Villa Carsia

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Villa Carsia

Messaggio da macondo »

Una cartolina che go apena comprado. Una vista (perdoneme) piutosto squalida de Villa Carsia anni 60 (??). El bar sul canton se ciama (ciamava?) Bar Istria e credo, ma no son sicuro, che mi ghe andavo de domenica che se balava col juke-box. Me spiego: andavo in un bareto de quele parti nel 1964-5, ma no son sicuro se el xe lo stesso..

Una curiositá. Su la entrada dela destra disi 'Entrance'. Se vedi che ghe andava i soldai inglesi...forsi anca Larry :wink: :wink: :wink:

Un grande buso nela mia memoria...Dove xe Villa Carsia?? Vizin Opicina, naturalmente, ma dove?
Allegati
vcarsiasm.jpg


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Xe un dei tanti soborghi fati per i profughi istriani , almeno principalmente, eco spiegado el Bar Istria. Xe un quartier che co ghe vado me perdo sempre perchè el ga le vie arzigogolade, no retifili, ogni tanto po le finissi in vicolo cieco.Se ghe ariva de Opcina, dele ex via Nazional adesso Strada per Vienna, prima del capolinea del tram, ciapando a sinistra ( per chi che ariva dela città) Via Carsia e percorrendola fin in fondo, in principio del borgo xe el commissariato de polizia dela zona. In alternativa, al quadrivio, se ciapa a sinistra e ala prima grossa trasversal se ciapa a destra e se ariva apunto al sbocco de via Carsia. El soborgo ariva più o meno al altezza dela stazion de Opcina.
El autobus n 4, che xe più o meno alternativo al 2, una volta arivado al Obelisco fa tuto un giro arivando apunto in Villa Carsia.
Comunque curiosa foto, poco usual de sicuro!


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Squalida xe el termine giusto


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Cuel rion per mi el xe el simbolo de momenti dificili in cui iera piu` importante gaver una caxa piutosto che no gaverla bela ... no xe el solo logo indove che xe caxe pe' i exuli e no me ga mai parso che le fusi bele. Nisuna.

De picio no rivavo a capir perche` che le fusi fate cusi brute ... dopo, cresendo, go imparado la storia e devo dir che le me par tanto brute cuanto che cuei ani i xe stadi doloroxi ... tuto in stile, insoma.

De un certo punto de vista le ga una sua dignita` perche` le xe come i monumenti ... le ricorda la storia za co' 'l solo fato de eserghe. Se 'po la storia no la xe stada bela ste caxe/monumenti no le pol eser lore a cambiarla ... no volesi mai che cualchedun ricualificasi sti loghi cavandoghe el scualor che i ga ... i monumenti i xe importanti.

Ciau

Franco


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Son stada ospite un pomerigio in una di queste case lì in zona.
Bele no le xè... ma el senso de dignità de cui parla Franco (una dignità "de momoria") me par de gaverlo sentido...


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Xe un dei tanti soborghi fati per i profughi istriani
:'-( :'-(

Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Xe un dei tanti soborghi fati per i profughi istriani ,
Borgo S. Nazario, sito nato per i profughi istriani, festeggia i 50 anni e i sta ativandondose per incontri culturali, sportivi, musicali e gastronomici che andarà dal 17 al 26 giugno.

Non so, mi gaveria ricordado la data senza musica e cevapcici :roll:


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Inveze...me par nel più puro spirito triestin afrontar la roba cussì :)
(Dito da profana, ah)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mi penso che i festegi perchè forsi adesso i xe contenti de star come che i sta! :wink: :wink:
ciao ciao


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Xe anche vero che gaver morbin iuta tanto a viver meio :-)

Ciau

Franco


Enrico
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: sab 2 set 2006, 22:43
Località: Venezia

Messaggio da Enrico »

Ho avuto una bella sorpresa nel vedere una foto di Villa Carsia.
Io, veneziano, vi ho abitato dal 1954 al 57 . Bei tempi dell'adolescenza!
Ma anche tempi duri, niente mezzi pubblici di trasporto ( solo camion dei militari fino a Opicina). Nel complesso dove c'è il bar ( Istria) c'era il cinema degli americani poi riciclato in chiesa. Io abitavo in casa costruita dagli anglo-americani per la truppa, nell'attuale Via dei Papaveri.
Di questo posto ho un ricordo ancora vivo della natura dei boschi ....e del campo di Baseball di via Nazionale dove spendevo molto tempo e con gioia durante l'estate. Purtroppo ho anche ricordi tristi,come quello dell' arrivo dei profughi giuliano-dalmati e delle loro povere baracche.

Un saluto a tutto il forum
enrico

Ps in un primo momento ero tentato di scrivere in triestino....ma


mi sono iscritto, poiché e per caso ho visto una foto di Via Carsia. In questo luogo vi ho abitato dal 1954 al 1957. Cerco notizie e foto.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Enrico benvenuto !

Non preoccuparti per il dialetto, capiamo anche l'italiano :lol:

Purtroppo gli eventi tristi si incidono nella memoria in maniera maggiore di quelli felici.
Saremo lieti di condividere con te ciò che c'e' di buono (e non) in questa nostra zona.


Enrico
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: sab 2 set 2006, 22:43
Località: Venezia

Messaggio da Enrico »

Grazie per il benvenuto e a presto 8)

Un saluto
Enrico


mi sono iscritto, poiché e per caso ho visto una foto di Via Carsia. In questo luogo vi ho abitato dal 1954 al 1957. Cerco notizie e foto.
nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

villa carsia

Messaggio da nanaia »

Ben arrivato a Enrico! Da bona opicinese de adozion te conto che el bar Istria xe sempre là, funzionante.Sa, non te lo confondi con l'Harry's bar, ma insoma....La parte del cine, xe in abandono, mai stade cese (almeno dal 78 in qua:mi stavo in via Papaveri.In tempi relativamente recenti i ga fato una cappelletta proprio drio del Bar Istria, in un slargo incolto.
Le case dei americani, in parte le xe stade messe a posto perchè le ghe xe stade vendude a quei che stava dentro in affitto, a prezzi (i me disi, ma non so de prima man, quindi metighe un dubio) bassi. No le xe proprio squalide, anche se modeste. Inveze, un poco più su, verso la strada statale 202 (la cara vecia camional) i ga fato un belisimo spazio verde con gioghi per fioi e panchine: xe proprio bel, credime (i lo ga fato un due anni fa, non de più, prima iera un schifez). Pensa che i se ga imparà anche a meter marciapiedi a Opcina: fina un per de ani fa, via del centro NO GHE NE IERA!!! me sa che i se ga acorto che che la popolazion del Opcina se ga aumentà in misura impresionante!!!
Ultimo:guarda che el campo de baseball xe ancora, e sempre sulla camionale, no su via Nazionale (son scassabisi, disi la verità:-))))).
Ciao collega de Opcina!
Nanaia


Enrico
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: sab 2 set 2006, 22:43
Località: Venezia

Messaggio da Enrico »

Nanaia, grazie infinite...è vero con le strade: Nazionale, Napoleonica, Camionale, Tarvisiana, vado a memoria e faccio sicuramente confusione.
Per la cronaca nel 1954 e fino al '56 a villa Carsia c'era ancora la villa che poi diede origine al toponimo, mal messa, ma c'era. Portava ancora i segni delle sparatorie avvenute un decennio prima.
I miei vicini di casa: Infantino (Sicilia) Pilolla (Puglia) Pisani (Trieste) Barbieri ( Albaro Vescovà ...ci teneva!) Sossich (Opicina) Reiter (Trieste). Le professioni: Polizia Civile, Polizia Italiana, Esercito Italiano. e tutta l'amministrazione che ne segue.
Il primo imbarazzo: voria un etto de prosciuto,....risposta: se disi dieci deca!
Secondo imbarazzo (superato presto per necessità) la sequela di insulti in sloveno di cui eravamo oggetto e che ho restituito sempre in sloveno, con gli interessi non appena ho capito il significato.
Terzo e ultimo, i miei amici triestini dicevano: domenica vado in Italia....!?!?!
Ricordo ancora il primo giorno di scuola!
Classe Quinta "italoslovena" per necessita di integrazione linguistica o forse meglio di italianizzazione. Dopo una settimana di scontri fra alunni italiani e sloveni a colpi di frutti di ippocastano ci hanno definivamente separato.
Ma gli scontri sono durati ancora per qualche tempo lungo il viale che portava al Villaggio del Fanciullo.
Piccola cronaca.
Un saluto e a presto ;-)
Enrico


mi sono iscritto, poiché e per caso ho visto una foto di Via Carsia. In questo luogo vi ho abitato dal 1954 al 1957. Cerco notizie e foto.
nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

villa carsia e dintorni

Messaggio da nanaia »

ciao Enrico! siccome in questi giorni spero di avere un po' di tempo "mio" (cosa rara) farò foto dei posti "clou" che descrivi. Se poi riuscirò a postarli.....speremo in dio, perchè come già dichiarato più volte sono un'imbranata totale. Speremo in ben!
Buona quella dei dieci deca: tragedia vissuta anche da me che sono "meticcia":padre sardo e madre triestina, ergo a casa bilinguismo (anche se mio papà parlava benissimo il triestino, voleva che noi imparassimo l'italiano correttamente). Se posso chiedere: come sei capitato a TS? Eravate venuti via dall'Istria e Dalmazia o come? Scusa se sono indiscreta e se non vuoi, non fa niente, amici comunque - ovvio!
A presto
Nanaia


Enrico
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: sab 2 set 2006, 22:43
Località: Venezia

Messaggio da Enrico »

Ciao nanaia,
le tue domande sono legittime.
Sono nato e vissuto a Venezia fino al 1953. Mi padre faceva il poliziotto, a metà del '53 in previsione dell'annessione di Trieste all'Italia e stato trasferito e l'anno successivo lo abbiamo raggiunto.
La mia "American Way of life" è cominciata così. Quando siamo arrivati era tutto molto diverso da Venezia. La casa in particolare, era molto stile USA.
Aveva cose che avevamo visto solo nei films: niente imposte alle finestre, le doppie finestre si aprivano da sotto in su, per oscurare solo veneziane, armadi guardaroba in quasi tutte le stanze. Poi probabilmente verso gli anni sessanta, sono state "italianizzate" con imposte alle finestre ed altre modifiche che forse sono quelle attuali.
Non è stato facile vivere a Villa Carsia in quel periodo, specie per mia madre. Veniva da una città e si e ritrovata a qualche Km dalla Jugoslavia
che a quel tempo e con quello che avveniva, non era il massimo.
Per me si, invece era il massimo, ho ricordi indimenticabili.
Poi tutte le volte che prendavamo "el tran de Opcina" per andare a Trieste, era un evento. Considero Trieste la mia città di adozione.
Aspetto le tue foto con ansia :-)
Un saluto e a presto.
Enrico


mi sono iscritto, poiché e per caso ho visto una foto di Via Carsia. In questo luogo vi ho abitato dal 1954 al 1957. Cerco notizie e foto.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Enrico,

eccoti un paio di foto: francamente non c'e' molto di bello da fermare sulla pellicola, però capisco il tuo interesse.

Comincio con il bar della cartolina di Macondo:
Allegati
CIMG1868.JPG


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sempre lo stesso.
L'edificio più basso a sinistra dovrebbe essere l'ex cinema, se non sbaglio.
Allegati
CIMG1870.JPG


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Villa Carsia

Messaggio da AdlerTS »

macondo ha scritto:Un grande buso nela mia memoria...Dove xe Villa Carsia?? Vizin Opicina, naturalmente, ma dove?
Bella domanda. Credo che ghe sia una precisa volontà de considerarla tutta come Opicina, perché el nome non compari su nessuna tabella, indicazion o cartina. Un pò de revisionismo :?

El leit motiv delle palazzine sembra esser el corriman spesso e tondeggiante all'entrata.
Allegati
CIMG1869.JPG


Torna a “I paesi carsici”