Rozzo

Muggia, Istria slovena ed Istria croata
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Rozzo

Messaggio da Ciancele »

Torno in argomento. Glagolitico devi gaver de far qualcosa cole piere. E i conta che i ga stampà un libro. Devi eser sta un tentativo de stampa monocroma, forsi un primordio dela litografia policroma.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Rozzo

Messaggio da babatriestina »

glago no so cossa che vol dir ma scopro che no ghe n'entra tanto le piere:
glagolìtico agg. e s. m. [dal russo, serbo, ecc. glagolica «alfabeto glagolitico», der. dello slavo comune glagolŭ «suono, parola»] (pl. m. -ci). – Denominazione del primo e più antico alfabeto slavo, creato nella seconda metà del sec. 9° dai santi Cirillo e Metodio, che lo derivarono dai caratteri del greco corsivo dell’epoca, ma con tratti che denotano un influsso degli alfabeti ebraico e copto; usato nelle prime traduzioni dal greco in antico slavo dei testi liturgici, fu presto sostituito in quasi tutto il mondo slavo dall’alfabeto cirillico, conservandosi però nei libri liturgici, soprattutto dei Croati di rito romano
.
insoma come che gavevo fato notar de altre parti, i ss Cirillo e Metodio no ga inventado el cirillico, ma el glagolitico in realtà.
la rinascita del panslavismo del fin otocento ga messo in moto un a rivalutazion de sti messai glagolitici

Per stampar un libro, basta gaver i carateri tipografici giusti... credo che ai tempi d e Gutenberg la stampa iera tuta monocroma, no?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Istria”