Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Ender
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 134
Iscritto il: gio 24 mag 2007, 8:33
Località: Trieste

Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Ender »

Sul sito della Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia ci sono le traduzioni in Inglese, Tedesco, Sloveno... e Furlan!

Ora lo so già cosa mi risponderanno molti di voi. Loro possono, noi no! Il Friulano è una lingua il Triestino no! C'è più gente che parla il Friulano di quanta parla il Triestino...

Ma io ne ho abbastanza. Se loro hanno il Friulano... anzi Furlan! Io voglio il Triestino... anzi Triestin!

Ebbene io ho origini anche dalla provincia di Pordenone in una località dove si parla un derivato del Furlan. Ma vi posso assicurare che queste velleità linguistiche non le abbiamo mai avute (essendo che mi sento in parte anche figlio di quella etnia) i miei nonni di quelle parti non hanno mai avuto a che dire che il Triestino non fosse una lingua e oltre a parlare il Furlan parlavano pure un po' di Triestin.

Ora se costoro vogliono farsi i dialetti loro che se li facciano ma io non mi sento parte di una regione che mi ignora!

Risvegliatevi Triestini!


[url=http://endercomics.blogspot.com]Ender's Comics[/url]
[url=http://endercinemx.blogspot.com]Ender's CinemX[/url]
[url=http://endercg.altervista.org]Ender CG - Under Construction[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Senza aver niente contro i furlani :-) ghe ne xe tanti de simpatici :-) , digo che son dacordo con ti, Ender!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
el Jure
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 26
Iscritto il: mer 7 nov 2007, 14:03

Messaggio da el Jure »

Fermo restando che xe encomiabile tegnir vivo l'uso dei dialeti, risulta antipatico che un organo ufizial ne prenda in considerazion uno soltanto ... come se i altri fossi fioi de nisun.
Me par de capir che questa "operazion furlan" sia da inquadrar in una ben precisa tesi politica che tanto ghe tien a dimostrar che se saria di fronte a qualcosa de più de una region autonoma ... forse una ambizion a "stato" con una sua etnia e una sua lingua.

Me dispiasi sempre quando se se lasa strasinar da l'emotività ... ma non voio entrar nel merito del perchè e del percome l'omo zerchi "protezion e sicurezza" scavando divisioni e stabilendo confini. Me par soltanto che sia maturo capir che i solchi, sopratuto quei che i boni xe de qua e i cativi xe de la, non ga mai giovà un granchè.
El futuro (speremo) sta nella circolazion delle idee, nella crescita della coscienza civil, nella equa distribuzion delle risorse ...

Sì, ma la diatriba furlan-triestin, come la metemo?

La metemo che un dialeto xe quel che la gente parla, mentre una lingua xe quela che uno stato sovrano scrive (o ga scrito) nei sui documenti ufiziai ... e qua chi sa più de mi sa anca giudicar se la "operazione furlan" sia stada fata su basi storiche o sia una provocazion.
Lo digo sempre mi, el dovere de capir lo ga chi xe in grado de capir, chi ga el bonsenso, chi ga el distacco necesario ... perchè i altri pol far ben poco. Insomma ... credo che a capir ghe toca de novo ai triestini ...


era il sole calato
e lenta avanzava da oriente la notte.
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da ffdt »

Ender ha scritto:[...] non mi sento parte di una regione che mi ignora!

Risvegliatevi Triestini!
bel ... :-) ... e mi podesi eser anca d'acordo, ma oltra che scriver in triestin e parlar in triestin in ogni ocaxion cosa se pol far? ... e no xe un butar el manigo drio de la manera ma una vera domanda per veder come che podesimo pensar de orientar el futuro :-)

chi che ga idee che le conti pur :-)

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Xe de dir che , al de là dei recenti sviluppi, xe ani anorum che sento tontonar che le furlan xe una lingua e el triestin un dialetto. Mi no so quali che sia i criteri del questa distinzion, se la magior o minor distanza de una lingua ufficial, la presenza de opere letterarie, la grammatica... ma alora me domando uan roba: al de là del triestin, e come la metemo col veneto? sula dignità linguistica, dopo i capolavori de Goldoni e perchè no anche de Giacinto Gallina, me par che sia un fiadin sora anche de Caterina Percoto, parlado el xe in certe zone dela nostra region : Grado, Marano, e anche certe parti dela provincia de Pordenon.. perchè alora no anche el veneto?

ma me par che se andemo cussì cole zentomila lingue tutelade, no femo la figura de ssai bravi e poliglotti, ma solo de tanti che tira dela propia parte. Una copia in picio de l'Unione europea, dove che xe una marea cussì de traduttori-interpreti e dove che le lingue po xe divise in un gruppo più importante e altre minoritarie, che se le mettemo tute sul stesso pian vien fora una babele.
Mi al contrario, per evitar sto caos, proporia per i siti ufficiali el solo italian, come lingua franca .

Cossa che staghi tentando de far i furlani adesso, no go ancora ben capido dove che i vol andar a parar..


Avatar utente
Ender
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 134
Iscritto il: gio 24 mag 2007, 8:33
Località: Trieste

Messaggio da Ender »

Sono piacevolmente stupefatto! Mi aspettavo badilate di ... :-D

Richiediamo che tolgano il Furlan o che mettano anche il Triestin!

Oppure se vogliono che sto zitto! Allora è ora che "tacciano" anche loro una volta per tutte. Perché in questa Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia non c'è solo Udin ma anche Gorizia e Tergeste! Senza contare Pordenone dove si parlano diversi derivati e dialetti del Veneto e del Friulano.

Sarei disposto ad imparare a scrivere in Triestino e smettere di parlare in Italiano, se necessario. Sono disposto a chiedere le indicazioni di viabilità in Triestino, i libri, il telegiornale, la scuola! Trieste non è morta e avrebbe molto da dire! Il teatro dialettale già c'è. Di arte ce n'è a più non posso e per la scienza avremmo l'Area. Quello che facciamo non basta? Dobbiamo fare di più.

Il gioco che stanno giocando è quello di tentare di controllare le future fortune economiche dell'area regionale! In senso di identità sociale, culturale, economica e politica. Credetemi. Non stanno giocando a "s'cinche in salita" (spero sia scritto giusto).
Se pensate alla storia, è facile immaginare che tutte queste manovre intese a promuovere il Furlan, col tempo, gli daranno potere per costruirsi uno Stato nello stato, con l'intento di egemonizzare economicamente l'area. Non dimentichiamoci che in ballo ci sono i traffici dell'Est Europa con l'Europa Sud-Occidentale. Logisticamente interessanti in particolar modo in questo millennio quando l'Unione Europea sta accogliendo tutto l'Est.
Udine si sta costruendo la sua facciata di rispettabilità e credibilità culturale per cercare di fare da riferimento come nodo culturale ed economico regionale al posto di Trieste. È una guerra senza cannoni quella dell'economia. Ma non meno aspra. Non possiamo fare moltissimo ma non dovremmo permettergli di fare questo.

A me l'aspetto economico interessa un po' meno ma senza economia, e Trieste già versa in pessime acque, siamo finiti.

Per altro i Friulani, se non per queste ragioni discutibili, non avrebbero avuto alcun bisogno di arrivare a tanto. Sappiamo tutti benissimo che parlano il loro Dialetto.


[url=http://endercomics.blogspot.com]Ender's Comics[/url]
[url=http://endercinemx.blogspot.com]Ender's CinemX[/url]
[url=http://endercg.altervista.org]Ender CG - Under Construction[/url]
Avatar utente
el Jure
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 26
Iscritto il: mer 7 nov 2007, 14:03

Messaggio da el Jure »

Ender ha scritto: ...ma senza economia, e Trieste già versa in pessime acque, siamo finiti.
... e non va desmentegà che l'economia de Trieste (ovvero i triestini) ga za pagà el suo pesantissimo triubto durante la guerra fredda.
Trieste xe stada volutamente "sofegada" per favorir la ex Jugoslavia e convinzerla che economicamente ghe convegniva dichiararse "paese neutrale" inveze che "paese satellite" del blocco comunista.
Xe indubbio che una Trieste economicamente competitiva gavaria dà assai fastidio a Tito ...
... ma cosa vado a tirar fora! Roba scomoda ... pasemoghe pur sora adesso che "el muro" xe crolà. Xe giusto che i triestini i vardi avanti ... ma coi oci atenti e sospetosi de chi xe stà za scotà ... anzi, sbrovà, brusà.


era il sole calato
e lenta avanzava da oriente la notte.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Per mi ghe xe una sola ragion per la quale i ga tirado fora sta storia del furlan come lingua, da insegnar nele scole ecc ecc.
Se avicina le elezioni e Illy e soci sa ben che i ga bone posibilità de perderle. Come recuperar voti? Semplice, una lege che ghe daghi gloria al furlan. No ga sai senso, ma i furlani sarà sicuramente contenti, e molti de lori magari voterà come desiderato dala atuale giunta. E i furlani xe tanti in region. Bisogna poi veder se i se lasa cipar per.... :wink:


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

rofizal ha scritto:Per mi ghe xe una sola ragion per la quale i ga tirado fora sta storia del furlan come lingua, da insegnar nele scole ecc ecc.
Se avicina le elezioni e Illy e soci sa ben che i ga bone posibilità de perderle. Come recuperar voti? Semplice, una lege che ghe daghi gloria al furlan. No ga sai senso, ma i furlani sarà sicuramente contenti, e molti de lori magari voterà come desiderato dala atuale giunta. E i furlani xe tanti in region. Bisogna poi veder se i se lasa ciapar per.... :wink:
Stra-quoto! :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

me sa anche a mi de manovra elettoral, ma no xe solo che Illy e company, se missia Strassoldo e altri furlani: anche lori del stesso partito? o i aprofitta comunque?


Avatar utente
Ender
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 134
Iscritto il: gio 24 mag 2007, 8:33
Località: Trieste

Messaggio da Ender »

rofizal ha scritto:Se avicina le elezioni e Illy e soci sa ben che i ga bone posibilità de perderle. Come recuperar voti? Semplice, una lege che ghe daghi gloria al furlan.
Sono d'accordo anche questa è una probabilità rilevante. Ma io starei attento a non escludere anche le altre.


[url=http://endercomics.blogspot.com]Ender's Comics[/url]
[url=http://endercinemx.blogspot.com]Ender's CinemX[/url]
[url=http://endercg.altervista.org]Ender CG - Under Construction[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:me sa anche a mi de manovra elettoral, ma no xe solo che Illy e company, se missia Strassoldo e altri furlani: anche lori del stesso partito? o i aprofitta comunque?
Purtoppo i interessi politici no se ferma davanti a niente: vederemo come va a finir.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

...e la Venezia Giulia???

Messaggio da nanaia »

Sarà che con 'sta storia della "lingua friulana" se xe più sensibili, però noto sempre più de frequente che i mezzi de comunicazion, quando i parla della nostra region i parla del Friuli. Non più tardi de ieri su canale 5
- riferindo l'episodio del signor che se ga salvado cantando :!: - i lo gà localizà in Friuli, e xe successo in Carso.......
No voio adesso che se scadeni l'obligo nelle scole del triestin :roll: , però almeno un poco de correttezza, almeno....geografica, no?


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

flag_ts mi xe piu` de 20 ani che sento che i parla de "friul" per tuta la region ... no i fa miga compagno co' l'Emilia-Romagna :-(

flag_fr Ils sont plus de 20 ans que j'entends parler de "friul" pour toute la région ... mais ils ne font pas le même pour l'"Emilia-Romagna" :-(

flag_uk they are more than 20 years that I hear speaking about "friul" using that word for all the whole region ... but they don't do the same for the "Emilia-Romagna" ... :-(


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Ma perchè no ne lassa separar?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ogni region devi aver per legge un minimo de abitanti, separandose non rivemo a questo tetto.


nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

...e la Venezia Giulia?

Messaggio da nanaia »

Vardè che mi no voio miga secessioni, anzi: de tutta sta baracada che i gà messo su con la lingua friulana a mi me ga dispiasso se mai l'identificazion de quela richiesta con un desiderio de secession :'-(
A mi me urta che per el resto d'Italia, Trieste (e, a quel che par la Venezia Giulia) xe come se fussi all'estero :'-(
Pensè che un milion de anni fa, mio papà che lavorava in Tribunal gà ricevudo dal MINISTERO DI GRAZIA E GIUSTIZIA (!!) una lettera indirizada a Trieste, Jugoslavia e no iera i ani 40/primi 50 dove che magari fra zona A, zona B ecc. fin a Roma i podeva (povereti....) confonderse. Sta de fatto che mio papà, inc...do come una belva el la gà rispedida al mittente scrivendo in rosso sulla busta "NON ANCORA!!!"


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

AdlerTS ha scritto:Ogni region devi aver per legge un minimo de abitanti, separandose non rivemo a questo tetto.
Inventemose alora una Repubblica di Trieste sula scia de quela de S.Marino!

Opur Repubblica della Venezia Giulia, cussì forsi finalmente i italiani saverà chi che semo. E lori ga anche el coragio de rabiarse se li ciamemo "italiani e dirne :"E voi cossa se?"


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Nona Picia ha scritto:[...]Repubblica di Trieste[...]
el TLT el xe ancora formalmente in vita, anca se no 'l xe mai stado operativo: bastasi andarse a leger i documenti relativi e eleger i sui organi ... e fusimo come 'l principato de monaco, altro che san marin ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

comuncue ancora ogi a roma no i sa ben indove che semo: una setimana fa me xe rivada in uficio una delibera (e xe un'azienda privata, miga 'l stato) indove che xe scrito che la sede de trieste ga certe competenze anca pe' i ufici periferici de 'l friul e ... indovine' ... de 'l trentin!!! ... ... ... per mi i xe ancora in te 'l 1212 e i credi per bon che ne basta de pasar el ponte per eser a trento ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto: el TLT el xe ancora formalmente in vita, anca se no 'l xe mai stado operativo:
qualchedun disi che al contrario nol xe mai nato.. e ricordite che el TLT saria stado composto no solo de Trieste, ma de DUE zone, provite a imaginar adesso... :-D


Torna a “El salotin”