I stagni del Carso

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

efetivamente, tuta sta piera e la scaletta lassassi pensar ala possibilità de una iazzera in origine, forsi ghe volessi valutar el inclinazion dele paredi. de solito no i ga tanta piera intorno..

comunque, visto che ghe xe za un topic sui stagni carsici, me permetto de zontar questo topic a quel, per no gaverghene due: el se ciamava stagni del Carso

E ve zonto un che sula cartina el vien ciamado pomposamente stagno, soto del Orsario che iero ieri, ma ami me par soprattutto una version più grande dele solite vasche artificiali che i fa per abeverar la fauna

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Cara babaTS
devo esserme spiegado mal: le foto xè del stagno no de quel che penso che gavessi podù esse una iazera e che NO go fotografà. Quela xè subito de drio del stagno e la ga i muri verticali de piere squadrade regolari e no incliani come le sponde de quel che go mostrà. Te fazo presente che el cartel disi ciaro che quel xè un stagno, l'altro buso, forsi iazera, no ga nissuna indicazion.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

alora forsi go leto mal mi... comunque le iazzere gaveva sempre a rente un stagno per far el iazzo, quindi questo podessi eser , recuperado, un stagno che alimentava la iazzera ( dela qual no te ga postado foto).
Comunque xe la prima volta che vedo un stagno de Carso cola scaletta in piera.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Oggi son passada là del stagno de Colludrozza, che come disevimo più sora se ciama cussì ma in realtà el xe tacado de Sales. Podè vederlo, el sarà stado curado, ma nol ga per gnente l'aria de esser del tutto artificial.
Fin domenica scorsa in carso i stagni e le conche de acqua iera tute iazzade, oggi iera tuto squaiado e gaveva l'aria de sveiarse. fra un poco sarà pien de girini..
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la primavera avanza, e questo xe el stagno de Beka, sul monte Carso, poco drio el confin:
Immagine
la vita fervi dentro
Immagine
e in particolar se prepara le rane, o meo qua xe i ovi de rane coi girini dentro. No lontan, al serbatoio de Clanez, iera pien de rane o rospo mastruzzai sula strada, povere bestie che tentava de attraversar..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Stagni carsici

Messaggio da sum culex »

sum culex ha scritto:Un per de giorni fa semo andai a far quatro passi (ma forsi i passi iera solo due) nela landa soto el Cosusso e go visto una roba che, pur essendo passà de là parecchie volte, no gavevo mai notà: un stagno carsico.
Se no fussi stà per un cartel che i ga messo per segnalar el restauro de sto stagno e che me go incuriosì e son andà vizin per leger, no lo gavessi visto gnanche sta volta.
De drio, ma no go fotografà perchè le condizioni de luce no permeteva che vignissi fora qualcossa de decente, ghe xè un altro buso circolare ma coi muri de sostegno verticali de piere squadrade. No'l xè assai profondo, ma poderia esser che in origine el fussi stà assai de più e che ogi el xè mezo pien de frasche, foie e tera. Podessi esser stada una iazera come quela che xè fotografada e de cui xè stà ilustrà el funzionamento in 'Paesi carsici/Draga-S.Elia'. Chissà se qualchedun ga voia de andar a veder e dar un giudizio?

Eco due foto del stagno N.24 e del cartel

Immagine


Immagine


Immagine

Ciao
zoom culex
Semo tornai là e go fato altre due foto del stagno e due del 'jazzera' in più go fotografà anche i cartei che conta el perchè el percome e el percossa

Eco le foto

Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Questo xè de novo el lagheto

Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

E questa xè la jazzera, pecà che la xè per bona parte imbunida. Co la iera in funzion la gavessi dovudo esser tanto ma tanto più fonda! Chi lo sa se con tanti restauri no i zercherà de renderla almeno un poco de più de come che la gavessi dovudo esser.

Immagine

Immagine

ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I stagni del Carso

Messaggio da babatriestina »

Stagno de Colludrozza oggi..

Immagine
ma.. irraggiungibile!

Immagine
hanno deciso da pochi giorni di recintarlo e farlo compattare ai bianchi cavalli di Sales

Immagine
spiegazione sul cartello esplicativo.
E io che speravo di fotografare le rane.. :(
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: I stagni del Carso

Messaggio da Zigolo »

babatriestina ha scritto: hanno deciso da pochi giorni di recintarlo e farlo compattare ai bianchi cavalli di Sales
L'idea xe valida e ga el suo fondamento, ma me par inoportuno in piena stagion riprodutiva :(


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: I stagni del Carso

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Tra gli stagni del Carso quello di Percedol penso sia il più importante.

Ci si arriva dalla strada che da Opicina va a Monrupino.

Immagine

Qualche metro prima di questo cartello, sulla destra si apre una stradina che scende verso un posteggio

Immagine

(attenzione ad un salto tra dove finisce l'asfalto e comincia lo sterrato; la macchina può toccare il fondo)

A onor del vero c'è anche un cartello specifico che mostra la strada, ma è messo longitudinalmente e quindi non è visibile a chi viene in macchina

Immagine

Il nome sloveno ha la parola DOL che significa avvallamento, valle e la ritroviamo anche nella parola Dolina. Se PR?I ha qualche significato, il mio vocabolario sloveno non lo riporta, ma se qualcuno lo conosce e lo racconta, mi farà un favore. Ancora una osservazione sulle parole "comunella", "jus", "vicinia", e "srenja": suppongo che due siano italiane e due slovene, ma a me, profano, sembrano turco tutte e quattro. A parte gli scherzi mi piacerebbe che qualcuno mi spiegasse il significato di "comunella" e "vicinia" (sì sono le due italiane!).

Il sentiero che scende verso il laghetto ha alla sua sinistra una rosa canina

Immagine

e alla sua destra una pianta che, da studente liceale, avrei definito una labiata di colore violetto

Immagine
Immagine

ma che sicuramente oggi, secondo un'ineffabile prassi adottata dai botanici per cui le composite non sono più composite, le graminacee non sono più graminacee, avrà cambiato anche lei il nome della famiglia [OT]proprio non capisco questa mania di cambiare nome e che è, ad esempio, l'esatto contrario di quello che è stato fatto nell'ambiente unix/linux dove certi nomi, molto poolari, sono stati conservati nonostante la loro cripticità[/OT]

Scendendo vero il laghetto la temperatura si fà più fresca per quel processo di inversione termica che caratterizza tutte le doline. L'ambiente sul fondo della conca è bello, quasi non carsico, ed il laghetto, sul quale in inverno Stuparich andava a pattinare, ha un suo fascino.

Immagine



[MOD]Le immagini non erano visibili e sono state modificate usando le nuove funzionalità del forum[/MOD]

Nel lago vegetano le ninfee (almeno mi sono sembrate tali le foglie)

Immagine

gracidano sonoramente le rane

Immagine

(non illudetevi, quelle che vedete attaccate al suo sedere non sono le uova, ma delle foglie che bagnate e colpite dalla luce hanno dato un riflesso quasi bianco)

e due tartarughe

Immagine

La presenza delle due tartarughe, delle ninfee che non so quanto siano piante locali, l'assenza di piante acquatiche che ricordavo di aver visto sul fondo a metà degli anni sessanta, mi fanno temere che l'ambiente sia un poco degradato da inopportuni interventi umani.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I stagni del Carso

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: A parte gli scherzi mi piacerebbe che qualcuno mi spiegasse il significato di "comunella" e "vicinia" (sì sono le due italiane!).
Nel nostro forum, questo e altro! :-D :-D :-D
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... =comunelle
sono piccolo ma crescero ha scritto:e alla sua destra una pianta che, da studente liceale, avrei definito una labiata di colore violetto

Immagine
.
non vorrei sbagliarmi, ma dovrebbe essere una Salvia, probabilmente la


per il pattinaggio ai tempi di Stuparich, lui non ce l'ho, credevo di aver postato un'immagine invernale dalla guida dell'Alpina delle Giulie, ma intanto ti metto papà nel 1910
Immagine
( credo di averla postata ancora su Triestemia..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Donau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: lun 24 ago 2009, 18:28

Re: I stagni del Carso

Messaggio da Donau »

Xe posibile, ke entel pasà lonsi, Luxiana sipia sta on logo so li troxi de la tranxomansa (a largo rajo) e ka purpio live ghe fuse na posa, on stagno, na sorxiva ke l’omo gà adatà a posa-reserva de acoa, cofà ste kì del Carso de cu ona la se ciama (par caxo ?) Luža:


Immagine
http://img137.imageshack.us/img137/6927 ... rseghi.jpg

https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?f=29&t=388
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... 8&start=20

Lusiana, Luserna, Luson, Lusia (etimologia)
http://www.raixevenete.com/forum_raixe/ ... IC_ID=8584
http://www.centrostudilaruna.it/forum/v ... ?f=8&t=756


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I stagni del Carso

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Tra gli stagni del Carso quello di Percedol penso sia il più importante.

Il sentiero che scende verso il laghetto ha alla sua sinistra una rosa canina
che potete vedere in autunno con le bacche
Immagine
Non mancano alberi, in particolare grandi cerri, riconoscibili dalla caratteristica cupula
Immagine
sul fondo resistono ancora le foglie delle ninfee
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I stagni del Carso

Messaggio da babatriestina »

Ma il motivo per cui c'ero andata è proprio la ricerca di un'altra quercia, la Quercus rubra, non autoctona ma importata dall'America e piuttosto diffusa nei parchi europei, che in autunno dovrebbe fare foglie rosse, ma la stagione non è ancora abbastanza avanzata. E questo conferma il suggerimento di SPMC che riteneva che ci siano stati inserimenti artificiali. Ci sono anche diversi cedri, soprattutto nella parte alta. I botanici nel rimboschimento del Carso hanno fatto parecchi esperimenti,sembra
Le querce che ricercavo dovrebbero essere queste:
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: I stagni del Carso

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ho modificato le foto panoramiche del laghetto di Percedol sfruttando le nuove funzionalità del forum.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: I stagni del Carso

Messaggio da mandi_ »

Foto e paesaggi meravigliosi, fiabeschi. Ma ancora nessuno mi ha mostrato el "ciclamin de Percedol" , ritrovato in una bellissima poesia di un soldato, che certamente deve averlo visto e ricordato a lungo.
Qualcuno di voi ha visto ciclamini in zona?
Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I stagni del Carso

Messaggio da babatriestina »

mandi_ ha scritto:Foto e paesaggi meravigliosi, fiabeschi. Ma ancora nessuno mi ha mostrato el "ciclamin de Percedol" , ritrovato in una bellissima poesia di un soldato, che certamente deve averlo visto e ricordato a lungo.
Qualcuno di voi ha visto ciclamini in zona?
Mandi
se non ci vai proprio nel periodo giusto, ben che vada ci si trovano solo le foglie. Che oggi non ho avuto l'impressione di vedere. Invece in primavera è ricoperto di bucaneve


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I stagni del Carso

Messaggio da babatriestina »

Sabato scorso ho incontrato uno degli ultimi ciclamini, ma sulla fascia costiera
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: I stagni del Carso

Messaggio da mandi_ »

Ma grazie, Baba, per il pensiero. Ho pensato tante volte a quel ciclamin de Percedol. Avere amici a Trieste è fantastico!
Un pensier a quel ragazzo /soldato di tanti anni fa che mi ha commosso!
Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “I paesi carsici”