Asti

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Asti

Messaggio da babatriestina »

Tornando de Torin, gavemo fato sosta a Asti, e.. no, no go bevudo Asti spumante!
ma ghe xe delle curiosità anche là..
per cominciar, xe la città de Alfieri, e zo corso Alfieri, piazza Alfieri, etc e eccove palazzo Alfieri
Immagine
la città xe piena de torri de mattoni rossi, alcune de porte della città,a ltre de nobili, come quelle de san Gimignano, eccove una delle più famose:
Immagine
ghe xe una bella cattedral gotica de mattoni rossi, a decorazioni de piera bianca
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

l'interno della Cattedral xe curioso, perchè, pur salvando le forme gotiche, i la ga fatta ripitturar nel setecento a motivi floreali
Immagine
ghe xe un'altra cesa dedicada al Patrono san Secondo, dove che , oltre a tanti bei quadri rinascimentali ( se volè, ve mostro..) i salva i drappi del paliode Asti, che i corri in una piazza
Immagine
Vizin de sta cesa, ghe xe una delle tante lapidi in memoria del risorgimento, ma me ga incuriosida una roba: eccola:
Immagine
ve ricordè che se domandavimo se el stellon d'Italia vegniva doprado prima della repubblica? ben, qua podessi darse.. digo podessi, perchè gnanca la guida me ga podudo confermar se la xe original o zontada dopo. a voi, cossa ve par?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Fra i monumenti, ghe xe un al Unità d'Italia de fin ottocento che me ga colpido per l'enfasi, ma in fondo, l'obelisco, la baba in marmo a braccia tese.. me ga parso la controparte più o meno coeva del nostro monumento alla Dedizion :wink: :-D
Immagine
e sempre per i memoriali patriottici, go trovado un Bollettin della Vittoria alquanto malandado:
Immagine
che me ga colpido, perchè a differenza dei nostri, che finissi col semplice DIAZ, questo ga el famoso FIRMATO
Immagine
che la leggenda diseva che la gente, no savendo, pensava che fussi el nome de Diaz e ciamava i fioi "Firmato". Mi la credevo una leggenda metropolitana, e inveze go trovado almeno un bollettin scritto cussì :lol: :lol: :lol:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sotto el monumento all'Unità go incontrado un bellissimo gatto al guinzaglio
Immagine
nella piazza del Municipio go trovado un cartellon che go rimpianto che noi no gavemo:
Immagine
El Comun devi metter nove panchine e domanda el parer dei cittadini per la scelta.. come de noi!!! :evil: :evil: :evil:
ecco le tre panchine, ovviamente no xe i cubi de marmo..
Immagine
e la gente xe invitada a sentarse e a provarle


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ve ricordavi la discussion sui grattacieli anno trenta , tipo torri littorie? oltre a quela de torin, che magari discutemo o in Torin o in Architettura triestina, visto che la gavevimo ciamada in ballo là, a Asti ghe xe un edificio più o meno del genere, che sovrasta la piazza del palio:
Immagine
ovviamente pochi ghe ne parla , perchè l'architettura anni trenta no xe de moda

Immagine
original, anca.. curioso e caratteristico de l'epoca xe le linee curve dela base bianca.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8728
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Bel servizio su Asti, ma ... manca el vin :-D :wink:
babatriestina ha scritto:ve ricordè che se domandavimo se el stellon d'Italia vegniva doprado prima della repubblica? ben, qua podessi darse.. digo podessi, perchè gnanca la guida me ga podudo confermar se la xe original o zontada dopo. a voi, cossa ve par?
Per quel che riguarda la stela, rimando a qua
http://it.wikipedia.org/wiki/Emblema_de ... a_Italiana

e a qua
http://www.quirinale.it/qrnw/statico/si ... mblema.htm

Certo che me par che Paschetto che ga disegnà el stema (anzi l'emblema come disi wikipedia) dela republica se poderia eser ispirà a questo de Asti e forsi a chisà quanti altri che ghe ne xe in giro de compagni (in questo de Asti, però, no xe la roda). D'altra parte Paschetto el iera nato a Torre Pellice, che no me par sia sai lontan


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Bel servizio su Asti, ma ... manca el vin :-D :wink:


Per quel che riguarda la stela, rimando a qua
http://it.wikipedia.org/wiki/Emblema_de ... a_Italiana
sarà che ierimo de domenica, ma mi poco vin go visto,anche nelle vetrine, e men che meno spumante, e inveze assai pasticcerie, con tanti bomboni tipo baci di dama, quele robe là.
per el emblema, la discussion partiva appunto che anche nel link che te riporti diseva
La stella bianca a cinque punte, detta anche Stellone d'Italia, è stata la tradizionale rappresentazione simbolica dell'Italia sin dall'epoca risorgimentale e rimanda alla tradizionale iconografia che vuole l'Italia, rappresentata come un'avvenente donna, cinta di corona turrita e sovrastata da un astro luminoso (cfr. Iconologia, di Cesare Ripa, sec. XVI);
la corona de lauro e querce intorno- digo sulla lapide- che xe po come nel Stellon moderno, me par original del 1891, me domandavo se la stella in mezzo la iera anche coeva o messa dopo al posto de qualche simbolo dei Savoia. Zerto che quela repubblicana no la go mai vista con quei raggi che pica sotto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Ve ricordavi la discussion sui grattacieli anno trenta , tipo torri littorie?
Ricorda la nostra "casa del combattente" .


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:Ve ricordavi la discussion sui grattacieli anno trenta , tipo torri littorie?
Ricorda la nostra "casa del combattente" .
el epoca xe quela, e anche el idea, soprattutto se la guardemo de fianco. Però, come che ghe go girado de fronte , della Piazza del palio, la nostra casa del combattente xe una base quadrata e una torre,in quela de Asti la base non ga spigoli e la xe smussada, e la parte superior no xe una semplice torre, ma vol crear una sorta de "grattacielo all'italiana" e soprattutto el ingresso xe assai diferente, senza portici. Xe le proporzioni e i colori che se diferenzia, anche perchè a Asti i ga parecchie torri, tutte de mattoni rossi.
No arivo a trovar in giro data de creazion e architetto de quela de Asti, el retro xe la Prefettura, ma xe una roba più moderna
Xe l'attual Agenzia delle entrate, e ve posto el link a una foto molto bela in bianconero
http://www.flickr.com/photos/love_and_l ... /pool-asti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Triestini nel mondo”