Roba de TLT (CdI) e altri documenti de una volta

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

I anni 30

Messaggio da Coce »

Assecondo tuto quel che disi Beta, specialmente el paragrafo che parla
dell'inizio del porto a Trieste per ragioni dele perdite Austriache nei Paesi Bassi. Un fato che pochi Triestini se rendi conto, e che i credeva che l'Austria lo gabi fato per generosita' verso i Triestini, el fato xe che l'Impero se ga trova' taia' fora dai commerci internazionali, specialmente con le Americhe. No se pol dir che Trieste xe sempre stada ITALIANISSIMA, come che no la xe gnanche oggi, cioe' che no se pol confrontarla con le altre citta' Italiane come Firenze,Roma, Milano ecc...
Queste citta' no le ga altre influenze etniche, e colturali.
Ciao Coce :roll:


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

[MOD] ve ricordo comunque , anche se se sta disendo, civilmente, robe interessanti su Trieste, che el topic gaveva cominciado con una foto de una scola nei anni 30, per confronto de come che le xe adesso, e se gavemo allontanado abbastanza del origine.
Zerti tochi saria stai meio in altre sezioni del forum, e cussì i saria più facilmente confrontabili con quel che xe za stado scritto in argomento. Insomma, rispetto al punto de partenza semo abastanza OT. [MOD]


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

PS Me correggio de sola: el castel a San Giusto dei Veneziani xe solo i resti, che i lo ga butado zo, el castel attuale xe stado cominciado nel 1470, in coincidenza cola "destruzion de Trieste" ( faremo un topic sul argomento in storia?), po un toco xe stado fatto dei Veneziani durante la loro dominazion nel Cinquecento, e portado a termine de l'Austria. Anche qua, invece de far cicole ciacole in salotto, femo un bel post in architettura sul Castel e la sua storia?


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

visto che 'l agomento el sta tirando drito drito su i nazionalixmi e che i nazionalixmi i tira driti driti su 'l discorso de "i mii i xe meio de i tui perche` i mii i xe i mii e i tui i xe i tui", sero el topic per un per de giorni

intanto gavere` tuto el tempo de cavar, de i discorsi che ve ste preparando, cualuncue forma de estremixmo e cusi` podere` tornar a ciacolar serenamente c'o lo torneremo a verzer

e magari prima o dopo me dire` de cos' che vol dir nazionalixmo in t'una tera indove che semo tuti talmente misiadi che ognidun de noi che 'l volesi ciapar a papini cuei de la nazionalita` aversaria el gavesi prima de tuto de decider de su che guancia cominciar a ciaparse a papini solo

... povero mondo ...


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Roba de TLT (CdI) e altri documenti de una volta

Messaggio da rofizal »

Questa xe una Carta d'Identità datada 17 novembre 1947. No ricordo se ghe ne za sul forum e no savesi in che sezion zercar. Caso mai la podè spostar in logo più apropriado (o anche eliminar el mesagio se xe un dopion).
Allegati
cdi1945.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Pecà. No go trovà niente a casa del T.L.T. :(


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Interesante l'uso disinvolto del termine "occupato" che, de solito, ga una connotazion negativa.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

mi dovessi aver una carta de identità de nona, ma la dovessi esser un poco più tarda e diferente.
Anche perchè quela fotografada no scrivi ancora TLT, ma semplicemente territori ocupai dei Aleati, correttamente, trattandose per cominciar de un governo militar alleato, xe ancora el AMG VG, no el AMG FTT, per parlar come i francobolli. No me ricordo in che anno che cambia..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:trattandose per cominciar de un governo militar alleato, xe ancora el AMG VG, no el AMG FTT
giusta oservazion :wink:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Interesante l'uso disinvolto del termine "occupato" che, de solito, ga una connotazion negativa.
e te credo ben che la iera negativa, cossa iera ste zone, per i Aleati, apena finida la guerra? che te le consideri ex Italia o te le consideri ex Germania, visto che el Litoral iera stado annesso ala Germania ( e Austria quela volta iera anche annessa alla Germania), insomma, iera sempre territori dei nemici vinti, occupai militarmente dei eserciti vincitori. Come Berlin, po...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Parlando de Carte de identita', mi go ancora la mia ultima de Trieste che credo sia del'51 nel tempo del TLT. Un giorno la fotografaro', go anche un libro de lavor soto el fascio, e uno del TLT. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Coce,
assieme alla carta d`identità e a quei libretti di lavoro che prometti di postare, con un po' di più di pazienza e se lo desideri metti anche la tua 'pagella fascista'. SI? Grazie.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Elisa, sara' fato, pero' no ve mostro i voti dela pagela :oops: :oops: :oops: Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

:lol: Coce,
mi no penso che i to voti i sia da sconder....! Ma scondi pur quel te credi. La cosa importante lè poder farse un`idea de sti veci ricordi.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Elisa, scherzavo, no voio sconder gnente. Eco la mia Pagela, in quel periodo l'Italia iera orgliosa. Ciao Coce :-)
Allegati
IMG Pag Int..jpg
IMG Pagella.jpg


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Noto un lodevole in "cultura fascista". :wink: Se qualchedun ne legi ancora el sarà superfelice. :wink:
(ma poi te son sceso al "buono"... ahi ahi ahi ! :wink: )

(dito tra de noi, no savevo che costituiva materia de insegnamento, e chi insegnava? el maestro o un del partito?)


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

L'insegnamento de la coltura fascista iera materia de obligo in tute le classi, la materia no iera classificada importante e consisteva primariamente de date come la marcia su Roma ecc.. Nele elementari
gavevimo un/una unica insegnante, nel mio caso iera la Maestra.
Tuti i insegnanti iera iscritti al Partito Fascista, come anche noi alunni ierimo iscritti al' Opera Nazionale Balilla, tuto questo pero' iera parte dela vita e no ne iera de nissun peso come fioi. Dal '43 in poi son cresu' come fiero antifascista, se podaria allungarse un bel poco su sto argomento.
Me confino a dir ghe no iera tuto mal gnanche soto el fascismo. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Pagella graficamente non tanto strepitosa come la mia in copertina! (Scusami AdlerTS se uso le tue parole).
Che storia!
Alla descrizione di Coce aggiungo:
sulla mia pagella le materie hanno la medesima denominazione.
Nozioni varie e cultura fascista, senza classificazione, invece in
storia e cultura fascista ...…potpourri direi.... sì si classificava.
Imparavamo che tutto era ‘supremo’ e di obbedienza doverosa e …automatico, compreso quel giuramento sulla tessera di cui qualche paragrafo ricordo.... :'-(


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

curiosamente, le pagelle de mia mamma, più o meno i stessi anni, iera molto differenti!! :shock:
questa xe la sua pagella dele elementari, prima elementar la copertina:

Immagine
( go cavado i riferimenti precisi..)
se se acorzi che xe el ventennio: dei fasci a fianco del stemma dei Savoia e in fondo un VI° ( zontado a man- se vedi che el modello dela pagella no prevedeva, iera anterior..)
el interno:
le materie
Immagine
forsi perchè la iera picia, no xe cultura fascista, ma piutosto lavori donneschi e lavoro manuale.
Condotta , ma anche rispetto alla pulizia..
molto divertente che la gaveva meo voti in aritmetica che italian, ela che la matematica po la la ga odiada.

Po la ga fatto le scole private a Sion e là no iera ombra de fascismo, per arivar al diploma magistral statale, che vederè che xe anche molto sobrio, abastanza simile al mio de maturità anni '60.
Immagine
de tutto el fascismo, xe solo un XVII zontado e i fasci in basso sul stemma.
Chi xe el sior del ritratto de l'intestazion? Vico????


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e za che semo in tema de pagelle, vedè che mia mamma sulla pagelle risulta fia de Nonno Bruno: ben, eccove la pagella de Nonno Bruno, 1900, sesto anno de Ginnasio a Capodistria- el Combi
Immagine
Come vedè, sempre belle filigrane ( confrontar con quella del ginnasio Dante de papà), lingue studiade: latin, grego, italian, tedesco.
Iera un possibile studio libero de "lingua slava" gnanca scritto sloven! nono ga dovudo studiarsela dopo per lavor..
anche nono no brillava in matematica.. sufficiente...
ma nono me ga contado che un anno nol iera soddisfatto dei risultati e, pur essendo stado promosso, el ga ripetudo volontariamente un anno per aver meo voti: un poco come che se fa (o fazeva?) al università co se rifiutava un voto al esame e se tornava la session dopo)

MOD : go ampliado el titolo per renderlo più comprensibile, visto che dele cdI semo passai ale vece pagelle..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Mio nono me contava che ...”