Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da nonna ivana »

Grazie, Ciancele!
Buona giornata a te e consorte!

Oggi sole, ho steso fuori, l'aria è fresca, ma vivacizza meglio l'umore!

Nel nostro comune vi sono etnie diverse di immigrati, in gran parte moldavi, polacchi, rumeni come personale occupato come badanti, e una buona parte di nordafricani marocchini, costituiscono una percentuale ufficiale di circa 16%, vi sono negozi o piccoli supermercati etnici, o un supermercato italiano a buon mercato, kebab, macellerie arabe. Io, non potendo andare in giro, faccio spesa alla coop, e ne sono soddisfatta, ed essendo in una zona fortemente agricola, per frutta e verdura l'offerta è ottima, a km 0!

Buona giornata!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

vicino a casa mia ci sono parecchi supermercati, far cui una coop, un paio di pescherie care, un mercato coperto dove si trovano frutta a verdura abbastanza nostrane o quanto meno di stagione..
oggi sono andata a visitare un nuovo Lidl aperto un po' in semiperiferia ( 5 minuti di bus) frutta e verdura scarse, ma una buona selezione di formaggi francesi; ho trovato un Coulommiers che da anni non trovavo alle coop. Al mercato oggi niente fichi nostrani, ma buona uva moscato. Oggi cucino poco: ho avanzi di una grigliata, cevavpcici e polpette, ci metto vicino una bella insalata mista ed anelli di cipolla rossa


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Qualche tempo fa siamo stati in Francia. Alsazia, primo paesetto dopo la frontiera. C'era un Lidl. Mia moglie disse che voleva entrare. Abbiamo comperato solamente del formaggio e la bambina era entusiasta dell'offerta. Vini, naturalmente francesi, ma prezzi sostenuti. Qui abbiamo solo filialisti, quindi solo self service. Se pensiamo alla quota turca della popolazione, abbiamo fichi nostrani. :cheezy_298: :cheezy_298: Anche i mercatini hanno solo fichi turchi. Compero raramente perchè non sono maturi, non sono nemmeno lontanamente i nostri fichi. Meglio niente. Da Lidl acquistiamo solo verdure in generale e formaggi. Mio figlio dice che lui acquista da Lidl o da Aldi le T-bone Steaks e che sono ottime. A volte migliori di quelle che acquista nel reparto carne dei filialisti. Quando siamo in Alsazia mi rifornisco sempre di cose che in Germania non trovo. E se non fosse così lontano (circa 200 km, 400 tra andata e ritorno) ci andrei una o due volte al mese.
Oggi sono entrato in produzione. Ho fatto cannelloni da surgelare. Prossimamente vorrei fare di nuovo cannelloni, e voglio fare i cilindri io stesso con una pastella e in padellino, zuccherando un po'. Ha un sapore migliore. Vedremo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

per me le verdure e la frutta del Lidl non son granché: meglio il mercato: in Germania ho visto tanti mercatini in piazza che mi sembravano buoni.
I cannelloni veri dono però di pasta all'uovo, quel che dici tu sono crespelle. Palacinche, da noi, salate o dolci io le faccio senza sale e senza zucchero, buone per tutto, siventano salate o zuccherate a secvonda dle ripieno, e si lasciano surgelare bene, in sacchetti di plastica a gruppetti di 4 o 6.
Fichi turchi nulla a che fare coi nostrani, a questo punto meglio quelli secchi,. Ho trovato una volta fichi freschi surgelati: non mi son piaciuti, acquosi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

La pastela pai caneloni la fazo con ovi, farina e late o aqua. No tanto densa in modo che con un cuciar (cucchiaio) de pastela fazo un omlet. Fin (sottile). Ogi i ciol i caneloni sechi fati a machina parchè xe ‘sai lavor farli a man. Però fati a man i ga anca più gusto. Ani fa go fato un corso de cusina insieme con la putela e gavemo fato i caneloni a man. Con un poco de zucaro. I iera veramente boni.
El problema dela verdura qua xe che Francoforte xe granda più del dopio de Trieste. Paese che vai … I mercatini in piaza no i xe tuti i giorni. De noi solo martedi e venerdi e i ga più fruti che verdura. I altri giorni i xe in altri rioni. De giovedi xe in centro un grando. Ma devo far 3 o 4 chilometri. Martedi e venerdi a 8 chilometri. El mercato coperto, che xe verto tuti i giorni, el xe anca in centro. Là go una sielta veramente granda. I funghi xe bei e no scovaze. Ma i se fa anca pagar. Proibitivi xe i prezi del pese. I mati spandi (esagerano). Relativamente boni, e no capiso parchè, xe i prezi dela carne. E i vendi anca osi. Spelai, ma boni pal brodo. De sabato xe de noi un bancheto de carne. Tuta carne impacada, ma i ga anca osi par brodo e osi con carne, insoma no spelai. Mi ciogo qualche volta un o do chili e fazo solo sugo, dopo spelo i osi e fazo con spagheti. Un bon gusto.
Dei filialisti se trova coda de manzo. Par mi xe un codin de un manzeto. Solo oso. Inveze al mercato coperto se trova con tanta carne, che se pol far el famoso brasato de coda de manzo. Come che se devi.
Ogi xe mercoledi e come promeso go ciolto un fileto de pasera de squasi mezo chilo e un toco de schiena de bacalà. La putela ga meso in frizer (freezer) e gavemo magnà enchilada. Veramente go magnà solo mi, parchè a ela no ghe ga piaso e la ga butà via el resto. Mi, digo sempre, go fato la guera e magno de tuto. Ma l’è dura.
In frizer gavemo meso anca diese porzioni de caneloni.
Crompemo verdure de Lidl no parchè le xe bone ma parchè xe le meno pezo. Triste ma vero.
Giorni fa ierimo fora e de un contadin gavemo crompà carne. Prezo: el dopio dei filialisti. La carne ga molà aqua. Mi par quei soldi pretendo carne sensa aqua. Altrimenti poso crompar dei filialisti. In maceleria, ghe ne xe veramente poche, se pol crompar solo quando che se ciapa la tredicesima. Intun momento de aberazione mentale. Una la go stricada dela lista. La xe solo cara. Sicome che la xe a 7 chilometri no go problemi.
Cusì xe la vita a l’estero. Basta salute.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Ogi a mezogiorno go fato un fileto de pasera che gavevo surgelà. Lo go frito un quarto de ora a fiama media, pintosto basa. Prima su una parte e po (dopo) su l'altra. El gaveva circa 40 deca, un poco de meno. Metà par la putela e metà par mi. Iera bon. Ga costà un poco de più dei filialisti, ma iera anca un poco de più bon. Sopratuto el iera alto, con carne. Xe pasere de squasi un chilo e forsi pasa. I fileti va de 35 a 40 deca.
Ogi dopopranzo go meso a surgelar el sugo de osi, con tre osi de midola e passata di pomodoro. Go provà un cuciar e no iera mal. Xe par la cusina veloce: fast food. Do bigoli e un pacheto xe do magnari (pasti).
La putela la ga ciolto pizza surgelata. Come ne l'ato di dolore la ga se ga pentì e la ga promeso de no farlo più. Gnanca in compagnia.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

Mi go trovado pronta una bela feta de pescespada. No xe nostran, ma xe bon. Ala svelta sula griglia e un credi de esser in Sicilia, iera una slepa de 20 deca che gavemo diviso in do .
mi no me lamento dele pize surgelade, ma dipendi anca dela marca


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Scusa Ciancele, forsi te lo ga spiegà ma me lo son perso, cosa te intendi con filialisti?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: mar 1 ott 2019, 20:02 Scusa Ciancele, forsi te lo ga spiegà ma me lo son perso, cosa te intendi con filialisti?

I filialisti xe qua le boteghe che xe filiali de un centro, tipo Lidl, Aldi, cooperative operaie, Pam. De solito solo selfservice. Se la mia espresion no xe giusta, come le ciamè voi par talian?


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Piereto »

Xe ciaro che te parli de rivendite. Anche de noi xe più de una paneteria centrale che po la rifornisi quele in periferia. O la industria conserviera, che cambiando le etichete su le confezioni la rifornisi le catene de distribuzion che noi tuti conosemo. Me par che filialisti sia più nobile che rivendita :cheezy_298: :clapping_213:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

" catene di negozi" o negozio di una catena


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Per mi va ben anche filialisti, me basta saver cosa che se intendi.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Ciancele il temerario ga deciso ogi de far la pasta. Un otavo de farina, un ovo, fato far de una galina de mia fiducia, e do ioze de aqua. La go fata riposar. No meza ora come che i scrivi, ma diverse ore. Durante le quali ho riposato pure io. Par quel bisogna che fazo de novo parchè go l’impresion che el paneto sia stado un poco dureto, ma poco. Forsi no far riposar tropo la pasta e forsi tre ioze de aqua. Adeso la pasta xe nel frizer (freezer). Co’ la cusinerò, la butarò congelada in aqua e po vedaremo. E ve contarò se la iera bona.
Boni iera i funghi che go fato venerdi. Go provà a meter meza zivola, insoma no tropa, e devo dir che iera meio. Provando e riprovando, come el mio libro de fisica.
Ogi gavemo magnà una costoleta de porco, impanada manu propia, con salsa verde fata dela putela e patate lese. Co’ iero putel magnavo mi una costoleta de solo. O anca do, se no le iera tanto grandi. Ogi la magnemo in do. Sic transit …..
La putela ga bevù un pinot bianco (Weißburgunder) e mi un Merlot nero che me cali la presion. El nero xe ipotonico. ;--D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

pasta xe 10 deca de farina, un ovo e eventualmente un cuciar de oio ( o acqua, se ocori) Mi no fazo riposar. E po te la tiri con la machineta coi ruli. Che se fa meno fadiga e la vien suto quanto che se vol. Mi go el idea che se te la buti congelada in acqua calda vien un poco ploc. meo cusinarla subito. O farla sugar al aria un poco...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

A mi me par che una volta che la gavevo fata, quatro ovi e quatro eti de farina, la gavevo sugada e dopo messa in congelator per conservarla, perché no me fidavo a tignir una roba con ovi crudi a l'aria per giorni. No me ricordo come che me iera vegnù, ma no gavendo ricordi bruti, penso che fusi vegnù ben. A naso te sugeriria che, se te la buti congelada, meti aqua abondante per evitar che la pasta freda ghe fazi perder tropo el boio. A naso se te meti un litro de aqua per un eto de pasta, con quela congelada mi meteria un litro e mezo, e un bel fogo soto.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: lun 14 ott 2019, 5:37 A mi me par che una volta che la gavevo fata, quatro ovi e quatro eti de farina, la gavevo sugada e dopo messa in congelator per conservarla, perché no me fidavo a tignir una roba con ovi crudi a l'aria per giorni. No me ricordo come che me iera vegnù, ma no gavendo ricordi bruti, penso che fusi vegnù ben. A naso te sugeriria che, se te la buti congelada, meti aqua abondante per evitar che la pasta freda ghe fazi perder tropo el boio. A naso se te meti un litro de aqua per un eto de pasta, con quela congelada mi meteria un litro e mezo, e un bel fogo soto.
Grazie, anca a Baba Triestina, pai consili e aiuti.
No xe la prima volta che fazo la pasta, xe la prima volta che la fazo con ovi. Ani fa go fato e la go sugada. Magnada circa un mese dopo, sensa problemi. Go fato anca gnochi e surgelai. Quei che go fato sbrinar iera papa, quei che go butà congelai in aqua i iera tanto meio. La morte dela pasta fresca e dei gnochi xe subito cusinai e no salvai.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

anche mi i gnochi de patate surgelai crudi me va in ploc. meio al limite se surgelai dopo cotti. No so come che i fa quei che li vendi surgelai ancora de cusinar. Ma pasat no merita far prima tanta, se fa quel che ocori,che 10 deca de farina xe bon per due persone. D'altro conto la pasta all'uovo che i vendi xe pur suta e cruda, no? che po la costa bastanza poco e val la pena de ciorla.. nb nela pasta te pol meter in metà un poche de spinaze lessade e tazade, e te fa " paglia e fieno". Mi una volta, che iera de moda, go anche messo la ciocolata ( polvere de cacao) nela pasta che iera de mod ala pasta a la ciocolata- condida col buro. Fato una volta, no mal , ma non go mai più rifato


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Qua gavemo un mucio de roba za pronta, de magnari (menu) pronti a ingredienti per magnari: convenience food i se ciama. Bisi, funghi e verdure varie, patate frite xe quel che va de più, parchè xe roba fresca surgelada. Gnochi, tortelini e torteloni freschi xe in pachi de 50 deca. Bisogna cusinar e condir. Due porzioni. La pasta fresca xe de Rana e de un o do gnochi, in pacheti de 25 deca. Mi compro solo Rana, parchè le altre marche no me piasi. Tre porzioni. O quatro, se te ga un secondo. Noi che semo in do ne vanza sempre una porzion. Bisognaria far le porzioni de 6/7 deca e cusì xe par do volte, ma sicome che xe roba fresca no se pol tignir tanto tempo in frigo, parchè fa mufa.
Ani fa iera un canal che dava ricete e informazioni. Mi ghe go scrito e domandà come che se pol conservar gnochi e pasta. I me ga dito che se pol zontar roba chimica. Se se legi le etichete, tuto ga conservanti, ma go leto anca che la pasta se pol conservar sugandola (per essiccazione). De mi ga funzionado, ma sensa ovi. No so quante salmonele pol gaver un ovo, ma magnandole un poche ala volta (e mastigandole ben) no credo che posi sucedere tanti malani.
Mia mama fazeva de domenica pasta fresca, sempre sensa ovi, ma ierimo sei grandi (adulti). Per tanta gente se pol cior 50 deca de farina. Ma par do veceti? Al masimo 25 deca e el resto se salva. Par quel go fato una prova con diese deca. Mia mama condiva la pasta col sugo de rosto de vedel e po magnaimo la carne con patatine roste. Noi do veceti gavemo primo e secondo solo se cusino mi e no sempre.
Tanta roba fata a quintai (su scala industriale) no val tanto. Se po devi anca costar poco xe meio sparagnar tuto. Insoma no crompar. Penso ale alici distese. Distirade (distese) in asedo le ga solo gusto de asedo. Mi credo la sua morte sia nel limon. In asedo, ma insieme con vin, se fa el savor. Ma xe una roba diversa. Adeso che go nominà savor, me xe vignuda la voia. Bisogna che vadi in zerca de bei sardoni e no minudaia (piccoli) e che trovi qualchedun che me aiuti a netarli. Augureme fortuna.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

sardoni cusinai a crudo in limon xe otimo, ma no so far e cussì compro quei che sa de asedo. meo che gnente,
I tortelini Rana xe boni, se vanza mi surgelo un porzioncina za cota e la scaldo i microonde. Po una sera fazo Assaggini e fezo fora tyti sti pici vanzumi.
le varie paste " de Gragnano" no xe mal, mi so far tortelini i e rafioi in casa, solo che i me se verzi spesso cusinando. per quel ghe vole le esperte come Nona Ivana, quele fa tortelini fin de pice e anche le coleghe me diseva che lore fazeva de domenica matina e surgelava le porzioni per tuto el mese.
per mi per la pasta xe 'ssai pratica la machineta coi rulli: perché prima se passa almeno 8 volte fra i ruli larghi, e xe come inpastar con forza, solo che la fadiga l a fa la machina e no i muscoli dei brazi, e la vien lissa lissa. Po se tira suti quelc he se vol. Co go fato la prima volta a man, impastando e po tirando col rodolo, el comento in casa xe stado " te ga fato tanta fadiga e no xe gnanca granché bon, no meritava" No go fato mai più.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: lun 14 ott 2019, 18:32 sardoni cusinai a crudo in limon xe otimo, ma no so far e cussì compro quei che sa de asedo. meo che gnente,
I tortelini Rana xe boni, se vanza mi surgelo un porzioncina za cota e la scaldo i microonde. Po una sera fazo Assaggini e fezo fora tyti sti pici vanzumi.
le varie paste " de Gragnano" no xe mal, mi so far tortelini i e rafioi in casa, solo che i me se verzi spesso cusinando. per quel ghe vole le esperte come Nona Ivana, quele fa tortelini fin de pice e anche le coleghe me diseva che lore fazeva de domenica matina e surgelava le porzioni per tuto el mese.
per mi per la pasta xe 'ssai pratica la machineta coi rulli: perché prima se passa almeno 8 volte fra i ruli larghi, e xe come inpastar con forza, solo che la fadiga l a fa la machina e no i muscoli dei brazi, e la vien lissa lissa. Po se tira suti quelc he se vol. Co go fato la prima volta a man, impastando e po tirando col rodolo, el comento in casa xe stado " te ga fato tanta fadiga e no xe gnanca granché bon, no meritava" No go fato mai più.
Tuti disi che i tortelini, e rafioi, devi vignir bagnadi de a qua o de bianco de ovo cusì no i se verzi. Te pol cior tacatut. :cheezy_298:
Se mi me fusi lasà scoragiar no gavesi mai fato gnente. Prova a far 10 sardoni. Se no funzia, te buti via.
Mi impasto a man. Cola machineta xe meno fadiga, ma a man vien meio. Mia mama no gaveva machineta. Par chi che no vol far fadiga xe la machineta erletica (elettrica).
Prova a far e no contarghe a nisun. Po, co' te fa ben, te conti. :cheezy_298:


Torna a “El salotin”