Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

A Bagnoli della Rosandra/ Boljunec o anche Boljunc la chiesetta parrocchiale, dall'aria abbastanza semplice all'esterno, conserva un bellissimo arredo interno, e merita una trattazione a parte:
Il campanile, non molto alto
Immagine
e alcune lapidi che la datano più o meno al Seicento
Immagine
La dedica a san Giovanni Battista può esser messa in rapporto con le tante acque e risorgive della zona
l'architrave coi soliti angioletti
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

L'interno
Immagine

il bellissimo lampadario di cristallo può essere del Settecento o dei primi dell'Ottocento. Una lampada pensile di rame argentato del Settecento è stata recentemente rubata
Immagine
L'elemento più caratteristico è l'altare, di marmo bianco di Carrara , di epoca presumibile inizi del Settecento:
eccolo alcuni anni fa, quando c'era il vescovo al termine di una visita pastorale
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

L'abside coi soliti costoloni tardogotici
Immagine
la parte centrale col battesimo di Cristo
Immagine
la parte bassa, difficile da fotografare per tre sedie messa davanti, con un bassorilievo settecentesco rappresentante la decollazione del Battista
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

Ai lati, due santi: uno che a me sembrava una Santa e mi chiedevo cosa ci fa un gallo sotto, e invece è san Giovanni Evangelista!!!
Immagine

Immagine
e dall'altra un santo vescovo, forse il solito S Ulderico!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

Alle due estremità, i due personaggi dell'annunciazione:
la Madonna
Immagine
e l'angelo annunziante
Immagine

Ai due lati, altari di legno simulante la pietra, questo ha in alto un cuore, per cui immagino una prima dedica al Sacro Cuore, ma invece è dedicato a s Egidio
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

le statue di legno dipinte come marmo
Immagine
Immagine

l'altare della Madonna
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

l'organo
Immagine
a me è piaciuto il pulpito ligneo, con un angelo annunziante in alto
Immagine
in fondo, tranne la posizione eretta e non orizzontale, mica tanto diverso dalla fama della fontana dei Continenti in Piazza, impressione mia!
in giro, statue di Santi
Immagine
( san Marco? visto il leoncino sotto)
e un Buon Pastore (almeno lo interpreto così)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

per finire, un crocifisso,
Immagine
alla cui base una nota è datata 1907 ( forse una visita pastorale, non lo so perchè è scritta solo in sloveno)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da Ciancele »

Bagnoli, par noi Bolunz, xe a circa 6 chilometri a pie de San Saba (lo stadio sportivo). Dopo el dazio rivaimo al Domio e el kalic (lo stagno) iera el segno che ierimo za a più de meza strada. Dopo la piaza tiraimo a destra verso el rifugio, pasaimo el picolo ponte e andaimo a far rocia, a ranpigar (palestra di roccia). Ogni domenica. Quela volta no gavevimo interesse per le cese. Pecà, come fa veder le foto de Baba Triestina. Mi devo eser sta in quel cesa in estate del 1938. Ma iero fiol (ragazzo) e cusì no me ricordo più gnente. Me ricordo de più co’ andaimo in veljka jama (grande grotta) a cior aqua (acqua di sorgente) e ingrumaimo more sul pra. Iera un più grando che gaveva za braghe longhe (pantalon lunghi) e el andava in tai spini a ciorle. Noi in braghete curte fusimo morti disanguai. Po’ fazeimo bagno in tela Rosandra, una picola foseta poco più granda de un ploc (pozzanghera), de forsi tre metri per quatro. Ma indimenticabili xe le volte che go imparà a saltar zo pal ghiaino (tecnica del ghiaione), dela cesa fina ala picola sorgente: acqua fora del monte cola boracia. Refosco (vino rosso locale) xe più bon, ma anca quela aqua no iera de disprezar! E po’ el monte Carso con i ciclamini, fiori salvadighi e magiorana salvadiga. Co’ go nostalgia de ‘sti profumi vado in pizeria dove che i brusa l’origano. No xe l’isteso, ma squasi. Bisogna’ver anca un poco de fantasia. Circa 20 ani fa son andà una volta con mia fia de Bolunz a Botazo. La ga fato la caminada parchè la me vol ben, la me ga dito. Nel 1945 o 46 i tirava col s’ciopo (pallottole vaganti?), ma 20 ani fa me la son goduda. Ai tavolini se vien in discorso con altra gente e se senti de aver conosenti comuni che ranpigava. Altro giro (bicchierata). Se sogna de tornar. Ogi i me dovaria portar col careto.

PS per Baba Triestina: A Bolunz se ga sempre parlà in slavo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:
PS per Baba Triestina: A Bolunz se ga sempre parlà in slavo.
gavemo anche le foto de tuta la Valle, solo che l'altro giorno iera una visita guidada ala Cesa. La mia frase no voleva dir che no so perchè che i scrivi in sloven, visto che no go dubi che a Bolunz ( ma mi là vedo scritto Boljunece a casa mia i pronunciava Boliunz) se parli sloven, disevo che no so se iera una visita pastoral o cossa perchè essendo scritto in sloven no go rivado a tradur. Se volè, posto la scritta e me tradusè.

Ps adesso i racomanda tanto, i puristi dela montagna, de no andar zo de corsa per el ghiaion ( discussion se xe giaron..) perchè se rovina la vegetazion dele piante pioniere che dovessi consolidarlo. Adesso coi solito fondi europei transfrontalieri i ga rifatto el Sentier fin Bottazzo e el xe come una passeggiata, nol par più lu..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da Ciancele »

Cara Baba Triestina, grazie per la risposta. Dighe ai puristi dela montagna che no i devi aver più paura de mi. A meno che no me ribalto (co' torno de Botazo :cheezy_298: :cheezy_298: ) se vado a bisa boba (zigzagando).


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41342
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chiese cattoliche: san Giovanni Battista a Bagnoli

Messaggio da babatriestina »

Anche mi raramante fazzo le corse in zo ( e men che meno in su) in montagna.. e son za contenta se arivo a far qualche giterella ma no come una volta. In sto momento però no so gnanca se Botazzo xe averto, digo come osteria. Ma adesso coi confini averti te pol anche farte una bona bevuda a Beka e po vegnir zo per la valle, che nissun più controla , se no dopo, se te ciol la machina!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”