Sabbioneta

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Sabbioneta

Messaggio da babatriestina »

Sempre vicina al po, ma a nord stavolta, ghe xe la cittadina de Sabbioneta.Una cittadina d'arte, dimenticada, che nel Cinquecento xe stada la capital de un piccolo stato de un ramo secondario della famiglia Gonzaga, quei de Mantova.
In particolar el duca Vespasiano Gonzaga, capitano imperiale, ga fatto costruir diversi edifici che fa parte del tardo Rinascimento, semo za nel clima della Controriforma.. i Gonzaga de Sabbioneta se ga estinto e la cittadina xe tornada una cittadina de provincia. la gavevo visitada una quarantina de anni fa, e la go rivista volentieri.
Avvicinandose, se la vedi chiusa nelle sue antiche mura un poco a stella
Immagine
che se vedi meio nella piantina:
Immagine


la piazzetta principal ospita el Palazzo ducale, una chiesa e una colonna ai soliti morti nella grande Guerra, su cui go ritrovado con sorpresa el cognome della famiglia de mia nonna paterna, furlana.
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Una Piazza d'armi , su cui dà el palazzo privato de Vespasiano Gonzaga, ga in mezzo una statua de un Minerva su una colonna, bottino del pare del suddetto Vespasiano co el ga partecipado coi imperiali al sacco de Roma del 1527
Immagine
el palazzo privato xe in cotto, con una gran galleria
Immagine
che ghe corrispondi una simile all'interno dentro.
Al ingresso, con le armi sempre del solito duca sul sufitto

Immagine
se pol ottegnir el permesso de fotografar, ma non per scopi commerciali. per cui le foto che vederè con el simbolo de copyright vol dir che le xe solo per el forum senza permesso de scarigar o copiar, visto che noi no femo comercio e femo solo discussion cultural

El stemma del duca xe contornado del Toson d'oro, come capitano imperial ( oltre che de l'aquila) e in un museo che no gavemo visitado se lo podessi veder in original, propio quel de Vespasiano.
Ultima modifica di babatriestina il mer 28 ott 2009, 14:48, modificato 1 volta in totale.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

el palazzo xe un'infilada de sale affrescade
Immagine
con motivi ispiradi de l'arte romana
Immagine
e con decorazioni come queste ( ancora più famosa una cole Tre Grazie)
Immagine
che iera note come "grottesche" perchè ispirade dei affreschi romani trovai nel rinascimento sotto le case, nelle cosiddette "grotte". Questa in particolar ga una figura con tante mammelle, e podessi esser ispirada delle statue della Diana de Efeso, chi che le ga viste nei musei archeologici sa a cossa che em riferisso.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La Grande Galleria, dove che Vespasiano tegniva i sui tesori
Immagine
Un altro edificio xe el teatro de Sabbioneta, ispirado ai teatri antichi come che i se li immaginava nel rinascimento, e opera de Scamozzi, allievo de Palladio- 1590
l'esterno
Immagine
Mi credevo che le scritte latine le capissi tutti, ma i me disi che no xe cussì e alora traduso:Roma quanta fuit ipsa ruina docet
Quanto grande fu Roma lo insegnano le sue stesse rovine ( no mal, del fio de un che la ga saccheggiada 8) :-D )
questo xe el retro della cavea, cole statue dele divinità romane, con un poca de pazienza se li riconosso tutti dei attributi. E dà anche un'idea de come che doveva esser le statue nel teatro romano ( vero) de Trieste, che le xe conservade ai Musei Civici.
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questa invece xe la scena fissa del teatro, ma la xe stada rifatta, sui disegni originali, perchè la prima volta che ghe iero no la gavevo vista
Immagine

passemo al Palazzo Ducal, el edificio della residenza formal dei Duchi

Immagine
questa xe la sala più famosa ( le altre ga soprattutto solo che grandi soffitti a cassettoni intaiai) e xe el salon dove che ghe xe le statue equestri de legno dei Gonzaga de Sabbioneta
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Delle sale interne, go una foto de un leon de un caminetto, che me ga colpido
Immagine
per la somiglianza con quei del nostro Palazzo delle Poste :-D :-D :-D

Immagine
per finir, la cesa dove che xe la tomba dei Gonzaga de Sabbioneta iera ufficialmente serada, ma giusto co passavimo i la gaveva averta per la fin de una cerimonia: un salto..
Immagine
xe una cesa ottagonal, ispirada forsi del Duomo de Aquisgrana, a suo volta ispirado dele cese bizantine come san Vitale de Ravenna


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41492
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La cupola
Immagine
( Sabbioneta xe Patrimonio UNESCO dell'Umanità dal 2008) e finalmente podemo veder la tomba de Vespasiano Gonzaga e un suo ritratto, soto la tomba ghe xe una lapide che conferma che nei anni 80 i ga fatto una ricognizion e el xe per bon sepolto sotto
Immagine
Scultor della statua, Leone Leoni.
Un personaggio glorioso? si, ma.. le guide tendi a lassar perder alcune storie sul suo conto, che me ricordavo vagamente al momento della visita e che go ritrovado dopo , al ritorno: el ga avudo tre mogli, la prima Diana di Cardona, par che lo tradiva - o xe stada accusada de tradirlo , no se sa mai, ai tempi che no iera divorzio!- e la leggende conta che el gabbi prima copado el amante e che po el gabi serado la moglie insieme col cadavere, lassadoghe un velen vizin. Po el ga sposado una Anna d'Aragona, cugina de Filippo II de Spagna, e anche quella dopo un per de anni se ga ritirado serada in un convento per morirghe poco dopo. Po el ghe ga dado una piada in panza al unico fio ( de sta seconda moglie) e el lo ga copado. Alla fin el ga sposado una terza moglie, Margherita de Gonzaga Guastalla, che almeno quela ghe xe sopravvissuda.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Triestini nel mondo”