Le ville di Strada di Fiume

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Le ville di Strada di Fiume

Messaggio da babatriestina »

Ecove un'altra statua, la conossè? savè dove che la xe? ( mi savevo vagamente, ma se no me movevo aposta no la gavessi trovada..)
Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Visto che qua nissun me rispondi sula sfinge alata,
Pol esser in Villa Sartorio ?


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

El cole che xe de drio el me par Rozol ... ghe xe un do vile de cuele parti ma mi no iero mai dentro e no so dir piu` de cusi`.

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Bravi tuti 2 :-D , un bel 8- de incoraggiamento perchè gavè intivado entrambi :-D : el colle xe Rozzol e le "villa" xe el gloriette de Villa Sartorio in Strada de Fiume. L'altra villa, che xe inveze Villa Brigido, xe deventada condominio privato e no se pol più visitar.
El - xe per la mancanza de coraggio e de iniziativa che no se mai stadi a vederla ( dovessi darme 4 a mi che le go visitade solo che sto anno :oops: ).
Ghe xe anche 4 cavai che i disi che i vien de una villa veneta. Farò un post con calma sul setecento. El picio parco de Villa Sartorio xe averto, cussì che co xe bel tempo podè portar i fioi a zogar e butar l'ocio de vizin. Ghe xe una seconda "sfinge" che però cola coda de pesse xe piutosto una sirena
Per premio ve mostro i cavai e la sirena
Immagine
Immagine
e ecove el gloriette intiero
Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Bel :-) ... xe ani che me digo che prrima o dopo dovesi andar a cucar de cuele parti e inveze cuele rare volte che ghe paso son sempre de furia .... :-)

Comuncue 8- xe un bel voto ;-D ... spero che servi per far media, ah, cusi` me refo de 'l picon in latin ;-D ;-D

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:Bel :-) ... xe ani che me digo che prrima o dopo dovesi andar a cucar de cuele parti e inveze cuele rare volte che ghe paso son sempre de furia .... :-)

Comuncue 8- xe un bel voto ;-D ... spero che servi per far media, ah, cusi` me refo de 'l picon in latin ;-D ;-D
Perchè se ghe passa sempre in machina. Mi quel giorno go ciolto aposta el autobus.
Per i voti, mi go sempre pensado che servi de più un bel voto che un bruto per far vegnir la voia de studiar :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sta villa doveva esser un sogno co no esisteva le case dall'altra parte della strada !


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Giovanni Guglielmo Sartorio iera console de Sassonia a Trieste verso la fine del 1700. Molte delle sculture xe opera de Francesco di Giovanni Bonazza da Verona, maestro del Canova.
Sempre vicin la gloriette della villa xe sto detaglio:
Allegati
CIMG0010.JPG


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Me xe stado spiegado che sta villa dal 1877 se dovessi ciamar Villa Carolina, in onor della moglie de Pietro Sartorio e nasseva come dimora estiva della famiglia. Alla fine dei anni 30 dell'800 ghe ga sogiornado Federico e Giovanni di Sassonia, nonché l'Imperator Ferdinando nel 1844.
L'ultima proprietaria, Anna, la ga venduda nel 1911 al Comun "per scopi comunali".
Prima della seconda guerra mondiale i ga deciso de costruirghe un ricovero per fioi tubercolosi, stravolgendo gli interni per adattarli all'uso ospedaliero.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e prima del 1877 come la se ciamava? perchè la xe del setecento.
Per la casa, efetivamente la xe drio , a sinistra, no la xe averta al pubblico e credo che la sia tuttora doprada a scopi ospedalieri, niente de veder.

Pezo ( o meo?) Villa Brigido, che ormai xe un condominio privato, la gaveva un magnifico salon e per anni la xe stada un ristorante, se ben me ricordo.( i due leoni?)
ecove quel che se vedi de lontan, oltre el cancel ( va ben che no gavevo la nova macchina col zoom)
Immagine
e un leon sul muro de cinta
Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

la xe stada fotografada per davanti e mi ogi la go fotografada de parte ... eco la scala per andar su 'l teto:
Allegati
mid_pict0476.jpg


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Son pasà per de là e go fato qualche altra foto.

La gloriette de cui parla babaTS xe decorada, in alto, da un basorilievo che ghe gira tuto in tondo

Per ricapitolar questa xe la gloriette

Immagine

e questo xe el basorilievo che go comincià a fotografar da quel che xe drio dela scala a chiocciola e son andà avanti in senso orario. Quel drio dela scala xe veramente dificile de fotografar; i altri, qualchedun gaveva la luce bona e qualche altro ombre dei alberi su.

[mod]Le foto qui sotto erano ospitate su un server esterno che le ha perse. Nel rimetterle si è perso l'ordine sequenziale delle stesse che quindi non sono più riportate in senso orario[/mpd]

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Lasemo a babatriestina comentar sto basorilievo, se la ritien de ver qualcosa de contar.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Intorno ala gloriette che xe anche quatro nicchie; tre ga dele statue dentro, de qualche dio grego, mi penso.

Immagine

Immagine

Immagine


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Per la scaleta a chiocciola se se pol rampigar sul teto e sula balaustra xe restade solo ste due statue de figure mitologiche

Immagine

Immagine


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Dala gloriette la vista su l'ingreso su strada de Fiume che mi credo che iera l'ingreso principal, ma che adeso xe sempre serà con un lucheto.

Immagine

Devo dir che el me par più bel visto come uscita che come ingreso. Infati le due statue sui pilastri del porton varda verso dentro e no verso fora

Immagine

A onor del vero, i cavai, invece, varda verso fora. E se se vero quuel che diseva Pulitzer, che un can che morsiga un omo non xe notizia, un omo che morsiga un can sì, che notizia che saria questa, de omini e done che porta in gropa i cavai e no viceversa :D

Immagine

Fora dela cinta muraria, sul cancel, un stema che sarà sta chisà dei chi (me par de leger una S ... che sia Sartorio?).

Immagine


sparky
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: mar 10 ago 2010, 17:53

Re: Strada di Fiume

Messaggio da sparky »

Un saluto a tutto il forum, innanzitutto. :clapping_213:
Triestino, genovese poi......dentro sempre Triestino.
Quanti ricordi 'sto posto. Nei primi anni 60 (e anche prima) era la sede del Preventorio antitubercolare di Trieste, dove sono stato dall'eta' di 4 anni fino ai 7. Ricordo ancora quelle statue bianche, i cavalli dal cancello, e l'osteria subito fuori.
E quella che io chiamo "la cappelletta", ormai il nome non si cambia piu'.
In quegli anni, al primo colpo di tosse che si aveva, e se un genitore era malato, si veniva avviati in queste strutture, preventive secondo le tesi dell'epoca. Allora l'interno, oltre al grande parco, c'erano 2 edifici.
Uno dell'epoca, dove stavamo noi bambini, l'altro piu' recente diventato sede di una scuola elementare. La parte vecchia la ricordo tutta, ancora. Dei grandi saloni in basso, e dei locali piccoli al 2.o piano. Lavanderie e servizi separati...
Ora ho iniziato a scrivere qui, dove tutti voi mi fate un immenso regalo con i vostri forum e discussioni.
Grazie
:cheezy_298:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Strada di Fiume

Messaggio da AdlerTS »

Benvenuto, contenti di darti un po' di Trieste da portare con te a Genova :-)


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Strada di Fiume

Messaggio da babatriestina »

sparky ha scritto:Un saluto a tutto il forum, innanzitutto. :clapping_213:
Triestino, genovese poi......dentro sempre Triestino.
benarrivato! :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Strada di Fiume

Messaggio da nonna ivana »

Benvenuto a te!!!! :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
leda
naufrago
naufrago
Messaggi: 2
Iscritto il: ven 3 giu 2011, 17:36

Re: Strada di Fiume

Messaggio da leda »

sparky ha scritto:Un saluto a tutto il forum, innanzitutto. :clapping_213:
Triestino, genovese poi......dentro sempre Triestino.
Quanti ricordi 'sto posto. Nei primi anni 60 (e anche prima) era la sede del Preventorio antitubercolare di Trieste, dove sono stato dall'eta' di 4 anni fino ai 7. Ricordo ancora quelle statue bianche, i cavalli dal cancello, e l'osteria subito fuori.
E quella che io chiamo "la cappelletta", ormai il nome non si cambia piu'.
In quegli anni, al primo colpo di tosse che si aveva, e se un genitore era malato, si veniva avviati in queste strutture, preventive secondo le tesi dell'epoca. Allora l'interno, oltre al grande parco, c'erano 2 edifici.
Uno dell'epoca, dove stavamo noi bambini, l'altro piu' recente diventato sede di una scuola elementare. La parte vecchia la ricordo tutta, ancora. Dei grandi saloni in basso, e dei locali piccoli al 2.o piano. Lavanderie e servizi separati...
Ora ho iniziato a scrivere qui, dove tutti voi mi fate un immenso regalo con i vostri forum e discussioni.
Grazie
:cheezy_298:
Sono capitata nel forum per caso e ho visto il tuo messaggio. Il Preventorio lo ricordo bene anch'io e ci sono stata penso nello stesso periodo per più di due anni. Un saluto


Torna a “Architetura triestina”