Realtà nel Medio Oriente

argomenti de attualità  ( ciacole de salotin: Signora mia, la ga sentido che?)
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Realtà nel Medio Oriente

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Dala domanda de Pacifico: Bagolando tra religion e opinioni
.....
in guerre difensive.Lo stato d`Israele esisteva molti secoli prima di Cristo
Oggi - Se ti pioverebbe dei missili sulla tua casa cosa diresti?
Per risponder a sta ultima domanda, qua de sora, se me vedesi misili rivar sora de noi, la mia prima domanda saria, cosa gavemo fato per costringer una popolazion a preferir de parlar con misili inveze de parole? Sicuramente la magior parte dei eseri umani preferisi negoziar che la guerilia.

Mi te consilieria de indagar la storia dela Palestina un pochetin più profondamente che leger i titoli dei articoli dei giornai. Legi la storia coi oci de studente interesado de scoprir e capirr quel xe la realtà chi ga ocupado la Palestina, ininterotamente da quatromila ani. Per imparar la tragica realtà dela Palestina e dele sue genti, sia Palestine che Ebree, la storia dela tera bisogna legerla munidi non de ociai biblici tinti de rosa che distorzi i fati in favor de ste ultime ma tegnindo presente che quando un popoo se ribela al punto de eser spinto al'uso de armi e perfin de bombe-suicidi, qualche roba no va in in Danimarca (domando scusa, Shakespear!).

"La guère est l'aveu de la faillite abyssale de la raison."
ga dito Chirac in 2003 co' 'l se gaveva oposto ala guera in Iraq, (La guera xe l'abisma amision del falimento dela ragion, per nostro). Mai dite parole più sagie, sia per i avenimenti del 2003 che per tuta la storia palestino-israelita.

Ala base del conflito sta el fato che ai Palestini, che no i vol viver in campi profughi in Giordania o in Siria, ghe x proibido el ritorno in Palestina, (West Bank). Centrale anche el second punto, e forsi, soto tanti aspeti ancora piu importante, xe l'inesorabile erosion del suo teritorio (una muralia, ad'esempio, che con la scusa de farla l'Israele ghe ga rubado una strica de due kilometri de tera, erigendola in teritorio palestinian, senza menzionar i "Israeli settlements" nel'interno dela West Bank.

Questi xe solo due esempi de spini sula via dela pase tra i due popoli che, per ragioni storiche fa parte del Israele. SE VOLEMO PROPIO USAR EL VECIO TESTAMENTO PER GIUSTIFICAR L'ESISTENZA SIA DEL'UN CHE DEL'ALTRO POPOLO, tuti due i ga dirito a condivider quela tera, non in guera, ma in pase e armonia. Xe l'intransigenza basada su fati e fantasie fasule, creade da storiografi qualche miliaio de ani fa, a chi ghe iera conferido el compito de giustificar la presenza e el poseso teritoriale del popolo Israelita - altrochè parole profetiche ispirade dal dio.

Per inciso, la magior parte dei Israeli no i voleria mai sentirghene de guere. Xe la minorità ortodosa, i fanatici che i vol serar l'aereoporto de Tel-Aviv el Shabat, perchè la sua operazion interferisi con el giorno de riposo, tra tante altre stupidagini, che i se puntilia a voler usar le armi per difender quei che lori i ciama le "realtà" dele Scriture, cioè l'anesion forzada dela palestina al'Israele e la conseguente espulsion dei Palestiniani. Quindi no darghe la colpa gnance al'Israele.

Quando due fazioni se scondi drio la falsa egida del rigido idealismo, le vitime xe inevitabilmente l'obietiva verità e la ragion.


Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

tu non sei di trieste, vero?


Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Angiolina ha scritto:tu non sei di trieste, vero?
Xe una domanda rilevante. la tua, Angiolina?

Comunque, anche se no vivo a Trieste, son triestin.

Ciau

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

pura curiosità. perché scrivi in modo diverso da tutti gli altri.ciau


Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Rilegendo la mia ultima risposta, me acrzo de eser stado forsi rude co' te go risposto ala domanda se jero triestin.

No volevo eserlo. Volevo solo dir che, senza alcun pregiudizio, visto quel che go dito nel mio post precedente, eser triestin o no ga ben poco a che far.

Comunnque no go trovà un forum dove me poso presentar. Lo fazo qua.

Son Triestin ma in esilio da 56 ani, prima in US e adeso in Canada, nel fredo Nord, tacà al'Alaska. Me piasi discuter, specialmente in Triestin. Purtropo coi ani, la mia maniera de scriver xe probabilmente una traduzion, frase per frase, dal'Inglese, ergo le diferenti espresioni e probabilment strutura linguistica. "Cest la vie!" No fa niente, tanto me capì tuti ben.

Ciau,

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Arnie Coburg ha scritto: Comunnque no go trovà un forum dove me poso presentar. Lo fazo qua.

Son Triestin ma in esilio da 56 ani, prima in US e adeso in Canada, nel fredo Nord, tacà al'Alaska.
MOD
Ben, ghe xe "sticky" subito sotto una sezion che se ciama "Saluti, presentazioni feste comandade e gentilezze varie"
che xe fatta aposta per quel.
benvegnudo :-D
e ocio muli, che le discussioni politiche finissi spesso in baruffe, e el nostro no xe un forum de politica internazional in triestin, ma un forum principalmente per parlar de Trieste.
/ MOD
finido el discorso de mod, se in Medio oriente i xe de oltre mezzo secolo in guerra , a momenti calda a momenti fredda, xe evidente che no i ga ancora trovado un punto de incontro e una soluzion, e questo vol dir che ghe xe ragioni e torti de entrambe le parti. E probabilmente anche de entrambe le parti ghe xe parecchi che preferissi la guerra ala pase. E altri de drio che ghe sufia sotto. E con questo, go dito za abastanza, go seguido per 50 anni le cronache, go letto diversi libri de storia in materia, e penso che ancora no ghe ne so abbastanza per poder dir definitivamente :questi ga ragion, quei altri ga torto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Parole più giuste no xe stade mai scrite, Baba,. Te ga asolutamente ragion. Se savesi mi, chi che ga ragion e chi che ga torto, me guadagneria el premio Nobel per la pase. Purtropo rivero prima entarme sul trono, incoronado re, che ciapar el premio nobel :-D

Arnie.

P.S. Niente paura. Nesun no farà barufa con mi.


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

Arnie Coburg ha scritto:Rilegendo la mia ultima risposta, me acorzo de eser stado forsi rude co' te go risposto ala domanda se jero triestin.

nessun problema :-D . in effetti la mia domanda sembrava OT ma non sapevo dove metterla :roll:


nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

Medio Oriente

Messaggio da nanaia »

Ultimamente no rivo a seguir el forum come che volessi e go visto oggi tanti interventi che me ga interessado assai: questi sul Medio Oriente, tra i altri.
Effettivamente xe impossibile no esser d'accordo con Arnie e Baba e, tra l'altro, lasseme dir che el modo che ga Arnie de intervenir me piasi assai: pacato e informado. Grazie caro amico: te ghe fa sicuramente onor al nostro Paese là dove che te vivi


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

babatriestina ha scritto:

e ocio muli, che le discussioni politiche finissi spesso in baruffe, e el nostro no xe un forum de politica internazional in triestin, ma un forum principalmente per parlar de Trieste
Beta xe difficile per gente come noi "Emigrati" parlar esclusivamente de Trieste, semo via de tanti ani,e naturalmente vivemo, parlemo e ragionemo in un ambiente diverso, e questo se vedi anche come che se esprimemo, questo no vol dir che no sentimo amor per la nostra citta'
natia. Condivido l'opinion de Arnie che xe meo discuter le attualita' del mondo in general con le nostre diverse opinioni, per far questo no xe necessario esser offensivi. Arnie se esprimi ben e no el ga offeso nissun,
e perdepiu'el xe condiviso nele sue vedute de milioni al momento, questa xe la ragion del cambiamento in America. Tornando sul tema de Trieste,
no podemo partecipar su discussioni dei vostri musei, architetture, o eventi d'arte perche no semo la, e semo profani de ste robe, xe per questo che qualche volta ve mandemo qualcosa del nostro ,in maniera de farve partecipar con noi la nostra vita, come anche noi cerchemo de partecipar con voi Ciao Coce :-) P.S. " when you love somebody, you want to share things with them"


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Xe giusto quel che te disi, Coce. Se pur sempre triestini de origine e me par giusto che contè qualcossa dela vostra vita all'estero.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

i militari

Messaggio da Nona Picia »

Purtroppo oggi altri 4 militari italiani sono stati uccisi in Afganistan ed uno è rimasto ferito.....ma no sarebbe ora di finirla con queste guerre? :(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Realtà nel Medio Oriente

Messaggio da AdlerTS »

Te go spostado qua in coda con un argomento simile, presistente.

Adesso la domanda xe :

i governanti li eleggerà a martiri ed eroi

opur

i ne renderà conto dei motivi per i quali semo ancora in quele zone ?

Penso de saver za.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Realtà nel Medio Oriente

Messaggio da Nona Picia »

Mah! Forsi per farli martiri ghe xe qualche possibilità, ma sul resto dubito che i te darà una risposta!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Realtà nel Medio Oriente

Messaggio da AdlerTS »

te vedi, ti te pensi a riportar sti muli a casa, e lori inveze i discuti se mandarghe zo ancora bombe (qualche centinaio de migliaia de euro in più che pagheremo noi).


Mal no far, paura no gaver.
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Realtà nel Medio Oriente

Messaggio da VetRitter »

AdlerTS ha scritto: (qualche centinaio de migliaia de euro in più che pagheremo noi).
e se queste Vite e questi soldi spesi adesso dovessero farci risparmiare altri soldi e altre Vite fra dieci o vent'anni?
saluti e una preghiera


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Realtà nel Medio Oriente

Messaggio da Nona Picia »

di questo non sono sicura.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “Atualità non triestine”