I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

dei omini preistorici, i castellieri, fin ala Tergeste romana, inclusa
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

macondo ha scritto: IIVIR starebbe per 'duumvir', membro di un 'duovirato' (composto da due persone).
.
concordo con le tue ipotesi e anch'io pensavo a dei duumviri.
Perchè da quanto ho capito da un libro letto recentemente sull'impero romano, mentre a Roma le vecchie cariche erano ormai esautorate dalla gestione imperiale, nelle città di provincia c'erano degli organi di governo elettivi locali, di cui potrebbero essere espressione questi duumviri, i quali soprattutto nei primi secoli dell'impero si sentivano in dovere di elargire edifici, doni, spettacoli al popolo di tasca loro e lo scrivevano sulle epigrafi ( per la gioia degli storici successivi)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

sapete se oggi, domani sono via, anche se ormai è tardi... ci sono altre visite guidate in questi siti romani ma anche medievali, come una settimana fa circa x la sett. della cultura che finisce domani? grazie, ciao!


frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

qlcn di voi ha visto il muro, i muretti che si vedevano qnd costruivano il parcheggio di s. giacomo? nn erano resti medievali, romani...? solo qlk muretto abb. antico ma privo di particolare interesse?
a proposito, poveri alberi secolari sradicati...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

c'è qualche foto ma nulla dei muri.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

sì in effetti poi continuando a navigare nei vostri interessantissimi forum anch'io l'avevo trovata.
sì io avevo notato qlcs altro vicino al luogo di qst foto in 2 punti, evidentemente niente di che, si spera...
avevo fotografato con il telefonino solo le "radicione" di un antico grande albero tolto per i lavori...
ciao! grazie


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

la zona di san Giacomo era abbastanza lontana dal centro della cittadina romana, per cui al massimo si poteva trovare qualche villa extraurbana, tipo quelle di Barcola.
Però Zubini ( san Giacomo) racconta che nel 1687 si trovarono monete romane, muri romani, di epoca tardo imperiale, e nel 1849, durante gli scavi per la chiesa, racconta Kandler, che si trovò un'urna cineraria romana e resti di un edificia di forma quadrata.
Ma non ricordo niente in occasione degli ultimi scavi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

ah però! grazie


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

se stemo allontanando de Cittavecchia, ma un posto de ritrovamenti romani ai primi del Novecento xe el Bosco Pontini, che se non erro, dovessi corrisponder circa al principio de via san Giacomo in Monte, dove che xe el giardin Basevi. No lontan..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

quante cose sapete, sai! complimenti.
BEh, saremo lontani ma non lontanissimi di certo a mio parere, e poi a quei tempi camminavano di certo in media più di noi


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

1382-1918 ha scritto:Sarò controcorrente, ma se xe solo muri veci, senza un minimo de storia nota, mi li gavesi tranquilamente coverti, naturalmente dopo gaverli studiadi un poco per capir se pol esser importanti o meno.
Solo che pochi ga coraggio de dirlo, anche se tanti lo pensa, per paura de passar de ignoranti.
ecco, manca le spiegazioni, comunque son ripassada un per de giorni dopo, e go fatto qualche altra foto. A mi me par che istia ancora studiando, visti i cartellini sora. Ghe volessi tabelle, foto dei reperti.. e alora capissimo tutti meio
ecco la posizion de sti reperti
Immagine
qualche altra imagine oltre i vetri
Immagine
Immagine
( quel de studiar e dopo coverzer tuto i ga fatto un poco più sotto..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

a mi, per confronto, me xe vegnudo in mente i resti romani de Martigny, in Svizzera che iero l'anno scorso per una mostra de arte moderna, ben diseme se de sta casa romana più o meno no xe el stesso genere de conservazion
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

tornando a s. giacomo, mi pare di ricordare, ho poca memoria... che c'erano alcuni muretti, pochi, lasciati là per un po' in alto a dx rispetto alla foto che hai messo degli scavi e nell'alngolo in basso a sin c'era una parete stile quelle delle saune - piscine ma forse sarà stato + recentte. molto prob. niente di che ma è interessante conservre la memoria della storia e delle cose antiche, visto poi che la maggioranza delle cose moderne, personalmente, mi fanno abb. schifo (v. ad es. p.zza goldoni, ecc. ecc.).
ci son paesi che hanno meno resti e storia di noi che qlss piccolo resto o chiesa nn così antica ma cmnq storica, lo valorizzano di brutto...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

1382-1918 ha scritto:
El simbolo che "usa" la Lega Nord (ma non "xe" della Lega Nord), xe molto comune, spesso se lo trova anche sui portali dei portoni carsici.
ancora un, preso oggi, a Sgonico

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

BELLO!


frenata
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 26
Iscritto il: lun 4 mag 2009, 11:32
Località: FVG (da un po' S. Giacomo TS)

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da frenata »

si una cosa del genere, se la memoria non m'inganna, l'ho vista in un portone di una casa alla sin di quel bar/tabacchino all'ingresso per la val rosandra da dove inizia il divieto auto (mi pare che il paese si chiami S. Dorligo-Dolina)


Donau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: lun 24 ago 2009, 18:28

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da Donau »

Scuxeme l'oservasion:
i reperti de le somexe (foto) li xe beli ma no li xe romani, li xe triestini de epoca e stile roman.

Note su “romanizzazione e romano” da parte dell’archeo-antropologo statunitense Peter S. Wells dell’Università del Minesota:
http://anthropology.umn.edu/people/prof ... D=wells001
http://i45.tinypic.com/e9dkdz.jpg
http://i50.tinypic.com/2n9gobm.jpg.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

Donau ha scritto:Scuxeme l'oservasion:
i reperti de le somexe (foto) li xe beli ma no li xe romani, li xe triestini de epoca e stile roman.
Verissimo, indubbiamente no i xe vignui suso de Roma per farli , ma li ga fatti i abitanti de Tergeste de l'epoca. Che però gaveva la cittadinanza romana, iscritti nella tribù Pupinia.
Basta meterse d'accordo sulle parole.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Donau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: lun 24 ago 2009, 18:28

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da Donau »

Xentil Baba

proa a far el conto de coante çitadenanse gà vesto li triestini dal Neoletego a li nostri dì!

Na çitadenansa no scançela la purpia cultura etnega, el purpio pasà e gnanca el purpio diman.
A Trieste en te li ani diti romani, de romani etneghi ghin jera solke na minoransa e de çitadini de etnia ilira-istro-çelto-veneta de çitadenansa romana li jera de pì ma senpre na minoransa ... li pì li jera non romani, sensa çitadenansa e s-ciavi etnegamente de le tere de torno.

Mi no capiso parkè gavì tuta sta fregola pa' Roma e poco intarese co magari spreso pa li vostri avi veri e par le jenti balcane-xlave-çelte-venete-jermaneghe.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da babatriestina »

te vedi, mi xe el problema de cultura etnica che a Trieste no me convinzi, perchè de quei 4 gati che abitava alora, i discendenti sarà pochissimi, se i ghe xe, e po qua passava gente e popoli de tute le etnie in continuazion, ognidun portava el suo contributo , chi se sposava e fazeva fioi, e iera tuto un misiòt e ga continuado a esser un missiot, perchè se la città che ai primi del Settcento gaveva 6000 abitanti xe deventada in do secoli una città de oltre 200.000 vol dir che tantissimi i xe vignui de fora. Forsi voi Veneti gavè per secoli continuado a sposarve solo che fra de voi, e su quel no metto beco.
però quei che ga fato quei tochi de cui se parla in questo topic iera in quel momento legalmente cittadini romani nel senso che i doprava la legge romana. E i scriveva in latin. Tuto qua.
E el confronto che go portado sora, xe de una casa in Svizzera a Martigny. Lori no se fa nissun riguardo, e digo i xe svizzeri in tutti i sensi, a metter in evidenza i loro resti romani.
Po ga cambiado, no metto dubio e saria m... ( de veneti se capimo) se pretendessi che quei de adesso xe etnicamente romani. i romani etnici , po, secondo mi, no esisti ormai più de secula seculorum.... ma questo xe un altro discorso che no ghe n'entra più col argomento che se sta parlando qua.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: I recenti ritrovamenti romani in cittavecchia

Messaggio da mandi_ »

Baba dice :
è un pezzo del torchio da olio Androna dell'Olio ovviamente! però è più bello il pezzo vicino, di pietra lavorata
Allora metto io al posto giusto
Androna dell'olio.jpg
Androna dell'olio.jpg (73.94 KiB) Visto 6404 volte
Mi son piaciuti molto questi reperti. Non c'era in giro anima viva e allora...
Androna dell'olio (2).JPG
Androna dell'olio (2).JPG (75.4 KiB) Visto 6404 volte


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “De la preistoria a la Trieste romana”