Buon Giorno!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Save' che i banchieri ga un grande compito nella società: far credito. Scegli lori a chi darghe i bori e quindi i dirigi la politica mondial. Xe za un diese ani che i vol che pasemo all eletrico, i ne vol far cambiar abitudini e sopratuto i vol che noi taliani femo fora el nostro salvadanaio. I vol che molemo le monede de carta cusi che no podemo subito sceglier come spender ma dovemo usar le sue card che no le xe gratis. Col euro no gavemo più banchieri nazionali, e i prestiti vien decisi da la BCE e se no te che va a genio noi scusi un boro. I te imponi cosa comprar, i te ordina de produr quel che vol lori, i te disi anche cosa magnar, e adeso i ga anche deciso che te devi ristruturar la casa perché no la xe coimbentada, e no te poderà venderla se no la segui le norme che vol lori. Vederemo chi la vinzera'.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Una volta i diseva che xe i banchieri che no ne lassava più le monede de oro o de argento ( vedi tallero de Maria Teresa) ma le loro monede de carta. E una volta co iero picia i ne insegnava che le banche xe per gestir el nostro risparmio ,no per domandarghe bori. Po xe i ecologisti, anche scienziati, che ne disi che el eletrico inquina meno. Xe fazile per i partiti nazionali ciapar voti dandoghe la colpa ai altri. El Italia xe andada per secoli a remengo perché ognidun no vedeva oltre del suo campanil. Adesso, istesso, più in grande. No me piasi per gnente per fortuna son vecia e no go nipoti de lassarghe sto mondo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

pr le case, legevo ogi ch e molti dei tui timori per adesso no xe confermadi , e no volessi che sia una mossa politica sufiar soto. ma pensemo le case che gavevomo nie nni 50-60: iera corente a 125 volt, e poi i xe passai al industrial e gavemo cambiado i aparecchi. Gavevimo le valvole dela luce che saltava e se doveva cambiar, e adesso gavemo i salvavita. Tute le case ga dovudo rifare el impiant e lettrico, ve ricordè tuti i fili sui muri? e gavemo fato, perchè iera più sicuro. Se scaldavimo col carbon , po col gasolio e po xe rivado el gas. Mi nela mia vita go visto cambiar tante caldaie, e ogni volta le consumava de meno e le scaldava meio.
E ridevimo, co legevimo che i americani gaveva el strucanaranza elettrico: noi le ciare de neve le sbatevimo a man e no iera frulator, magari voi gavè anca la planetaria. I orologi ghe davimo la cariga cola molla e no cola bateria...
mi me tazaa in continuazion quelìi che me disi che i ne farà magnar insetti. Po magari i magna chisàcossa al ristorante cinese. Se xe per quel anche le rane xe in comercio, e anca le cagoie, ma mi me guardo ben de comprarle e magnarle.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8681
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: mar 17 gen 2023, 10:35 Po magari i magna chisàcossa al ristorante cinese. Se xe per quel anche le rane xe in comercio, e anca le cagoie, ma mi me guardo ben de comprarle e magnarle.
Mi me son trovado a magnar rane, le gaveva un gusto de pesse e no le me ga passo, anche perché carne iera poca.

Un anno a san Candido - Innichen in albergo i me ga proprosto risotto co le lumache (o cagoie?). Per assagiar, go ciolto. Me pareva un gusto come de funghi; ma quando, magnandolo, me son visto do corneti che me vardava come, me son fermà e basta.

Comunque de robe strane e, se volemo, pericolose, ghe ne magnemo bastanza: pedoci (mitili), funghi,...

Dito questo, ve confesserò che penso anche mi che drio sto voler sburtar carne sintetica, farina de insetti, auti eletrici, capoti sule case ghe sia, coverti da bele parole, scopi anche un poco meno nobili... Se volemo inquinar meno dovemo doprar meno l'auto, magnar quel che cresi qua vizin e tignir le case un poco più frede...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Apunto me piasi poder sceglier e no dover sotostar ai ghiribizzi de chi vol farte cambiar le carte in tavola. Si gavemo fato tanti cambiamenti, ma gevemo scelto noi el come e el quando. Si gavemo raggiunto boni livelli de sicurezza, ma certi sistemi meccanici che gavemo abbandona' no se rompeva quasi mai. Ogi tanta elettronica dura poco. Anche l'inquinamento xe un problema no tanto de come te lo fa , ma de quanti xe a farlo. Se no fusimo 8 miliardi no ghe saria tanto inquinamento e no dovessimo cominciare a magnar cavalete.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8681
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Però te ricordo che la polvere de cocciniglia, un insetto, la vien doprada da sempre come colorante alimentare. Varda la ricetta, per esempio, del liquor alchermes...

La cocciniglia per darghe el color rosso ai prodotti alimentari la xe stada sostituida solo de recente ... con prodotti sintetici!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Dei coloranti se pol far de meno, ma de proteine no .Digo solo che no poderemo ,aumentando de numero ,usar solo le proteine dei mammiferi, ma anche quele dei insetti. Quindi xe de guardar con molto sospetto chi che vol farne aumentare de numero perché su questa strada se va solo a star pezo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Resta de controlar chi che aumenta de numero. Noi dele nostre parti o quei dele altre parti ( Africa in primis)? e come ridur? i Cinesi col fio unico o i Indiani cola sterilizazion forzada dei omini? o aborti obligai?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Per fortuna che pensa anche madre natura. Un virus qua , uns recesion la, una guera ogni tanto, una virilità smorzada. :? Ma semo sicuri che ghe sarà lavor per tuti?


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Ogni matina ghe dago una ociada al mar e vedo che ogi, e no iera mai sucesso , no ghe iera nianche una petroliera in rada. Ghe ne xe sempre un quatro cinque. Che no rivi più petrolio per la siot e per la Germania? Vedemo domani.


Avatar utente
Blues Briso
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 195
Iscritto il: sab 8 gen 2022, 19:31

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Blues Briso »

Proprio in sti giorni ghe pensavo. All'inquinamento.
Xe qualche matina che ndando a lavorar, me trovo davanti un col scooter, bastanza vecioto, e in machina, devo girar la manovela del'aria sul ricircolo interno, perché no son più abituà a sentir la spuza de miscela. Me par che me machi el fià. Pensar che iera un odor che iero abituà a sentìr. Po' co trovo un col diesel, xe ncora pezo, epur, le corriere me le ricordo ben, le spuzava anche de più.
Mi penso che sul fronte dell'inquinamento no semo messi mal, rispeto al passato. Ma se pol sempre migliorar.
Xe vero la tecnologia de ogi xe più delicata e molto "usa e getta", ma ga consumi molto ridotti rispetto a qualche anno fa.
Inveze sull'ecologia della plastica no son molto d'accordo, anche per produr plastica se consuma idrocarburi. Le microplastiche xe veramente un problema. Almeno tanto quanto trovar una maieta 100% cotone o un maiòn 100% lana.
El pellet xe prodoto con sagadura e cippato, quindi materiali de risulta da lavorazioni del legno, per cio no se disbosca per far pellet, o perlomeno no se doveria. L'utilizzo più che per esser ecologici, saria per risparmiar (no co le speculazioni dela guera)


Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Una proposta che me sento de apogiar xe quela del spostamento in terraferma del ponton Ursus sul teren spianado del ex Tripcovich. El se inseriria sai ben col sfondo del muro del porto vecio. Penso che economicamente sia una proposta valida. Ghe xe tuta una serie de spese : controlo ferri torre metalòlica, pitura, interramento, ristruturazion de la chiata da adibir a ristorante, e el toco forte saria la creazion de una gabbia porta ascensor che rivassi su la zima del ponton dove che saria creada ex novo una piatttaforma panoramica. Ghe xe za bori per el restauro del ponton per renderlo inafondabile e navigabile. Penso che le spese per convertirlo in teraferma saria inferiori. La nova spesa xe la piattaforma e l'ascensor. Ma xe una attrativa in più per la cità sempre meio de una ovovia el cui costo de esercizio saria sempre in rosso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

te pesi che el iera per anni drio dle canton in mar là del molo IV. Per mi el xe più rudinaz dela Tripcovich, però . Lo mesttessi - rimesso a posto in qualche zona del novo Porto Vecio


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8681
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Infati. LA torre Eiffel i xe sempre la che i la pitura, perché seno la se ruzinisi. E qua, come saria?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: lun 6 feb 2023, 7:14 Infati. LA torre Eiffel i xe sempre la che i la pitura, perché seno la se ruzinisi. E qua, come saria?
imagino de sì, ma sa che no go mai visto co i la pitura? Qua, visto come che va la manutenzion in general, gavessi i mii dubi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Beh, no gave' tuti i torti, ogni strutura in fero necesita de pittura per no aruzinirse . Anche tuti i ponti . Gavevo visto un documentario sul ponte de San Francisco: i taca a piturar de una parte e coi riva de l'altra i ricomincia subito de novo, ano dopo ano. Un vero afar per chi che fa vernise.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Buon Giorno!

Messaggio da mandi_ »

Leggo in rete che servono 13,7 milioni di euro annui per mantenere la torre Eiffel.
Buona parte vanno per il colore bruno-Torre Eiffel», che
viene applicata in 60 tonnellate.
I biglietti sono di prezzo vario da 18 a 28 euro.
I francesi stanno discutendo su questo.

Certo che mondo sarebbe senza la Torre Eiffel e la sua vista?


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Lo sai che sono stata ormai oltre 20 volte a Parigi e non ho mai pagato per salire sulla Tour Eiffel? si sono stata una volta, invitata ad una cena al ristorante del primo piano. . ma non ho mai pensato di pagare per salirci. La sola volta che ho pagato per salire per un panorama è stato la Tour Montparnasse, che poi dietro i vetri non sempre trasparentissimi mica si vede tutto perfettamente.
Bella è da vedere illuminata la sera, e teoricamente l'illuminazione artistica è... coperta da diritto d'autore!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Buon Giorno!

Messaggio da mandi_ »

Pensavo proprio a Parigi e Trieste mentre facevo la nonna sitter.
Sono stata parecchie volte a Parigi con mia figlia e ho pagato la prima volta per provare l'ebbrezza del salire la Torre e vedermi Parigi dall'alto. Poi non sono più salita.
A Trieste pagherei altrettanto volentieri un biglietto per salire sull' Ursus e penso più di una volta per godermi la vista.
Non so se per voi Triestini sarebbe lo stesso.


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Come a Parigi ci sono- e son descritti dalle guide- posti ottimi da raggiungere gratis per ammirare il panorama, così a Trieste ci sono posti ottimi gratis.
Parigi:
Montmartre Sacré Coeur- Belleville- terrazza panoramica del Beaubourg- terrazza panoramica dell'istitut du Monde Arabe- terrazza di Chaillot..
Trieste
Bastione rotondo- basilica romana lato città- mura Castello. sentieri 18- Monte Grisa - vedetta Alice-Obelisco... una volta era la terrazza generali- lanterna. ( a pagamento Faro)
Io non pagherei un centesimo per salire sull'Ursus che poi è come altezza ( 75 mt) ben meno della metà della Tour Eiffel ( 300 mt)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El salotin”