Quando un libro iera un Libro

chi se ricorda più che a Trieste ghe iera....
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8714
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Quando un libro iera un Libro

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Noi semo abituai a aver i libri co la copertina de carton tacada al bona via, ma una volta i libri gaveva rilegature che gnanche no se sognemo.

Mio papà gaveva un amico che de mestier ligava libri. Un giorno, per ringraziar mio papà de una cortesia che el ghe gaveva fato, el se ga fato dar el messalin che mio papà doprava alla domenica e el ghe lo ga rilegà de novo. Ier un messalin del 1940 e la rilegatura el la ga fata alla fine dei anni 50. Lo go trova in sti giorni e son restà ancora incantà.

Tutto in pelle, dorso e copertina, un unico toco de pelle.

Immagine

Ma la roba più interessante xe come che el ga fato le copertine. Su una tela el ga incolà delle strichete de carton e sora el ghe ga incollà la pelle, battendola ben per farla aderir perfettamente (no steme domandar come, no saveria)

Immagine

El ga fato vegnir fora, in sto modo, una copertina rigida per lungo, ma flessibile per traverso e verzer el libro xe un piazer.

Immagine

No go mai visto de un'altra parte un lavor del genere che credo sia de grande abilità e pazienza (forsi babatriestina che ga più esperienza de libri veci me pol confermar). Me pareva cocolo mostrarvelo e ricordar cusì sto amico de mio papà e la sua bravura.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41346
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

una rilagatura cussì no la gavevo mai vista.
Una volta costava poco far rilegar i libri, per cui se li podeva cior in edizion economica e far rilagar, i mii però no fazeva rilegar in pelle , ma in tela: papà gaveva la sua collezion de libri in tela rossa, celeste o verde a seconda , paressi, del soggetto. Anche el Carli gaveva fatto rilagar in tela verde una gran parte della biblioteca alunni. Po se fazeva rilegar le dispense, i inserti de Epoca , quanti go ancora mi! altri fazeva rilegar giornai. Po le legatorie xe ancora, ma le xe diventade cussì care che far rilegar un lirbo costa anche un poco più che comprarlo novo. In pelle? al massimo i fazeva i dorsi in pelle!
per i libri che scrivi sonoPiccolo e che se stacca la copertina de carton, dipendi, certi tascabili inglesi o francesi resisti a tutto... ma un poco de vinavil fa meraviglie.
Cussì grosso un messal xe perchè a differenza del festivo, più diffuso, questo xe un messal quotidiano, coi testi dele messe (preconciliari) anche de ogni giorno.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

babatriestina ha scritto:... papà gaveva la sua collezion de libri in tela rossa, celeste o verde a seconda , paressi, del soggetto. Anche el Carli gaveva fatto rilagar in tela verde una gran parte della biblioteca alunni...
Come Stardi insoma... :-D


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Mi, tra i vari lavoreti manuali che go fato, go anche rilegà libri. Se tratava de meter insieme le dispense nele copertine fornide dal editor in edicola. L'unica roba che me tocava far far iera taiarli dopo cusidi. Dopo che i ga serà quel negozio de acessori per rilegatura che iera in via Parini angolo (me par) via Vasari e che i fazeva tra l'altro anche sto lavor me son fermà. Gavessi ancora diversa roba de rilegar, ma no riesso a trovar i capitei e no so se qualche legatoria saria disposta solo a taiar i tre lati del volume. Per adesso tegno le dipense sciolte tra i cartoni dele copertine.
Ciao
sum culex


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Ghe xe a Opicina una coperativa, che fa lavorar i disabili, che fa rilegature. No go alcuna esperienza direta - e gnanche indireta - per saverte dir come che i lavora, ma penso che se podessi cior in considerazion.

Se se devi rivolger in erboristeria (quasi rente de Max e quasi di fronte a Vatta).


Torna a “Veci mestieri”