Tinza e Marianza

pitura, scultura, fotografia, cine ...a Trieste o de artisti triestini
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:Semo sicuri che dopo no i ne presentassi le statue "nove" che inveze sarìa quele vece restaurade? :roll:
credo che in genere costi de meno far novo che restaurar.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sempre dal Maffii la vittoria in Adriatico, 1919, una foto del re a Trieste 1918, mostra abbastanza bene i due lampioni, con la lampada a globo. Dev'essere della stessa serie di cui abbiamo già una postata
Allegati
IMG_1563.JPG


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
mula del Küstenland
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 78
Iscritto il: mar 1 gen 2013, 16:22

Re: Tinza e Marianza

Messaggio da mula del Küstenland »

Go trovà per caso questo argomento, xe ssai bele le foto e interessanti i veci post! me piasi questo mistero su dove xe finide le statue... trovo interessante questa testimonianza:
"Una persona nata nel 1929 mi ha chiamato dicendomi che, ha delle foto (spero di recuperarle) con lui e suo padre fotografati in Piazza davanti alle statue.
Mi ha precisato che una delle statue fu scalfita a causa di un "tassametro" (ora ..taxi) che passando vicino la rovinò. Fuo poi sistemata.
Vennero tolte, a suo dire, nel settembre del 1938 in occasione della visita di Mussolini e poste in un deposito comunale(..)"

Me par una version ssai realistica, per 2 motivi:
1- come fazeva una macchina a disfar completamente una statua in bronzo con tanto de basamento de piera? e sto tasametro se gà intacà sul municipio? me par inveze più realistico un danegiamento senza distruzione totale, in efeti.
2- dato che nel '38 i gaveva spostà la fontana, facile che i gavessi fato uguale per le due statue

Purtropo, però, temo che non le se gabi salvà dalla fusion "per la Patria", speremo no sia cusìì, però se no le xe saltade fora fin adesso :?


mula del Küstenland
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 78
Iscritto il: mar 1 gen 2013, 16:22

Re: Tinza e Marianza

Messaggio da mula del Küstenland »

Aggiungo: guardando il filmato dell'Istituto Luce del 1938 (dal minuto 1.22 al 1.45 circa) in efeti el palco che i gaveva montado me par proprio che esigeva de spostar le due statue: a voi cossa ve par?
lo podè guardar sul sito : http://www.archivioluce.com/archivio/ Il Duce a Trieste. Ia giornata Il Duce nel Veneto 1938 - D041401"


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tinza e Marianza

Messaggio da babatriestina »

mi la version che go letto in più fonti no parla de un tassametro ma de un camion, el che me par assai più realistico che possi danneggiar un feral. Ricordemose che fin no tanti anni fa, almeno i più veci de noi se ricorda, davanti el Municipio passava le macchine normalmente.
E se per la fontana s e pol pensar de gaver voludo far spazio per le adunate e per la famosa visita del 38, due ferai sula porta no doveva intrigar, se iera due. se iera un solo.. un zocolo e un stival.. mi credo che iera anche question de gusti, el gusto cambia e in quei anni la roba de fin ottocento no iera considerada assia de bon gusto. Perchè i ferai a forma de donna, come che ancora se vedi in giro, presempio a Parigi vizin de l'Opéra, no gaveva gnente de antifascista...
se i ga fuso cola guerra o semplicemnte distrutto prima, no savessi.

Me meraviglia comuqnue che tanti, anche per via de una canzonetta, se domandi cossa che xe stado de sti fanai a forma de donne, "tedofore" i ghe disi anche se in realtà la parola vol dir portatrice de fiaccola, ma par più tecnico che lampion o feral, e inveze nissun se domanda che fin ga fato i due busti dei arciduchi d'Austria che iera sul precedente Municipio. I modelli in terracotta se li pol veder ala gipsoteca del Sartorio ma i originali in bronzo, cavadi zo co i ga fato el Municipio novo, no me par che sia stadi rimessi sula facciata. I li ga salvadi? i xe sparidi col ribalton? nissun parla.. perchè no xe babe
? :cheezy_298:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
mula del Küstenland
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 78
Iscritto il: mar 1 gen 2013, 16:22

Re: Tinza e Marianza

Messaggio da mula del Küstenland »

Cos'te vol, i due busti xe una roba de cui nisun vivente, oramai, pol ricordarse (i iera sul palazzo precedente a quel attuale, no? quindi prima del 1875, se ben me ricordo)... inveze questa dele "mogli" de Micheze e Jacheze fa più curiosità.
Se te vardi el filmato, me par proprio che gavaria intrigado anche una sola, da come xe messo el palco, almeno, par de capir che là i gabi liberà tuto...adeso me "spiza" de vardar altri filmati dei anni 30 per capir se le due statue ghe xe o no


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Tinza e Marianza

Messaggio da Piereto »

So che co Tinza e marianza centra poco, xe sempre robe sparide però, ma che fine gà fato la lapide de comemorazion de l'apertura de la nova strada comerciale de Zinzendorf a Opcina in centro e che iera prima de la nova rotonda ? La ghe dava fastidio a qualchidun in comun ? Perchè inveze no ghe da fastidio la costruzion de la caponera che porta i trasformatori de l'Acega e che fa bela mostra sempre su sta rotonda ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Tinza e Marianza

Messaggio da babatriestina »

se sta discutedo de tempo, i ga dito che la stele zinzendofia xe delicata per risciar de meterla in mezo dela rotonda e i ga votado per meterla apunto al posto dela caponera. iera un per de settimane fa la risposta uficial anche sul Piccolo
anche perchè savemo che la stele iera andada meza distruta anni fa e quela che iera esposta iera assai restaurada... https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... 04&start=0


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Arti figurative”