Sales

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Sales

Messaggio da babatriestina »

Altro paesin del Carso, Sales: un poco fora dele arterie più trafficade, el ga el suo colegamento autobus e un per de trattorie e osmizze. Oltre a una nota azienda de fioricultura, le Gerbere, un poco fora centro. Se ghe ariva spesso tronando de caminade fra el Lanaro o el Monte Coste, e ghe arriva anche el Sentiero Natura, che però nei ultimi anni xe stado alquanto dimenticado.
Del punt de vista architettonico, ghe xe un per de tipiche case carsiche: ecco una a ballatoio


Immagine
con le finestre riquadrade de piera e un gran porton de legno

altre case xe invece del altro tipo de casa carsica, senza balcon e con piccole finestre, con una malta che deventa rosa
Immagine
vicin xe una vecia edicola , ma oltre a una con una madonnina moderna, xe de notar questa, che par svoda e inveze ghe xe tracce de un vecio afresco cola madonna, fin che el dura..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Diverse case xe stade reestaurade o fatte nove, e certe ga mantegnudo la forma tradizional: vardè se no xe bel sto porton:
Immagine
eco el particolar del monogramma sul architrave, tradizionalissimo: anno 2005, i scultori de sti portoni ga mantegnudo alta la tradizion, diria
Immagine
comunque ghe ne xe anche qualchedun più vecio, c ome questo, che me par del 1826: pecà la lampada proprio sora

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Sales

Messaggio da babatriestina »

Riprendo con un architrave del 2002
Immagine

Una tabella sul paese
Immagine

ma la specialità del luogo è il pozzo - nuovo! col galletto d'autore , preso dai disegni di Spacal

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Sales

Messaggio da babatriestina »

Immagine

con tanto di tabelle esplicative
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Sales

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine



e poi scopro il personaggio a cui è dedicata la scuola, anzi deu scuole! una a Sales e l'altra a Sgonico!
Immagine

pensavo a uno scrittore locale e invece ne trovo la biografia solo in sloveno e ve la riporto con traduttore di Google
"Kokoravec Alojz, insegnante partigiano, m. 4 marzo 1910 a Trieste, m. 15 agosto 1944 a S. Lenart sopra Samatorca. Padre Alojz di Tubelj, armaiolo, madre Marija Zidarič di Samatorca. Fondazione S. frequentò Trieste, allora città della fanciullezza. S. in Lj. (1924–27), dove visse per un periodo la famiglia trasferitasi da Trieste nel dopoguerra. Non ha terminato la scuola, apparentemente per motivi politici (membro SKOJ), ha frequentato un mercato di un anno. corso in Lj. (1928-1929). Poiché non trovò un lavoro adeguato, lavorò prima nella miniera di Velenj (1930-31), poi come cameriere e aiutante muratore. Durante l'attacco tedesco. ed esso. su Jslo. si offrì volontario e presto fu coinvolto nelle attività di OF. Agosto Nel 1942 lo era chiusi (Gonars, Renicci, Pietrafitta). Dopo la capitolazione dell'It. venne a Samatorca ammalato e presto divenne socio del circondario. rifiuto OF per Nabrežina e distretto. Per favore assistente, cominciò a organizzare l'istruzione e anche a insegnare da autodidatta (iniziò a insegnare nelle scuole di Salež e Samatorca il 19 dicembre 1943). È stato anche segretario del comitato per il distretto di Nabrežin e uno dei migliori attivisti del NOB in questa zona del Carso. Nell'adempimento del dovere cadde nel nem. teso un'imboscata e ucciso. Dopo la guerra prese il suo nome. società di Samatorca, nonché la fondazione S. a Salež (cerimonia di intitolazione il 18 maggio 1980), davanti al quale si trova il suo busto (opera dello scultore J. Pohlen). Il nome partigiano di K era Gorazd." per chi vuole l'originale è qua https://www-slovenska--biografija-si.tr ... x_tr_hl=it


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”