El rigoglio dela primavera

I fiori che se tien in casa o in giardin, roba coltivada, no selvadiga insoma
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

El rigoglio dela primavera

Messaggio da sum culex »

Tuto comincia a germogliar e a fiorir: semo ai primi de magio e tute le geme e i fiori se verzi.
Questo sucedi nel mio giardineto ai primi de magio de sto ano (2009).

Go un cotinus (sommaco) coltivà, ma no uguale de quel che cressi in Carso: le foie rosse vien in primavera

Immagine



Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

El ga fato anche i firi, pici pici e senza pretese

Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Anche i geranei comincia a far i fiori; nonostante l'inverno bastanza fredo no i xè morti anche se i iera al'aperto.

Immagine

La fioritura della Bletilla, un'orchidea che xè diventada quasi infestante: la gaverà trovà le condizioni giuste! Sto ano me tocherà estirpar e butar via un poche perchè le comicia a intrigar sul passagio: speto la fin dela fioritura: me diol el cuor butarle via coi fiori.

Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Le bordue con centinaia de campanule

Immagine


Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:Sto ano me tocherà estirpar e butar via un poche perchè le comicia a intrigar sul passagio: speto la fin dela fioritura: me diol el cuor butarle via coi fiori.
te sa dove butarle, vero?? :wink: :-D :-D :-D mi no go gnanca una bletilla :-D :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Un cespuglio de margherite; purtropo i giorni passai, co go fato le foto, el iera in ombra e no 'l xè brilante come che gavessi volù; d'altro canto sul sol el bianco dei petali gavessi, forsi, sparà tropo a scapito del resto. (bona la scusa!!!) :twisted: :twisted: :twisted:

Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

I primi fruti del agrifoglio, quei che co i xè maturi diventa rossi

Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Tanti ani fà go ingrumà in Carso una piantina de ginepro comune de 10/12 centimetri. La go pintada in giardin convinto che no la ciapassi e che no la podessi cresser in quanto che el teren che go mi in giardin xè completamente diverso de quel del Carso: la xè inveze diventada un albero. No la fa le bacche perchè la xè un mas'cio.

Immagine

I primi aghi freschi

Immagine

Anche questa xè una piantina diventada un albero. Xè le geme che se verzi de un abete rosso ingrumà tanti ani fà sul Falzarego. La gaveva circa 15 cm.

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Qusto ga un nome longo: Picea pungens argentea kosteriana. La ga i aghi argentai grossi e pungenti; quei novi xè più verdi e teneri.

Immagine

Eco le geme che se verzi eliminando la protezion invernale

Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Un picio ginepro a colona. anche qusto ga i sui ani; comprà in un vaseto in agraria.

Immagine


Immagine

a presto
sum culex

P.S.: Mi so che partecipo poco o gnente ale dotte discussioni che xè sul forum, perchè no son gnanche de lontan al'alteza dela vostra cultura: meto solo quel che son bon de far, penso almeno discretamente, e de più no son in grado ..... Spero che me giustificherè anche se un poco, de fronte a voi, me vergogno lostesso.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:
sum culex ha scritto:Sto ano me tocherà estirpar e butar via un poche perchè le comicia a intrigar sul passagio: speto la fin dela fioritura: me diol el cuor butarle via coi fiori.
te sa dove butarle, vero?? :wink: :-D :-D :-D mi no go gnanca una bletilla :-D :-D :-D :-D
Go capì, go capì!! :wink:
Vol dir che le tignirò là, anche se nona picia brontola, perchè estirparle prima che le foie cominci almeno a sugarse no va ben: in ste condizioni xè dificile che le atechissi. Sto autuno, co le sarà pronte, tirerò fora un poche de zivole e te aviserò per meterse d'acordo per vederse e dartele.
ciao
zoomy


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ma se te la tiri via propio senza sbregar tute le radise, le mettemo subito in un sachetto de plastica e le trapianto subito, le ga bone speranze de sopraviver istesso, no ocori spetar el autunno! :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 817
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Bona sera Sum,
ma scusa de cosa te gavesi de vergognarte?
Te son un artista dela fotografia - e nò xe poco - oltretuto te gà un zardin belisimo.
E mi che no' son nè "dotta" e no' son bona gnanca de fotografar, cosa doverìa far: cos'te disi, me vado a sconder? Magari drìo un dei tui belisimi alberi? Se te me speti 'stò istà, vegno e lo fazo, ma par 'deso, anca se no' son"dotta", resto quà!:wink:

Ciau ciau, sempre con simpatia , Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Zoomy, noi sta far el modesto, che te sa inveze tante robe e te ne le ga anche contade qua.. e guarda le mie rose: no semo ancora al massimo, ma le se sta verzendo:
queste xe le Clair Matin, rampicanti
Immagine
e questa xe una sua talea, che invece vien su a cespuglio
Immagine
go dado la precedenza a rose rosa più che colori forti per le tonalità rosa-lilla dela più parte dela mia terrazza, e go scelto rose rampicanti o piccole, per question de spazio: no me sta le rose a fiori grandi tradizionali, e in genere le go scelte a mazzetti o mignon
questa xe una anonima rosellina salmone che gavevo ancora in vaso nel mio pergolo vecio, c che me segui de anni e che se lassa anche moltiplicar per talea, qua la xe con la corolla del tutto averta
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questa xe una rosa rampicante che xe vegnuda assai de moda sti ultimi anni, perchè la xe resistente e la ga una forma ottocentesca molto bella
Immagine
eccezion che conferma la regola, una rosa rossa in boccio, talea de una pianta de amici che la ga in giardin
Immagine
anche mi go le foie rosse, ma la mia xe una piantina carsica clasica, conosso la varietà a foie viola che ga Sum, ghe la go proposta a un'amica che ga giardin più grande in carso. Mi me contento de sta piccolezza, per vederme le mie foie rosse a casa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ve piasi i Iris? a mi sì e co go visto che i cresseva spontanei vizin, no go esitado a meterghene un per: questa xe l'aiola dei iris, son partida de un rizoma e la famiglia xe cressuda, xe bel el profumo che i ga, soprattutto de sera.
Immagine
go zontado un per de iris più coltivai , questi xe più o meno i spontanei che se trova dapertutto in Carso, go un viola scuro e un giallo che me par che staghi sparindo sofigado dei altri, i clasici giaggioli- me manca quei gialli e marron.. no li go trovai e po no go posto

Immagine
e po ghe xe i risi bulbosi o de Olanda, lù ghe ne gavevo de giallimarron ma i xe sparidi sotto i cespugli
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e po ghe xe i geranium! no i gerani pelargoni che go anche nele cassette, ma i loro "parenti" rustici, che ga bellissime foiette frastagliade e fiori rosa-lilla in primavera 8 d0inverno i sparissi quasi dle tutto sottoterra)
i sta cominciando a fiorir
Immagine
questo qua xe el più invadente, po go un novo messo l'anno scorso e che el pareva morto, sto anno el comincia a vegnir fora, el ga portamento più alto e fior semplice
Immagine
e per finir...
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

Ah, le fragoline, che bone! :-D
Le ga un profumo che me ricorda i veci boteghini de fruta e verdura!


Torna a “Flora de casa”