In morte dell'Imperatrice Elisabetta

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Pieris non xe provincia de Gorizia ? :-D

Dove ga sede, se te sa, l'associazion Maria Teresa ?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Pieris non xe provincia de Gorizia ? :-D

Dove ga sede, se te sa, l'associazion Maria Teresa ?
ma iera provincia de Gorizia anca quela volta? ma a Gorizia-Gorizia inveze gnente?

no so gnente de dove sia sta associazion, go solo letto un pochi de sti opuscoli. Zercherò e meterò sul forum.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

10 settembre 1898, moriva l'Imperatrice Elisabetta.

Per l'anniversario la zecca austriaca ga coniado una moneda "L'Imperatrice Elisabetta e la Westbahn".

Mit ihrem neuen Sammlerstück setzt die Münze Österreich die Reise in die Österreichische Eisenbahngeschichte fort. Diesmal führt die vierte Münze der Reihe "Österreichische Eisenbahnen" zur "Kaiserin Elisabeth Westbahn" - der heutigen Westbahn -, deren erstes Teilstück vor 150 Jahren zwischen Wien und Linz in Betrieb ging. Die 20-Euro-Münze aus 18g Silber ist ab 10. September in ganz Österreich in den Banken, Sparkassen sowie im Münzhandel erhältlich.

R.I.P.
Allegati
westbahn.gif


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

AdlerTS ha scritto:Pieris non xe provincia de Gorizia ? :-D

Dove ga sede, se te sa, l'associazion Maria Teresa ?
L'associazion Maria Theresia no ga una sede. I gaveva solo una casela postale, ma no go el numero, però conosso el segretario e posso contatarlo.

I ga messo, ani fa, una lapide in ricordo de Maria Teresa, in tute le lingue del Impero, su una casa in Canal e i organiza ogni tanto conferenze ala sala Baroncini.

Ghe domanderò se i vol che publichemo orari e temi dele prossime conferenze.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Tornando a Sissi e ai disordini, propio in un dei libri dela Maria Theresia go leto che tuti xe "scesi in piazza". I italiani che inneggiava all'Italia e i austriacanti che inneggiava all'Austria. E la polizia, equamente, arestava tuti do. Spero che no i li gabi messi insieme, nele stesse celle, sinò i continuava a patufarse anche in canòn.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Ogni tanto ripenso ala festa che xe stada fata per el ricolocamento del monumento, el 5 settembre 1997.

Dopo la prima guera mondial, el monumento xe sta fato a tochi e sconto in qualche deposito comunal, per no farghe far la fin del monumento dela Dedizion.

La Delegazion de Trieste de l'Asociazion culturale Miteleuropa ga fato una racolta de seimila firme, a Trieste, in Friul, in Tirolo e in Austria, per domandar che el monumento fossi rimesso al suo posto e finalmente el Comun se ga deciso. El lo ga fato restaurar e rimeter in giardin dela stazion.

Quela volta fazevo parte del'associazion Miteleuropa e me go ocupà del'organizazion dela sfilata e de una parte dela cerimonia, insieme con un altro socio. Fina all'ultimo no se saveva quanti grupi che gaveria partecipado perchè qualchedun ne scriveva a noi, altri ghe scriveva al Comun e altri xe vignudi senza dir niente.

Ben o mal, el giorno prima dela cerimonia, semo andadi nel giardin, con un dirigente comunale. Mi ghe go fato el pupolo de come che se doveva dispor i grupi e le bande, sula base de quei che vigniva de sicuro. Lui el continuava a dir: "Fè voi che sè più esperti". L'acordo iera naturalmente che la piaza doveva esser tignuda libera.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

El 5 setembre 1997: ritrovo dei grupi nel giardin davanti la cesa de Sant'Antonio Novo.

Mi, con un block notes, ciolevo nota dei nomi dei grupi e dei rispetivi responsabili. Gavevo za un schema dela sfilata, ma iera più bande del previsto. Cussì go cambià l'ordine dela sfilata un per de volte perchè la Banda dei Salesiani doveva star per prima, come che la iera stada all'epoca del primo collocamento del monumento. La Banda Refolo doveva anche aver un posto de onor. Dopo iera una banda dell'altipian (no so el nome. Viktor Parma, forsi?), che doveva star vizin del grupo in costume Stu Ledì. Un'altra banda de Maribor o de Lubiana, iera vignuda senza scriverne niente e dovevo trovar dove meterla. E po' iera i mii amici dela Banda Arcobaleno. Cinque bande de meter distanziade, in modo de no darse tropo fastidio una con l'altra.
Grupi in divisa storica: Trabanten Garde de Sankt Veit an der Glan. Iera la guardia imperial. Go una cartolina de fine '800 con lori davanti alla Hofburg. Bellissimi! In giacca rossa, con i alamari dorati e una alabarda in man. Con lori iera 6 o 8 muli vestidi moderni, tuti in nero che pestava come mati sui tamburi.

Immagine


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Un altro grupo storico: la Burgergarde de Murau.

I xe stadi a Roma, in Piazza San Pietro, e a Mosca, sulla Piazza Rossa. I ga fucili russi, antichi e i gaveva un grosso problema, perchè i xe de un calibro particolare e no se trovava le palotole in tuta Europa. Cussì Gorbaciov ghe ga fato mandar casse de proiettili russi originali.

Naturalmente no i ga podù portar i fucili a Trieste. però i gaveva un bandieron gialo con l'aquila nera enooooooorme. No so come che el portabandiera pol sventolarlo cussì facilmente.

Xe stà fortissimo quando, finida la cerimonia, semo andadi a pranzo de Fabris, Semo andadi marciando per Via Ghega e, sempre marciando, i xe andai dentro in ristorante. Iera un quaranta de lori in divisa.

http://www.buergergarde-murau.at/front_content.php


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Dopo iera la Buergergarde de Strassburg, in Austria, un grupo de Trento in vestiti de contadini del medioevo, con strumenti del mestier, i fioi dei asili e i rapresentanti de diverse Compagnie Schuetzen.

Immagine

Immagine

Immagine


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

In principio pareva che se dovessi far el raduno in Piaza Granda, ma dopo se gaveva savudo che, propio quel giorno, iera el giuramento dele reclute, cussì gavevimo spostado el apuntamento in Piazza Sant'Antonio.

Solo no se gaveva rivado avertir tuti e quatro o cinque signori, in divisa de alti uficiai austriaci, con tanto de sciabole d'ordinanza, iera finidi in Piaza Granda, tra mezo esercito italian. Me imagino la scena. :lol:

Per fortuna no iera sucesso niente (all'epoca no se podeva portar armi, nianche finte, ale cerimonie storiche). E se gavemo trovado tuti ben o mal, pronti a muovere.

Ah. me dimenticavo le signore "Golden Hauben", le dame de corte de l'imperatrice Elisabeta, vestide de nero e coi capellini color oro. Nela scollatura le portava un fior, che dopo le ga deposto sul monumento.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Gavemo dovudo far un poco el slalom, per evitar le zone dove no podeva passar grupi in sfilata. Semo andadi per Via Dante, dopo no me ricorso ben el percorso. Provabilmente saremo andadi zo per Via Mazini, a destra per via Roma e zo a fianco del Canal, Rive e Piazal dela Stazion.

El giardin, che el Comun doveva tignir libero, iera strapien de gente. Gavemo dovudo far servizio d'ordine, in tre de noi, a muso duro, per far spostar la gente e farghe posto per i grupi. Pensè de rivar a fracar 5 bande e no so quanti grupi, in un giardin za pien de gente. Semo riussidi, ben o mal a far meter le signore de fianco del monumento, el portabandiera dei Murauer riussiva lo stesso a far evoluzioni col suo bandieron e una volta el ga quasi involtizà Illy nela bandiera giala e nera.

No so come che le bande rivava a sonar, senza darghe un colpo de mazza o un trombon in testa a qualchedun. :lol:

In piaza iera anche Carla Fracci che gaveva in programa un baleto dedicado a Sissi.

Insoma, un bagno de folla, con qualchedun che zigava, ogni tanto, "Viva l'Austria".

Saria bel rivar a ripeter quando che i meterà el monumento de Massimiliano.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto: Dopo la prima guera mondial, el monumento xe sta fato a tochi e sconto in qualche deposito comunal.
el iera conservado a Miramar, drio del edificio delle scuderie, almeno nei ultimi tempi, tanto xe vero che mi e un mio amico, co trovavimo el cancel averto, lo gavevimo visto più de una volta :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Tropo bel!! :-D
Chisà se xe stado fato un video che podesi eser meso su youtube?

Meno mal che iera Illy, perché me sa che adeso no i gavesi rimeso la statua e dado el permeso per la manifestazion (ma magari me sbaio).


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Qualchedun ga fato sicuro qualche video, ma mi no lo go.
Devo veder se go qualche foto, ma no so dove. Se vinzo la loteria, assumo un archivista. :lol:


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

babatriestina ha scritto:
serlilian ha scritto: Dopo la prima guera mondial, el monumento xe sta fato a tochi e sconto in qualche deposito comunal.
el iera conservado a Miramar, drio del edificio delle scuderie, almeno nei ultimi tempi, tanto xe vero che mi e un mio amico, co trovavimo el cancel averto, lo gavevimo visto più de una volta :-D
Vero, lo go fotografado quando che el iera messo la de drio.


ClaireS

una domandina...

Messaggio da ClaireS »

buona sera

chi era lo scultore del bronzo e quello del basso-rilievo ? (stesso scultore per le due techniche oppure 2 artisti ?


Claire


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La statua è tutta di Franz Seifert (1866-1951).
La spiegazione di cosa significhino le figure rappresentate la trovi qua :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sul forum sissiludwig.forumfree.net i riporta questo Manifesto de FJ per la morte dell'Imperatrice:


Ai Miei popoli!
La più terribile e crudele delle sciagure ha colpito Me e la Mia casa.
Non c'è più Mia moglie,gioiello del Mio trono,compagna fedele che nelle ore più dure della Mia vita Mi è stata di consolazione e di appoggio;con la sua persona ho perduto più di quanto potrò mai esprimere.
Un destino terribile l'ha strappata a Me e ai Miei popoli.
La mano di un assassino,strumento del fanatismo più abietto che mira alla distruzione dell'ordine sociale esistente,si è sollevata contro la più nobile delle dame,colpendo nel suo odio cieco e senza scopo un cuore che non ha mai conosciuto l'odio e che ha battuto esclusivamente per il bene.
Accettando umilmente la disposizione divina,che Mi ha caricato di un fardello sì duro e incomprensibile,devo ringraziare il destino per il grande bene che Mi è rimasto: per l'amore e la fedeltà di milioni di persone,che nell'ora della sofferenza circondano Me e i Miei.
Dal più profondo del mio cuore addolorato ringrazio tutti per questo nuovo segno di partecipazione devota....
L'unione del nostro dolore crea un nuovo stretto legame tra il trono e la patria.Dall'amore immutabile dei Miei popoli traggo non soltanto il rafforzato sentimento dell'obbligo di rimanere nell'incarico a Me affidato,ma anche la spranza di riuscire ad adempierlo....
Prego l'Onnipotente affinchè benedica ed illumini i Miei popoli sulla via dell'amore e della concordia,lungo la quale possano prosperare e trovare la felicità."
Schonbrunn, addì 16 settembre 1898.
Francesco Giuseppe


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Penso che chi che ga letto el Francesco Giuseppe de Margutti, scritto una decina de anni dopo la morte de Elisabetta, se ricorderà che verso la fin ghe xe un capitolo dedicado al Imperatrice.. che nissun nomina. Per no richiamar tristi ricordi, iera steso come un velo de silenzio.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Molto bel quel del Margutti ! Lo consiglio !


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”