Gli Imperatori a Trieste

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Per esser sincero, al primo sguardo lo go confuso con Leopoldo: in realtà xe Giuseppe (1678-1711). fio de Leopoldo I e suo successor nel 1705.

Immagine

Bela la Trieste in basso a destra :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

fradel maggior de Carlo VI, no so se el xe passado de qua, comunque no credo che el gabi fatto assai, prima de suo fradel e sua nipote ( la grande Maria Teresa). El ga avudo do fie femmine, che ( lore e soprattutto i loro maridi) ga tentado de fregarghe el posto a Maria Teresa, come fie femmine de un fradel maggior.
Se el gavessi avudi fioi masci, el trono no saria andado a Carlo Vi, che iera inveze candidato ufficial per el trono de Spagna, al estinzion del ramo Asburgo ( xe finì invece a un Borbon anche perchè Carlo VI xe deventado imperator)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Ferdinando I, nonostante l'invalidità, vien a Trieste nel settembre 1844 e la sua visita rimani celebre per el dono del bosco del Farneto alla popolazion, a condizion che questo rimanessi verto al pubblico. Durante la visita de Ferdinando la città se gaveva messo in festa; vien eretto un magnifico arco trionfale e durante la notte vien accese delle fantastiche luminarie, mentre la gente meteva candele alle finestre.
Pareria che non ghe jera un arco solo: go trovado traccia de un altro "Arco di Trionfo eretto dai Cittadini di Tergeste sula piazza del molo S. Carlo in omaggio alle L.L.M.M.I.I.R.R.A.A. al loro ritorno dall'Istria il di 13 settembre 1844" :-D

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:E oggi leggemo sul giornal che un mato ghe ga dado dentro a una delle colonne de Aurisina cola macchina, butandola zo :evil: doveva esser un bel tiro.. e speremo che i la rimetti a posto, e che no i trovi scuse che no i ga bori...
Me ga fato i oci o i ga rimeso tuto in pie?


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Sì, la xe a posto zà de diverso tempo!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto: El 30.10.1917 jera in porto el Wien e el Budapest ed in questa occasion l'Imperator ga ispezionado i uffici del comando militare marittimo de Trieste, restando in zona fino al 6 novembre, quando el ga fato una visita a Grado per rientrar nella ns. città prima de ripartir.
Die Bevoelkerung von Triest huldigt den Kaiser
La popolazione di Trieste rende omaggio all' Imperatore
Allegati
kaiser karl triest.JPG


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Me vien fato giustamente notar (grazie :wink: ) che i xe vestidi leggerini per esser ottobre. O jera un'altra occasion o jera l'estate de San Martin.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

L'ombrel sarà per el sol o per la piova?


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:L'ombrel sarà per el sol o per la piova?
per mi, ombrelin de sol, vista anche la luce apparente che ga ombre nette come col sol


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Una domanda, che me fazzo per curiosità: nella famiglia Asburgo no vigeva la legge Salica, no? tanto xe vero che Maria Teresa ga ereditato i domini asburgici. Xe ben vero che, fie per fie, le sue cugine gaveva anche diritti e xe stada la Prammatica Sanzion a definirla proprio ela erede, quindi un poco come un testamento privato de famiglia che decidi el tutto, ma... sta fia de Rodolfo, erede al trono.. no la gavesso dovudo aver ela i diritti ereditari al trono asburgico al posto del secondo cugin Franz Ferdinand? o i diritti valeva solo se no ghe iera parenti prossimi masci? nissun ga mai posto la question?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ho sempre saputo che la Prammatica Sanzione stabilisse l'ereditarietà dei possedimenti nel caso della mancanza di un erede maschio ...
Non ho mai letto il testo della stessa, però.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Ho sempre saputo che la Prammatica Sanzione stabilisse l'ereditarietà dei possedimenti nel caso della mancanza di un erede maschio ...
.
erede diretto o erede collaterale?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ogni Stato della Monarchia ga avudo l'obbligo de riconosser con dichiarazion formale la Prammatica Sanzione, e cussì ga dovudo far anche Trieste. El testo del atto de riconossimento della Prammatica Sanzione conservado presso l'Archivio Civico scrivi che se l'Imperator "trovandosi [...] senza prole mascolina, [...], che in caso [...] mancasse la linea mascolina dell'Augustissima Casa [...]succeder debba in primogenitura la Linea Femenina"


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:che in caso [...] mancasse la linea mascolina dell'Augustissima Casa [...]succeder debba in primogenitura la Linea Femenina"[/i]
e scritto cussì pol spiegar le contestazioni a Maria Teresa, visto che la gaveva do cugine , fie de un fradel magior de Carlo VI, Giuseppe I, i cui maridi ga contestado el suo diritto alla succession asburgica. Un dei maridi, un Elettore de Baviera, difatti xe riuscido a intrufolarse nella succession dei Imperatori col nome de Carlo VII.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Ferdinando I, nonostante l'invalidità, vien a Trieste nel settembre 1844 e la sua visita rimani celebre per el dono del bosco del Farneto alla popolazion, a condizion che questo rimanessi verto al pubblico. Durante la visita de Ferdinando la città se gaveva messo in festa; vien eretto un magnifico arco trionfale e durante la notte vien accese delle fantastiche luminarie, mentre la gente meteva candele alle finestre.
Questa dovessi riferirse alla visita de Ferdinando, probabilmente al Mauroner
Allegati
1844.jpg


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Francesco Giuseppe e la moglie Elisabetta (Franz e Sissi) vien la prima volta el 20.11.1856; a sta visita se riferissi el seguente manifesto:
Allegati
visita kaiser 1856.jpg


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Me vien fato giustamente notar (grazie :wink: ) che i xe vestidi leggerini per esser ottobre. O jera un'altra occasion o jera l'estate de San Martin.
Cercando ancora nel Bildarchiv de Vienna xe una foto che metti in relazion l'Imperator Carlo con Trieste: la roba curiosa xe che mentre la precedente doveva esser in autunnno, ma el xe vestido legger, la loro saria del 10.04.1917 ma el ga el cappotto pesante :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Francesco Giuseppe, Elisabetta, e l'arciduchessa Maria Valeria col marì, jera a Trieste anche el 22.12.1889 per passar in rassegna la squadra navale a bordo del Greif, varado a Pola nel 1883.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

McFriend ha scritto:Dal giornale "Innsbrucker Nachrichten" del 2. settembre 1882 ho trovato una notizia riguardante la visita a Trieste della coppia reale e di varie autorità, tra cui il ministro ungherese Tisza e il conte Taasse. Per intrattenere i reali il barone Morpurgo ha invitato il famoso musicista Eduard Strauß (Hofmusiker-Direktor).
Il 1882 era l'anno "caldo" di Oberdan. Nei diari dell'arciduchessa Maria Valeria si legge la paura della figlia per gli imperial-regi genitori:

"15 settembre: Oh quanto pregherò per mamma e papà ! Ho una tale paura. Mamma è infatti partita stasera per Trieste, là ci saranno feste della popolazione ed una Mostra ! E papà voleva assolutamente andarci [...] è terribilmente pericoloso. Perché gli italiani vogliono Trieste per se e odiano l'Austria. Hanno [...] già lanciato una bomba [...] Non posso nemmeno pensarci, il buon Dio deve proteggere papà [...] la mamma ci va lo stesso e si espone per proteggerlo !"

Nell''82 Maria Valeria aveva 14 anni.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gli Imperatori a Trieste

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: Tracce de alcune visite xe nel 1660 con Leopoldo I (incoronado nel 1658, quel dell'assedio de Vienna da parte dei turchi, quel della statua in Piazza Goldoni, inaugurada in quell'anno
al orto Lapidario:
Immagine
e el cartelin:
Immagine
ovviamente Piazza Grande, no piazza Goldoni! :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”