Semo stadi a Torino

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Semo stadi a Torino

Messaggio da Bilbo »

e xe sta sai bel, tempo perfetto, traffico niente e musei gratis, meo de cusì...

cominciado co una foto diria classica.....

Immagine

la mole antonelliana simbolo de Torino,

dopo pasemo in Piazza Castello, che xè el centro del cità, dove gavemo palazzo madama e Palazzo reale

Immagine

qua vedemo i lampioni e la cesa de san lorenzo dove ghe xe una copia dela sindone

andemo verso Palazzo Reale, "prima e più importante tra le residenze sabaude del Piemonte" e trovemo sula cancelada una statua de Polluce

Immagine

mentre questo xe un particolare del cancel che xe soto

Immagine

girandose un poco vedemo la piazza de ingreso

sia de davanti

Immagine

che dall'alto

Immagine

mentre questa xe la facciata del palazzo ciapada da uno dei due padiglioni laterali. posto dove no xe po andar gnanca con le visite guidate, ma noi gavemop avudo fortuna e uno dei custodi ne ga fato una visita guidata privata (solo per noi) e ne ga fato veder anca robe che normalmente no se vedi

Immagine

Immagine


drio el palazo ghe xe i giardini reali (oviamente) co un bel panorama verso i colli

Immagine

qua inveze vedemo che poche machine che gira, visto che semo in centro centro

Immagine

sempre in piazza castello gavemo sto monumento ai cavalieri d'italia , che el xe trova drio palazzo madama

Immagine

altra parte importante dela cità xe el castello del Valentino col suo parco

Immagine

e anche le fiume Po xe importante

Immagine
Ultima modifica di Bilbo il mer 1 ott 2008, 19:55, modificato 1 volta in totale.


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

semo andadi anca al museo Egizio, saria sta pecà mancar visto che xe el secondo al mondo come importanza.....

subito dentro trovemo una mummia de oltre 5000 ani fa

Immagine

e girando gavemo le varie statue e sarcofaghi dei periodo egizio. qualcosa xe vero qualcosa xe riproduzion (le riproduzioni xe dove che la gente pol slongar le mani.....)

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

sai bela iera sta stanza con tante statue e sarcofaghi de piera

Immagine

Immagine

fora dal museo semo andai verso la mole

Immagine

Immagine

ma no dentro perchè iera de far 40 minuti de fila......e noi ierimo za stanchi....


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

assai bel, el museo egizio vedo che cole nove ambientazioni el xe assai sugestivo.
e un per de quele statue de faraoni le xe su tuti i libri de arte egiziana


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ben, el weekend scorso iero anche mi a Torin, e ve metto un poche de immagini: le mie visite in parte coincidi con quelle de Bilbo, e in parte iera differenti: no gavemo visitado Palazzo real, ma Palazzo madama e la nova restaurada Reggia della Venaria Reale, anche noi al Museo Egizio e me riattacco qua, con le mie immagini del Museo, magari metto per prime quelle che ga una prospettiva diversa ma xe della stessa sala delle grandi statue. Ste grandi statue per la maggiro parte xe stade ingrumade nel Egitto della prima metà ottocento, quando che i governatori ottomani no gaveva nissun interesse de sta roba e i Consoli europei comprava sul mercato ste statue, altra roba xe vegnuda con scavi sistematici soprattutto nella prima metà del Novecento, e là ghe iera za un accordo con el Governo del Khedivé che i se spartiva la roba trovada.
La grande statua nera del dio Ptah
Immagine
una triade divina, col Osiride central che ghe somiglia al faraon
Immagine
una delle più belle statue per mi xe questa Hathor, con un'espression dolce e serena
Immagine
Nel Museo egizian xe permesso fotografar, pur de no doprar el flash, idem a Palazzo Madama. Strettamente verboten inveze alla Venaria se no in un per de sale..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ghe xe due sfingi, no de particolar qualità de scultura, ma xe suggestivo come che le xe messe, una di fronte de l'altra, e coi speci drio, par de ricrear l'atmosfera dei viali de sfingi davanti dei templi de Tebe
Immagine
la testa de una statua più antica che gaveva postado Bilbo
Immagine
questo xe el interno de un tempietto della Nubia, con una triade de divinità in fondo, che el governo egizian ga regalado al Museo nel 1966 per la collaborazion al salvataggio dei templi ala costruzion della diga de Assuan
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ghe xe parecchi corredi de tombe, una vetrina particolarmente suggestiva mostra figurine del regno Antico come queste
Immagine
o questa figura che me ga colpido assai, perchè i oci xe più che de tipo egizian, simili alle figure sumere o fenicie
Immagine
e questo?
dovessi esser una mummia de gatto! :-D :shock:
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per concluder el Museo, una sfinge de epoca tarda romana addirittura, che però per la posizion e el material ghe somiglia un poco, in più picolo a quella de Miramar, che difatti xe anche ela de epca tarda
Immagine
anche mi son stada alla Mole Antonelliana, ma de sera dopo zena
Immagine
( savevi che la iera nata per deventar una sinagoga?mi no savevo)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ovviamente semo andai in alto a veder el panorama
Immagine
e mentre che i altri se guardava el museo del cinema, mi tornavo a pie fotografando un poco de Torino by night
mi go trovado stupenda Piazza san Carlo, in origine Piazza reale, come Place Royale a Parigi ( attuale Place des Vosges) di fatti la xe stada fatta nel seicento a imitazion delle piazze parigine
Immagine
certo, i sui longhi portici ricorda anche un poco Piazza san Marco
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Co la go vista, la mia prima reazion xe stada: Ma quela cesa in fondo mi la conosso dei libri de storia dell'arte..
[Immagine
( la gemella de l'altra parte xe un pendant più tardo..)
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sempre per la passeggiata serale, qua son in Piazza castello ( che no go fotografado all'esterno, perchè con impalcature de restauro) se vedi le lucette rosse della Mole, un poco come la Tour Eiffel a Parigi
Immagine


la facciata de palazzo Carignano
[Immagine
lato ottocentesco, stile eclettico :-D
e poco più in là, toh! fra tante statue e targhe risorgimentali (che ve sparagno..) .. anche una per Oberdan!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

A Torino ghe xe i resti della romana Augusta taurinorum, anche el Castel xe costruido su torri e muri romani, ghe xe i resti de un teatro romano, e anca sta porta de mattoni rossi
Immagine
nel Corso Po ghe iera tabelloni per ricordar Norberto Bobbio nel centenario della nascita, me ga piasso questo suo testo:
Immagine
questo xe el Duomo rinascimental, la cappella della Sindone del Guarini xe drio, ma la sua famosa cupola " a turbante" no xe ben visibile a causa dei restauri
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El Palazzo de Città che po xe el Municipio, se affaccia su sta piazza, uno dei più antichi centri della città, con una decorazion de sti giorni piuttosto colorata e una statua dedicada al Conte Verde
Immagine
Sul palazzo di Città ghe xe anche una statua dedicada al principe Eugenio di Savoia Carignano per el suo importante contributo alla liberazion de Torino de un assedio francese nel Settecento
[Immagine
girando per Torin se incontra spesso piazzette sei/settecentesche che ricorda quelle parigine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

un'altra, verso la Cattedral
Immagine
go fotografado ancora palazzi, edifici liberty, barocchi...
ma passemo dal storico al mangereccio con questa foto, fatta per de fora, della sala del ristorante Al Cambio, di fronte a palazzo Carignano ( lato seicentesco), dove che stavolta me go ben guardado de andar, ma co iero putela me gaveva portado papà, che iera el ristorante storico dove che andava a pranzo Cavour: ancora oggi sui angioletti che se vedi in alto, un ga zontai i ocialini e sul specio sotto ghe xe un nastro tricolor e una targa segnar el posto del suo tavolo abitual
Immagine
Xe zona de cioccolata:
i gianduiotti impignissi le vetrine della zona pedonal in centro
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

in sta stagion xe el momento dei marrons glacés
Immagine
ma come che vedè, no i trascura gnanca la Sacher !
mi me son ciolta una cioccolata calda de Venchi che no gavevo mai magnado cussì bona... no ve digo anche le vetrine de creme de gianduiotto, che no go gnanca provado a assaggiar, altro che la Nutella!

passemo a Palazzo Madama, le Madame xe ste dame qua

Immagine

co vedo ste dame, me par de veder i personaggi dei Tre Moschettieri e Vent'anni dopo ( in effetti, le iera più o meno cugine dei re de Francia..)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe el scalon doppio, barocco ( Juvara)
Immagine
un per de immagini dei saloni
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe el salon del Senato subalpino, qua xe una targa per ricordar la prima guerra d'indipendenza
Immagine
della mobilia, ve mostro solo un particolar d e un tavolo settecentesco, del ebanista Piffetti, che ga simulado le carte de zogo sul ripian
Immagine
I più bei mobili de Piffetti i Savoia se li ga portai al Quirinal e là i xe restai.. noi gavevimo un salon no me ricordo se Piffetti original o in stile , ovviamente importado nel Novecento, a Palazzo Economo, in Piazza Stazion, appunto lassa dei Economo e visibile co iera averta la Galleria de arte antica: adesso xe serado tutto e i quadri forsi i li sposterà, el salon :'-( no so..

per SonoPiccolo, che ghe piaseva la Deposizion a san Giusto, qua sempre a Palazzo Madama ghe ne xe una del genere, ste deposizioni quattrocentesche vegniva del europa del Nord, anche se po Michelangelo le ga interpretade a modo suo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

però la deposizion più spettacolare a Palazzo Madama xe questa, a figure a dimension natural:
Immagine
se ghe ne vedi in giro, ma no sempre se le pol fotografar cussì facilmente..
ghe xe anche statue, quadri, che go fotografado, ma no so quanto che ve possi interessar...


visita principal del viaggio iera el palazzo della Venaria real, che xe un palazzo ex de caccia ( ben, anche Versailles ga cominciado come palazzina de caccia) dei Savoia , po xe stado trascurado, lassado andar completamente andar ( Napoleon ga distrutto i giardini alla francese per farghe piazza d'armi) e solo de recente i ga deciso de far un restauro.
Xe un palazzo barocco-rococò, che ve mostro del lato dei giardini, cola fontana moderna ma per mi ben inserida
Immagine
come vedè, un lato xe ancora in lavor, una parte xe in mattonia vista, l'altra intonacada... dentro xe mostre dedicade alla storia dei savoia con tanti quadri ciolti de altre residenze reali, impossibile fotografar, tranne la Grande Galleria
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sulla base de documenti e stampe, i sta rifacendo i giardini alla francese. Xe tutto novo e piantado de poco, ma gavendo visitado quei de Versailles capisso a chi che i se rifà:
Immagine
no xe proprio stagion de grandi fioriture, ma i ga scelto fiori principalmente bianchi come questi Cleome deti anche baffi de gatto
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Immagine
ghe doveva esser una specie de parte in muratura, sarà stado fontane e grotte adesso i sta rifazendo, ei n fondo un longo canal, la version in picio del Gran Canal de Versailles

Immagine
un'altra zona, piantada a roseto, delle foto par che le spalliere sia tutte de rose rampicanti bianche
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ancora el roseto, altri fiori xe tante salvie celesti
Immagine
La cappella de S Uberto ( protettor della caccia) xe anche rifatta, non in funzion e con alcuni bei quadri setetcenteschi,q uesta xe la parte alta
[Immagine
sempre de Juvara, che xe anche el costruttor della basilica de Superga
La finta cupola, xe piturada in trompe l'oeil el effetto xe propio de cupola vera
Immagine
alla base dei pilastri ghe xe le statue dei 4 dottori della chiesa, ecco un;
Immagine
me par S Agostino, ma el curioso xe notar sul manto el bordo decorado a nodi Savoia.
No volessi appesantir troppo, resterà a parte Asti..che ga anche qualcossa de interessante..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Triestini nel mondo”