Crafen e Buchtel e Crostoli

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
granzo

Messaggio da granzo »

A proposito dei krapfen o crafen, devo dir che quei del giorno prima se senti, perche` i xe duri. se i xe freschi se senti ecome. Mi li go visti divisi in due anche in pasticeria, percio` imagino che i fazi i do dischi e che i meti la marmelata in mezo (metodo classico). per i crafen co' la crema credo che no sia preoblemi meterla 'pena che i li tira fora de'l oio...in fin dei conti anche la crema 'pena fata la xe calda...no ghe xe inconvegnenti. Forsi pol anche esser che i speti un per de minuti che i crafen no i sia de boio, prima de impignirli de crema.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Adesso xe vegnudo de moda i cosidetti crostoli dietetici ( una contradizion :-D ) cioè o in teoria i dovessi esser cusinai in forno o almeno ripassai in forno, i disi che ghe cava un poco el grasso, sarà, ma queli che vedo in vendita che scrivi sora al forno i me par precisi, no li ciogo po perchè quei pronti ga anche sal e mi odio i dolci col sal :x ! Go vardado i ingredienti: margarina dove che mi meto buro, vin dove che mi meto rum... li go fatti dopopranzo cola rizeta tradizional.
Faremo dieta in Quaresima ( ripescheremo le rizete de pesse :-D )

gavevimo messo tuti i nomi dei crostoli? Cenci, chiacchiere, galani,.. altro?

E a proposito de fritole, me ricordo co iero picia ala Fiera de San Nicolò iera un fritolin e iera scrito sora Sempre calda la fritola de siora Gigia mi me pareva ssai cocolo, ma mama me ga dito che no xe propio de ripeter, perchè pol gaver altro significato :oops: , mi no ghe gavevo gnanca pensado :-D


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

I cenci dietetici...si vedono anche qui...mi pare una gran bischerata...meglio mangiarne 2 ma buoni che 5 dietetici :P


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto: E a proposito de fritole, me ricordo co iero picia ala Fiera de San Nicolò iera un fritolin e iera scrito sora Sempre calda la fritola de siora Gigia mi me pareva ssai cocolo, ma mama me ga dito che no xe propio de ripeter, perchè pol gaver altro significato :oops: , mi no ghe gavevo gnanca pensado :-D
:lol: :lol: :lol: :lol:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:Adesso xe vegnudo de moda i cosidetti crostoli dietetici ( una contradizion :-D ) cioè o in teoria i dovessi esser cusinai in forno o almeno ripassai in forno, i disi che ghe cava un poco el grasso, sarà, ma queli che vedo in vendita che scrivi sora al forno i me par precisi, no li ciogo po perchè quei pronti ga anche sal e mi odio i dolci col sal :x ! Go vardado i ingredienti: margarina dove che mi meto buro, vin dove che mi meto rum... li go fatti dopopranzo cola rizeta tradizional.
Faremo dieta in Quaresima ( ripescheremo le rizete de pesse :-D )

gavevimo messo tuti i nomi dei crostoli? Cenci, chiacchiere, galani,.. altro?
frappe
E a proposito de fritole, me ricordo co iero picia ala Fiera de San Nicolò iera un fritolin e iera scrito sora Sempre calda la fritola de siora Gigia mi me pareva ssai cocolo, ma mama me ga dito che no xe propio de ripeter, perchè pol gaver altro significato :oops: , mi no ghe gavevo gnanca pensado :-D
:?


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: krapfen

Messaggio da Nona Picia »

granzo ha scritto:
Nona Picia ha scritto:Mi no go mai magnado crafen con l'ovata, un vero schifo inverità, ma canoli col bacol, sì!!!!!

nonapicia :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(
Canoli coi bacoli? Iera un scherzo o i bacoli finiva la` dentro per sbaglio, perche` i caminava per tuto?
No iera un scherzo, iera subito dopo la guera u in certi post i bacoli i iera a casa sua
ciao ciao


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ben, ogi per le cena de Capodanno go fato i crostoli cola ricetta tradizional, Cucina triestina: 250 gr farina, 50 gr burro, 40 gr zucchero, un uovo, un rosso, 2 cuciari de rum e un fià de latte.e.. ala faccia de quei che se scandalizza :wink: , mi, che fazzo crostoli de oltre 25 anni, tiro la pasta coi rulli dela macchinetta per la pasta: se risparmia tanta fadiga e vien sutil come che se vol.
per chi che ghe interessa altre rizete, eco quela dela cugina istriana, che ala fin vien le man rosse de tanto tirar la pasta col rodolo:
1/4 farina
2 deca burro
2 deca zucchero
2 uova intere
1 cucchiaio rum o trappa
un po' di sale
Lasciar riposare la pasta e poi tagliare i crostoli.

( come vedè, per tradizion se sparagnava sui grassi)
po inveze xe una de una coga che ne ga dado la ricetta, boni, ma a volte xe dificile de frizer, perchè i se brusa subito:
12 deca farina
4 tuorli
1 nocella burro
1 cucchiaino zucchero
1 cucchiaino rum
limone grattugiato

far riposare mezz'ora


E per i crostoli cola marmellata, go trovado in un libro de cusina questa nota, che podessie sser apunto la ricetta:
1/2 farina, 2 uova, 4 fiale vaniglia, 4 fiale Rum. 9 cucchiai zucchero, 5 di burro, 2 cucchiai olio, mezza bustina lievito pane degli Angeli, limone, arancio grattato,
Con marmellata dentro, si attacca con bianco d'uovo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

a proposito de crafen, Krapfen,o come che volè scriver, che gavemo discusso de qualche parte.. me zonto qua, per mostrarve una curiosità: nel Bosco Viennese, poco drio de Grinzing, ghe xe una zona che se ciama Krapfenwald! :-D .
No so el significato, e no xe che i crafen cressi sui alberi, però ve mostro el cartel
[Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

"Strada del bosco dei krapfen" un nome un po' particolare per un bosco! :-D
E anche per la strada. Chissa quali favole si nascondono dietro a questo nome!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:a proposito de crafen, Krapfen,o come che volè scriver, che gavemo discusso de qualche parte[...]
si ... iera in dialeto strento, in t'un post che te gavevi scrito ti ... el tema no 'l xe stado continuado subito ma dopo un poco semo andadi bastanza avanti a parlarghene :-)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto: no xe che i crafen cressi sui alberi,
MAGARI ;--D


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto: no xe che i crafen cressi sui alberi,
MAGARI ;--D
Piantassi subito un per in giardin. :gnammy4: e dopo metessi anche un bancheto in strada :36_1_36:
ciao
sum culex


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Magari! Anche perchè proprio ieri ho comprato 5 bomboloncini per portarli in negozio dai miei e...ho dimenticato il vassoietto sul bus :( Ma come si fa? Erano anche caldi appena fatti :'-(
Voglio un boschetto di codesti alberi!


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Tirabaralla ha scritto:Magari! Anche perchè proprio ieri ho comprato 5 bomboloncini per portarli in negozio dai miei e...ho dimenticato il vassoietto sul bus :( Ma come si fa? Erano anche caldi appena fatti :'-(
Voglio un boschetto di codesti alberi!
Che fregatura!!!!!!! :'-( :'-(
Anch'io vorrei un boschetto di crafen!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Riprendo questo post, un mix di crafen frittole e crostoli, per farvi vedere ( virtualmente!) i miei crostoli per stasera, richiesti dagli amici per Capodanno:
l'impasto non ancora omogeneo, lo doventerà passando per i rulli della macchinetta della pasta
Immagine
vengono tagliati con la rondella di casa, che credo sia più vecchia di me, io li taglio a losanghe irregolari
Immagine
preparo la vecchia padella nera dei fritti, di ferro, con olio di arachide, deve essere caldo, ma non troppo per ottenere un bel colore dorato
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

stanno friggendo
Immagine
tirati fuori col "ragno", li passo su una doppia carta assorbente e li cospargo di zucchero a velo
Immagine


Per ottenerli sottili, li tiro fino alla penultima tacca della macchinetta della pasta. Col mattarello, calcolavo quel tanto che si vedano oltre la pasta le venatura del legno della tavola da lavoro, o comunque diciamo una costa di coltello.
Buon appetito!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

krapfen - ricetta da Buonissimo

Messaggio da Nona Picia »

Ingredienti per 4 persone
1. Farina 500 g
2. Uova 4 tuorli+2 albumi
3. Olio di semi q.b.
4. Burro 80 g
5. Zucchero 40 g
6. Lievito di birra 30 g
7. Latte 2 dl
8. Vanillina 1 bustina
9. Zucchero a velo q.b.
10. Sale q.b.
11. Conserva di albicocche q.b.

Preparazione
1
Stemperate il lievito sbriciolato con 1/2 bicchiere di latte tiepido, 1 cucchiaio di farina ed 1 cucchiaino di zucchero. Coprite con la pellicola e tenete il composto in un luogo caldo finchè raddoppierà di volume.
2
Con il resto della farina fate la fontana e mettetevi nel centro il lievito fermentato, il latte rimasto, il burro fuso, i tuorli e 1 albume, un pizzico di sale, la vanillina e lo zucchero rimasto. Impastate gli ingredienti e lavorate energicamente e a lungo la pasta finchè si staccherà bene dalla spianatoia.
3
Formate una palla, copritela con un telo ( anche di lana ) e mettetela a lievitare in un luogo tiepido per un paio di ore, finchè il volume sarà raddoppiato.
4
Schiacciate poi la pasta al centro, stendetela e ripiegatela su se stessa per circa 4 volte, quindi stendetela per circa 1/2 cm e ritagliate diversi dischi. Bagnate con l'albume rimasto il bordo della metà dei dischi, mettete al centro 1 cucchiaino di conserva e sovrapponetevi i dischi rimasti premendo attorno ai bordi per farli aderire. Spolverizzateli con un velo di farina e fateli riposare per circa 30 m in un luogo fresco.
5
Friggeteli in abbondante olio bollente e non appena saranno dorati, scolateli e metteteli sulla carta assorbente. Spolverizzate i krapfen con lo zucchero a velo e servite tiepidi.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Crafen e Buchtel e Crostoli

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Fa fresco, si può accendere il forno senza provare la nausea.

Immagine

Sfornati alle 14, alle 19 erano finiti (anche perché sono buoni cotti e mangiati ancora tiepidi).

Purtroppo da uno è uscita un po' di marmellata.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Crafen e Buchtel e Crostoli

Messaggio da nonna ivana »

Wow...che belli! :clapping_213: :clapping_213: :clapping_213: :clapping_213:

Una ventina e mangiati tutti???...Spero non in due!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Crafen e Buchtel e Crostoli

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

nonna ivana ha scritto:Wow...che belli! :clapping_213: :clapping_213: :clapping_213: :clapping_213:

Una ventina e mangiati tutti???...Spero non in due!
No eravamo in più di due e ne abbiamo mangiati tra uno e due a testa.

Ho letto la discussione sui crafen alla crema o marmellata e caldi o freddi.

Sono forse più rigido ancora di BT (che forse lo è ma non lo ha detto): crafen caldi e con la marmellata di albicocche.

Lo specifico perché ieri abbiamo deciso di farli la mattina e non avevamo marmellata di albicocche ed abbiamo usato quella di fragole per metà (le due file di destra più i due in alto nella fila centrale della foto) e la Nutella per i restanti. Non mi è piaciuta molto la marmellata di fragole (sarà che mi aspettavo al gusto quella di albicocche) ed ancora meno quelli alla nutella (fatti per compiacere i più giovani).

Per riprendere la discussione dei primi post, lo strudel lo mangio sia caldo che freddo. Ci sono, però, alcuni dolci che preferisco fatti uno o anche due giorni prima: le crostate con base di pasta frolla ed i presniz. E tutto quello che ha la crema pasticcera che tiepida mi piace meno (assaggi obbligatori eseguiti per pulire la pentola dove è stata cotta ;-) ).


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “Ricete”