Ripristino de usi e tradizioni locali

pitura, scultura, fotografia, cine ...a Trieste o de artisti triestini
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Ripristino de usi e tradizioni locali

Messaggio da AdlerTS »

cenerentola82 ha scritto:Altre idee per riportar ala luce usi e tradizioni locali?
Se podessi verzer una sezion aposita?

Per esempio mi pensavo che se podessi far sonar prima de tute le ricorenze uficiali l'Ino a San Giusto, oltre a l'ino nazionale.
Qualchedun ghe lo gaveva domandà a Dipiaza a "ditelo a tele4". Ghe xe sta risposto che no conosseva, che al limite se podessi veder per "le ragazze di Trieste"... dimenticando quel che dovessi esser sta anche ino nazionale del Teritorio Libero...
E che xe sta sonà, me par al Verdi, dopo l'ino de mameli in ocasion dela visita de Ciampi... che lo ga scoltà in piedi.
Consideremo el suggerimento de Cenerentola, e vedemo de far sta lista ? :-D

Me par che con Tinza e Marianza gavemo otenudo la visibilità che desideravimo !
Altra roba, semplice anche , che me vien in mente, fa riferimento ad una telefonada che ga ciapado el Sindaco in TV: una siora ghe ga fato notar che in zima della Fontana dei Continenti la statua gaveva in man una tromba de otton ... l'originale chissa dove xe, ma se poderia far far una copia :-)


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

figurite, la tromba xe persa del ottocento, credo! mi me contentassi dei tochi mancanti ale statue, in particolar el papagal che xe andado rotto 3 anni fa. Ma la risposta la ga za avuda cepula: nosepol.
Per l'Inno a san Giusto, nol xe stado mai riconossudo come ufficial, per diversi motivi,c he spiegavo nel mio post. el comincia come pezzo de opera lirica, e in quel toco el xe rivolto contro i veneziani. Ma po el xe deventado el inno della Ginnastica triestina e, come rivendicazion dele libertà comunali, el iera deventado quasi irredentista contro el governo de Vienna :-D
inno del Territorio libero? me par che el Territorio libero no xe stado mai costituido ufficialmente, visto che no i ga mai nominado el governator..... e no me ricordo che durante el governo alleato se sonassi el inno a san Giusto: qua dovessi contarne Larry.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi voio veder la Madonna del Porto!
che iera sotto la Torre del porto. ma no stago proponendo de butar zo la Luogotenenza e el palazzo del LLoyd per ricostruir la Locanda grande, la Torre del Porto e el Mandracchio per rifar Piazza Grande come che la iera nel Ottocento! :-D :-D :-D
( el quadro, inveze, iera finido ala cesa del Rosario e po dopo, rovinado, el xe finido in qualche deposito..)
bando ai scherzi: mi voio la Trieste del futuro, e no la Trieste del passato. voio colegamenti civili con l'Italia, con L'Austria e con la Slovenia, e per mar con Istria e Dalmazia!
e no dover moverme cola carozza o col mus come che i fazeva nel ottocento

voio una Posta che funziona, dei mezzi pubblici efficienti e puntuali... un tram de Opcina governado..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Nissun parla de tornar indrio de 100 anni ... se parla solo de valorizzar piccoli pezzi artistici ed architettonici :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
cenerentola82
ixolan
ixolan
Messaggi: 290
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 13:14
Località: Quel che resta de TRieST(e)

Messaggio da cenerentola82 »

babatriestina ha scritto: Per l'Inno a san Giusto...

inno del Territorio libero? me par che el Territorio libero no xe stado mai costituido ufficialmente, visto che no i ga mai nominado el governator..... e no me ricordo che durante el governo alleato se sonassi el inno a san Giusto: qua dovessi contarne Larry.
Mi go trovà sto trafiletto sulla conferenza per il Piano Marshall:

Nel 1949 si svolse a Parigi la Grande Conferenza internazionale per la ricostruzione dell’Europa e in quell’occasione fu emessa una cartolina ricordo che riproduceva tutte le bandiere degli stati europei. Fra queste, al pari delle altre, figurava anche la nostra bandiera rosso-alabardata in virtù dell'allora esistenza del Territorio Libero di Trieste, stato indipendente nato dal Trattato di pace del 1947. Nel periodo nel quale il T.L.T. formalmente esistette (1947-1954) la bandiera rosso-alabardata assunse il valore di bandiera nazionale e in suo onore veniva sempre suonato l' Inno a San Giusto quale inno nazionale ufficiale.
Ecco un cartellone pubblicitario del piano Marshall.

Immagine

Da qua: http://www.tuttotrieste.net/ftnew/amarcord/


[img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/friuli_vg/animate/b_trieste120an.gif[/img][img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/altripopoli/animate/b_austriaimp.120an.gif[/img]
Ormai la mia Patria comincia a Muja e finissi a Duin
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questa cartolina e i commenti simili xe de un sito a livello del nostro forum.
Per precisazioni sul TLT, ( che mi go vissudo, quindi me lo ricordo), veder
http://it.wikipedia.org/wiki/Territorio ... di_Trieste
anche se la version inglese xe forsi più completa
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Territory_of_Trieste
cartina
Immagine
lori stessi riporta la cartolina, precisando che la xe sbagliada, perchè l'alabarda no iera su sfondo celeste.
El Inno a san Giusto iera stado fatto proprio della Sociatà Ginnastica Triestina, me par molto strano che i lo gavessi adottado ufficialmente, e men che meno nella zona B, che fazeva parte del TLT !!:roll: :roll: :roll: :roll:

questo xe un passo del link de wiki,
The Territory thus never functioned as a real independent state. Even so, its formal status was respected and it issued its own currency and stamps.
per i francobolli, no xe vero che el TLT gavessi francobolli propri, ma le due amministrazioni, angloamericana e jugoslava, sovrastampava i francobolli italiani e jugoslavi col proprio timbro. per le monede, il wiki scrivi Currency Triestine lira -jugolira.
Mi no so le jugolire, ma mi a Trieste me par de gaver visto ai tempi del tlt solo che lire italiane, come queste, del 1949 che go ancora a casa:



ImmagineImmagine
Immagine

xe ben vero che i indipendentisti, soprattutto dopo el 1954, tendi a identificar el TLT cola sola zona A, dando per scontada la zona B alla Jugoslavia


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mia sorela me ga dito che durante el TLT iera le "AM-LIRE" soldi de carta,mi me ricordo poco, solo dele cento lire de carta che se no sbaglio iera rosa . El governatoor iera quel del governo militare alleato e no la ga mai sentì cantar nisssun inno particolare come inno del TLT.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Guardando sto tema me riporta ale mie memorie de gioventu'. Mi go ancora la mia carta didentita' del Territorio Libero, e anche el Libro de Lavor de quel periodo, e go anche due Pagelle de l'era Fascista rilasciade dala Ruggero Timeus de via del'Istria, San Giacomo.
Ale altre domande: Go senti' l'Inno de San Giusto mille volte, ma mai in funzioni del Governo Alleato. A Trieste in quel periodo no gavemo mai avu' altra Moneda che la lira Italiana, anzi per un picolo periodo nel dopo guera gavemo anche avu' Moneda Alleata de ocupazion che iera vigente in tuta l'Italia. El TLT no xe mai sta' implementa' formalmente per ragion dela guerra fredda, e da questo segui che i Alleati ga sempre favori' una soluzion Italiana per Trieste per la semplice ragion che l'Italia iera parte del Mondo Occidentale. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Parlando di memorie di gioventù e LA PAGELLA:


Conservo anch`io una pagella fascista, di sembianza spaccona, :shock: editata da "Polografici il resto del carlino - Bologna"-

La potrei postare, e sarebbe interessante se anche Coce facesse conoscere la sua!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Elisa ha scritto:Parlando di memorie di gioventù e LA PAGELLA:


Conservo anch`io una pagella fascista, di sembianza spaccona,
abbiamo un post storico sulle scuole. cos'hanno di speciale le pagelle fasciste? è vero che io trovo solo dell'epoca il diploma delle magistrali di mia madre, che mi sembra abbastanza normale.. le altre pagelle di casa o sono anteriori o posteriori


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Fagella fascista: che cosa ha di speciale?



Si tratta del disegno pomposo che presenta e che, a mio avviso, pretendeva di non lasciar assolutamente passare inavvertita l`ERA.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Su "Il Meridiano" ghe xe un simpatico articolo intitolado "il valzer delle statue", che spiega che dopo el spostamento de Massimiliano da Miramar in Piazza Venezia, pareria che ghe sia la proposta de portar la statua de Verdi da piazza San Giovanni a davanti el teatro e de sostituir el "Cantico dei cantici" de piaza oberdan con la statua fata soto el fascimo alla memoria de quest'ultimo. L'articolo fa notar che la Verdi non xe mai stado davanti al teatro (anche se i lo ga fatto sentado proprio perché i pensava de meter la statua sotto el portico del teatro) e che saria una maniera de impedir che i fazi el patinagio là davanti :twisted: Anche per oberdan i solleva l'obiezion che non el xe mai stado in mezo alla piazza e che el Cantico xe una statua più "politicamente corretta".


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

La statua de Oberdank (ma dove la xe??) no se podesi meterla dove i ga meso quela del soldà coi ciodi dela prima guera? Cusì ghe metemo un ciodo sora e no se ghe pensa più! :twisted:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La xe dentro nel museo ricavado dalla sua vecia prison, in piazza oberdan, appunto. Come scrivi al museo Sartorio, po'
AdlerTS ha scritto:nella gipsoteca, dove vien conservadi i stampi in gesso de importanti statue cittadine, dai Imperatori austriaci a Benito. [...] nonché le proposte per el monumento ad oberdan, che tanto per esser consono allo stile italiano :twisted: el xe stado costruido anche senza che sia stado mai assegnado un primo premio al momento della gara.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:La statua de Oberdank (ma dove la xe??)
za che tanto te ghe tien :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :-D :-D :-D
ecotela qua
Immagine
e questa xe la targa di fronte, in corrispondenza più o meno della cella
Immagine
INDOMITO CHIAMA ITALIA
IL GRIDO
CHE A
GUGLIELMO OBERDAN
QUI
L'AUSTRIA
INVANO STROZZO'

Trieste pose
addì XX dicembre
primo dalla liberazione


Per Adler: te me riporti cossa che scrivi "per bon" al Sartorio? :wink: la tua xe una parafrasi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Su "Il Meridiano" ghe xe un simpatico articolo intitolado "il valzer delle statue",.
che no fa che riprender un articolo del Piccolo de una decina de giorni fa, col medesimo titolo. Po Bandelli ga smentido tutto.
"Mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:
rofizal ha scritto:La statua de Oberdank (ma dove la xe??)
ecotela qua
Hmmm.... le do mulete sembra che le stia zogando (con le ali, quindi inocenti e imacolade). El mato bruto che riva nudo el par pronto a saltarghe adoso, coverzendo l'arma del delito.

Sembra proprio la statua dedicada al maniaco dei giardineti! :twisted:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto: El mato bruto che riva nudo el par pronto a saltarghe adoso, coverzendo l'arma del delito.
veramente la leggenda disi che le mulette se fermava davanti dela statua, sperando che el se decidi a spostar le man.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Gira tante batude più o meno iriverenti su sta statua. Mi penso che la stia meio dove che la xe, cioè sconta e che in mezo a piaza Oberdan stia meio el Cantico dei cantici.

Per quel che riguarda, invece, la statua de Masimilian, iero do giorni fa a Miramar e son restà dela mia idea, che iera meio lasarla là, magari metendola in un posto più in vista, per esempio davanti al Castel o là del parterre.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Gira tante batude più o meno iriverenti su sta statua. Mi penso che la stia meio dove che la xe, cioè sconta e che in mezo a piaza Oberdan stia meio el Cantico dei cantici.

Per quel che riguarda, invece, la statua de Masimilian, iero do giorni fa a Miramar e son restà dela mia idea, che iera meio lasarla là, magari metendola in un posto più in vista, per esempio davanti al Castel o là del parterre.
no ocori che digo che sottoscrivo al 100%


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Arti figurative”