Buon Giorno!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Elisa »

Tute 'ste ultime storiéle béle le me fa vardar Trieste (e magari 'n póc anca Germania...) en "tour immaginario" :-D ! E da noi, fóra tema però, sen ancora con i "piedi di piombo", nen avanti tra un gazér informatico, una pontara de dubi ancora sul coronavirus.
Ci arrendiamo ad una avvertenza recente di autore popolare anonimo ma da non tralasciare: "NON DIMENTICATE...Il Covid continua attivo, quello che è cambiato è che ti diedero permesso per uscire a cercarlo." Questo contro l' abbandono della mascherina. :!:


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Altra triste notizia, Ogni anno muoiono tante persone, ma in questo periodo forse siamo un po' più attentti ai decessi. Ecco, un grande attore ,veramente poliedrico, ci ha lasciato : Elio Pandolfi. Fine dicitore, comprensobilissima la sua dizione, grande doppiatore di film, attore di rivfista, ballerino, e cantante . Amava e conosceva la musica classica. Lo ricordo in parecchie operette, specialmente nella parte di Negus nella vedova allegra. Amava e si trovava bene nella nostra città.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Semo su tuti i notiziari. Trieste la capitale del dissenso. Una storia de greenpass.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

In sintesi. El covid aerobo provoca difficoltà respiratorie e po cardiovascolari che porta alla morte almeno fin a do anni fa momento della pandemia (le cure de primo intervento xe a bon punto). Inveze de ricorrer alla studio e ricerca lentissima e produzion de un vacino vecia maniera, cioè covid attenuato (come tutti i vacini che finora xe stadi fatti) se xe ricorsi ad una sperimentazion e produzion più rapida utilizzando un toco de RNA che produci nel nostro organismo la proteina che ferma la proliferazion del virus. ( Cioè semo diventadi un OGM). I no Vax ga più paura del vacino che del covid. Prima forma de presidio contro el contagio xe stada la masacherina da portar sia all'aperto che al chiuso, co la zonta poi della vacinazion. El governo ga emesso un certificato, el greenpass che atesta che te son vacinado, un certificato che val per i loghi al chiuso. Ogi all'aperto giremo senza mascherina, mentre prima giravimo dapertuto co la mascherina. Oggi al chiuso occori el greenpass e tuto el personal dei posti de lavor devi eser vacinado. Chi no vol vacinarse e continuar a lavorar devi far el tampon che val per 3 giorni. El vacino val dai 9 ai 12 mesi. Co se riva al 90% de vacinadi dovesi eserghe la immunità de gregge e sai probabile che per precauzion se ritornia a usar la sola mascherina e forsi nianche quela. (Se pensa co gennaio 2022). Salto tute le polemiche e le porcherie criminali de questi anni su l'uso de la pandemia per fini speculativi economici. El governo ga podesto sostener l'acquisto dei vacini, ma i tamponi ga un costo ben più elevato, e ancora de più costa l'assunzion a tempo indeterminato de infermieri e dotori per i ospedai e per le cure a domicilio. Quindi el problema no xe solo sanitario ma sopratuto finanziario. I novax e no greenpass unisi a ste robe qua anche l'insodisfazion de come che xe stada e xe gestida questa fase de la storia italiana e in generale de la società europea,


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Piereto ha scritto: dom 17 ott 2021, 10:27 Inveze de ricorrer alla studio e ricerca lentissima e produzion de un vacino vecia maniera, cioè covid attenuato (come tutti i vacini che finora xe stadi fatti) se xe ricorsi ad una sperimentazion e produzion più rapida utilizzando un toco de RNA che produci nel nostro organismo la proteina che ferma la proliferazion del virus.
No son esperto e poso sbagliarme, ma me par che certi vacini cinesi i sia fati col metodo tradizional del virus attenuado, ma no i ga dà boni risultati. Almeno cusì gavevo leto.

Comunque, me par che i novax no voi gnanche el vacino per l'influenza e, quindi, gnanche el vacino cinese contro el covid.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Xe sempre quei che no voleva vacinar i fioi contro el morbillo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Mi el morbillo me lo go fato, ai mii tempi no iera vacino. Gavè notado che de almeno 20 anni in qua nissun te domanda che malattie te ga avudo de picio?
ben bon mi son intervegnuda una volta in materia e dopo le reazioni me go ripromesso de no parlar mai più, anche se gavessi parecchio de dir anche sula sintesi de Piereto ( che no parla gnanche del covid asintomatico... a leger el post par che se te son positivo el prossimo passo xe sburtar radicio) . Ve digo solo che in base ai vostri post podè bolarme come novax. Mi no me go mai vacinado contro el influenza ( par che una volta i me devi gaver fata una senza dirme) de oltre 20 forsi 30 anni no beco un'influenza, so come curarla , grazie a mio papà, che iera un medico de una volta e che diseva che el influenza xe la malatia che dà più sodisfazion ai medici perché i riva a guarir tuti, se i segui i consigli del medico.
e adesso da novax come che me dirè torno a autosospenderme sul argomento. 'dio, bei!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Le scoperte de medicine e de apparecchiature per comprender e combater le malatie va sempre avanti. L'ultima influenza che go ciapa' xe stada l'asiatica del 56. Non me saria vacinado se no fusi sta per mia moglie che per lavor xe sta opportuno farla. Po' go asisti' mio papà e per precauzione nei sui confronti me son vacinado.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

No volaria che questa domanda vegni considerada politica. Xe solo par curiosità.
Mio nono e mio papà i xe nati a Trieste come citadini austriaci. Mio fradel e mi semo nati a Trieste come citadini taliani. Cosa iera quei che xe nati a Trieste dal '45 al '54?


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: dom 17 ott 2021, 14:50 Mi el morbillo me lo go fato, ai mii tempi no iera vacino. E adesso da novax come che me dirè torno a autosospenderme sul argomento. 'dio, bei!
Mi co' iero in seconda o terza elementare i me ga vacinà. Tuta la clase 'ndava del dotor dela scola e i fazeva le famose variole. No me ricordo contro cosa.
Iera Lovenati o un nome compagno. No me ricordo.
Baba: 'dio bei! Quanti ani xe che no sento più dir cusì. Ai mii tempi se usava 'sai. Grassie.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto: gio 21 ott 2021, 12:41 Mi co' iero in seconda o terza elementare i me ga vacinà. Tuta la clase 'ndava del dotor dela scola e i fazeva le famose variole. No me ricordo contro cosa.
Iera Lovenati o un nome compagno. No me ricordo.
Ciò che memoria che te ga: Lovenati iera un dotor qua a Trieste, me par de ricordarme.
E le variole i te le fazeva contro el vaiolo (l'ultima epidemia in Italia la xe stada, o pareva che la fussi, intorno al 1960. E de colera me par nel 1973 o 74.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: gio 21 ott 2021, 12:35 No volaria che questa domanda vegni considerada politica. Xe solo par curiosità.
Mio nono e mio papà i xe nati a Trieste come citadini austriaci. Mio fradel e mi semo nati a Trieste come citadini taliani. Cosa iera quei che xe nati a Trieste dal '45 al '54?
mi e tanti altri semo de quela generazion. Sempre citadini italiani. Ma anche sula carta de identità del tlt de mia nona (che go ancora a casa ) xe scrito citadinanza italiana. Foto la go postada zento volte a chi che me domandava. ma sa che devo vardar el passapoirto austroungatico de nono, se per bon xe scrito citadin austriaco.. eco, No scrivi cittadinanza, ma "dominio Kuestenland" . Questo xe un de papà
File0011.jpg
File0011.jpg (103.19 KiB) Visto 433 volte
..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Lovenati colega de papà, a lu xe intitolado el centro tumori
Mi me ricordo de un vacin forsi a pochi mesi- no me ricordo de gaverlo fato, ma che gavevo el segno, forsi el antivaiolosa, credo fato de papà in ambulanza. Po un ale elementari e poi tuta la novità del Salk/Sabin. gavevo ale elemntari una compagna che gaveva avudo la pilio, ma ghe iera andada ben, nissuna paralisi. solo la vose iera una voseta un poco stentada
Anticolera i me ga fato far un per de volte per viaggi in posti fora man ma iera apunto più siero che vacino. idem antirabbico co me ga morsigado un gato che no conossevo. Ogni diese ani me fazo el richiamo del antitetanica , go deciso mi perché me piasi futizar in giardin e se me taio e me impesto de tera podessi aver problemi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Rispondo a Ciancele. I confini se sposta, i governi dei stati cambia. Mio nono iera citadin austroungarico, mio papà iera citadin del regno d'Italia, mi iero citadin del TLT, mio fio xe citadin de la Repubblica italiana. Chi pol dir cosa sucederà tra 20 ani. Xe sta a Trieste anche do periodi de storia breve per cui qualchidun xe nato citadin del Deutsche Reich e qualchidun de la Repubblica yugoslava.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

carta identità TLT
carta identità TLT
documentinonni025.jpg (140.79 KiB) Visto 364 volte
Ecco riporto la carta de identità de mia nona, la xe stada emessa nel settembre 1954 per privacy no meto tuti i dati ( anche la data de nascita po no xe proprio sicura per el giorno..)
tanti domanda come che iera le carte de identità TLT e qua la vedè che xe scrito ciaro cittadinanza italiana- e la iera nata nel 1871..

e questo xe la sua cittadinanza
cittadinanza italiana
cittadinanza italiana
documentinonni024.jpgdet.jpg (25.92 KiB) Visto 364 volte


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Mi me ricordo de aver fato la vacinazion antivaiolosa nel 1972 che iera obbligatoria a Trieste per chi che lavorava col publico. Iera sciopada una epidemia in Yugo come sempre proveniente da l'asia. Xe sta vacinado in poco tempo 18 milioni de abitanti de la federativa. E cusi' anche noi che podeimo venir in contatto con lori tramite propusniza.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Una curiosità puramente statistica. A Trieste el 1945 xe stado un anno molto particolare. A seconda del periodo che te son nato te podevi esser citadin tedesco, citadin yugoslavo o citadin del TLT.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Piereto ha scritto: ven 22 ott 2021, 8:30 Rispondo a Ciancele. I confini se sposta, i governi dei stati cambia. Mio nono iera citadin austroungarico, mio papà iera citadin del regno d'Italia, mi iero citadin del TLT, mio fio xe citadin de la Repubblica italiana. Chi pol dir cosa sucederà tra 20 ani. Xe sta a Trieste anche do periodi de storia breve per cui qualchidun xe nato citadin del Deutsche Reich e qualchidun de la Repubblica yugoslava.
Mi sono nato qualche mese prima dela fine dela guera. Quanti? 210!! Tra 20 ani te conto quel che xe suceso in 'sti vinti ani. :36_11_6: :36_11_7:
Noni e genitori xe nati citadini austriaci e i xe diventai citadini del regno d'Italia. No so se automaticamente o se su dichiarazion. No credo che nel TLT se podeva ancora dir che un vol restar talian. Forsi per mancanza de tempo no iera stada fata nisuna lege e su domanda se rispondeva de eser taliani.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Nisuna dichiarazion. Co te cambia el stato sula testa te cambi automaticamente cittadinanza. per curiosità, fin al tlt i scriveva nazionalità , dopo cittadinanza. Szombathely ga scrito un libro A Trieste, sotto 7 bandiere 1914-1954 .


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

ve meterò un per de foto interessanti de documenti de mii parenti che me xe rivade tempo fa nela pagina Mio nono contava che..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El salotin”