Cità vecia Corte Trauner

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: Baba Triestina, forsi me son spiegà mal. Mi domandavo dove che iera ‘sta casa e volevo dir che una casa squasi compagna la xe a Freiburg (dove che xe Mac Donald) e una a Francoforte. Ma ti te ga dito che xe el ex palazo Tonello. ‘deso so come prima. In che via xe ‘sta casa?
u toco ala volta. In sto post xe un saco de case, e tute in Citavecia. E no x e Macdonald i citavecia
, A Trieste xe solo un macdonald e xe in piazza Goldoni tacà de casa mia che sento la spuzza e xe pien de muleria.
. La casa se ciama Palazo Tonello de quando che sior Tonello quel del aquero lo ga fato far a fine setecento primi Ottocento.
Dove che sia tuti i Macdonald de Friburgo francamente no savessi, per confronto.
Magari copia la foto del acasa che te domandi e te dirò dove che la go fotografada. In general xe tuti Citavecia zona corte Trauner, che anche quela se ciama cussì de secoli...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: ..... Un toco ala volta. In sto post xe un saco de case, e tute in Citavecia. E no xe MacDonald in citavecia.
A Trieste xe solo un MacDonald e xe in piazza Goldoni tacà de casa mia che sento la spuzza e xe pien de muleria.
La casa se ciama Palazo Tonello de quando che sior Tonello quel del squero lo ga fato far a fine setecento primi Ottocento.
Dove che sia tuti i Macdonald de Friburgo francamente no savessi, per confronto.
Magari copia la foto del acasa che te domandi e te dirò dove che la go fotografada. In general xe tuti Citavecia zona corte Trauner, che anche quela se ciama cussì de secoli ...
Go dito MacDonald giusto par dir. No centra. 'sta casa col ponte de piera che le unisi xe 'sai bela, antica. Par quel domandavo in che via la xe. La xe a Trieste? No meto in dubio che le case gabi de secoli un nome. Volevo solo dir che setanta ani fa i nomi no li go mai sentidi. Po' de quando che i ga serà zitavecia e i ga comincià a butar zo case, no se podeva pasar più de là e po' mi no iero più a Trieste e no go visto i svilupi. Go leto che ti te son nata dopo la guera. Prima che te cominci a gaver interese par l'architetura sarà sta el 1970/80 e zitavecia iera de sicuro za serada. Mi me ricordo ancora dei ani fine 30 fina a fine 40. La zitavecia de 'sti ani no esisti più. In via Sporcavila iera un cabibo de nome Ardito che gaveva un boteghin de conzapignate. El boteghin iera cusì picio che el mato doveva lavorar fora, come in Africa. Là sula destra andando in cità iera anca un bel palazo. Bel par modo de dir, parchè i muri cascava. Ma me ricordo un porton in piera che ogi valesi milioni (de lire ;--D). No son sta mai drento.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

Mi continua domandarme la casa col ponte de piera.. vedo al massimo questoImmagine
m ano xe un ponte, xe un agalleria come tante dapertuto.
Te me linki sta foto o te me la copi che capisso de dove che te parli? :?:
Mi son nata dopo dela guera, ma abitando in cità oviamente e andando a pie con mama le strade le conossevo... anche se no studiavo architetura. E nei anni 80 per andar a pie a lavorar passavo spesso per citavecia. No iera serado gnente, solo ogni tanto crolava qualcossa


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

Piazzetta Trauner: chi ridipinge e chi no; visto che sempre tanti domanda de sta corte, un per de foto de sti giorni.. come sempre dove ch e i neta e controla xe ancora neto, nei altri posti le scrite no manca
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

una pupolo de corte Trauner de una passeggiata per Trieste di Tribel ( fine ottocento) fè conto che el fio de Antonio Tribel, Arturo Tribel, iera gran amico de mio nono. Un poco imbelida, se vedi el pozzo
Immagine
perchè no ricominci, ghetto dei ebrei no ga rivado a diventar, tropo picia e i ga fato quasi subito el ghetto altrove


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

e adesso la triste realtà.. la casa-torre xe piena de biecamenti de malta, le porte xe piene de scrite
Immagine

però novità subito fora:
no ga nome el slargo ma al posto dele scrite xe un murales (come che i ghe disi)
Immagine
che po noi del forum savemo che no xe questa zona ma rena vecia, via Fornace piccola ( o piccola fornace? mai me ricordo)
e subito fora i due slarghi xe dedicai a due sindaci Spaccini e Cecovini ( a Franzil gnente?)
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cità vecia Corte Trauner

Messaggio da babatriestina »

Tribel
Questa. località, una vera corte rinchiusa fra otto case, alcune di antichissima data, presenta tuttodi il tipo caratteristico dei campielli di Venezia; e bisogna vederla nei dì festivi, quando quelle maschie popolane, a gruppi e pose diverse, sono intente. al giuoco: della tombola là sulla via, per farsi un' idea forte, precisa del. carattere e del costume domenicale del nostro popolo. In un angolo di questa corte vi figura un pozzo publico, il cui contorno logorato dal lavoro costante di molti secoli meriterebbe di passare al nostro Museo di antichità. Delle case, la più vecchia - sino a pochi mesi fa - era 'quella posta· sull'angolo verso la via Trauner, segnata ·col· N. 262, fabbricata nell'anno 1640 da Simone de Trauner, caneparo: della fabbrica . di S. Giusto, e permutata il 23 febbraio 1643 con altro stabile di Nico!ò Mezzarich, situato in Riborgo presso la casa Manarutta. Venne riifabbricata nel corrente anno 1885 dall'attuale proprietario, capomastro muratore Valentino Modesto.
Ultima modifica di sono piccolo ma crescero il mar 28 set 2021, 14:19, modificato 1 volta in totale.
Motivazione: Corretti gli errori di interpretazione del testo da parte dell'OCR


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Trieste de ogi”