondo significato.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe el massimo che go ottegnudo mi, su un pra de Miramar un giorno de poca luce
Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cinciallegra

Messaggio da sum culex »

sono piccolo ma crescero ha scritto: parus major per distinguerlo da tanti altri tipi de cince. I me disi che in alcuni dialeti dei dintorni, e forse anche a Trieste, le vien ciamade parussole.

Vedè come xe el mondo: a mi me incuriosissi el fato che el nome latin se sia mantegnù in dialeto e no nella lingua italiana. Altri invece se intriga perché sto nome vien doprà anche per indicar l'organo genitale femminile. E alora go pensà "lo scrivo subito anche mi" cusì evito batudine, dopi sensi e via discorendo.
Le foto xè veramente bele e no xè de far ulteriori comenti.
Mi no so perchè, co rivo a veder (caso rarissimo) un useleto, nel stesso momento che penso de fotografarlo, prima ancora de cior in man la machina fotografica, el xè za svolà via.

Per quel che riguarda la citazion de l' organo genitale femminile' me domando: come mai ghe xè sta atribuì el nome de sto volatile (no voio dir useleto per ovvi motivi :wink: ) :fischietta: ) che, nè come color, nè come forma, ga qualcossa che podessi anche solo somigliarghe?

ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cinciallegra

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto: me domando: come mai ghe xè sta atribuì el nome de sto volatile (no voio dir useleto per ovvi motivi :wink: ) :fischietta: ) che, nè come color, nè come forma, ga qualcossa che podessi anche solo somigliarghe?
mah. molti sinonimi comincia per pa...
patata, pa*******a, pa******li,....


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Cinciallegra

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...]patata, pa*******a, pa******li,....
flag_ts scuxa, ma no rivo a capir che parole che fusi ste cua :-)

flag_fr desole', mais je n'arrive pas a` comprendre quels sont ces mots :-)

flag_uk sorry, but I can't understand what kind of words are those ones :-)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No xe bei termini de scriver, ti li conto in privato


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

flag_ts ah bon, ma co' sta fraxe spetite che ghe sia chi che se fara` mate ridade ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

flag_fr ah bon, mais avec cette phrase nous aurons quelqu'un qui rira très fort ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

flag_uk oh well, but with the sentence you did wrote we'll have someone that will laugh very strong ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Bon riso fa bon sangue


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

:36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: :36_11_6: ;--D ;--D ;--D ;--D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Questa xe una cinciallegra becada sula mia terazza, con una bela baletta de grasso e semi adesso che vien la bruta stagion. la foto xe con "rumor", perchè la xe fata de drio i vetri e con luce piutosto bassa, come che xe ogi, che xe scuro e piovoso:

Immagine

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Sempre nele condizioni de luce no felici, col metodo de Sonopiccoloetc.. ogi go becado un'altra cinciallegra, ma questa xe quele cola testa celeste

Immagine

Immagine


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Dovessi esser una cincirella (parus coeruleus) e no la doveria aver la righeta nera davanti.... ma qual saria el mo metodo?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Dovessi esser una cincirella (parus coeruleus) e no la doveria aver la righeta nera davanti.... ma qual saria el mio metodo?
cinciarella pensavo anche mi.
El metodo saria de ciapar un 'imagine grande e ritaiar el useleto in mezo, e po veder de riconosserlo.
Perchè el metodo tradizional saria aver una reflex, con un zoom longo come un canon, meterlo su un trepie puntado sul nido o mangiatoia e spetar... ma mi no go quela attrezzatura


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Dovessi esser una cincirella (parus coeruleus) e no la doveria aver la righeta nera davanti.... ma qual saria el mo metodo?
Giusto, xe una cinciarella: le xe teribilmente carine! :-)


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Zonto la foto della cincia bigia (parus palustris) che go fotografà sempre al sincrotrone intorno alla metà de ottobre

Immagine

No xe una bela foto e al primo momento no volevo gnanche publicarla, ma la me permeti de far una considerazion: el primo a meravigliarse dela varietà de useleti che xe in giro son mi che fin che no me son meso a fotografarli li vedevo tutti paseri (o pagneroi per dirla con BT). Adesso son un poco più atento, li vardo con ocio diverso e spero, publicando ste foto fate nei loghi dove che credo, pasemo tutti spesso (strade de cità e qualche sentier del Carso triestin) de farghe vegnir questa curiosità anche a qualchedun altro.

P.S. per i MOD: forsi se poderia ciamar cince el titolo de questo argomento, visto che gavemo le allegre, le cerulee e le bige..


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Pasando vicin a un muro (no digo dove perché qua xe trope amiche dei gati :wink: :-D , mia moglie ga sentì vignir fora un pii pii pii.

Con un poca de fadiga, perché dentro xe scuro e fora ciaro e anche perché no volevimo romperghe tropo i bisi, go fato questa foto

Immagine

Xe un nido de cinciallegre perché dopo gavemo visto la mama portarghe de magnar. Se vedi i bechi de tre pulcini, ma ghe ne iera almeno 4 e forsi 5.


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Si, busi e mattoni ghe piasi sai, ale cince per farse el nido:

Immagine


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]

Torna a “La fauna”