Lupi

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

se pol dir in boca al lupo al lupo? in boca al'omo xe forse pegio..


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41457
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

VetRitter ha scritto:se pol dir in boca al lupo al lupo?
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1075
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

VetRitter ha scritto:in boca al'omo xe forse pegio..
Solo perché qualchedun se pol ofender sentindose risponder "crepi l'omo!" :lol:


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Zigolo ha scritto:Sul Picolo de ogi, infati, el professor Romeo disi che "sarebbe opportuno riprendere immediatamente in considerazione l'ipotesi di estendere Area da Padriciano a Banne, estensione che servirebbe anche a "risanare" il territorio di Banne, che ha perso le caratteristiche ambientali tipiche del Carso, essendo diventato da anni un'arida pietraia".

Visto che el se contradisi de solo, me par cho no ocori comentar.
Per mi, inveze, comentar xè importante.
El mio personale comento ala letera de Romeo lo gò postà sul blog:

http://carsosegreto.blogspot.com/2010/0 ... erile.html

il Carso: un'arida (ma non sterile) pietraia
Sul Il Piccolo del 14/1/10 è stata pubblicata una lettera dell'ex presidente dell'Area di Ricerca, Domenico Romeo con la quale, in sostanza, viene perorato l'allargamento dell'insediamento dell'Area di Ricerca "da Padriciano a Banne, estensione che servirebbe anche a “risanare” il territorio di Banne, che ha perso le caratteristiche ambientali tipiche del Carso, essendo diventato da anni un’arida pietraia."

Spiacente di contraddire il prof. Romeo, ma le caratteristiche ambientali tipiche del Carso sono proprio quelle dell'"arida pietraia"; ed i boschi di conifere (non sempre in buona salute), che costituiscono il panorama attuale sono il risultato di un esperimento (solo parzialmente riuscito) di rimboschimento, realizzato a cavallo tra XIX e XX secolo.
Quella che il prof. Romeo definisce "arida pietraia" si chiama in realtà "landa carsica" e, intervallata da boschi di latifoglie, ha costituito per oltre un millennio l'ambiente naturale del nostro altopiano.
Arida certamente sì - né potrebbe esser altrimenti, data la natura del terreno carsico. Ma tutt'altro che sterile; costituisce anzi un biotopo particolare, indispensabile per moltissime specie animali e vegetali caratteristiche della nostra zona, e preziosissimo quindi per tutelare la biodiversità e l'equilibrio ambientale.
Zone di landa carsica di dimensioni adeguate vanno quindi reintrodotte e tutelate, e non sprezzantemente liquidate come "aride pietraie".


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41457
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Forsi el se riferiva alla zona rovinada per decenni dei movimenti de carri armati, al de là del ciglion carsico,al altezza de Trebic e Padric, inveze de pensar come lassarla riprenderse. Là la landa carsica se sta appena ricostituindo, mi immagino, xe parecchio che no ghe passo.
ghe xe propio attualmente diversi progetti per la tutela della landa.. ma semo in Flora o in Fauna? :-D :-D :-D
ovviamente xe colegado, perchè anche la fauna de una parte modifica el territorio ( el pascolo favorissi la landa) e de l'altra dipendi del territorio ( la landa favorissi zerte specie : levri, presempio, immagino?)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:( la landa favorissi zerte specie : levri, presempio, immagino?)
No solo: per esempio, per tuti i rapaci in bosco la xè dura... :lol:
Ghe xè miriadi de inseti che vivi nela landa, e usei... ad esempio el (credo raro) Succiacapre (e digo "credo raro" perchè mi no lo gò mai visto...)
Ramarri... e Gechi.
Ti te li gà mai visti in Carso? Epur i doveria eser!!!
E anche el porcospin, credo che se la cavi meio nela landa che no nel bosco...

Per migliorar la zona del ex campo carri, basteria cominciar col piantarghe un pochi de ginepri. E spetar...


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1075
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

babatriestina ha scritto:Forsi el se riferiva alla zona rovinada per decenni dei movimenti de carri armati
Esato, che purtropo la xe zà destinada dal piano regolatore (quel precedente, ma no credo che con la variante che i sta aprovando adesso cambi qualcossa) a insediamenti a scopo scientifico (no me ricordo la dicitura esata, ma praticamente sarìa propio l'ampliamento del'Area).

E xe esatamente la zona che pian pianin se sta refando dopo esser stada rulada per ani dai cari armati. Romeo vol risanarla costruendoghe de sora, la logica volarìa iutarla a tornar landa. No ocorarìa tanto, bastassi impedir che se espandi el pino nero e che la continui a esser rulada da qualche mona (se pol dir?) de motocrossista, che nonostante el divieto de accesso ogni tanto imperversa nela zona.

Questo giusto per dire le prime due robe che me vien in mente. Zonto anche (visto che semo in fauna) che xe una bela zona per la nidificazion dele tottaville (Lullula arborea, una specie de lodola), che naturalmente fa el nido in tera, con tuti i ris'ci del caso.


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1075
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Franco ha scritto:per esempio, per tuti i rapaci in bosco la xè dura...
Certo, a parte sparviere e astore che xe specializai a caciar nel fisso.
Franco ha scritto:ad esempio el (credo raro) Succiacapre (e digo "credo raro" perchè mi no lo gò mai visto...)
El xe, el xe, solo che xe sai più facile sentirlo che vederlo. Dove che el ga una bona concentrazion xe propio nel posto ogeto de sto topic: la neo-landa dei lupi!


Torna a “La fauna”