El conzapignate

chi se ricorda più che a Trieste ghe iera....
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

El conzapignate

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Quei de voi che gavè oramai più cavei sotoscaio che sula testa forsi ve ricorderè de sto mestier che almeno mi credevo no esistesi più, finchè no son andado a Parenzo l'ano scorso e, magico del magico... el conzapignate (kunzurlo per istrian) el jera la – lui, la sua bici-cum-oficina e el viso che ancora no ga imparà de sorider e i cortei e forbici che el doveva guar.

Quel che me jera restà in mente a mi de quando jero un pizdrul de sei ani in su, doveva eser su papà perchè la fisionmia xe la stesa. El vegniva su per Kolonkovec, Sant'Ana, Servola... se lo vedeva de qua e de la un pochetin pertuto. Se no se lo vedeva se sentiva la sua sigla richiamo:
EL GUAAAAA, STAGNIN-OOOMBRELAIOOOOOO!

Arnie

Immagine Immagine


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Fin a una quarantina de anni fa el girava ogni tanto ancora per Rozzol!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Orpo! Ma questo xe el gua.
El conzapignate no credo che esisti più. Me contava mia zia che una volta se usava tecie de teracota, ma l iera assai fragili. Per no ris'ciar che le se rompessi, el conzapignate ghe fazeva, tuto torno, una rede de fil de fero. Cussì, anche se le se crepava, le restava ligade. No son sicura, ma credo che el batessi anche una broca sul fondo dele tecie de aluminio, per stropar i busi, dovudi al passar dei anni e al fato de esser stade tropo gratade cola lana de aciaio o con la paieta, per farle diventar lustre come speci.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

El gua normalmente riparava anca le pignate e le ombrele. Per questo el zigava
"Gua, stagnino, ombrelaio". Multitask, se diria nei nostri giorni...
Infati el meteva broche nei busi dele pignate e le riparava col stagno e cambiava le steche dele ombrele.
Adesso se buta via tuto, che costa de piú riparar che comprar novo :?

Qua a Londra go conosudo un gua italian che fin a pochi anni fá e andava in giro per i ristoranti con un vecisimo, ma ben atrezado, furgoncin Renault. Credo che el iera originario de un de quei paeseti del Trentin dove vien la magioranza dei gua..
Ve ricordaré che i alternava el slogan de piú sora con: "El gua, done" che se prestava a salaci equivoci :-D :-D :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La "bici" xe spettacolare ! :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

macondo ha scritto:Qua a Londra go conosudo un gua italian che fin a pochi anni fá e andava in giro per i ristoranti con un vecisimo, ma ben atrezado, furgoncin Renault. Credo che el iera originario de un de quei paeseti del Trentin dove vien la magioranza dei gua..
Ve ricordaré che i alternava el slogan de piú sora con: "El gua, done" che se prestava a salaci equivoci :-D :-D :-D
L' arrotino, gua in triestino e moleta in trentino....

Da una pubblicazione dell`anno 1882:
"I Rendenesi, abitanti della Val Rendena in Trentino, vanno per lo più ad esercitare la professione dell'arrotino ambulante o coltellinajo di cui si sono fatti una specialità. Tutta l'Italia, la Germania e l'America meridionale, sono percorse dagli arrotini Rendenesi che si spingono innanzi una ingegnosa carruola contenente la loro officina."

Un cenno anche al "strazar". Percorreva le contrade -anni 50- con la sua bicicletta carica di fagotti raccogliendo stracci e pelli di coniglio. Anche il suo annuncio era gridato con furberia......:"done straze, pel de cunel".

Un`altro ancora: "el parolot". Non era ambulante ma aveva la sua officina in piazza, a porte sempre spalancate. Passando davanti si sentiva l`odore di acido..... e con quel continuo secco rumore del battere il metallo aggiustava padelle.....


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Elisa ha scritto:l
Un cenno anche al "strazar". Percorreva le contrade -anni 50- con la sua bicicletta carica di fagotti raccogliendo stracci e pelli di coniglio. Anche il suo annuncio era gridato con furberia......:"done straze, pel de cunel".
.
qua Strazeriòl
Mia nonna si domandava, a Montecatini, anni trenta, chi fosse quello che gridava ìce ciàio ! ìce ciàio ! ìce ciàio ! fino a che realizzò che gridava Il cenciàio! :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Elisa ha scritto:
Un`altro ancora: "el parolot". Non era ambulante ma aveva la sua officina in piazza, a porte sempre spalancate. Passando davanti si sentiva l`odore di acido..... e con quel continuo secco rumore del battere il metallo aggiustava padelle.....
mi sembra utile specificare, magari per i più giovani!..... :roll: l`origine della parola "parolot", vale a dire riparatore del parôl = paiolo, quella pentola di rame specifica per fare la polenta.


"Todo lo bueno me ha sido dado"

Torna a “Veci mestieri”