la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

storie e tradizioni: credibili, incredibili, metropolitane de Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
vorwaerts
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 86
Iscritto il: mer 28 feb 2007, 7:10
Località: Trieste

la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da vorwaerts »

Da sempre, in modo scherzoso, si parla della "muta" di Trieste , donnina allegra che si dice vendesse le sue grazie ai soldati anglo-americani.
E' realmente esistita o è un personaggio di fantasia? :?:


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

La mitica muta la xe esistida e credo che, quando mulo, una sera un amico me la gaveva segnalada a un tavolo dela Trattoria alla Grotta de Cavana :oops:

Se ben ricordo la gaveva 'operado' in una dele 'case alegre' de via del Fortino:
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... tino#32373

Dopo la Legge Merlin la iera diventada indipendente. Credo che la fussi cussi famosa solamente per el fatto che la poveretta iera muta dala nascita :roll:


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Un'altra figura mitica de quei anni iera el famoso Johnny el bandito. Credo, se la memoria no me tradisi, che originariamente el fazeva parte de un grupo nazionalista (Circolo di Cittavecchia??) che se riuniva nela za menzionada Tratoria Alla Grotta.
Anca lui lo gavevo visto in giro per Trieste ormai sgionfo e alcolizado. Nol iera un Vallanzasca local e el sopranome de 'bandito' lo gaveva ciapado piú per le barufe, le imbriagade e magari qualche furto o trapolez :?
El xe morto qualche anno fá, ormai dimenticado.


vorwaerts
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 86
Iscritto il: mer 28 feb 2007, 7:10
Località: Trieste

Messaggio da vorwaerts »

In effetti la "muta" me xe stada indicada un paio d'anni fa da una conoscente che fa la sarta, e che la gaveva come cliente. Mi me pareva strano, ma evidentemente iera vero. Se la xe ancora viva, la devi star dele parti de via S.Michele...

Johnny il Bandito xe quel della "famosa" Banda Johnny?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nei anni '60 ghe ne parlava con aria assai misteriosa e complice i mii compagni de classe, masci ovviamente, noi putele ste robe no dovevimo gnanca imaginar che esisti :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La Muta me perdoni el "fora argomento": Johnny jera quel anche dito "de Cavana" , credo. ghe ne gavevimo parlado su TSmia.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

La "Muta" iera famosa, ma no iera l'unica. Xe ricordi ormai lontani, e no go mai avudo certi tipi de "esperienze" (solo una volta se gavemo fermado a ciacolar con una de lore), ma me par che un'altra iera la "Garibaldina", forsi ciamada cusì perché la se vistiva in modo strano. Ripeto che xe ricordi lontani e confusi.

Certo che le iera ben diverse dale mule giovani e bele che se vedi ogi, iera "profesioniste" che a noi muli ne pareva anche "vecie". A parte chi se rivolgeva a lore per abitudine, molti muli gaveva cusì la "prima esperienza", che in genere xe sempre la più dificile e traumatica. No iera i tempi de ogi, dove far sesso xe speso la roba più facile del mondo anche in tenera età, cusì iera un aiuto concreto, ma sicuramente mancava la poesia de l'amor. Xe per questo che molti no ga seguido quela strada, anche se quela "romantica" iera molto più ardua.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
ernesto93
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 185
Iscritto il: mer 2 dic 2009, 19:08

garibaldina?

Messaggio da ernesto93 »

tanti ani fa, nele osterie de cavana, girava una tizia 'ssai avanti coi ani, super truccada e coi cavèi pituradi de nero. La gaveva 1 mangiadischi dei anni '60 che la meteva sula tòla e sonava de continuo le canzòn dei bersaglieri e altre patriottiche. Ela la beveva, la fumava e la rideva.

Dopo, i me ga dito che quela iera la famosa "bersagliera".

Dela "garibaldina" no go mai sentì parlàr; nei ani ì70 sentivo parlàr de la Muta, de la Bersagliera, e de un altra che dovessi esser ancora viva, che la ga fiòi e che perciò no digo el nome.


Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re:

Messaggio da Giulia scorcolana »

macondo ha scritto:Un'altra figura mitica de quei anni iera el famoso Johnny el bandito. Credo, se la memoria no me tradisi, che originariamente el fazeva parte de un grupo nazionalista (Circolo di Cittavecchia??) che se riuniva nela za menzionada Tratoria Alla Grotta.
Anca lui lo gavevo visto in giro per Trieste ormai sgionfo e alcolizado. Nol iera un Vallanzasca local e el sopranome de 'bandito' lo gaveva ciapado piú per le barufe, le imbriagade e magari qualche furto o trapolez :?
El xe morto qualche anno fá, ormai dimenticado.
Xè vero, lo go conossudo, perché lo conosseva el mio povero papà, nei ultimi ani el girava con un vecio can che iera più stanco de lui, el iera sempre in Cavana, la che iera Bar Rubino.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Giulia scorcolana »

Le mitiche babe de Cavana. :-)

La muta in Via del Fortino, nel suo apartamento, la gaveva la dona che fazeva acomodar i clienti in sala de aspeto e po' i 'ndava drento a turno come de 'l dotor. :lol:

Po' iera la Bersagliera, sul canton de Via del pane, vecia e bruttina povera, ma 'ssai cocola.

La garibaldina, la 'Taliana, Adriana, la Jole, Anita, me le ricordo tute, co iero putela giravo de quele parti con la compagnia che gavevo all'epoca. I ultimi periodi me le ricordo sentade in Bar Rubino che le fumava, beveva, e le se zigava drio de tuto. :lol:


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Avatar utente
SanGiacomin 72
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 13
Iscritto il: dom 29 apr 2012, 8:53
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da SanGiacomin 72 »

Mi personalmente,me ricordo del grande Sabata che ani fa te lo podevi incrosar la dei portici,de Roseta, la "mata " de S.Giacomo che so per certo che ga tirà i crachi tuti e dò.IInveze qualchedun se ricorda per caso de quela siora ciamada,de quel che me ricordo," la contessa" o qualcosa del genere,che la girava tuta conzada la del Tommaseo,la di Speci e anche ai Duchi ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

SanGiacomin 72 ha scritto: quela siora ciamada,de quel che me ricordo," la contessa" o qualcosa del genere,che la girava tuta conzada la del Tommaseo,la di Speci e anche ai Duchi ?
a mi i me diseva che la iera la fia dela siora Lina, una signora piccola coi cavei rossi molto distinta che vegniva ciolta per aiutar co iera feste o cocktail in famiglie private. I diseva che la mama iera affidabilissima, e la fia un poco cussì.. nele nuvole


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
SanGiacomin 72
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 13
Iscritto il: dom 29 apr 2012, 8:53
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da SanGiacomin 72 »

Go capido grazie.mi gavevo sentì che la iera vedova de un conte o duca cossa so mi,e che la stava dele parti de cavana o cità vecia e che la iera senza una flica.Ma essendo "de rango" disemo,la se conzava cusì.morta anca ela vero?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

a sta ora penso de si. Ma dubito assai dela nobiltà...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da oli1939 »

Si la gaveva con sè, nei ultimi anni anche la fia, conzada come ela. Mi lavoravo al Lloyd e la vedevo spesso in piazza dela Borsa o in Piazza Unità che la caminava tutta impetida con guanti e capei con le piume. Un giorno me ricordo, che in Piazza della Borsa, verso via Cassa de Risparmio iera i operai che scavava per un lavor de tubi, e quando che la xe passada i ghe ga fiscià e tira drio qualche complimento ridicolo. I diseva che la fossi stada moglie de qualchedun in alto che lavorava in Teatro Verdi e che per questo ela gaveva tuti quei vestiti che pò iera costumi teatrali. Quando che la xè morta no se ga visto più nianche la fia. Ciao, oli 1939. :260:


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
spritz_bianco
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 68
Iscritto il: lun 11 giu 2012, 14:34
Località: Trieste --- francesco.tolloi [at] gmail.com

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da spritz_bianco »

Salve a tutti! Son novissimo de questo bel forum che go scoverto oggi per caso....mejo tardi che mai :-)...dunque la contessa: sarà almeno diexe anni che no la vedo e questo me fa pensar che la sia andada nel "mondo dei più"! Mi me par che ela la stava in quei appartamentini che jera proprietà dell'hotel Savoja! Però me par stranissima una roba: visto che la jera ogetivamente un personagio del color della cità, no ve par strano che el bugiardel no gabi scrito gnanca una riga?...Oddio...forsi la ga scrita e mi no so eh! Ancora salutoni a tutti :-)


_________
Francesco Tolloi
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da oli1939 »

Allora un benvenuto te lo meriti. A proposito qua i la ciama la muta, ma mi vedevo che la parlava con la fia a spasso per el centro. Saluti oli1939.


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

oli1939 ha scritto: A proposito qua i la ciama la muta, ma mi vedevo che la parlava con la fia a spasso per el centro.
.
pian e ben, Oli e no missiemo: la siora che te vedevi cola fia iera "la contessa" e iera una signora un poco estrosa che amava andar in giro in Piazza vestida de ottocento, con capel e veletta. La "muta" inveze spero ben che no te la gabi conosuda o frequentada, perchè iera.. "una de quele" :oops: che bateva zona de Cavana


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da oli1939 »

Scuseme, stavolta no go leto ben tutto l'argomento. Me ga portà un poco a torzio el post precedente, perchè iera messa la "contessa" sotto el titolo "la muta". Ciao a tuti, Oli. NB.: Comunque nulla sfugge al bravo "alto comando".


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Giulia scorcolana »

SanGiacomin 72 ha scritto:Mi personalmente,me ricordo del grande Sabata che ani fa te lo podevi incrosar la dei portici,de Roseta, la "mata " de S.Giacomo che so per certo che ga tirà i crachi tuti e dò.IInveze qualchedun se ricorda per caso de quela siora ciamada,de quel che me ricordo," la contessa" o qualcosa del genere,che la girava tuta conzada la del Tommaseo,la di Speci e anche ai Duchi ?
Ecome no? la iera sempre in giro su e zo pel Corso, in Piaza della Borsa, Tergesteo e paragi. Sempre vestida come nell' otocento, i me gaveva dito che la iera nobile per bon, po' no so se era vero.

E po' iera sempre anche in giro una picia mora conzada in maniera strana che la gaveva una specie de neo nero in fronte, la girava pel borgo teresiano e i ultimi tempi la iera sempre ridota mal e la parlava sola.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.

Torna a “Legende dela cità”