Funghi

Flora carsica o che comunque se vedi a Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41584
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Funghi

Messaggio da babatriestina »

Nissun ga mai parlado de funghi, e no so se no gavemo qualche esperto micologo.
Mi li go fotografai perchè i me pareva bei de veder, ma se i xe boni de magnar go i mii dubbi.
Po per mi, xe boni de magnar quei che vedo in vendita in piazza o in boteghin. per anni, mi conossevo solo che i champignon coltivai e i porcini secchi :oops: :-D
però sti do li go fotografai oggi in un bosco poco oltre confin, xe sempre Carso, anche se no propio triestin
Immagine
Immagine
Ultima modifica di babatriestina il mar 3 giu 2008, 20:42, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Proprio l'altra domenica son andada a ingrumar funghi col moroso nel suo teren: gavemo ciolto un mucio de questi, i unici che conossemo de sicuro. Li ciamemo mazzetamburo, el nome scientifico xe a noi sconosciuto:
Immagine
In compenso gavemo becado due signore che stava ingrumando funghi anche lore; sule prime le se ga preocupado che ghe zigassimo e inveze ala fine le ne ga spiegado come riconosser ben i ciodini: ghe xe scampago un otimo risotin! Questi però no li go fotografadi.


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Ah, Babats, penso che quel fungo rosso a puntini che xe nela foto a destra sia un'Amanita Muscaria, velenoso de bruto!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41584
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Lugara ha scritto:Ah, Babats, penso che quel fungo rosso a puntini che xe nela foto a destra sia un'Amanita Muscaria, velenoso de bruto!
difatti, in bosco i funghi mi li fotografo, no li ingrumo! :-D


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Noi infati, per sicurezza, ingrumemo solo quei che conossemo: mazzetamburo, porcini (magari trovarne in bon numero!) e, dala scorsa domenica, chiodini.
Dei altri, meio no fidarse!


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

I disi che l'amanita sia sai sai velenosa! :'-(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

flag_ts de cuel che so mi tuti i funghi co' i puntini bianchi per de sora i xe velenoxi ... e zercando in rede paresi che tuti do i sia amanita muscaria :-)

flag_fr a` ma connaissance tous les champignons avec les taches blanches sont toxiques ... et d'une recherche sur le web, il me semble que les deux peuvent être amanita muscaria :-)

flag_uk to my knowledge all the mushrooms with the white spots are poisonous ... and searching on the web it seems to me that both yours can be amanita muscaria :-)


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Efetivamente quel dela foto a sinistra pareria un'amanita muscaria, come dir, stra fata...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41584
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

co go tempo de zercar, varderò i mii libreti sui funghi e vederò de confermar


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Xe proprio l'amanita, velenosissima. Anni fa in montagna i me ga dito che se te ghe cavi el rosso coi punti bianche e te la cusini, te la pol magnar. :?: Mi no go mai provà e son molto dubbiosa che sia vero.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41584
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

se passè per Piazza del Borsa, xe propio un stand micologico con foto de funghi nostrani. El fungheto rosso xe el amanita muscaria, xe velenoso, a volte mortale. Propio mortali xe altri, fra i quali l'amanita phalloides. L'A muscaria dà palpitazioni, allucinazioni. convulsioni.. insoma meo no magnar.


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

babatriestina ha scritto:(cut) L'A muscaria dà palpitazioni, allucinazioni. convulsioni.. insoma meo no magnar.
Pensa che zerta gente che assumi certe sostanze proprio per aver ste sensazioni... :roll:


Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Li ciamemo mazzetamburo, el nome scientifico xe a noi sconosciuto

Noi le chiamiamo ombrelloni o parasol e sono veramente molte buone impanate, meglio di una bistecca.


My heart's in the Highlands
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8759
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

E questo fungo che go fotografà in boschetto, cosa xe? Me rendo conto che no xe un'ammanita (che figura po' se el lo fusi), ma per el resto per mi poderia esser qualsiasi roba.

Immagine


Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Con tutta questa acqua stanno arrivando i funghi. Siete pronti ad ingrumare? :wink:


My heart's in the Highlands
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41584
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

un link al forum micologico e botanico, molto ben fatto
http://www.funghiitaliani.it/index.php?act=idx

io comunque, sarò più pronta a comprare e cucinare


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

In sto posto se parla de funghi in general; mi go un poche de foto de funghi: un grupo fate pochi giorni fà e un grupo (el primo) xè de vece diapositive de circa 30 ani fà assai degradade e che go zercà de 'restaurar (?) come che go podù coi mezi a mia disposizion: perdoneme se no le xè perfete (gavessi dovudo veder i originai).
Sicome mi considero i funghi ala stragua de tute le altre piante , inveze de far qua de seguito un mis mas, preferisso meterli separati col suo nome. Zonto che per i nomi che mi no conosso (xè tanti che se somiglia tantissimo e xè assai facile confonderli) me son fato iutar de un più esperto de mi, el mio cugin triestin/milanese.
Se qualche nome xè sbaglià, no xè colpa mia, mi son sta solo el 'fotografo' e se xè tra de noi qualchedun in grado de coreger i nomi falai, magari!!! Spero che i 'MOD', anche se con fadiga e remengandome drio, possi sostituir col nome giusto el nome no coreto.
Rinuncio a meter comenti e/o didascalie per no scriver strafalcioni.
I funghi podè andar a vardarli col suo nome in sto stesso posto. 'La flora'.
ciao
sum culex


Torna a “La flora”