Ospiti In Canadà

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Ospiti In Canadà

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Tra tuti i usei e inseti che migra dai paesi caldi, Mesico, America Centrale e quela del Sud, qua a nord nord per procrear, i cigni, i pelicani bianchi, i picoli ma fortisimi colibrì, ghe xe anche un inseto che merita eser nominado. Se trata dela farfala con ciamemo Monarch Butterfly nome scientifico (Danaus plexippus).

La xe grande, fin a 10 cm. tra un'ala e l'altra e la vien dal Mesico e fin dala Colombia. La roba più sbalorditiva xe che, dovudo al ciclo de vita, ghe vol quatro generazioni de lore prima che le rivi fin da noi e altre quatro per tornar a casa nele foreste tropicali.

Nel giardin nostro go una pianta de echinacea, una margherita che la ga fiori de squasi dieci centimetri de diametro. Go fato un poche de foto per mostrarvela. A prima vista la pa solo che un color maronzin ciaro, ma dandoghe un'ociada de vizin se se acorzi subito che la ga tanti altri colori belisimi.

Immagine Immagine Immagine Immagine Immagine Immagine Immagine


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Ospiti In Canadà

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Belle foto.

La farfalle ghe somiglia moltissimo alla Papilio Canandensis, Canadian Tiger Swallowtail,ma con le farfalle la clasificazion xe abastanza dificile e xe facile sbagliarse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Tiger_Swallowtail

Efetivamente in un anno el ciclo de vita pasa per quatro generazioni o stadi de vita: ovo, bruco, pupa e farfalla.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Re: Ospiti In Canadà

Messaggio da Ursus Canadiensis »

La ragion perchè le ghe somilia sai ala swallowtail butterfly canadese o papilio canadensis xe perchè mi go fotografado la farfala sbaliada. In verità go fotografado la canadese inveze dela monarch . La diferenza xe la coda de rondine che la canadese la ga, mentre la monarch la le ali rotnde.

Però, per quanto riguarda le tre o quatro generazioni, se parla propio de quatro generazioni complete, no dela semplice metamorfosi.

La Monarch parti dal Mesico che la xe impregnada e la vola verso el Canada finche no la devi far i ovi.
L'ovo xe covado in un periodo de tre a cinque giorni. El bruco formado el resta tale er un per de setimane e el diventa pupa per un altro per de setimane. E la farfala, prima generazion xe pronta. Sto ciclo, dala vita ala morte dura solo un sei setimane. El ciclo se ripeti tre volte per le farfale del'estate. Quele che xe nate in inverno le vivi sete mesi e le ripeti el ciclo migratorio.

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.

Torna a “Triestini nel mondo”