Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

a Trieste ghe xe un teatro Comunal che de oltre 200 anni fa opere, balletti, concerti... e altri teatri che fa spettacoli musicali de tipo classico: contene storie vece e resoconti de spettacoli attuali..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41455
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

Messaggio da babatriestina »

Programma giallo e anche stavolta 10 spettacoli
Immagine

Immagine
( era un periodo che provavo un po' di stanchezza verso il teatro, non vidi molti spettacoli, avevo smesso di far la cacciatrice di autografi..)

Turandot iniziale dir Previtali, protagonsist Danica Mastilovic r William Jones regia di fassini e ricordo le scena assai liberty-decadenti di Pasquale Grossi.
Ma a questa Turandot è legato un mio ricordo personale curioso che vi riporto :-D :-D :-D
nel primo atto compare la figura del principe di Persia, condannato a morte, è un mimo e passa in scena prima della decapitazione, accompagnato da una specie di marcia funebre: di solito è vestito con un abito orientale, un turbante.. stavolta invece il principe era a capo scoperto, seminudo tranne un paio di mutandine di perle. Entrava in scena di schiena, accompagnato dal boia. Sembrava proprio un gran bel ragazzo, e puntai il cannocchialetto da teatro.. fa il giro della scena col boia, si volta, lo vedo di faccia... :shock: :shock: :shock: perbacco!!!! lo avevo appena interrogato di geometria analitica!! :lol: :lol: :lol: era un mio alunno del Galvani, ormai già maggiorenne, che faceva la comparsa al Verdi!!! :-D :-D :-D

Der Fliegende Hollaender (il Vascello fantasma) in tedesco, dri Kuhn in tedesco anche se si infilò anche qualche cantante italiano un bello spettacolo, se ben ricordo
Iris di Mascagni dir Arena, protagonisti Stapp, Labò, Nucci.. ricordo più che altro l'aria della piovra ( la piovra sarebbe la lussuria) e d una storia secondo me assai assai stupidina.. di una che si lascia sedurre guardando uno spettacolo di marionette ( Apri la tua finestra Ior son io)

Lo Spartacus di cui vi parlavo ina ltro post, la musica è quella di Kachaturian, novità per Trieste, ma il balletto dell'opera di stato ungherese usava una propria coreografia, di Laszlo Seregi, mentre in giro e in TV si conosceva l'originale di Griogorovic del Bolshoi, tecnicamente più complesso. Per questo, rimasi un po' insoddisfatta. Purtroppo l'originale non si è mai visto qua dla vivo ed anche la prima edizione, con lo stupendo Vassiliev,

e soprattutto questo

si vede poco soppiantata dalla successiva più moderna con protagonista Mukhamedov
( scusatemi se mi son lasciata trasportare dall'entusiasmo.. bene, questo non è quello c he vedemmo al Verdi..)

Non ho visto La vedova scaltra di Wolf ferrari ( dir Masini) cantanti di routine
Vide l'Elettra di strauss e l'impressione fu : un'opera tutta gridata. Ed tedesca, dir Abercht cantanti per lo più tedeschi

Non ho visto nessuno degli utlimi spettacoli, nè i Pagliacci con le sette canzoni di malipero ( novità per Trieste) dir Sanzogno,, non L'ultimo selvaggio di Menotti ( dir Zani), non i Pescatori di perle in italiano dir Masini con Alfredo Kraus e nemmeno la Luisa Miller con Katia Ricciarelli, un ruolo che immagino avrà interpretato assai bene- dir il solito buon vecchio De Fabritiis


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2954
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

Messaggio da Piereto »

Turandot de Pucini,bel. L'opera lirica no finisi nel 24,mori solo un dei più grandi autori. Resta Mascagni,Cilea ,Giordano, Wolf Ferrari,ma se senti sempre meno la necessità de meter in musica un dramma per qualchidun che po lo canta.Xe ancora un groso publico de melomani ,ma xe la situazion economica tra le do guere che mantien le robe precarie. Finirà tuto co la seconda guera,perchè la nova generazion no capirà i gusti dei genitori e dei noni. E poi cinema e television e le tasse dela Siae. Ma continuemo col Vascello fantasma e col Diretor Kuhn che nisun conoseva,ma che el xe sai bravo,e ghe piasi anche andar a vela per el nostro golfo. Un vascello de successo. Iris de Mascagni direta de Arena ,che no gaveva un bel gesto ma iera musicale. Tuti a spetar l'ino al sole col coro in finale. La vedova scaltra de Wolf Ferrari su testo de Goldoni,godibilissima.No xe una musica ecezionale o strapalagrime, ma xe benscrita da uno che sa. Come anche l'ultimo selvagio de Menoti col protagonista un negro. Si l'eletra (che anche sti giorni scolto per television) xe sai zigada. Straus xe l'ultimo dei romantici con una musica avolgente. Pagliacci ,e po de le 7 canzoni de Malipiero no ricordo niente. I pescatori de perle de Bizert,tuto el teatro a scoltar Krauss,aplausi,bis ,magnifico. La luisa Miller che xe una opera de Verdi contemporanea a Verdi ,come traviata,molto borghese. Me pareva ben dada soto la bacheta de De Fabritiis.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41455
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:Turandot de Pucini,bel. L'opera lirica no finisi nel 24,mori solo un dei più grandi autori. Resta Mascagni,Cilea ,Giordano, Wolf Ferrari,
Vero ma le opere de Mascagni, tranne el Nerone del 1935 xe principalmente prima del 1924
Cilea scrivi l'Adriana nel 1902 e la sua ultima opera xe del 1907
Anche le opere de Giordano riva più o meno al 1924 ( E Chénier xe del 1896 )
Wolf ferrari, vero el campiello xe del '36 e la vedova scaltra xe del '31, ma i Rusteghi xe del 1906.
Insomma, i compositori dura ben più de Puccini, ma le loro opere che me piasi a mi xe tutte prima del 1924: gavevo guardado no le date de nascita e soprattutto de morte dei autori, ma la data de composizion dele opere.
Piereto ha scritto: La luisa Miller che xe una opera de Verdi contemporanea a Verdi ,come traviata,molto borghese. Me pareva ben dada soto la bacheta de De Fabritiis.
la Luisa Miller no xe propio ambiente contemporaneo, la vien de Amore e raggiro (Kabale und Liebe. Ein Bürgerliches Trauerspiel), de Schiller, scritto nel 1783 e xe ambientado in periodo feudal " Ei, del Conte vassallo.." xe la minaccia che ghe fa Wurm a Luisa co el fa impresonar el pare.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2954
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

Messaggio da Piereto »

Epur no rivo a ricordarme de la Luisa in costume medieval, ma me scuso. Che i la gabi trasportada nell'800 ?Ma xe sta altri compositori del 900 italian come Alfano,Malipiero, Pizzetti e Respighi che ga scrito opere dopo puccini. Che i sia stadi fati de una pasta diversa de quela de l'omo de Lucca ,son d'acordo con ti, e penso che finora nisun xe rivà all'alteza de Puccini,o de Strauss ,anche in campo sinfonico.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41455
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

Messaggio da babatriestina »

Luisa xe in costume de contadina, no medieval, e i vassalli xe restai fin ala fin del Settecento e anche oltre. Ma no podemo metterla ala pari dela Traviata, che iera roba del giorno prima ( Marie Duplessis xe morta el 5 febbraio 1847, el romanzo xe del 1848 e la Traviata xe del 1853)
Comunque per taiarghe la testa al toro, go ciapado el libretto ( Ricordi, 1965) e legio dopo i personaggi: L'azione ha luogo nel Tirolo, nella prime metà del secolo XVII. No medioevo, quindi , ma Seicento.
per i latri compositori che te me disi, appunto no i gaverà scritto roba brutta, ma per i mii gusti ( personalissimi, come che go dito) le loro opere no me interessa .Assassinio nella cattedrale de Pizzetti, te lo lasso.. tanto per dir una..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2954
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stagioni liriche al Verdi: 1977-78

Messaggio da Piereto »

Concordo.


Torna a “Musica clasica”