Gli Imperatori a Trieste

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Gli Imperatori a Trieste

Messaggio da AdlerTS »

Go cercado de riscriver un vecio post, completandolo:

Tracce de alcune visite xe nel 1660 con Leopoldo I (incoronado nel 1658, quel dell'assedio de Vienna da parte dei turchi, quel della statua in Piazza Goldoni, inaugurada in quell'anno) e nel 1728 con Carlo VI (incoronado nel 1711, papà de Maria Teresa, quel della statua de Piazza Grande, messa là prorpio in questa occasion).
Entrambi ga sogiornado nella casa in via del Castello, sorta prima del 1300 e restaurada più volte, dove se vedi ancora el stemma del vescovo Pietro Bonomo.

Maria Teresa, nonostante vegni considerada la mamma della Trieste moderna, xe noto che non la ga mai messo pie in città. De suo fio Francesco I, xe famoso l'ingresso festeggiado vicin Nabresina, oggi Aurisina,dove ghe xe ancora le do colonne erette nel 1816 per festeggiar la sua visita del 30 aprile.

Immagine

Francesco I ritorna nel 1830 ad inaugurar la strada per Vienna ad Opicina, dove vien eretto un Obelisco a ricordo dell'avvenimento.

Immagine
Ultima modifica di AdlerTS il lun 30 gen 2006, 12:35, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ferdinando I, nonostante l'invalidità, vien a Trieste nel settembre 1844 e la sua visita rimani celebre per el dono del bosco del Farneto alla popolazion, a condizion che questo rimanessi verto al pubblico. Durante la visita de Ferdinando la città se gaveva messo in festa; vien eretto un magnifico arco trionfale e durante la notte vien accese delle fantastiche luminarie, mentre la gente meteva candele alle finestre.

Immagine

Nel '58 el comun innalza un albergo per el riposo de chi se recava sull’altipiano, el Ferdinandeo, in zona “cacciator” e sulla cima vien posto un busto dell'imperator in mezzo a due statue rappresentanti giustizia e gloria (opera del Cameroni). Sotto el busto una lapide ricorda la donazion imperiale.

Immagine
Ultima modifica di AdlerTS il lun 30 gen 2006, 12:37, modificato 2 volte in totale.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Francesco Giuseppe e la moglie Elisabetta (Franz e Sissi) vien la prima volta el 20.11.1856; a sta visita se riferissi el seguente manifesto:

In consonanza al precorso Manifesto è lieto il Municipio di rendere noto l'ordine nel quale verranno disposte le singole dimostrazioni di umilissimo omaggio e di pubblico gaudio, per la fausta presenza in questa fedelissima città, dal 20 a tutto il 24 Novembre, delle Loro Maestà Imperiali l'Augusto Imperatore Francesco Giuseppe e la graziosissima Imperatrice Elisabetta di Lui consorte, mediante il seguente programma

Nel giorno 20 novembre, allorché le Loro Maestà Imperiali gia ossequiate al confine della provincia da SE il Sig. Luogotenente, e varcato il confine con il territorio triestino contrassegnato da piramidi con analoghe iscrizioni, giungeranno alla vetta del monte, saranno ivi rispettosamente accolte ed ossequiate dal Podestà col Consiglio della città, e pregate di osservare da padiglione appositamente eretto la città, il porto, ed i navigli in esso ormeggiati ed ornati a festa. […] Equipaggi dei cittadini venuti incontro faranno seguito al corteggio Imperiale nella discesa verso la città, in prossimità alla quale la scolaresca si troverà disposta ai lati della strada.
Presso l'Arco trionfale eretto sul largo della Caserma Sua Maestà l'Imperatore sarà umilissimamente ricevuta da SE il sig. Governatore militare, alla testa dell'i.r. Guarnigione secondo i regolamenti militari; nell'atto stesso eletto numero di Giovanette Triestine offrirà riverentemente a Sua Maestà l'Imperatrice dei fiori, ed una poesia che s'addice al candore dei loro voti. […] Le carrozze Imperiali col loro corteggio procederanno […] lungo la via della Caserma, di S. Antonio, Corso, piazza della Borsa, e via del Teatro, al palazzo di Residenza Imperiale […].

Nella mattina del giorno 21 potrà forse piacere a Sua Maestà l'Imperatore di ammettere alla Sovrana Sua presenza le Autorità e Corporazioni pubbliche.
Nella sera, permettendolo il tempo, avrà luogo l'illuminazione degli edifizi di città, gran parte dei quali ad acconci disegni, delle colline, dei casini di campagna, dell'arco trionfale con iscrizioni erette al Molo S. Carlo, delle rive, e dei navigli stanziati nel porto, nel cui centro dominerà una Galleggiante […]

La mattina del giorno 22 […]nella sera verrà data per disposizione della Camera di Commercio ed industria una festa da ballo in tutta gala nell'edifizio di Borsa, la quale si spera possa essere graziosamente onorata dalla presenza delle Loro Maestà.

La mattina della Domenica 23restando riservata a funzioni sacre, avrà luogo nel pomeridio un corso di carrozze al Passeggio S. Andrea, fra il suono di più bande musicali.
Nella sera saranno le Loro Maestà pregate di intervenire ad una rappresentazione di equitazione nell'anfiteatro Mauroner […]

Verranno con appositi manifesti indicate a debito tempo le disposizioni dettagliate di ordine per ognuna delle preaccennate festività, ove vi sarà maggiore movimento e concorso di persone.

Trieste, 1. Novembre 1856

Il Podestà Cav. de Tommasini
Il Vice presidente Cav. de Minerbi
I consiglieri Alimonia, Bauer, Mauroner, Plancher, Scrinzi, Slocovich
Assess. Magist. F. Maruschig
Ispettore Edile G. Bernardi
Attuario L. Loy


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Massimiliano e Carlotta , prima de far costruir el celebre castel de Miramar, vien a star a Trieste in villa Lazarovich.

El 27 luglio 1857, alla presenza dell'Imperator Francesco Giuseppe vien inaugurada la ferrovia Meridionale.

Sissi tornerà el 31.01 1859 per accompagnar la sorella Maria verso el matrimonio con el Re delle due Sicilie e, sola o in compagnia, quantomeno el 15.07.1859, el 21.05.1861 ed el 13.03.1876. Se racconta che la adorassi star a Miramar a guardar per ore el mar dismissiado dalla bora.
El monumento a Massimiliano vien inaugurado nel 1875 alla presenza de Franz Josef.
L'erede al trono Rodolfo risulta vignudo el 11.09.1876
El 16.09.1882 la coppia imperiale, con gli eredi Rodolfo e Stefania, vien in città per " l'Esposizion internazionale Industriale ed Agricola" che dovessi festeggiar i 500 anni della dedizion: allo scopo vien costruidi edifici e modificada l'urbanistica, allargando molte strade. I ga però appenna arrestado Oberdank e ghe iera paura de altri attentati, quindi i quattro se ferma de novo a Miramar, ma non partecipa ai festeggiamenti previsti nel golfo. I torna anche el 01.12.1883, el 23.12.1889 (con la fia Maria Valeria) e nel dicembre 1894.

Dalla pubblicazion "50 Anni di costruzione navale 1857 1907 - Stabilimento Tecnico Triestino", edita per celebrar el Cinquantenario della Società, relativamente al Cantier San Rocco, se pol leger:

"Sua Maestà, il Graziosissimo nostro Imperatore e Signore Francesco Giuseppe I si degnò tre volte di onorare di Sua Augusta Presenza il cantiere San Rocco e precisamente: addì 20 Maggio 1861, 19 Marzo 1869 e 3 Aprile 1875. La prima volta Sua Maestà, accompagnata dall'Augustissimo Fratello, il compianto Arciduca Ferdinando Massimiliano, si degnò di assistere al varo delle due ii. rr. cannoniere "Dalmat" e "Hum". La seconda volta Sua Maestà si compiacque di visitare i lavori di costruzione del bacino a secco. Nella terza occasione Sua Maestà, accompagnata dagli Augustissimi Fratelli, l'Arciduca Lodovico Vittore ed il compianto Arciduca Carlo Lodovico, ispezionò i lavori di corazzatura delle iirr navi da guerra "Don Juan d'Austria" e "Kaiser Max". Anche numerosi Serenissimi Membri della Au­gusta Casa Imperiale e Reale spesso si compiacquero di onorare della Laro visita i nostri stabilimenti ed erano Serenissimi Membri dell'Augusta Famiglia Imperiale e Reale che per incarico Sovrano funsero nella maggior parte dei casi da padrini delle navi costruite per l'i.r. Marina di guerra.
Così funsero da padrini: il compianto Arciduca Alberto della nave di SM "Tegetthoff", addi'15 Ottobre 1878, l'Arciduchessa Maria Teresa, accompagnata dall'Augustissimo consorte l'Arciduca Carlo Stefano, della nave di SM "Kronprinzessin Erzherzogin Stephanie", addì 14 Aprile 1887, l'Arciduchessa Maria Gioseffa, accompagnata dall'Augusto Suo consorte il compianto Arciduca Ottone, dell'ariete incrociatore di SM "Kaiser Franz Joseph l'', addì 18 Maggio 1889, l'Arciduchessa Maria Teresa, accompagnata dall'Augusto Suo consorte il compianto Arciduca Carlo Lodovico, dell'ariete incrociatore di SM "Kaiserin und Koenigin Maria Theresia", addì 29 Aprile 1893."


El Beato Carlo visiterà le nostre zone durante la guerra, ma al momento non go mai trovado dettagli.

Otto d'Asburgo, xe vignudo a Trieste dopo el ribalton, in età adulta, e rimani tristemente famoso l'anedoto della sua visita a Miramar: el se ga presentado, qualificandose, chiedendo de veder el castel. El guardian se ga rifiutado perché iera fora orario de visita.
Probabilmente se ghe chiedeva un politico nostro qualsiasi de entrar, non saria stadi problemi.
Per Otto non xe stado verso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gli Imperatori a Trieste

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: Maria Teresa, nonostante vegni considerada la mamma della Trieste moderna, xe noto che non la ga mai messo pie in città. De suo fio Francesco I, xe famoso l'ingresso festeggiado vicin Nabresina, oggi Aurisina,dove ghe xe ancora le do colonne erette nel 1816 per festeggiar la sua visita del 30 aprile.
ehm, ehm... no te vedo ben cole genealogie asburgiche.... :wink: Francesco I no iera fio de Maria Teresa, iera nipote!! el iera fio de Leopoldo II,fio de Maria Teresa, quel che iera stado granduca de Toscana e che xe deventado imperator dopo de suo fradel Giuseppe II, che pur sposandose do volte no gaveva avudo fioi..
Francesco ga cominciado come II sacro romano imperator ( Francesco I imperator iera Francesco Stefano de Lorena, marì de Maria Teresa) e po xe deventado Francesco I come imperator de Austria, titolo che se no me sbaglio el se ga atribuido de solo.
Per Leopoldo I, me par che xe a Miramar un dei soliti quadri celebrativi de Dell'Acqua con Leopoldo che visita i frati de Grignan.
E po devo ricordarme ben la storia, ma la colonna che xe a San Giusto quela cola sfera e l'alabarda, xe nata anca quela come colonna celebrativa de un imperator, la doveva gaver un'aquila in zima e esser zo in cità, no me ricordo adesso per chi, ma iera prima ancora...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: Sissi tornerà el 31.01 1859 per accompagnar la sorella Maria verso el matrimonio con el Re delle due Sicilie e, sola o in compagnia, quantomeno el 15.07.1859, el 21.05.1861 ed el 13.03.1876. Se racconta che la adorassi star a Miramar a guardar per ore el mar dismissiado dalla bora.
e ghe iera paura de altri attentati, quindi i quattro se ferma de novo a Miramar, ma non partecipa ai festeggiamenti previsti nel golfo. I torna anche el 01.12.1883, el 23.12.1889 (con la fia Maria Valeria) e nel dicembre 1894.
.
Sissi andava e vegniva per Miramar nei anni che la andava in giro per i sui viaggi, la sarà passada parechie volte. El quadro de Dell'Acqua la rappresenta insieme con Carlotta che le se abbraccia, in realtà le cognade no se amava per gnente: Carlotta se considerava de più de Sissi perchè ela iera nipote de Luigi Filippo, fia de re ( del Belgio) e nipote de re a diferenza de una fia de un duca "in" Baviera, e la cicava, perchè la se considerva bela, che Sissi gavessi più charme de ela, e po Carlota gaveva un cagneto picio e i cagnazzi de Sissii( che se lo iera grandi no i ghe piaseva e povero Franz Josef per amor li soportava) ghe ga copado el cagneto de compagnia.

La sera del 1882 che i doveva far una gran festa su una nave in golfo, iera bruto tempo, i xe partidi su una nave de Miramar per ragiunger la nave dela festa, ma cola scusa del bruto tempo i li ga lassai zo- in realtà i gaveva trovado una falla nela nave che no i saveva se iera un guasto o un sabotaggio: se lo trova sia nela vita de Sissi che nele memorie de Stefania.
Sissi una volta a Miramar la gaveva voia de caminar e la xe andada a pie soto la piova su e zo de Miramar a Trieste, cole povere dame de compagnia che ghe doveva corer drio e la xe tornada smoiada!


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Gli Imperatori a Trieste

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:ehm, ehm... no te vedo ben cole genealogie asburgiche.... :wink:
Devo smetter de scriver sti messaggi de sera tardi :-D
Intendevo successor e me xe vignudo fio :oops:

L'albero completo, anche piacevole graficamente, xe su http://www.sapere.it/tca/minisite/stori ... burgo.html


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Gli Imperatori a Trieste

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto: nel 1728 con Carlo VI
questa doveva esser un'altra volta:

http://www.gnomonicaitaliana.it/index.p ... rticle=162


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gli Imperatori a Trieste

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
AdlerTS ha scritto: nel 1728 con Carlo VI
questa doveva esser un'altra volta:

http://www.gnomonicaitaliana.it/index.p ... rticle=162
chissà che ingresso el porto iera quel, con quele do statue e la meridiana.. :?:


Avatar utente
cenerentola82
ixolan
ixolan
Messaggi: 290
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 13:14
Località: Quel che resta de TRieST(e)

Messaggio da cenerentola82 »

Franz Joseph in region (Küstenland)

--------------------------------------------------------------------------------

1850 Spring
Styria - Küstenland - Carinthia
civil inspection at Graz, Laibach, Trieste, Pola, Görz and Klagenfurt

1857 27th June
Trieste (Küstenland)
opening of the railway line between Trieste and Laibach

1875 11th April - 15th May
Küstenland - Venice - Dalmatia
Journey from Trieste to Venice and Pola via Zara, Sebenico, Sinj, Spalato, Almissa, Ragusa, Cannosa, Gravosa, Cattaro, Risano, Dragalj, Budua, Lesina, Lissa and Fiume.
- unveiling the monument to Emperor Maximilian at Trieste on 3rd April.
- meeting King Victor Emanuel of Italy at Venice on 5th April.

1882 8th - 19th September
Carinthia - Küstenland
Journey with Empress Elisabeth via Klagenfurt, Trieste, Görz and Pola
- attending the celebrations of the 500th anniversary of the city of Trieste
- visiting the fleet manoeuvres at Pola 14th to 16th September

1894 29th March
Abbazia (Küstenland)
Kaiser Franz Joseph and Kaiserin Elisabeth visit the town of Abbazia

1895 8th - 11th May
Pola (Küstenland)
attending the Fleet-manoeuvres and taking part in the launching of the SMS Monarch

1900 29th 30thSeptember
Görz und Grandisca (Küstenland)
inspection of the artillery barracks and local units
celebrations on the 400th anniversary of incorporation within Austria

1902 1st - 5th September
Pola (Küstenland)
visit to the Fleet manoeuvres (Kaiser-Seemanöver) First occasion in which landing operations were practiced.

1904 5th April
Abbazia (Küstenland)
meeting with King Oscar II of Sweden and his wife


[img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/friuli_vg/animate/b_trieste120an.gif[/img][img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/altripopoli/animate/b_austriaimp.120an.gif[/img]
Ormai la mia Patria comincia a Muja e finissi a Duin
Avatar utente
cenerentola82
ixolan
ixolan
Messaggi: 290
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 13:14
Località: Quel che resta de TRieST(e)

Messaggio da cenerentola82 »

In più...

17th November 1856 - 12th March 1857
Lombardo-Venetia
Journey with Empress Elisabeth via Laibach and Trieste to Lombardo-Venetia, visiting Venice, Padua, Milano and Mantua. Visit to the prison at Mantua to see where Andreas Hofer was imprisoned and executed.


[img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/friuli_vg/animate/b_trieste120an.gif[/img][img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/altripopoli/animate/b_austriaimp.120an.gif[/img]
Ormai la mia Patria comincia a Muja e finissi a Duin
Avatar utente
cenerentola82
ixolan
ixolan
Messaggi: 290
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 13:14
Località: Quel che resta de TRieST(e)

Messaggio da cenerentola82 »

Inoltre:

1869 8th - 21st March
Croatia-Slavonia
Journey from Ofen to meet Empress Elisabeth at Agram and onwards together to Fiume, Pola and Trieste

1869 25th October - 6th December
Orient (Ottoman Empire)
taking part in the celebrations on the occasion of opening the Suez Canal, leaving Pest on the 25th of October and arrived:

- Constantinople 28th October
- Athens 3rd November
- Jaffa 8th November
- Jerusalem 9th November
- Port Said 15th November
- Cairo 20th November
- Trieste 3rd December
- Vienna 6th December


[img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/friuli_vg/animate/b_trieste120an.gif[/img][img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/altripopoli/animate/b_austriaimp.120an.gif[/img]
Ormai la mia Patria comincia a Muja e finissi a Duin
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Per chi che no se ricorda, Ofen xe Buda ( Ofen-Pest xe Buda-Pest) e Agram xe Zagabria

Per no parlar dela Kaiserin, che ogni volta che la andava in viagio per mar la se imbarcava qua..


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

cenerentola82 ha scritto:In più...

. Visit to the prison at Mantua to see where Andreas Hofer was imprisoned and executed.
ps per no meter sospetti, Hofer xe stado condannado a Mantova nel 1810 dei francesi come ribelle ( terorista quela volta no se diseva, credo)

PS se legio ben dopo del 82 Franz Josef no se ga più fato veder a Trieste..
quando xe la volta che el ga visitado el Porto novo ( atual porto vecio?) che nol ga lassado far fotografie e i ga dovudo rapresentar la visita con pupoli a stampa ? ( el iera un poco anti- novità, gnanca el telefono no ghe piaseva..)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

1882, l'anno de Oberdan :? .


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:El Beato Carlo visiterà le nostre zone durante la guerra, ma al momento non go mai trovado dettagli.
Dal libro del 1985 "Der Loewe vom Isonzo - FM Svetozar Boroevic de Bojna" de Ernest Bauer, recentemente ripublicado dalla Leg: " il 2 giugno 1917, dopo aver solennemente conferito la Croce di Commendatore dell'Ordine Militare di Maria Teresa al Boroevic , il leone dell'Isonzo, l'imperatore Carlo fece ritorno ad Opcina passando per Divaccia. [...] Derogando al programma ufficiale, l'Imperatore visitò anche Trieste dove fu accolto trionfalmente dalla popolazione. L'evento fu accuratamente rilevato da osservatori della stampa straniera che giustamente sottolinearono come le mire di conquista italiane si appuntassero proprio "sull'italiana" Trieste. Dopo la breve sosta, torno a Postumia e di lì a Lubiana"

Resta de segnalar che questo Feldmaresciallo croato, eroe dell'Isonzo, xe stado uno de quei che ga cercado fino in ultimo de difender l'imperator e nel 1918 el gaveva radunado molti soldati pronti a marciar su Vienna per difender el trono.
Ultima modifica di AdlerTS il ven 5 ott 2007, 12:27, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El libro che te disi lo go a casa, el xe stado pubblicado in italian nel 1986 dela Editrice goriziana, lo gavevo regalado a mio papà che iera un appassionado dela prima guerra ( a mi la me vegniva fora pei oci) e lo gavevo letto anche mi a suo tempo. So de aver visto in giro foto de Zita con Otto de picio a Miramar.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Una foto che me piasi sai de Boroevic col Beato Carlo d'Asburgo..

Immagine
Ultima modifica di AdlerTS il ven 5 ott 2007, 12:25, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:1882, l'anno de Oberdan :? .
e del guasto o attentato ala nave che partiva de Miramar- te disi che ghe ga messo el zampin Oberdan anca là? :wink: :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

E oggi leggemo sul giornal che un mato ghe ga dado dentro a una delle colonne de Aurisina cola macchina, butandola zo :evil: doveva esser un bel tiro.. e speremo che i la rimetti a posto, e che no i trovi scuse che no i ga bori...
ovviamente la colonna iera in onor de Francesco I, anche se el titolo scrivi Ferdinando
La colonna de Ferdinando, e digo Ferdinando I che xe vegnudo, credo primo imperator in visita qua a Trieste, nel Cinquecento, xe quela che iera in origine in piazza Grande con un'aquila, po i Francesi ga cavado el aquila che xe andada persa e la colonna xe finida a san Giusto, cola sfera ("melon") e l'alabarda


Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”