Ptuj ( va a Pettau! - e mi ghe son andada)

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Ptuj ( va a Pettau! - e mi ghe son andada)

Messaggio da babatriestina »

Se parlava qua de l'espression andar a Pettau e Adler citava
Pettau (oggi Ptuj) jera un ospedal a sud de Maribor per invalidi de guerra
. Ben, el ospedal no lo go riconossudo, ma posso farve veder che bel che xe andar a Pettau! :-D
la cittadina xe sula Drava, la gaveva ovvaimente un importante valor strategico ai tempi dele incursioni turche, la xe apartegnuda per anni a locali conti de Pettau:
del ponte adesso pedonalizzado sula Drava se ga un'immagine molto bela:

Immagine
Immagine
el cortil interno del castel, adesso doprado come museo ( che no gavemo avudo el tempo de visitar)
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sempre al castel , ma anche in giro, xe ancora un poche de aquile bicipiti per la gioia dei appassionati, questa iera al castel
Immagine
per tuta la città xe esposte ste statue moderne de metallo, che xe originali ma no xe propio la mia passion
Immagine
questa xe la ex cesa dei domenicani, cominciada nel 1200 , ritoccada in epoca barocca e serada insieme col convento dele riforme de Giuseppe Ii, adesso la xe doprada come sede de museo
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

el monumento che me ga assai piasso, per le opere de arte dentro, xe stada la cesa de san Giorgio in centro: ecola drio del campanil, davanti ghe saria una stele romana che i ghe tien assai de un sindaco roman de Poetovium) ma la xe serada in un gabbiotto e no se la pol veder
Immagine
questo xe el interno, nostalgici dela Defonta, amirè el lampadario

Immagine
la xe gotica ma con molta decorazion successiva, ghe xe al ingresso una bellissima statua tardogotica de san Giorgio che copa el drago
La iera soprattutto la cesa dele comunità tedescofone, ghe xe molte scritte tedesche, in particolar lapidi funebri, mi me ga colpido alcune, che i ghe ga ridado i colori ai stemmi e le xe piutosto suggestive
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe el municipio de Ptuj, inizi del novecento, quel misiot de liberty ( el finestron semicircolar) e stile germanico che se vedi spesso nei paesi tedeschi, fin ala Svizzera tedesca
Immagine
( altre foto sul sitodesandro e su flickr)


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Bel!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Bel giro, te ga fato ben :wink:
Penso che prima o poi anche mi "andarò a Pettau" ;--D


serenutis
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 68
Iscritto il: gio 27 set 2007, 15:28
Località: Verona

Messaggio da serenutis »

gran bele foto, babats, grazie.
te ga avudo anche fortuna a trovar cussì una bela giornada.

qualchedun de voi ga mai leto "L'uomo di Ptuj", per caso?
xe un romanzo che ga scrito un mio amico che fa l'avvocato diversi anni fa: no ga avudo una grande circolazion purtropo ma xe comunque piacevole. devo vardar a casa che casa editrice che xe e po' ve digo. sempre che qualchedun ghe interesi, oviamente...

ciau
serenutis


"I get up. I walk. I fall down. Meanwhile, I keep dancing." - Rabbi Hillel
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Mi son stada a Pettau/Ptuj diverse volte dato che là go dei conoscenti: forsi ghe torno la prossima settimana che ghe sarà la konjenica, cioè un incontro de tuti i cavalieri dela zona che insieme viagia de un paeseto al altro per andar fin Ptuj per far benedir i cavai (e sopratuto per bever e magnar a ogni canton visto che la gente fa a gara per ofrir): el prete fa la messa e ala fine el ghe dà un tocheto de pan duro a ogni caval. Molto sugestivo, con la neve e più de cento cavalieri e anche qualche carozza!
Go passado bei momenti a Ptuj, sopratuto ale terme omonime.... val davero la pena!
Meto qualche foto anca mi, và, anche se no ne go tantissime de poder postar.
Eco un panorama dela cità dal alto:

Immagine


Un'altra imagine del municipio:

Immagine


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Questo xe un albergo dela cità che me piasi moltissimo:

Immagine

Una via con i caffè dove xe 'ssai bel sentarse a far colazion:

Immagine


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Altra imagine del interno dela cesa de san Giorgio:

Immagine

Interno del castel:

Immagine


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Sempre l'interno del castel, che val veramente la visita secondo mi:

Immagine

Qua go fato acrobazia per rivar a fotografar qualche quadro con i ritrati equestri:

Immagine

Un candelabro molto sugestivo:

Immagine


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Poco lontan de Ptuj ghe xe Ptujska Gora; el santuario, dedicado ala Madonna, xe molto sugestivo e intorno se vedi un splendido panorama.

Immagine

Immagine

Eco l'imagine dela Madonna che vien adorada a Ptujska Gora: la xe veramente belissima!

Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Questo xe dal loro sito uficial, tanto per capirse dove semo.

Immagine

Grazie anche a Lugara, logicamente :-D


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Grazie a ti Adler per la precisazion: mi davo per scontado... :oops:

OT: a ogni modo te ringrazierò con qualche foto de Innsbruck: go ancora i oci pieni de quel che go visto.... la Hofkirche con el mausoleo de Massimiliano I me ga quasi distirà per tera! Fine OT


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Grazie Lugara per gaver zontado, cussì son sempre più convinta che va a Pettau! xe più un'esortazion che un imprecazion :-D :-D :-D

De Innsbruck go anca mi parecchie foto, e anche el monumento de Massimilian , che po no xe sepolto là ma a Wiener Neustadt alla cesa del Accademia militar, quela che gaveva frequentado mio zio.
El monumento mi de picia me gaveva terrorizzado a morte, tuti quei ominazzi neri e grandi me ga fato un'impression che no ve digo, son scampada fora come de un incubo. :fifone15: :fifone15: :fifone15:
adesso con più pazienza li go vardai meo, e xe tuti i antenati de Massimilian, ma no xe scrito soto, per cui ghe vol saverli identificar, ghe xe un sito internet comunque che li mostra un per un e spiega i nomi. Co tachè con Innsbruck, speteve el mio contributo.


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

babatriestina ha scritto:Grazie Lugara per gaver zontado, cussì son sempre più convinta che va a Pettau! xe più un'esortazion che un imprecazion :-D :-D :-D

De Innsbruck go anca mi parecchie foto, e anche el monumento de Massimilian , che po no xe sepolto là ma a Wiener Neustadt alla cesa del Accademia militar, quela che gaveva frequentado mio zio.
El monumento mi de picia me gaveva terrorizzado a morte, tuti quei ominazzi neri e grandi me ga fato un'impression che no ve digo, son scampada fora come de un incubo. :fifone15: :fifone15: :fifone15:
adesso con più pazienza li go vardai meo, e xe tuti i antenati de Massimilian, ma no xe scrito soto, per cui ghe vol saverli identificar, ghe xe un sito internet comunque che li mostra un per un e spiega i nomi. Co tachè con Innsbruck, speteve el mio contributo.
Ah ah ah! In efeti iera impressionante anche se a mi me ga più dà un senso de grande nobiltà piutosto che de paura (se iero picia probabilmente filavo fora anche mi...).
Per quanto riguarda el vecio ospedal de Ptuj la prossima volta che vado me farò mostrar dove che el xe e te saverò dir (con foto, ovvio).
Ciao!


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Proprio ieri el Piccolo scriveva: Ogni anno Ptuj è lo scenario di una manifestazione antichissima: la Kurentovanje (Carnevale di Ptuj) dove i Kurent, maschere dai tratti animaleschiannunciano la primavera.

Poi parla de centri benessere che pratica la vinoterapia ;--D ;--D ;--D


Torna a “Friul, Slovenia, Croazia, Dalmazia, ...”